Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Ny træner Andreas Alm

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

  • Superior
    replied
    Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

    Hvor ser du alle dem som tager afstand til vores nye træner?

    Syntes mere der næres bekymring over at det er de samme personer i det sportslige udvalg som skal finde spillere til vores nye træner.
    Prøv at læse ALLE indlæg igennem og du finder hurtigt ud af, at flertallet er langt fra positive.
    Udvalget agerer sikkert efter det økonomiske budget, der er til rådighed og med de inputs der findes om og på markedet.
    Jeg ville nødigt være vidne til resultatet, hvis du skulle vælge ud fra de samme kriterier.

    Leave a comment:


  • manner
    replied
    Oprindeligt indsendt af El Profesor Se indlæg

    Jeg skal blankt erkende, at min indledende skepsis omkring Alm i et betydeligt omfang bunder i den inkompetente ledelse, der har valgt ham, snarere end Alms meritter i sig selv. Når Thorborg og MH sidder for bordenden, så kan de hente Guardiola og jeg vil stadig være lidt skeptisk og tilbageholdende. Min tillid til de to er noget nær nul, og min tillid skal de gøre sig fortjent til. Forlængelsen med Jebali var en fin start, men strategien skal sidde i skabet (klubben skal ind i dette århundrede), transfervinduet må vi gerne komme styrket ud af, og næste sæson skal holdet vise en udvikling, før jeg begynder at stole på ledelsen igen. Og så skal der komme en ordentlig løsning angående stadion!! En lappeløsning vil skrige langt væk af manglende ambitioner og mere "springen over hvor gærdet er lavest".
    Den skepsis besidder jeg nok ikke i samme grad .. der er næppe tvivl om at samtlige trænere der får jobbet i OB er fremragende gode trænere på hver deres måde. Måske har vi nu fået en sportschef der kan og tør sige til NT at det er denne vej vi skal. MH har jo ikke været med ved de ansættelser i OB før nu, og det lyder jo spændende når det forlyder at Alm ikke er fedtet ind i navne og handler til truppen, men "bare" er træner .. det kommer til at stille store krav til Ole-spion og MH m.fl. Jeg er ikke i tvivl om at der forestår et oprydningsarbejde igen, så styrkelsen skal måske ses henover de næste to transfervinduer.

    Leave a comment:


  • Magge
    replied
    Oprindeligt indsendt af Superior Se indlæg

    Jeg vil gerne sige “ja” til dit spørgsmål. Jeg synes, det er lidt tankevækkende, hvor mange der er, måske ikke negative, men i hvert fald tager klar afstand fra vores nye træner. Det synes jeg ikke er rimeligt. Selvfølgelig har alle og enhver ret til at have sin egen holdning og mening om alt - og alle - men jeg oplever alligevel, at der er for mange, der er imod. Lad nu AA tiltræde og giv ham en chance. Det kan vel næsten ikke blive værre end det vi har været igennem de seneste uger.
    Hvor ser du alle dem som tager afstand til vores nye træner?

    Syntes mere der næres bekymring over at det er de samme personer i det sportslige udvalg som skal finde spillere til vores nye træner.

    Leave a comment:


  • El Profesor
    replied
    Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
    Ja bestemt, og det har såmænd også været en af mine tanker som bliver tiltagende mere positive som tanken om Alm bundfælder sig. Jeg synes mere og mere at det ligner at MH m.fl. har gjort et godt forarbejde. Når jeg nu har det sådan er det ikke ensbetydende med at jeg tror ikke Alm udretter hverken små eller større mirakler i den første periode. Jeg vil være lidt overrasket hvis vi ender i top6, men det vil selvf. være velkomment.
    Jeg skal blankt erkende, at min indledende skepsis omkring Alm i et betydeligt omfang bunder i den inkompetente ledelse, der har valgt ham, snarere end Alms meritter i sig selv. Når Thorborg og MH sidder for bordenden, så kan de hente Guardiola og jeg vil stadig være lidt skeptisk og tilbageholdende. Min tillid til de to er noget nær nul, og min tillid skal de gøre sig fortjent til. Forlængelsen med Jebali var en fin start, men strategien skal sidde i skabet (klubben skal ind i dette århundrede), transfervinduet må vi gerne komme styrket ud af, og næste sæson skal holdet vise en udvikling, før jeg begynder at stole på ledelsen igen. Og så skal der komme en ordentlig løsning angående stadion!! En lappeløsning vil skrige langt væk af manglende ambitioner og mere "springen over hvor gærdet er lavest".

