Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Michelsen/Træner Fremtid

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

    VILDT..... SAF sagde altid, at træneren/manageren skulle tjene mest ellers tabte han omklædningsrummet !



    OT: Anders K. Jacobsen gik fra 45.000 kr. i månedsløn i AaB til en fem-årig kontrakt i OB til en værdi på 14-16 mio. kroner

    https://www.mediano.nu/oversigt/2016...teressante-tal
    AaB hentede også AK fra Fredericia i 1.div, og deraf den lave løn.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg
      Løvenkrands skal til Japan
      Fedt for ham. Kender ikke fodboldkvaliteten men spændende land så bortset fra Corona så lidt af et oplevelse.
      "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

      "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

      Venter man for længe, får man ingenting ...

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

        https://www.transfermarkt.com/traine...iner/statistik

        skal nok lidt ned ad siderne

        Nogen der ved hvordan Peter Løvenkrands og Christian Poulsen har gjort det i henholdsvis Rangers og Ajax?

        Englændere der har været i udlandet:
        https://www.transfermarkt.com/traine...lasse=1&plus=0

        Tyskere: https://www.transfermarkt.com/traine...lasse=1&plus=0

        Hollændere: https://www.transfermarkt.com/traine...lasse=1&plus=0
        Aab gør noget nyt. Spændende om det vil virke.
        Jeg håber OB ansætter Hemme og at vi ender som 10. Det må betyde at NT vågner og ser at der må andre boller på suppen. Så kan han fyre Hemme, og få ny sportsdirektør og træner fra sommeren.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

          Fedt for ham. Kender ikke fodboldkvaliteten men spændende land så bortset fra Corona så lidt af et oplevelse.
          Jeg tror den er høj, i hvert fald højere end man regner. Det er jo ikke fordi at Thomas Vermaelen, Sergi Samper og Iniesta brænder ligaen af for Vissel Kobe der roder rundt i midt/bunden. Og sidste år havde de også David Villa og Podolski på holdkortet og der blev det til en 8. plads.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af bjerghest Se indlæg

            Jeg tror den er høj, i hvert fald højere end man regner. Det er jo ikke fordi at Thomas Vermaelen, Sergi Samper og Iniesta brænder ligaen af for Vissel Kobe der roder rundt i midt/bunden. Og sidste år havde de også David Villa og Podolski på holdkortet og der blev det til en 8. plads.
            Men de er vel heller ikke hvad de har været .. der er trods alt ikke mange japanere i de europæiske ligaer ...
            "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

            "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

            Venter man for længe, får man ingenting ...

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

              Men de er vel heller ikke hvad de har været .. der er trods alt ikke mange japanere i de europæiske ligaer ...
              Enig, det er ikke i deres prime. Men personligt har jeg en forestilling om at selv en alderende Podolski, David Villa eller Iniesta ville køre suppen rundt - Så jeg tror niveauet er højere end man regner med. Jeg forestiller mig at det er den socialt ansvarlige øst-tur man kan tage på, med tanke på at det virker knapt så kommercielt som i Kina (og andre asiatiske lande)

              Comment


                Japansk fodbold er bedre end dets rygte. Og nok bedre end vi regner med. Og helt anderledes opbygget end i Kina (skal dog indrømme, at jeg ikke kender så meget til kinesisk fodbold). I Japan er der, på en vis måde, foreninger som i Danmark. Alligevel er fodboldklubberne ofte tilknyttet virksomheder og lignende (lidt som i det gamle Østeuropa). Jeg var for ti år siden på forskningsophold på et japansk universitet i nogle måneder, og så i den forbindelse en enkelt kamp live. Den var sådan set ok, men ikke prangende. Men nok bedre end superligaen.

                Der kan så være mange årsager til, at aldrende europæiske og sydamerikanske spillere ikke slår an i Japan, som man ville tro, at de ville gøre. Det er en meget anderledes kultur, og kommer du udefra forventes der (meget) ekstra af dig. Noget af det første, du som udlænding bliver spurgt om, er, hvem der betaler din løn (har du den med hjemmefra, eller betaler japanerne din løn - i fodbold giver det så sig selv), derefter kommer spørgsmålet om, hvornår du skal hjem igen :). Japan er for japanere. Det er ok man er der, en kort overgang, uden at lægge samfundet til last. Og husk på, at Japan er et overordentligt klassedelt samfund, hvor hver kender sin plads. Gamle strukturer trækker usynlige tråde hele vejen gennem folks liv, og den måde man agerer på.

                Comment


                  Da vi diskuterer ny træner:
                  https://fyens.dk/artikel/mwape-miti-vil-være-træner?rss ;-)
                  "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                  - Norbert Elgert -

                  Comment


                    Nu træner til sommer

                    Comment


                      Så blev det officielt. Det kan blive fugl eller fisk. Hvis det bliver en Thomas Thomasberg eller en lignende fra den danske rundetrunte-trænerforening, så kommer jeg nok desværre nok til at melde mig helt ud

                      Comment


                        lidt en fallit erklæring er det ikke?

                        hvis man vil have ny træner - så fyr jm og få ny mand ind nu så han kan begynde at forme truppen. Forstærkninger kan vi vel næppe forvente nu i januar - ville jo være tåbeligt at hente nye folk før man ved om den nye træner siger god for dem.

                        ....suk

                        Comment


                          Så vil jeg tillade mig at have kæmpe forventninger ift. den træner de kommer med - for det må jo være fordi de har en markant bedre trænerprofil i kikkerten. p.s. Nu forsvinder den eneste i den sportslige ledelse der kan sætte to ord sammen uden at blive til grin...det bliver spændende...

                          Comment


                            Man giver sig selv et halvt år til at finde den næste træner.
                            ​​​​​​Fornuftigt nok, og egentlig burde det også højne forventningen... men jeg er alligevel alvorligt bange for en skuffelse.
                            Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                            Comment


                              Man forventer simpelthen alkymi jvf. pressemeddelelsen. Hvem fanden er dum nok til at tage jobbet, når hverken spillerne eller ledelsen er god nok til topfodbold, og når stabilitet har været en mangelvare i uendelig lang tid.
                              OB: Danske mestre i 2075/6

                              Comment


                                En ny træner kommer selvfølgelig ikke til at betyde noget. Men det er jo sådan, der drives klub. En ny træner hvert halvandet til tredie år. Ingen strategi, dataanalyse eller infrastruktur.

                                Ja ja da.

                                God vind til JM. Tror, han vil gøre det godt i en klub med en ledelse.

                                Mon ikke vi bare skulle spille sæsonen færdig med en assistent som træner.

                                Comment

                                Working...
                                X