Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Ny træner Andreas Alm

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg

    Nogen skal jo tage ansvaret. Jeg er da ikke overbevist om hverken Hjortebjerg eller Krog bare griber taktstokken. Jeg er heller ikke sikker på BW mener det rækker med en af de to som omstændighederne er. Det er trods alt to personer spillerne er vant til at se i øjnene hver dag, og det er ikke sikkert det giver den vitaminindsprøjtning der er brug for, selvom især hjortebjerg lyder til at være et stort trænertalent.
    Når BW agerer som han gør, så virker det som om beslutningen er taget. Det er nok også det Alm fornemmer siden han render rundt og spiller komedie. Han har set presset ud og bidt af stort set samtlige medier de seneste uger, men nu ligner han mere en mand der resignerer og forsøger at kickstarte brænderen under hans trænersæde.
    Det er godt muligt og ville passe til den startopstilling han valgte i gang. Han gik ja tilbage til sit 4-2-3-1 selvom BW krævede en ændring før to uger. Lyder som et forsøg at sætte alt på en sidste chance at gå all in one at redde systemet (og jobbet) ogfordi han ikke finder en anden løsning for holdet og nu ved han at løbet er kørt og kan slappe af. Men forstår ikke hvorfor BW ikke handlede i dag. Hvis han endnu ikke er helt klar med en afløser så kunne han ja overgive til Hjortebjerg i mellemtiden.
    "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
    - Norbert Elgert -

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Justesen Se indlæg

      Jeg kan nu ikke rigtig se problemet i det.
      Skulle har have gået ud og tæsket reserverne og u 19 spillerne igennem en vildt hård træning, når de ikke har nogle store aktier i nederlaget i går?. Skulle han have tæsket start 11 igennem en hård træning og risikere flere skader? Skulle han have trænet taktik med nogle spillere der er hårdt ramt mentalt, og der er chance for de ikke lytter efter?.
      For mig er det da sådan en dag som i dag, hvor træningen kun går ud på at restituere, at man kunne få lidt humør ind i en mentalt ramt trup. Så lang tid de tager et evaluerings møde om kampen alvorligt, kan de for mig sagtens gå ud og have en hyggetræning og lave lidt sjov med journalisterne, så lang tid de møder op og arbejder koncenteret til næste træning.

      Jeg kan sagtens forstå meningerne med at det kan sende et forkert signal udadtil, men at han som leder viser overskud kan måske smitte af på spillerene i stedet for at gå og være indelukket.
      Det kan jeg godt bakke op om :)


      Believe OB

      ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

      Ligegyldige kampe eksisterer ikke

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Leander Se indlæg

        Han besidder jo ikke situationsfornemmelse
        Jeg vil gerne vende situationen om .. hvad forventer "den nygerrige mikrofon" aka Tv2 at få af svar på et spørgsmål som er stillet før, og som de egentlig godt kender svaret på. Her der får de på en noget alternativ måde at vide at AA ikke kan svare idet situationen er som BW før har sagt noget lign. som "Der er potentiale i AA indtil der ikke er potentiale mere" .. underforstået så er beslutningen ikke hans, og han kan kun gøre det han er her for.
        Believe OB

        ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

        Ligegyldige kampe eksisterer ikke

        Comment


          Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

          Det er godt muligt og ville passe til den startopstilling han valgte i gang. Han gik ja tilbage til sit 4-2-3-1 selvom BW krævede en ændring før to uger. Lyder som et forsøg at sætte alt på en sidste chance at gå all in one at redde systemet (og jobbet) ogfordi han ikke finder en anden løsning for holdet og nu ved han at løbet er kørt og kan slappe af. Men forstår ikke hvorfor BW ikke handlede i dag. Hvis han endnu ikke er helt klar med en afløser så kunne han ja overgive til Hjortebjerg i mellemtiden.
          Ja det kunne han måske godt, men vurderingen er nok at fyringen ikke får den ønskede effekt, hvis ikke der træder et friskt pust ind ad døren i samme sekund den lukkes bag Alm.
          jeg vil også være lunken overfor bare at lade assistenterne overtage. Ikke fordi jeg tror de er specielt dårlige, men situationen er bare så kritisk at spillerne skal vågne op til noget nyt. De skal starte fra nul med nye træningsrutiner, en anden type end Alm og så skal spilleglæden findes frem. Der var tre spillere der viste spilleglæde i kampen imod bøf. Det var Max, som nok var ved at springe i luften over at se hvor tam en 1. Halveg vi spillede. Derudover var Grubbe og Adelgaard nok bare glade for endelig at vise sig frem.
          Resten hang med hovedet.

