Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Ny træner Andreas Alm

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

  • Bossy
    replied
    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

    Ja det er korrekt. Man skal sælge for 7,5 mill hvert år i følge budget. Og så skal han derud over sælge for at have noget at købe for.
    Altså at der skal være et transferoverskud på 7,5 før du kan bruge 1 krone


    Ellers har han kun lønkronerne at rokere rundt med

    Så vil ikke blive forbavset hvis vi ser et salg den næste uges tid for at han har noget at reagere med sidst i vinduet
    Fed Sisyfos opgave i vores nuværende tilstand:

    Klubben: Hej vil du gerne være vores træner?...Forventningen hedder top 6

    alle forholdsvis fornuftigt tænkene mennesker: godt nok en høj forventning i en klub der kun én gang de sidste 10 år har klaret den præmis...

    Klubben:Nej du får ikke nogle penge at købe for først skal der sælges for 7,5 mill...vi vil udvikle unge spillere så du må bruge nogen af dem til at få os i top 6...

    Alle forholdsvis fornuftigt tænkene mennesker:Hvem skal de unge spillere læne sig om af for at undgå at knække ift forventningen om top 6?

    Leave a comment:


  • fmprOB
    replied
    Oprindeligt indsendt af Lennon Se indlæg

    Man kunne jo sagtens mistænke, at med den strategi, vil vi se meget få millionerhandler ind. Hvis nogen.

    I stedet vil der komme flere handler ala mucolli og king, som så holder de unge på bænken, hvor de ikke får mulighed for at udvikle sig, og blive store salg.

    Hvilket igen vil medføre flere mucolli/King handler.

    Ond spiral .? I think so

    Vi skal bruge en træner som har mod på at bruge vores egne unge, OG kan udvikle dem. Det er ikke sådan en træner vi har nu.
    Jeg ser absolut ingen problemer med at sælge for 7,5 mill om året. Men det bliver næppe etablerede spillere der trækker læsset. Det bliver akademiet. Enten direkte derfra eller når de er kommet op og får et gennembrud som vi ser med Charly og Breum. Den næste kunne være Aske hvis man havde lidt nosser og turde spille ham.
    Slotsager og Ejdum bliver de næste. De fleste af dem kommer man til at tjene penge på. Jeg er ikke i tvivl.
    Spørgsmålet er om man kan sørge for at de “shiner” nok til at få 15-25 mill for dem så det overskud kan genereres over til BW så der kan hentes større profiler

    Leave a comment:


  • Lennon
    replied
    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

    Ja det er korrekt. Man skal sælge for 7,5 mill hvert år i følge budget. Og så skal han derud over sælge for at have noget at købe for.
    Altså at der skal være et transferoverskud på 7,5 før du kan bruge 1 krone

    Ellers har han kun lønkronerne at rokere rundt med

    Så vil ikke blive forbavset hvis vi ser et salg den næste uges tid for at han har noget at reagere med sidst i vinduet
    Man kunne jo sagtens mistænke, at med den strategi, vil vi se meget få millionerhandler ind. Hvis nogen.

    I stedet vil der komme flere handler ala mucolli og king, som så holder de unge på bænken, hvor de ikke får mulighed for at udvikle sig, og blive store salg.

    Hvilket igen vil medføre flere mucolli/King handler.

    Ond spiral .? I think so

    Vi skal bruge en træner som har mod på at bruge vores egne unge, OG kan udvikle dem. Det er ikke sådan en træner vi har nu.
    Last edited by Lennon; 17-08-2022, 07:56.

    Leave a comment:


  • fmprOB
    replied
    Oprindeligt indsendt af pnl Se indlæg

    Skal det forstås således, at selvom akademisalg har bragt 7,5 mill. er der ikke penge til transfers før vi har solgt noget mere ??
    Hvis det er tilfældet, kan jeg måske bedre forstå, men stadig ikke acceptere, at BW handler på den lave hylde.
    Hvad er der iøvrigt blevet af OB`s transferandel på CN handelen i Belgien, og burde den ikke kunne bruges til transfers af nye spillere fra øverste hylde ??
    The answer is blowing in the Wind.
    Ja det er korrekt. Man skal sælge for 7,5 mill hvert år i følge budget. Og så skal han derud over sælge for at have noget at købe for.
    Altså at der skal være et transferoverskud på 7,5 før du kan bruge 1 krone

