Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Ny træner Andreas Alm

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

  • Striwetforlivet!
    replied
    Oprindeligt indsendt af QuesT Se indlæg

    Men det har BW jo allerede været ude og sige da vi kun havde 1 point efter 5 kampe og vi ikke fyrede ham.

    Så kan ikke se hvorfor der skulle komme mere pres på ham når han har over 1 år tilbage af sin kontrakt end der vil gøre hvis han har f.eks. 3 år tilbage af sin kontrakt.
    Det kan godt være det viser de tror på ham, men nok ikke mere end hvis vi ligger nummer 11 med 5 kampe tilbage at man så vil finde en der kan redde os.
    Som tidligere skrevet, det siger en sportsdirektør jo altid indtil de fyrer træneren.

    Fordi man ved at forlænge kontrakten med Alm, jo giver en tillidserklæring til projektet. Ellers så var han jo bare en træner man havde givet en kontrakt for to år siden, men som ikke helt havde indfriet forventningerne, nu står man så med en træner man lige har forlænget med, hvilket må betyde
    At man regner med at han kan indfri forventningerne.

    Det er klart at koger det helt over og man ender i noget nedrykningsfare, så kan billedet ændre sig. Men det kommer ikke til at ske om fem kampe.
    ​​​​​​
    ​​​​​​

    Leave a comment:


  • QuesT
    replied
    Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg


    Jeg mener at Alm har gjort det fint, han er ambitiøs i forhold til spillestil og spiller med 4 fremme og alt det der samtidigt med at han får OB til at spille sådan cirka som man kan forvente med de penge man investerer i projektet, det er godkendt i min bog.

    ​​​​
    Jeg er ikke i tvivl om at Misser vi vores top seks, så vil Alm helt sikkert komme til diskussion. Alm har så i de to sæsoner han har været her ikke indfriet målsætningerne og vi skal ikke særlig langt tilbage før Alm var til diskussion og at mit indtryk er at der omkring OB er lidt en lunken holdning til Alm, fordi man nok ikke ville præsentere ham som værende spraglsk. Den der forlængelse tager brodden af den kritik fordi Wesström, Thorborg and the works viser tillid til Alm.
    Men det har BW jo allerede været ude og sige da vi kun havde 1 point efter 5 kampe og vi ikke fyrede ham.

    Så kan ikke se hvorfor der skulle komme mere pres på ham når han har over 1 år tilbage af sin kontrakt end der vil gøre hvis han har f.eks. 3 år tilbage af sin kontrakt.
    Det kan godt være det viser de tror på ham, men nok ikke mere end hvis vi ligger nummer 11 med 5 kampe tilbage at man så vil finde en der kan redde os.

    Leave a comment:


  • Striwetforlivet!
    replied
    Oprindeligt indsendt af QuesT Se indlæg

    Tror du den ville det når han har over 1 år tilbage af kontrakten pt.

    Jeg mener at Alm har gjort det fint, han er ambitiøs i forhold til spillestil og spiller med 4 fremme og alt det der samtidigt med at han får OB til at spille sådan cirka som man kan forvente med de penge man investerer i projektet, det er godkendt i min bog.

    ​​​​
    Jeg er ikke i tvivl om at Misser vi vores top seks, så vil Alm helt sikkert komme til diskussion. Alm har så i de to sæsoner han har været her ikke indfriet målsætningerne og vi skal ikke særlig langt tilbage før Alm var til diskussion og at mit indtryk er at der omkring OB er lidt en lunken holdning til Alm, fordi man nok ikke ville præsentere ham som værende spraglsk. Den der forlængelse tager brodden af den kritik fordi Wesström, Thorborg and the works viser tillid til Alm.

    Leave a comment:


  • QuesT
    replied
    Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg

    Men hvis vi misser top seks, så ville Alms job igen komme til diskussion. Det kommer man jo i forkøbet ved at forlænge. Det må være derfor man vælger at forlænge nu.
    Tror du den ville det når han har over 1 år tilbage af kontrakten pt.

