Oprindeligt indsendt af hankatten
Se indlæg
Annoncering
Collapse
No announcement yet.
Ny træner Andreas Alm
Collapse
X
-
"Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
- Norbert Elgert -
- Likes 1
-
Oprindeligt indsendt af Justesen Se indlæg
Jeg kan nu ikke rigtig se problemet i det.
Skulle har have gået ud og tæsket reserverne og u 19 spillerne igennem en vildt hård træning, når de ikke har nogle store aktier i nederlaget i går?. Skulle han have tæsket start 11 igennem en hård træning og risikere flere skader? Skulle han have trænet taktik med nogle spillere der er hårdt ramt mentalt, og der er chance for de ikke lytter efter?.
For mig er det da sådan en dag som i dag, hvor træningen kun går ud på at restituere, at man kunne få lidt humør ind i en mentalt ramt trup. Så lang tid de tager et evaluerings møde om kampen alvorligt, kan de for mig sagtens gå ud og have en hyggetræning og lave lidt sjov med journalisterne, så lang tid de møder op og arbejder koncenteret til næste træning.
Jeg kan sagtens forstå meningerne med at det kan sende et forkert signal udadtil, men at han som leder viser overskud kan måske smitte af på spillerene i stedet for at gå og være indelukket.
Believe OB
½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke
Ligegyldige kampe eksisterer ikke
- Likes 1
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Leander Se indlæg
Han besidder jo ikke situationsfornemmelse
Believe OB
½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke
Ligegyldige kampe eksisterer ikke
- Likes 1
Comment
-
Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
Det er godt muligt og ville passe til den startopstilling han valgte i gang. Han gik ja tilbage til sit 4-2-3-1 selvom BW krævede en ændring før to uger. Lyder som et forsøg at sætte alt på en sidste chance at gå all in one at redde systemet (og jobbet) ogfordi han ikke finder en anden løsning for holdet og nu ved han at løbet er kørt og kan slappe af. Men forstår ikke hvorfor BW ikke handlede i dag. Hvis han endnu ikke er helt klar med en afløser så kunne han ja overgive til Hjortebjerg i mellemtiden.
jeg vil også være lunken overfor bare at lade assistenterne overtage. Ikke fordi jeg tror de er specielt dårlige, men situationen er bare så kritisk at spillerne skal vågne op til noget nyt. De skal starte fra nul med nye træningsrutiner, en anden type end Alm og så skal spilleglæden findes frem. Der var tre spillere der viste spilleglæde i kampen imod bøf. Det var Max, som nok var ved at springe i luften over at se hvor tam en 1. Halveg vi spillede. Derudover var Grubbe og Adelgaard nok bare glade for endelig at vise sig frem.
Resten hang med hovedet.
Comment
-
Men så må man ho gøre som andre klubber der står ved deres system og strategi og tage tæskene hvis man rykker ned … Sønderjyske, Horsens, Lyngby, Viborg, Silkeborg osv. har alle været tro mod deres spillesystem og kommet stærkere op end de rykkede ned.
Det kan selvfølgelig også ende som elevatorblikket Vejle (og Lyngby) eller helt skift som Esbjerg men det skyldes jo også andre ting …
Hansen/Bernat
Grubbe. Østrøm. Paulsen. Aske.
Aron. Tverskov.
Charly. Jebali. Breum.
Fenger.
rutineret stamme med talenter omkring sig … der er udfordringen så hvor længe Jebali og Tverskov er i OB men … så må man sælge de øvrige og hente en reel forstærkning ind på de pladser hvis ikke der kan forlænges .."Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."
"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."
Venter man for længe, får man ingenting ...
- Likes 2
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Plum Se indlægMen så må man ho gøre som andre klubber der står ved deres system og strategi og tage tæskene hvis man rykker ned … Sønderjyske, Horsens, Lyngby, Viborg, Silkeborg osv. har alle været tro mod deres spillesystem og kommet stærkere op end de rykkede ned.
Det kan selvfølgelig også ende som elevatorblikket Vejle (og Lyngby) eller helt skift som Esbjerg men det skyldes jo også andre ting …
Hansen/Bernat
Aron. Tverskov.
Charly. Jebali. Breum.
Fenger.
rutineret stamme med talenter omkring sig … der er udfordringen så hvor længe Jebali og Tverskov er i OB men … så må man sælge de øvrige og hente en reel forstærkning ind på de pladser hvis ikke der kan forlænges ..
- Likes 1
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Plum Se indlægMen så må man ho gøre som andre klubber der står ved deres system og strategi og tage tæskene hvis man rykker ned … Sønderjyske, Horsens, Lyngby, Viborg, Silkeborg osv. har alle været tro mod deres spillesystem og kommet stærkere op end de rykkede ned.
Hansen/Bernat
Aron. Tverskov.
Charly. Jebali. Breum.
Fenger.
rutineret stamme med talenter omkring sig … der er udfordringen så hvor længe Jebali og Tverskov er i OB men … så må man sælge de øvrige og hente en reel forstærkning ind på de pladser hvis ikke der kan forlænges ..
Comment
-
Hansen/Bernat
Aron. Tverskov.
Charly. Jebali. Breum.
Fenger.
Comment
-
Jeg kan ikke se hvordan det er Alm der kan bringe os ud af denne situation. En træner fyring er ikke altid det rigtige, men synes her vi ser klare mangler i måde vi angiber kampen på.