          Comment


            Men så må man ho gøre som andre klubber der står ved deres system og strategi og tage tæskene hvis man rykker ned … Sønderjyske, Horsens, Lyngby, Viborg, Silkeborg osv. har alle været tro mod deres spillesystem og kommet stærkere op end de rykkede ned.
            Det kan selvfølgelig også ende som elevatorblikket Vejle (og Lyngby) eller helt skift som Esbjerg men det skyldes jo også andre ting …

            Hansen/Bernat
            Grubbe. Østrøm. Paulsen. Aske.
            Aron. Tverskov.
            Charly. Jebali. Breum.
            Fenger.

            rutineret stamme med talenter omkring sig … der er udfordringen så hvor længe Jebali og Tverskov er i OB men … så må man sælge de øvrige og hente en reel forstærkning ind på de pladser hvis ikke der kan forlænges ..
            "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

            "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

            Venter man for længe, får man ingenting ...

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
              Men så må man ho gøre som andre klubber der står ved deres system og strategi og tage tæskene hvis man rykker ned … Sønderjyske, Horsens, Lyngby, Viborg, Silkeborg osv. har alle været tro mod deres spillesystem og kommet stærkere op end de rykkede ned.
              Det kan selvfølgelig også ende som elevatorblikket Vejle (og Lyngby) eller helt skift som Esbjerg men det skyldes jo også andre ting …

              Hansen/Bernat
              Grubbe. Østrøm. Paulsen. Aske.
              Aron. Tverskov.
              Charly. Jebali. Breum.
              Fenger.

              rutineret stamme med talenter omkring sig … der er udfordringen så hvor længe Jebali og Tverskov er i OB men … så må man sælge de øvrige og hente en reel forstærkning ind på de pladser hvis ikke der kan forlænges ..
              De kan ikke sælges for noget særligt, men man kan fritstille dem og slippe for lønkronerne, hvis de accepterer det. Man må jo være hård og sige, at de ikke indgår i OBs planer mere. Det tror jeg faktisk man har gjort med KL. Men jeg er bange for at en spiller som BK, vil blive siddende på tribunen og hæve sine 200.000 kr om måneden, eller hvad han nu får til kontrakten er udløbet.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                Men så må man ho gøre som andre klubber der står ved deres system og strategi og tage tæskene hvis man rykker ned … Sønderjyske, Horsens, Lyngby, Viborg, Silkeborg osv. har alle været tro mod deres spillesystem og kommet stærkere op end de rykkede ned.
                Det kan selvfølgelig også ende som elevatorblikket Vejle (og Lyngby) eller helt skift som Esbjerg men det skyldes jo også andre ting …

                Hansen/Bernat
                Grubbe. Østrøm. Paulsen. Aske.
                Aron. Tverskov.
                Charly. Jebali. Breum.
                Fenger.

                rutineret stamme med talenter omkring sig … der er udfordringen så hvor længe Jebali og Tverskov er i OB men … så må man sælge de øvrige og hente en reel forstærkning ind på de pladser hvis ikke der kan forlænges ..
                Jeg ville have det fint med at stille med det hold, hvis klubben samtidig melder en ny målsætning ud, som hedder at blive i superligaen. Der må ikke være et for stort pres på et sådant hold. Endnu bedre en målsætning der hedder fast top 6 om 5 år. Så er der plads til en nedrykning, hvis det måtte ske. Det ville fjerne al pres for de unge spillere og de ville kunne fokusere på at udvikle holdet og stilen.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                  Men så må man ho gøre som andre klubber der står ved deres system og strategi og tage tæskene hvis man rykker ned … Sønderjyske, Horsens, Lyngby, Viborg, Silkeborg osv. har alle været tro mod deres spillesystem og kommet stærkere op end de rykkede ned.
                  Det kan selvfølgelig også ende som elevatorblikket Vejle (og Lyngby) eller helt skift som Esbjerg men det skyldes jo også andre ting …

                  Hansen/Bernat
                  Grubbe. Østrøm. Paulsen. Aske.
                  Aron. Tverskov.
                  Charly. Jebali. Breum.
                  Fenger.

                  rutineret stamme med talenter omkring sig … der er udfordringen så hvor længe Jebali og Tverskov er i OB men … så må man sælge de øvrige og hente en reel forstærkning ind på de pladser hvis ikke der kan forlænges ..
                  Er slet ikke i tvivl om at den der opstilling ville performe bedre end hvad vi har stillet med på det seneste..