    Leave a comment:


  • tOrnBjerg
    replied
    Oprindeligt indsendt af Bobolarsen Se indlæg

    Ifølge SFÅ, så har Alm tidligere udtalt at han ikke vil blande sig i rekruttering af spillere - endda været meget standhaftig omkring det. Så tror ikke umiddelbart vi skal være nervøse for endnu en Thrane, Jønsson, Helenius situation
    Hvis det er korrekt, så får Hemme mulighed for at bevise at han kan finde og sammensætte en trup. Det er så her jeg har min tvivl om det går godt. Men selvfølgelig skal Alm have tid til at bevise sit værd. Jeg håber heller ikke de starter med at melde et mål om top 4 ud, selvom jeg godt kan lide ambitionen.

    Leave a comment:


  • Bobolarsen
    replied
    Sad lige og så de sidste 20-25 min af Mjallby - Häcken. Det er i hvert fald sandt når de skriver at han vil frem over feltet. Häcken spillede med tre mand forrest hvor de to kanter begge var hurtige, driblestærke og udfordrende typer. Frontangriberen virkere som en klassisk 'targetmand' som var god til at lægge den af. De spillede med et MEGET direkte udtryk det jeg så af kampen. Mange direkte pasninger og hurtige et-to kombinationer. Det var egentlig mest Mjallby der sad på boldbesiddelsen dog.
    Det er selvfølgelig lidt svært at vurdere, men det lignede i hvert fald at der var tale om et klart spilkoncept fra Häckens side (kampen endte 1-1)

    Leave a comment:


  • manner
    replied
    Oprindeligt indsendt af stonebear Se indlæg

    “Han vil have, at holdet kommer fremad, offensivt, angribe over kanterne. Han kan lide offensive spillere. Han er en smule spillernes træner, en meget motiverende træner, og så har han taktiske evner – han har et godt ry omkring sine taktisk evner, men han er mere en motivator end en ”Bielsa”-type.”

    Man skal være varsom med tidlige forudsigelser, men det kan godt lidt lyde som om at spillere som Frø og Sabbi kan blive to af de store “vindere”, ved det kommende trænerskifte.
    Ja bestemt, og det har såmænd også været en af mine tanker som bliver tiltagende mere positive som tanken om Alm bundfælder sig. Jeg synes mere og mere at det ligner at MH m.fl. har gjort et godt forarbejde. Når jeg nu har det sådan er det ikke ensbetydende med at jeg tror ikke Alm udretter hverken små eller større mirakler i den første periode. Jeg vil være lidt overrasket hvis vi ender i top6, men det vil selvf. være velkomment.

    Leave a comment:


  • stonebear
    replied
    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
    SFÅ har talt med en svensk journalist omkring AA. Og det er positivt

    https://obstemmer.dk/interview-andre...d-ansaettelse/
    “Han vil have, at holdet kommer fremad, offensivt, angribe over kanterne. Han kan lide offensive spillere. Han er en smule spillernes træner, en meget motiverende træner, og så har han taktiske evner – han har et godt ry omkring sine taktisk evner, men han er mere en motivator end en ”Bielsa”-type.”

    Man skal være varsom med tidlige forudsigelser, men det kan godt lidt lyde som om at spillere som Frø og Sabbi kan blive to af de store “vindere”, ved det kommende trænerskifte.

    Leave a comment:


  • fmprOB
    replied
    Oprindeligt indsendt af Bobolarsen Se indlæg

    Ifølge SFÅ, så har Alm tidligere udtalt at han ikke vil blande sig i rekruttering af spillere - endda været meget standhaftig omkring det. Så tror ikke umiddelbart vi skal være nervøse for endnu en Thrane, Jønsson, Helenius situation
    Tror nu altså de dage var overstået alligevel. Fremover bliver der satset på store profiler og akademi. Måske lidt leverpostej hvis truppen ikke er komplet og budgettet er godt brugt. Men diskutionen om hvad der er en profil og en leverpostej vil nok altid blive debatteret.

    Leave a comment:


  • Bobolarsen
    replied
    Oprindeligt indsendt af Agbre Se indlæg

    Det var måske også lidt løst formuleret. Jeg tror også vi henter nogle spillere fra Allsvenskan til sommer. Og det giver da klart mening. Man kan scoute nok så meget (og jeg tror bestemt OB kan og bør forbedre sig på det punkt), men man vil aldrig kunne nærme sig et kendskab til spillerne, som det en der har trænet dem har. Selv spillerne på modstandernes hold har han haft ideelle muligheder for at vurdere.

    Trænere der "tager spillere med" til en ny klub ses jo hele tiden. Bare fordi det gik skidt med KN og blev en joke til sidst synes jeg ikke man bør undgå det. På mange plan synes jeg også det har været en succes med Drachmann. Sander Svendsen måske ikke. Men i AGF tænker jeg da de er godt tilfredse med Casper Højer og Bror Blume.