Vi har et hold der tror de kan spille poleret fin fodbold ud af krisen, men det er bare ikke sådan det foregår. Når man kigger på stats så er vi med længder det hold der løber færreste meter (næsten 100 km efter Horsens) i kampen, vi får nærmest inge gule kort. Et hold i krise burde løbe flere meter end nogen andre hold og burde trække flere gule kort, der mangler simplethen noget vildskab i holdet.
Det kan jeg ikke se Alm kan bringe.
Omkring opstillingen så forstår jeg hvordan Sander, Kadrii, King, Jørgen kan blive ved med at få spilletid fra start.
Max Fenger bringer meget mere løb end Kadri og han kan ikke lave færre mål end Kadri.
Aske ligner allerede vores bedste venstreback, men er 3. valg
Sander er mere eller mindre usynlig og har lavet en aktion i sæsonen og han bringer ingen fart eller udfordring for modstanderen. Her mener jeg Breum på trods af en sidt start ville give os mere.
Vores centrale forsvar har været så katastrofalt hele sæsonen og der er bare ikke sket det mindste dernede, det er de samme spillere man forsøger at få tl ligne forsvarsspillere i stedet for at prøve noget.
Jeg er helt med på Plum's opstilling og vil også mene den ville bringe mere end det vi leverer nu.
- Likes 5
Comment
-
Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg
Ja det kunne han måske godt, men vurderingen er nok at fyringen ikke får den ønskede effekt, hvis ikke der træder et friskt pust ind ad døren i samme sekund den lukkes bag Alm.
jeg vil også være lunken overfor bare at lade assistenterne overtage. Ikke fordi jeg tror de er specielt dårlige, men situationen er bare så kritisk at spillerne skal vågne op til noget nyt. De skal starte fra nul med nye træningsrutiner, en anden type end Alm og så skal spilleglæden findes frem. Der var tre spillere der viste spilleglæde i kampen imod bøf. Det var Max, som nok var ved at springe i luften over at se hvor tam en 1. Halveg vi spillede. Derudover var Grubbe og Adelgaard nok bare glade for endelig at vise sig frem.
Resten hang med hovedet.
Synes i øvrigt Breum kom også med god attitude og spilleglæde i de få minutter Alm gav ham."Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
- Norbert Elgert -
Comment
-
Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlægDet kan du sige. Men i sidste ende er det BW/NT der har valgt at trække tiden.
undre mig over BW. Han ville ikke tale i går og var væk i dag.
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Elvic Se indlægJeg kan ikke se hvordan det er Alm der kan bringe os ud af denne situation. En træner fyring er ikke altid det rigtige, men synes her vi ser klare mangler i måde vi angiber kampen på.
Vi har et hold der tror de kan spille poleret fin fodbold ud af krisen, men det er bare ikke sådan det foregår. Når man kigger på stats så er vi med længder det hold der løber færreste meter (næsten 100 km efter Horsens) i kampen, vi får nærmest inge gule kort. Et hold i krise burde løbe flere meter end nogen andre hold og burde trække flere gule kort, der mangler simplethen noget vildskab i holdet.
Det kan jeg ikke se Alm kan bringe.
Omkring opstillingen så forstår jeg hvordan Sander, Kadrii, King, Jørgen kan blive ved med at få spilletid fra start.
Max Fenger bringer meget mere løb end Kadri og han kan ikke lave færre mål end Kadri.
Aske ligner allerede vores bedste venstreback, men er 3. valg
Sander er mere eller mindre usynlig og har lavet en aktion i sæsonen og han bringer ingen fart eller udfordring for modstanderen. Her mener jeg Breum på trods af en sidt start ville give os mere.
Vores centrale forsvar har været så katastrofalt hele sæsonen og der er bare ikke sket det mindste dernede, det er de samme spillere man forsøger at få tl ligne forsvarsspillere i stedet for at prøve noget.
Jeg er helt med på Plum's opstilling og vil også mene den ville bringe mere end det vi leverer nu.
Meget enig i de fleste af dine betragtninger
Comment
-
Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
Dee har du en pointe, men så forstår ikke hvorfor der ikke mere forberedelse i kulisserne og rettidig omhu. Det er ja nu flere uger helt klar at Alm står op kanten af en fyring. Frygter vi smider også Horsens- kampen hvis der sker intet nu. Og der er en seks-point-kamp for os.
Synes i øvrigt Breum kom også med god attitude og spilleglæde i de få minutter Alm gav ham.
Der ulmer en masse ting, men som de siger i SFÅ, så er spillerne så velopdragne at der ikke rigtig slipper noget drama ud. Spillet er bare helt på månen, Alm spiller komedie i ådalen og BW er gået under jorden.
Comment
-
Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
Ja det er sindssygt at man har løbet 100 km mindre end Horsens på 5 kampe og så ser man stadig flere fuldstændig udmattet efter 60 min. Vi ser stort set ingen frispark og gule kort. Ingen vildskab og ild i øjnene ved langt hovedparten.
Meget enig i de fleste af dine betragtninger
Fodbold er et løbespil. Hvis man ikke kan andet, kan man ALTID løbe og i det mindste genere modstanderne den vej rundt. OB har i snit løbet 91,8 km pr kamp. FCM ligger også horribelt dårligt i den statistik med 93,7 km pr kamp og så er der ellers milevidt op til tredjedårligste hold, som er ACH med 111,2 km pr kamp. Det er helt vildt, at vi har 20 km (!!!) mindre i holdet pr kamp end 10 andre hold i ligaen. Jeg er lige ved at sige, at der må være fejl i den statistik - men den kommer fra Superliga.dk, som normalt er troværdige.
Vi har oven i købet set trætte ud.
Jeg er målløs.
- Likes 2
Comment
Comment