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Bobolarsen Se indlæg

                    Er slet ikke i tvivl om at den der opstilling ville performe bedre end hvad vi har stillet med på det seneste..
                    Helt enig

                    Comment


                      Jeg kan ikke se hvordan det er Alm der kan bringe os ud af denne situation. En træner fyring er ikke altid det rigtige, men synes her vi ser klare mangler i måde vi angiber kampen på.

                      Vi har et hold der tror de kan spille poleret fin fodbold ud af krisen, men det er bare ikke sådan det foregår. Når man kigger på stats så er vi med længder det hold der løber færreste meter (næsten 100 km efter Horsens) i kampen, vi får nærmest inge gule kort. Et hold i krise burde løbe flere meter end nogen andre hold og burde trække flere gule kort, der mangler simplethen noget vildskab i holdet.
                      Det kan jeg ikke se Alm kan bringe.

                      Omkring opstillingen så forstår jeg hvordan Sander, Kadrii, King, Jørgen kan blive ved med at få spilletid fra start.
                      Max Fenger bringer meget mere løb end Kadri og han kan ikke lave færre mål end Kadri.
                      Aske ligner allerede vores bedste venstreback, men er 3. valg
                      Sander er mere eller mindre usynlig og har lavet en aktion i sæsonen og han bringer ingen fart eller udfordring for modstanderen. Her mener jeg Breum på trods af en sidt start ville give os mere.
                      Vores centrale forsvar har været så katastrofalt hele sæsonen og der er bare ikke sket det mindste dernede, det er de samme spillere man forsøger at få tl ligne forsvarsspillere i stedet for at prøve noget.

                      Jeg er helt med på Plum's opstilling og vil også mene den ville bringe mere end det vi leverer nu.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg

                        Ja det kunne han måske godt, men vurderingen er nok at fyringen ikke får den ønskede effekt, hvis ikke der træder et friskt pust ind ad døren i samme sekund den lukkes bag Alm.
                        jeg vil også være lunken overfor bare at lade assistenterne overtage. Ikke fordi jeg tror de er specielt dårlige, men situationen er bare så kritisk at spillerne skal vågne op til noget nyt. De skal starte fra nul med nye træningsrutiner, en anden type end Alm og så skal spilleglæden findes frem. Der var tre spillere der viste spilleglæde i kampen imod bøf. Det var Max, som nok var ved at springe i luften over at se hvor tam en 1. Halveg vi spillede. Derudover var Grubbe og Adelgaard nok bare glade for endelig at vise sig frem.
                        Resten hang med hovedet.
                        Dee har du en pointe, men så forstår ikke hvorfor der ikke mere forberedelse i kulisserne og rettidig omhu. Det er ja nu flere uger helt klar at Alm står op kanten af en fyring. Frygter vi smider også Horsens- kampen hvis der sker intet nu. Og der er en seks-point-kamp for os.
                        Synes i øvrigt Breum kom også med god attitude og spilleglæde i de få minutter Alm gav ham.
                        "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                        - Norbert Elgert -

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg
                          Det kan du sige. Men i sidste ende er det BW/NT der har valgt at trække tiden.
                          undre mig over BW. Han ville ikke tale i går og var væk i dag.
                          Jeg håber Bjørn W. har meget travlt disse dage med at afsøge markedet både for forstærkninger til holdet og hvilke trænere der overhovedet er interesserede i at komme til OB og om der er nogen af dem der vil kunne passe ind i vores situation (undgå nedrykning) og det projekt vi har sat i søen (spillestil, integration af akademispillere, udtryk/“klub-DNA”). Alm er IKKE manden og han er heller ikke hentet af BW, så lad os få en mand ind som BW selv har udpeget.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Elvic Se indlæg
                            Jeg kan ikke se hvordan det er Alm der kan bringe os ud af denne situation. En træner fyring er ikke altid det rigtige, men synes her vi ser klare mangler i måde vi angiber kampen på.