    Leave a comment:


  • Striwetforlivet!
    replied
    Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg

    Ingen tvivl om at der er tilfredshed. Det giver mig også en god tro på at man nu har fundet en stab omkring Alm der fungerer og at hovedparten af spillertruppen er tilfredse med ham.
    Jeg synes bare det er lidt hurtigt. En ting er at han ikke har opnået resultater endnu. En anden ting er jo også at spillet jo ikke bare sidder. Han byggede et godt defensivt fundament op i efteråret, som skaffede en masse point, men det er fortsat kun drypvis jeg har set os spille god fodbold, hvor jeg kan se at det vi vil lykkedes. Jeg ville nok lige give ham i hvert fald grundspillet ud og nok også halvdelen af slutspillet inden jeg traf en beslutning. Har vi rykket os over den her lange vinterpause, hvor en træner har haft gode vilkår til at arbejde med udvikling, fremfor blot at forberede sig til næste kamp? Det er jeg spændt på.
    Men hvis vi misser top seks, så ville Alms job igen komme til diskussion. Det kommer man jo i forkøbet ved at forlænge. Det må være derfor man vælger at forlænge nu.

    Leave a comment:


  • hankatten
    replied
    Oprindeligt indsendt af stonebear Se indlæg

    Man forlænger jo ikke med en træner som man mener underpræstere. Jeg tror i den grad at folk overvurdere vigtigheden af den så umådeligt ligegyldig top6 målsætning her på den korte bane. En målsætning som Björn har “arvet” da han tiltrådte og som man så har valgt at holde fast i, men samtidig en målsætning som jeg er ret sikker på at Björn er realistisk nok til at vide ikke stod mål med spillermaterialet. Jeg tror først lige at truppen begynder at nærme sig noget som Björn er tilfreds med, og en forlængelse med Alm kan vel kun ses som at man er tilfreds med det arbejde og den udvikling som Alm har medvirket til med det materiale som han har haft til rådighed.
    Jeg ser det som en kæmpe tillidserklæring til trænerteamet, og en forlængelse vil i den grad give noget meget tiltrængt arbejdsro og signalere at det ikke er de næste 5 kampe der bliver afgørende - det er jeg personligt stor fan af. Et eller andet sted er det også helt i tråd med at man vælger at sælge Jebali, man tænker langsigtet og ikke blot på her-og-nu sportslige resultater. Björn har en plan, og det er faktisk dejligt betryggende.
    Ingen tvivl om at der er tilfredshed. Det giver mig også en god tro på at man nu har fundet en stab omkring Alm der fungerer og at hovedparten af spillertruppen er tilfredse med ham.
    Jeg synes bare det er lidt hurtigt. En ting er at han ikke har opnået resultater endnu. En anden ting er jo også at spillet jo ikke bare sidder. Han byggede et godt defensivt fundament op i efteråret, som skaffede en masse point, men det er fortsat kun drypvis jeg har set os spille god fodbold, hvor jeg kan se at det vi vil lykkedes. Jeg ville nok lige give ham i hvert fald grundspillet ud og nok også halvdelen af slutspillet inden jeg traf en beslutning. Har vi rykket os over den her lange vinterpause, hvor en træner har haft gode vilkår til at arbejde med udvikling, fremfor blot at forberede sig til næste kamp? Det er jeg spændt på.

    Leave a comment:


  • stonebear
    replied
    Oprindeligt indsendt af tjdebat Se indlæg

    Måske kan man leve med man misser top6, men hvad nu hvis vi kun måske får uafgjort i de 2 hjemmekampe og taber de 3 ude og det ender med en 11.plads helt til slut..
    Hvordan mon man så ser på Alm og den forlængelse man allerede har gjort nu inden sæsonslut.
    Det håber vi ikke sker, men man ved jo aldrig…
    Man kan opstille mange hypotetiske scenarier i hvilke man nok ville fortryde at man forlængede med Alm, men jeg synes ikke det er særligt relevant at træffe beslutninger ud fra sådanne. Får Alm en forlængelse eller ej, tænker jeg da stadig at Björn løbende kommer til at evaluere på trænerteamets arbejde og handle ud fra hvad han mener tjener klubben bedst.

