Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Modernisering af stadion

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af Hustler Se indlæg
    Jeg stikker lige hånden i bikuben

Nu må i simpelthen holde op - i råber og skriger om at stadion er eledigt, forholdende er elendige og brokker jer konstant over, at der ikke sker noget..

Nu er der snak om et nyt stadion (godt nok på rygtebasis) og så er det heller ikke godt nok.
    Det er præcis den mentalitet, der gør at OB (og Odense) aldrig rykker sig en tøddel.
    Nogle gange er man simpelthen nødt til at tage afkald med "plejer", romatik og fortiden og tage en åbenlys chance for at rykke sig.
    Jeg vil 1000 gange hellere have et komplet nyt moderne stadion, end at poste enorme summer i et gammelt faldefærdigt stadion, hvor resultatet ender ud i at være en lappeløsning, indtil der igen kommer skærpede krav til et moderne stadion - så kan vi starte forfra på 20-30 års diskussion omkring ombygning af stadion.
    Lad os nu for en gang skyld drømme stort.... og fuldføre det..

Jeg tror ikke på at man mister tilskuere, hvis stadion placeres i Odense S - der bor også tilskuere i den bydel, som tager mod vest.
    Der er heller ikke vanvittigt langt fra centrum til eksempelvis Hollufgård.

Hit me

Derudover god jul og godt nytår
    Jeg er meget enig i flere af dine pointer. HVIS der ikke meget snart kommer en ordentlig plan omkring renovering af det nuværende stadion, så er OB jo nødsaget til at kigge på andre muligheder og man kan faktisk godt finde områder i og omkring Odense som muligvis godt vil kunne fungere. Der vil forsvinde meget på historie- og nostalgikontoen, men helt ærligt, så er Bolbro altså heller ikke mere fantastisk ;-)

Håber personligt vi få en ordentlig opgradering af det nuværende stadion, men hvis dette ikke kan blive tilfældet, så byg noget ordentligt et andet sted.

Comment

Nu må i simpelthen holde op - i råber og skriger om at stadion er eledigt, forholdende er elendige og brokker jer konstant over, at der ikke sker noget..

Nu er der snak om et nyt stadion (godt nok på rygtebasis) og så er det heller ikke godt nok.
      Det er præcis den mentalitet, der gør at OB (og Odense) aldrig rykker sig en tøddel.
      Nogle gange er man simpelthen nødt til at tage afkald med "plejer", romatik og fortiden og tage en åbenlys chance for at rykke sig.
      Jeg vil 1000 gange hellere have et komplet nyt moderne stadion, end at poste enorme summer i et gammelt faldefærdigt stadion, hvor resultatet ender ud i at være en lappeløsning, indtil der igen kommer skærpede krav til et moderne stadion - så kan vi starte forfra på 20-30 års diskussion omkring ombygning af stadion.

Jeg tror ikke på at man mister tilskuere, hvis stadion placeres i Odense S - der bor også tilskuere i den bydel, som tager mod vest.

Hit me

Meget enig.

Det er selvfølgelig også nemt for mig, som ikke bor i Odense og ikke har det forhold til byen.
      Men jeg har sgu også fået lang hjerne af "plejer" og "det må ikke ændres"
      Til-afgange under Alm: 96 - still counting

Comment

Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg

Meget enig.

Det er selvfølgelig også nemt for mig, som ikke bor i Odense og ikke har det forhold til byen.
        Men jeg har sgu også fået lang hjerne af "plejer" og "det må ikke ændres"
        Du må jo bare acceptere at fynboer mener alting var bedre i gamle dage. Alt nyt er farligt og noget værre djævelskab

Det er også den måde OB bliver drevet på af Thorborg.

Comment

Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

Ja, vanvittig placering langt vaek fra taxaer, bybusser, rutebiler, letbane og tog samt parkeringspladser... saa det bliver ikke nemt at komme til kampene

Det er ellers gaaet godt med at faa presset Gtech Community Stadium ind paa en meget lille plads og mellem trafikale udfordringer.
          Det er simpelthen en skør skør sammenligning.