    Der er også forskel fra at drøfte evt. tilgange med en ny træner + lade hans anbefalinger af spillere veje meget tungt, til nærmest frit at lade ham vælge spillere og sammensætte en trup i håb om, at han kan genskabe hans seneste resultater. Hvis jeg var sportsdirektør og hentede en ny træner ind fra en anden liga ville jeg da i hvert fald tage ham meget med på råd.

    Ift. aldrende spillere er der også bare forskel på positioner som jeg ser det. Jeg kan bedre leve med, at vi henter en 32-årig svensker/normand hvis han kan komme ind og gøre en forskel centralt på midtbanen eller i forsvaret, hvor rutine og fysik tæller mere - og man kan argumentere for kampe ofte vindes.
    Ifølge SFÅ, så har Alm tidligere udtalt at han ikke vil blande sig i rekruttering af spillere - endda været meget standhaftig omkring det. Så tror ikke umiddelbart vi skal være nervøse for endnu en Thrane, Jønsson, Helenius situation

    Leave a comment:


  • Agbre
    replied
    Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg


    Udfordringen er vel bare, at det er nogle af de eneste hylder vi kan vælge fra !

    Vi har ikke haft resultaterne / faciliterne de sidste 10 år, og med hensyn til førstnævnte tror jeg ikke interessante spillere ser på miraklet i Madrid eller vores sølvmedajler fra "fortiden" som en gulerod.... de aner vel knap noget om dem (men kun vi aldrende fans, som stadigvæk længes efter de gode gamle dage, hvor holdet var ét som alle andre klubber frygtede at møde).
    Det var måske også lidt løst formuleret. Jeg tror også vi henter nogle spillere fra Allsvenskan til sommer. Og det giver da klart mening. Man kan scoute nok så meget (og jeg tror bestemt OB kan og bør forbedre sig på det punkt), men man vil aldrig kunne nærme sig et kendskab til spillerne, som det en der har trænet dem har. Selv spillerne på modstandernes hold har han haft ideelle muligheder for at vurdere.

    Trænere der "tager spillere med" til en ny klub ses jo hele tiden. Bare fordi det gik skidt med KN og blev en joke til sidst synes jeg ikke man bør undgå det. På mange plan synes jeg også det har været en succes med Drachmann. Sander Svendsen måske ikke. Men i AGF tænker jeg da de er godt tilfredse med Casper Højer og Bror Blume.

    Der er også forskel fra at drøfte evt. tilgange med en ny træner + lade hans anbefalinger af spillere veje meget tungt, til nærmest frit at lade ham vælge spillere og sammensætte en trup i håb om, at han kan genskabe hans seneste resultater. Hvis jeg var sportsdirektør og hentede en ny træner ind fra en anden liga ville jeg da i hvert fald tage ham meget med på råd.

    Ift. aldrende spillere er der også bare forskel på positioner som jeg ser det. Jeg kan bedre leve med, at vi henter en 32-årig svensker/normand hvis han kan komme ind og gøre en forskel centralt på midtbanen eller i forsvaret, hvor rutine og fysik tæller mere - og man kan argumentere for kampe ofte vindes.

    Leave a comment:


  • thelin1337
    replied
    Oprindeligt indsendt af Superior Se indlæg

    Jeg vil gerne sige “ja” til dit spørgsmål. Jeg synes, det er lidt tankevækkende, hvor mange der er, måske ikke negative, men i hvert fald tager klar afstand fra vores nye træner. Det synes jeg ikke er rimeligt. Selvfølgelig har alle og enhver ret til at have sin egen holdning og mening om alt - og alle - men jeg oplever alligevel, at der er for mange, der er imod. Lad nu AA tiltræde og giv ham en chance. Det kan vel næste ikke blive værre end det vi har været igennem de seneste uger.
    Enig, det er en kedelig tendens mange af vores medfans har fået. Støt nu op - indtil andet er bevist.

    Leave a comment:


  • Superior
    replied
    Oprindeligt indsendt af Bobolarsen Se indlæg

    Jeg må sige at desto mere jeg hører om manden jo mere hyped bliver jeg på idéen om ham som træner! 1. Han har været ansat i længere tid i sine klubber, 2. Han er offensiv minded, 3. Han er god og finurlig med medierne, 4. Han kan udvikle de unge spillere.
    Det er vel lige præcis den profil vi har sukket efter?
    Jeg vil gerne sige “ja” til dit spørgsmål. Jeg synes, det er lidt tankevækkende, hvor mange der er, måske ikke negative, men i hvert fald tager klar afstand fra vores nye træner. Det synes jeg ikke er rimeligt. Selvfølgelig har alle og enhver ret til at have sin egen holdning og mening om alt - og alle - men jeg oplever alligevel, at der er for mange, der er imod. Lad nu AA tiltræde og giv ham en chance. Det kan vel næsten ikke blive værre end det vi har været igennem de seneste uger.
    Last edited by Superior; 17-05-2021, 15:35.