    Ellers har han kun lønkronerne at rokere rundt med

    Så vil ikke blive forbavset hvis vi ser et salg den næste uges tid for at han har noget at reagere med sidst i vinduet

    Leave a comment:


  • OleKBH
    replied
    Oprindeligt indsendt af pnl Se indlæg
    Jeg er meget enig i den berettigede kritik af AA. Lad mig tage et par eksempler:
    Han har f.eks. spillet for længe med spillere, som ikke har performet til SL niveau i stedet for at prøve alternativer fra bænken. Det gælder rigtig mange pladser lige fra målmandsposten, hvor man ventede for længe med indkøb, det gælder forsvaret, hvor Ivan bliver skadet og Tver skal rykkes op, og pludselig mangler man 2mand indtil BP kom, så nu mangler man 1. Begge backs har ikke niveau, nu prøver man forhåbentlig Grubbe og Aske. Midtbanen mangler kvalificeret makker til Tver, eller 2 nye, hvis Tver skal blive i midterforsvaret. Breum, Sander og Frø mangler niveau i øjeblikket. Jebali er på vej tilbage og er savnet. I kampen mod AGF blev Bash og Charly spillet tit med høje, lange bolde, og totalt udraderet af henholdsvis tyskeren og Nikolaj Poulsen, fordi OBerne ikke var bevægelige nok, og fordi wingbackerne ikke fik slået kvalificerede indlæg.

    Mht. BW har jeg følgende kritik:
    Enkelte personer her på Forum mener, at Opondo, Kløve og AJA kunne have styrket holdet i den nuværende krise, og derfor ikke burde have forladt OB. Her er jeg helt uenig.
    BW har gjort det rigtige mht. de 3 spillere, men har fejlet Big Time med kvaliteten på de erstatninger han har hentet i stedet, bortset fra BP. Han lovede os, at hente fra øverste hylde - Jebali hylden - men har skuffet fælt. Dermed har han også et medansvar i AA`s og holdets nuværende problemer. Denne situation gør det måske vanskeligere for ham at udskifte AA, når tiden er inde.
    Tror desværre, at BW`s indkøb fra lav hylde skyldes manglende økonomisk support.
    Han har da hentet fra Jebali hylden.....desværre var det fra Omar Jebali hylden . Bortset fra det, så er jeg helt enig i det du skriver. Jeg håber samtidig BW lige venter med at sende Robin Østrøm væk indtil efter Horsenskampen fordi hvis vi også taber den og igen bliver totalt udstillet, så tror jeg der bliver trykket på trænerudskiftningsknappen og det kunne da være oplagt at se hvad en ny træner ville kunne få ud af Østrøms talent.

    Leave a comment:


  • manner
    replied
    Oprindeligt indsendt af pnl Se indlæg

    ?Skal det forstås således, at selvom akademisalg har bragt 7,5 mill. er der ikke penge til transfers før vi har solgt noget mere?
    Hvis det er tilfældet, kan jeg måske bedre forstå, men stadig ikke acceptere, at BW handler på den lave hylde.
    Hvad er der iøvrigt blevet af OB`s transferandel på CN handelen i Belgien, og burde den ikke kunne bruges til transfers af nye spillere fra øverste hylde ??
    The answer is blowing in the Wind.
    Det er korrekt ..

    Leave a comment:


  • pnl
    replied
    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

    Som det forlyder er han jo lovet at fremadrettet kan han være med til at påvirke budgettet i stor stil.
    Via europa penge og salg. I grove træk får han 15 mill til budgettet hvis han laver et OC salg hvert år. De første 7,5 mill er med i budgettet og skal effektueres hvert år inden der er midler til at handle for. I år kom de i hus vha akademi salg
    Skal det forstås således, at selvom akademisalg har bragt 7,5 mill. er der ikke penge til transfers før vi har solgt noget mere ??
    Hvis det er tilfældet, kan jeg måske bedre forstå, men stadig ikke acceptere, at BW handler på den lave hylde.
    Hvad er der iøvrigt blevet af OB`s transferandel på CN handelen i Belgien, og burde den ikke kunne bruges til transfers af nye spillere fra øverste hylde ??
    The answer is blowing in the Wind.