    Leave a comment:


  • tjdebat
    replied
    Oprindeligt indsendt af stonebear Se indlæg

    Man forlænger jo ikke med en træner som man mener underpræstere. Jeg tror i den grad at folk overvurdere vigtigheden af den så umådeligt ligegyldig top6 målsætning her på den korte bane. En målsætning som Björn har “arvet” da han tiltrådte og som man så har valgt at holde fast i, men samtidig en målsætning som jeg er ret sikker på at Björn er realistisk nok til at vide ikke stod mål med spillermaterialet. Jeg tror først lige at truppen begynder at nærme sig noget som Björn er tilfreds med, og en forlængelse med Alm kan vel kun ses som at man er tilfreds med det arbejde og den udvikling som Alm har medvirket til med det materiale som han har haft til rådighed.
    Jeg ser det som en kæmpe tillidserklæring til trænerteamet, og en forlængelse vil i den grad give noget meget tiltrængt arbejdsro og signalere at det ikke er de næste 5 kampe der bliver afgørende - det er jeg personligt stor fan af. Et eller andet sted er det også helt i tråd med at man vælger at sælge Jebali, man tænker langsigtet og ikke blot på her-og-nu sportslige resultater. Björn har en plan, og det er faktisk dejligt betryggende.
    Måske kan man leve med man misser top6, men hvad nu hvis vi kun måske får uafgjort i de 2 hjemmekampe og taber de 3 ude og det ender med en 11.plads helt til slut..
    Hvordan mon man så ser på Alm og den forlængelse man allerede har gjort nu inden sæsonslut.
    Det håber vi ikke sker, men man ved jo aldrig…

    Leave a comment:


  • stonebear
    replied
    Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg
    Jeg er meget overrasket over man allerede forlænger med en træner som reelt ikke har indfriet den overordnede målsætning. Jeg er helt på linje med OB gerne må bryde med den der trend om at superligatrænere skal fyres for et godt ord, så snart de har sat 4-5 dårlige kampe sammen. Jeg synes dog fortsat det er lige i overkanten ligefrem at forlænge inden han har indfriet forventningerne. Han får jo nok ikke en dårligere aftale end den vi hidtil har budt ham, og den vil han score, uden at have bevist han kan bære projektet over blot en sæson.
    Man forlænger jo ikke med en træner som man mener underpræstere. Jeg tror i den grad at folk overvurdere vigtigheden af den så umådeligt ligegyldig top6 målsætning her på den korte bane. En målsætning som Björn har “arvet” da han tiltrådte og som man så har valgt at holde fast i, men samtidig en målsætning som jeg er ret sikker på at Björn er realistisk nok til at vide ikke stod mål med spillermaterialet. Jeg tror først lige at truppen begynder at nærme sig noget som Björn er tilfreds med, og en forlængelse med Alm kan vel kun ses som at man er tilfreds med det arbejde og den udvikling som Alm har medvirket til med det materiale som han har haft til rådighed.
    Jeg ser det som en kæmpe tillidserklæring til trænerteamet, og en forlængelse vil i den grad give noget meget tiltrængt arbejdsro og signalere at det ikke er de næste 5 kampe der bliver afgørende - det er jeg personligt stor fan af. Et eller andet sted er det også helt i tråd med at man vælger at sælge Jebali, man tænker langsigtet og ikke blot på her-og-nu sportslige resultater. Björn har en plan, og det er faktisk dejligt betryggende.
    Last edited by stonebear; 09-02-2023, 19:13.

    Leave a comment:


  • hankatten
    replied
    Jeg er meget overrasket over man allerede forlænger med en træner som reelt ikke har indfriet den overordnede målsætning. Jeg er helt på linje med OB gerne må bryde med den der trend om at superligatrænere skal fyres for et godt ord, så snart de har sat 4-5 dårlige kampe sammen. Jeg synes dog fortsat det er lige i overkanten ligefrem at forlænge inden han har indfriet forventningerne. Han får jo nok ikke en dårligere aftale end den vi hidtil har budt ham, og den vil han score, uden at have bevist han kan bære projektet over blot en sæson.