    Leave a comment:


  • Bobolarsen
    replied
    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
    SFÅ har talt med en svensk journalist omkring AA. Og det er positivt

    https://obstemmer.dk/interview-andre...d-ansaettelse/
    Jeg må sige at desto mere jeg hører om manden jo mere hyped bliver jeg på idéen om ham som træner! 1. Han har været ansat i længere tid i sine klubber, 2. Han er offensiv minded, 3. Han er god og finurlig med medierne, 4. Han kan udvikle de unge spillere.
    Det er vel lige præcis den profil vi har sukket efter?

    Leave a comment:


  • Online
    replied
    Oprindeligt indsendt af Agbre Se indlæg

    Synes nu bare det er en typisk træneransættelse. Langt de fleste træneransættelser i Danmark og andre ligaer er da "det hotte" navn fra en klub på tilsvarende eller lidt lavere niveau. Det er der som sådan ikke noget problem i. Så længe man samtidig har en overordnet plan for hvordan man gerne vil spille og udvikle truppen på længere sigt. Det har ledelsen været rigtig dårlig til. Tidligere i hvert fald.

    Men jeg vil give dig ret i, at det har været forudsigeligt. Ved Kent Nielsen var det måske overraskende, at det var muligt, men det viste sig at være en forfejlet og halvhjertet forsøg på at replikere hvad han lavede i AaB. Efter ham var Michelsen den helt oplagte da han var ledig og et år tidligere havde leveret gode resultater i SønderjyskE. Det havde vidst også stor betydning, at man i ledelsen var blevet trætte af uendeligt kedelige kampe og låste taktik under KN. JM står på mange måder af det helt modsatte ift. at være pragmatisk og direkte. Der glemte man lidt, at man egentlig allerede havde snakket om en strategi for spillestil.

    I øvrigt synes jeg mange af de dårlige ting man kan sige om OBs ageren på dette område kan siges om f.eks. AGFs ditto. Selvom de uden tvivl ser mere kompetente ud i dag. Fra Erik Rasmussen til Peter Sørensen til Wieghorst til Riddersholm til David Nielsen. Ved samtlige synes jeg at huske det som den klare favorit til jobbet ift. at være "hot", ledig og helst ikke minde for meget om den seneste. Nu har de så ramt noget med DN, der virker til at have vendt op og ned på meget i klubben. Hans energiske og "hårde" udtryk har man været god til at gribe på flere niveauer i klubben. De har også formået at bygge på succesen ved at satse og investere i de rigtige spillere+positioner.
    Mener også der har været flere forlydender om, at de var meget tæt på at fyre DN ved vinterpausen 2018, hvor de nærmest lå til nedrykning efter en sløj første sæson. Havde de gjort det, havde de med stor sandsynlighed ansat Michelsen der på det tidspunkt lige var blevet ledig.

    Præcis hvad pointen med det er, ved jeg ikke helt - udover at man som klub også kan være heldig med, at en identitet lidt dumper lige ned i skødet på en og man får succes på de rigtige tidspunkter.

    Grundlæggende deler jeg din skepsis overfor ledelsen og fremtiden. Der har været en hel del at ryste på hovedet af siden MH tog over. Dog virker det som om de rent faktisk har gjort sig nogle længeresigtede stratetiske tanker. Også ift. træneren.
    Jeg tænker i hvert fald det langt henad vejen var derfor MH og JM eftersigende ragede uklar. Fordi man gerne vil indskrænke trænerens magt og på de store linjer få førsteholdet til at følge klubbens og akademiets visioner for spillestil. Sikkert nogle andre vilkår end JM blev ansat under.

    Om man rent faktisk så formår at efterleve det på længere sigt har jeg klart mine tvivl på. Man kan nemt sidde med fornemmelsen, at "strategi-projektet" er noget de primært gør fordi omverdenen sukker efter det. Jeg synes f.eks. ikke det er en god "start" at give en længere kontrakt til en 29-årig norsk venstre back, der har sine skader. Jeg frygter også vi henter flere middelmådige og aldrende spillere fra Sverige/Norge. Men som fan har jeg bare en trang til - og føler et lille ansvar for - at tro på projektet og at det bliver bedre.

    Udfordringen er vel bare, at det er nogle af de eneste hylder vi kan vælge fra !

    Vi har ikke haft resultaterne / faciliterne de sidste 10 år, og med hensyn til førstnævnte tror jeg ikke interessante spillere ser på miraklet i Madrid eller vores sølvmedajler fra "fortiden" som en gulerod.... de aner vel knap noget om dem (men kun vi aldrende fans, som stadigvæk længes efter de gode gamle dage, hvor holdet var ét som alle andre klubber frygtede at møde).

    Leave a comment:

Working...
X