    Leave a comment:


  • fmprOB
    replied
    Oprindeligt indsendt af sinus Se indlæg

    Jo men BW har vel selv sagt ja, til budgettet med de to pizzasclices og den halve ostemad.
    Som det forlyder er han jo lovet at fremadrettet kan han være med til at påvirke budgettet i stor stil.
    Via europa penge og salg. I grove træk får han 15 mill til budgettet hvis han laver et OC salg hvert år. De første 7,5 mill er med i budgettet og skal effektueres hvert år inden der er midler til at handle for. I år kom de i hus vha akademi salg

    Leave a comment:


  • sinus
    replied
    Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg
    "Tror desværre, at BW`s indkøb fra lav hylde skyldes manglende økonomisk support"

    Som hvis du bliver sendt i byen af kæresten med 100,- på lommen og hun/han forventer mad fra Noma, Geranium... kan nøjes med Lieffroy... accepterer Gastroteket... og du efter et par besøg ved Flammen og Subway ender med to pizzaslices fra den lokale Q8... og vedkommende derefter ikke længere finder dig attraktiv, mens dine venner håner dig for ikke at give, hvad "omverdenen" forventer.
    Jo men BW har vel selv sagt ja, til budgettet med de to pizzasclices og den halve ostemad.

    Leave a comment:


  • claudes1
    replied
    Oprindeligt indsendt af OBHelvegKonge Se indlæg
    Jeg er sgu vild med Bjørn - fed opfording til fans



    Opfordring til fansene



    Björn Wesström har desuden en klar opfordring til OB-fansene før hjemmekampen mod AC Horsens, mandag aften. Den lyder:

    - Kom ned til søndagstræningen og læg al den energi, I har i at støtte holdet før Horsens-kampen. Sæt bannere op, skab en fest - kom ned og vis spillerne den passion, I har for klubben, så giver I os endnu mere energi til at vinde kampen mandag

    Hermed er den opfordring givet videre. OB træner kl. 10.15 søndag i Ådalen efter OB's træningsplan (ob.dk).
    Det er klasse - næsten som JH plejede at gøre

    Leave a comment:


  • Ruben
    replied
    Oprindeligt indsendt af pnl Se indlæg
    Jeg er meget enig i den berettigede kritik af AA. Lad mig tage et par eksempler:
    Han har f.eks. spillet for længe med spillere, som ikke har performet til SL niveau i stedet for at prøve alternativer fra bænken. Det gælder rigtig mange pladser lige fra målmandsposten, hvor man ventede for længe med indkøb, det gælder forsvaret, hvor Ivan bliver skadet og Tver skal rykkes op, og pludselig mangler man 2mand indtil BP kom, så nu mangler man 1. Begge backs har ikke niveau, nu prøver man forhåbentlig Grubbe og Aske. Midtbanen mangler kvalificeret makker til Tver, eller 2 nye, hvis Tver skal blive i midterforsvaret. Breum, Sander og Frø mangler niveau i øjeblikket. Jebali er på vej tilbage og er savnet. I kampen mod AGF blev Bash og Charly spillet tit med høje, lange bolde, og totalt udraderet af henholdsvis tyskeren og Nikolaj Poulsen, fordi OBerne ikke var bevægelige nok, og fordi wingbackerne ikke fik slået kvalificerede indlæg.

    Mht. BW har jeg følgende kritik:
    Enkelte personer her på Forum mener, at Opondo, Kløve og AJA kunne have styrket holdet i den nuværende krise, og derfor ikke burde have forladt OB. Her er jeg helt uenig.
    BW har gjort det rigtige mht. de 3 spillere, men har fejlet Big Time med kvaliteten på de erstatninger han har hentet i stedet, bortset fra BP. Han lovede os, at hente fra øverste hylde - Jebali hylden - men har skuffet fælt. Dermed har han også et medansvar i AA`s og holdets nuværende problemer. Denne situation gør det måske vanskeligere for ham at udskifte AA, når tiden er inde.
    Tror desværre, at BW`s indkøb fra lav hylde skyldes manglende økonomisk support.
    Jeg er ret så enig. Men hvad nu hvis Alm er ansat til at spille et system, og han så ikke får nok spillere, der kan spille det. Han har sagt flere gange at han ikke blander sig i spillerkøb og spillersalg og at han træner bedst mulig med de spillere som klubben/Bjørn råder over. Jeg tror ikke truppen kan reddes af nogen træner i Superligaen