    Leave a comment:


  • mhbp
    replied
    Oprindeligt indsendt af Oblisk Se indlæg

    Men det tror jeg at vi skal i dette tilfælde Det mener jeg også at forlængelsen viser, ellers tror jeg at Bjørn havde ventet til senere på foråret. Bjørn udtaler selv til OB.dk forleden at vi skal præsterer bedre end vi har gjort til nu for at nå top 6. Hvis det glipper om 5 kampe og der ikke er 100% tillid til Alm, hvorfor så forlænge nu, og hvorfor ikke fyrer ham i sommers? Fordi der er tillid. Jeg tror ikke at Bjørn forlænger set udfra 10-11 kampe i efteråret, men set gennem hele året, og vi var heller ikke flyvende efter pokalfinalen, så der var grundlag for fyring i sommers hvis han ville det. Sidst men ikke mindst så har Bjørn været rystende ærlig i hans udtalelser i hans første år i klubben. Det tror jeg også at han var i sommers.
    det har du nok en pointe i - og nej hvis ikke de troede på ham ville det være komplet tåbeligt at forlænge nu.

    pointen var bare at på trods af hvor ærlig Bjørn har været så vil han aldrig kunne sige andet i medierne. Efter en evt afskedigelse er det en anden sag. Men offenligt vil han ikke kunne melde andet ud i medierne.

    Leave a comment:


  • Oblisk
    replied
    Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg

    Enig, vi er nød til at få knækket koden i forhold til at få indfriet vores egne ambitioner, hele palleten rundt, og der er det nok en rigtig god idé at starte med at vinde nogle flere fodboldkampe

    Men jeg tolker den her forlængelse som at man freder Alm ved en misset top seks, det giver ingen mening at forlænge med ham nu, for så at fyre ham om 5 kampe fordi vi har misset vores top 6. Jeg tror det er derfor forlængelsen kommer nu.



    Helt enig

    Leave a comment:


  • Striwetforlivet!
    replied
    Oprindeligt indsendt af Oblisk Se indlæg

    Helt sikkert og det sagde Bjørn også. Alm var den rigtige men vi kan ikke blive ved med at tabe, det vil koste..
    Enig, vi er nød til at få knækket koden i forhold til at få indfriet vores egne ambitioner, hele palleten rundt, og der er det nok en rigtig god idé at starte med at vinde nogle flere fodboldkampe

    Men jeg tolker den her forlængelse som at man freder Alm ved en misset top seks, det giver ingen mening at forlænge med ham nu, for så at fyre ham om 5 kampe fordi vi har misset vores top 6. Jeg tror det er derfor forlængelsen kommer nu.




    Leave a comment:


  • Striwetforlivet!
    replied
    Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

    ja måske til tider - jeg syntes så bare ikke vi ser nok. 1½ år inde tænker jeg godt han skulle kunne have lavet et større impact.

    - men nej det er selvf ikke kun hans skyld / ansvar.
    Ja, jeg kan også godt få samme oplevelse. På den anden side så vender jeg også bare tilbage til, hvad der har været i truppen. Der har manglet meget for at man kunne spille fodbold som vi dog trods alt ser tydeligere og tydeligere, med farten oppe foran og de to 6'er roller etc.

    Leave a comment:


  • Oblisk
    replied
    Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg

    Det siger en sportsdirektør jo altid, lige indtil der ligger en fyreseddel.

    Efter fadæsen i Nykøbing, der tror jeg de fleste havde vurderet at trænersædet under Alm var mere end halvlunt. Jeg tror det der reddede ham der, var at han fik ret i at vi ville begynde at spille bedre når vi fik vores skadede spillere tilbage. Havde vi ikke fået vendt det der, så var han røget.

    Jeg ser det mere som at man tager ansvaret for en eventuelt flippet top seks over på direktionsgangene, hvilket sådan set også er fair nok. Og er enig i at der organisatorisk ser sundere ud i OB.


    ​​​​​​
    Helt sikkert og det sagde Bjørn også. Alm var den rigtige men vi kan ikke blive ved med at tabe, det vil koste..

    Leave a comment:

Working...
X