                            Vi har et hold der tror de kan spille poleret fin fodbold ud af krisen, men det er bare ikke sådan det foregår. Når man kigger på stats så er vi med længder det hold der løber færreste meter (næsten 100 km efter Horsens) i kampen, vi får nærmest inge gule kort. Et hold i krise burde løbe flere meter end nogen andre hold og burde trække flere gule kort, der mangler simplethen noget vildskab i holdet.
                            Det kan jeg ikke se Alm kan bringe.

                            Omkring opstillingen så forstår jeg hvordan Sander, Kadrii, King, Jørgen kan blive ved med at få spilletid fra start.
                            Max Fenger bringer meget mere løb end Kadri og han kan ikke lave færre mål end Kadri.
                            Aske ligner allerede vores bedste venstreback, men er 3. valg
                            Sander er mere eller mindre usynlig og har lavet en aktion i sæsonen og han bringer ingen fart eller udfordring for modstanderen. Her mener jeg Breum på trods af en sidt start ville give os mere.
                            Vores centrale forsvar har været så katastrofalt hele sæsonen og der er bare ikke sket det mindste dernede, det er de samme spillere man forsøger at få tl ligne forsvarsspillere i stedet for at prøve noget.

                            Jeg er helt med på Plum's opstilling og vil også mene den ville bringe mere end det vi leverer nu.
                            Ja det er sindssygt at man har løbet 100 km mindre end Horsens på 5 kampe og så ser man stadig flere fuldstændig udmattet efter 60 min. Vi ser stort set ingen frispark og gule kort. Ingen vildskab og ild i øjnene ved langt hovedparten.
                            Meget enig i de fleste af dine betragtninger

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

                              Dee har du en pointe, men så forstår ikke hvorfor der ikke mere forberedelse i kulisserne og rettidig omhu. Det er ja nu flere uger helt klar at Alm står op kanten af en fyring. Frygter vi smider også Horsens- kampen hvis der sker intet nu. Og der er en seks-point-kamp for os.
                              Synes i øvrigt Breum kom også med god attitude og spilleglæde i de få minutter Alm gav ham.
                              Det er ikke til at vide hvad der sker. Den ene dag skal vi spille 5-3-2 fordi direktøren angiveligt dikterer det. Næste kamp går vi så tilbage til det vante og BW går under jorden mht. at kommentere på Alm. Det virker næsten som en magtkamp, hvor spillerne står snotforvirrede tilbage og ender med helt alene at skulle diskutere med frustrerede fans (Skud ud til Kadrii for at tage den).

                              Der ulmer en masse ting, men som de siger i SFÅ, så er spillerne så velopdragne at der ikke rigtig slipper noget drama ud. Spillet er bare helt på månen, Alm spiller komedie i ådalen og BW er gået under jorden.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                                Ja det er sindssygt at man har løbet 100 km mindre end Horsens på 5 kampe og så ser man stadig flere fuldstændig udmattet efter 60 min. Vi ser stort set ingen frispark og gule kort. Ingen vildskab og ild i øjnene ved langt hovedparten.
                                Meget enig i de fleste af dine betragtninger
                                Du fik vækket min interesse i forhold til distance løbet. Hold da op, vi ligger langt efter her! Jeg er lige ved at sige, at her er hovedårsagen til vores dårlige præstationer. Selvfølgelig er der mange andre parametre som afgør fodboldkampe (AAB ligger fx godt til, men har få point), men vi ligger jo alt for langt efter..

                                Fodbold er et løbespil. Hvis man ikke kan andet, kan man ALTID løbe og i det mindste genere modstanderne den vej rundt. OB har i snit løbet 91,8 km pr kamp. FCM ligger også horribelt dårligt i den statistik med 93,7 km pr kamp og så er der ellers milevidt op til tredjedårligste hold, som er ACH med 111,2 km pr kamp. Det er helt vildt, at vi har 20 km (!!!) mindre i holdet pr kamp end 10 andre hold i ligaen. Jeg er lige ved at sige, at der må være fejl i den statistik - men den kommer fra Superliga.dk, som normalt er troværdige.

                                Vi har oven i købet set trætte ud.

                                Jeg er målløs.

                                Comment

                                Working...
                                X