    Leave a comment:


  • Online
    replied
    "Tror desværre, at BW`s indkøb fra lav hylde skyldes manglende økonomisk support"

    Som hvis du bliver sendt i byen af kæresten med 100,- på lommen og hun/han forventer mad fra Noma, Geranium... kan nøjes med Lieffroy... accepterer Gastroteket... og du efter et par besøg ved Flammen og Subway ender med to pizzaslices fra den lokale Q8... og vedkommende derefter ikke længere finder dig attraktiv, mens dine venner håner dig for ikke at give, hvad "omverdenen" forventer.

    Leave a comment:


  • pnl
    replied
    Jeg er meget enig i den berettigede kritik af AA. Lad mig tage et par eksempler:
    Han har f.eks. spillet for længe med spillere, som ikke har performet til SL niveau i stedet for at prøve alternativer fra bænken. Det gælder rigtig mange pladser lige fra målmandsposten, hvor man ventede for længe med indkøb, det gælder forsvaret, hvor Ivan bliver skadet og Tver skal rykkes op, og pludselig mangler man 2mand indtil BP kom, så nu mangler man 1. Begge backs har ikke niveau, nu prøver man forhåbentlig Grubbe og Aske. Midtbanen mangler kvalificeret makker til Tver, eller 2 nye, hvis Tver skal blive i midterforsvaret. Breum, Sander og Frø mangler niveau i øjeblikket. Jebali er på vej tilbage og er savnet. I kampen mod AGF blev Bash og Charly spillet tit med høje, lange bolde, og totalt udraderet af henholdsvis tyskeren og Nikolaj Poulsen, fordi OBerne ikke var bevægelige nok, og fordi wingbackerne ikke fik slået kvalificerede indlæg.

    Mht. BW har jeg følgende kritik:
    Enkelte personer her på Forum mener, at Opondo, Kløve og AJA kunne have styrket holdet i den nuværende krise, og derfor ikke burde have forladt OB. Her er jeg helt uenig.
    BW har gjort det rigtige mht. de 3 spillere, men har fejlet Big Time med kvaliteten på de erstatninger han har hentet i stedet, bortset fra BP. Han lovede os, at hente fra øverste hylde - Jebali hylden - men har skuffet fælt. Dermed har han også et medansvar i AA`s og holdets nuværende problemer. Denne situation gør det måske vanskeligere for ham at udskifte AA, når tiden er inde.
    Tror desværre, at BW`s indkøb fra lav hylde skyldes manglende økonomisk support.

    Leave a comment:


  • Agbre
    replied
    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

    Hmmm. Hvem er de spillere de arbejder på at komme af med mon? Østrøm er nok den ene…
    Altså da sidste sæson sluttede tænkte jeg, at chancen for, at Sabbi var her når sæsonen startede, var lille. At man måtte have opgivet ham og ville gå langt (ned i pris) for at sælge. Til dels det samme med Kadrii. For at frigøre nødvendige lønkroner.

    Det virkede logisk. Men på det tidspunkt havde jeg også en større tiltro til hans evne til at vurdere truppen. Det er skredet lidt siden. Mest med Mucolli-handlen og det der ikke er sket på midtbanen indtil nu.

    De to kan også være svære at sælge nu. Især Sabbi. Måske Skjelvik?
    Last edited by Agbre; 16-08-2022, 16:37.

    Leave a comment:


  • fmprOB
    replied
    Oprindeligt indsendt af Agbre Se indlæg

    Jeg kan ikke læse den i stiften, men SFÅ har et lignende interview oppe nu: https://obstemmer.dk/interview-med-w...lt-hele-tiden/

    Der freder han ham umiddelbart ikke mere, end at det godt kan ændre sig med et dårligt resultat på søndag.
    Hmmm. Hvem er de spillere de arbejder på at komme af med mon? Østrøm er nok den ene…

    Leave a comment:

Working...
X