Nu formoder jeg at du ikke har kendskab til byggebranchen og de myndighedskrav, der findes ved bebyggelser i tæt byzone. Det kommer aldrig nogensinde til at ske at et nyt stadion bygges midt i en by (hvor der ikke allerede ligger et stadion).

Dertil kan der i forvejen ikke findes penge til at opføre et stadion fra bar mark - så kommer det aldrig nogensinde til at ske i et byområde, hvor en kæmpe bygning skal nedrives først - det er komplet urealistisk.

Vi bliver simpelthen nødt til at være lidt realistiske i vores krav til placeringen af et eventuelt nyt stadion. Herunder også "sygehusgrunden" - som også er plastret til med bygninger.. herunder også bevaringsværdige bygninger.

Comment

Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

Lyder forfærdeligt. Tror det vil koste mange tilskuere. Der er jo ikke transport fra byen, og det er blevet populært at ankommer med letbane og på cykel.
            Letbanen har hovedcentral derude, og stationer...... alle flexbusser har hovedcentral derude.......motorvejen er derude......... supersygehuset ligger der. Der er mange 100.000 m2 til parkeringspladser.
            Håber bare man laver det med tag der kan køres på og af, og så stor kapacitet, at man kan være i spil til herrelandskampe. 30.000 tilskuere mindst.
            Hvis ikke FCM havde bygget nyt og var blevet i Ikast, så havde de aldrig haft mulighed for at samle alle de tilskuere til deres kampe som de gør
            Last edited by jojo; 28-12-2024, 00:57.

Comment

Hit me

Det er OBs eneste chance for at rykke sig. Jeg har hele tiden meldt, at den eneste chance er 3-4 byggematadorer der går sammen om et meget stort projekt, og heldigvis har man måske nu mistet tålmodigheden med kommunen. Langt billigere at bygge helt nyt end at renovere på det gamle lort i Bolbro, jeg håber bare man tænker stort, man kan i hvert fald ikke tænke særlig stort i Bolbro, giver god mening med Odense S.

Comment

Jo der er langt og der bor ingen mennesker. Det er et industriområde

Glædelig jul og godt nytår
                Man kan godt høre du ikke har været derude for nylig. Vi bruger så mest golfklubben. Mon ikke du der tænker Tietgenbyen?

Comment

Oprindeligt indsendt af jojo Se indlæg

Letbanen har hovedcentral derude, og stationer...... alle flexbusser har hovedcentral derude.......motorvejen er derude......... supersygehuset ligger der. Der er mange 100.000 m2 til parkeringspladser.
                  Håber bare man laver det med tag der kan køres på og af, og så stor kapacitet, at man kan være i spil til herrelandskampe. 30.000 tilskuere mindst.
                  Hvis ikke FCM havde bygget nyt og var blevet i Ikast, så havde de aldrig haft mulighed for at samle alle de tilskuere til deres kampe som de gør
                  Det er da det værste vrøvl jeg længe har læst. Det er slet ikke i nærheden af den omtalte grund.

Men enig med dig i det kunne være fint med et større stadion der kunne bruges til andet end OB kampe.

Comment

Man kan godt høre du ikke har været derude for nylig. Vi bruger så mest golfklubben. Mon ikke du der tænker Tietgenbyen?
                    Kommer næsten på daglig basis i firmaet i Odense S. Kender området bedre end de fleste.

Comment

Jeg er odenseaner, og min interesse i OB er i høj grad også båret af OB som en del af Odense. For mig er OB en by-klub med stadion og træning som en levende del af byen, og jeg håber fortsat meget, at OB vil være en del af udviklingen af Idrætsbydelen i Bolbro.

Tant og fjas ved et motovejsstadion i periferien af byen er for mig fjernt fra OBs opbyggede identitet.

Identitet er selvfølgelig dynamisk og ændres over tid; det er jeg helt klar over og åben over for.
                      Last edited by Jungledyret; 28-12-2024, 10:48.

Comment

Hit me

Du rammer fuldstændig den ømme tå i Odense/OB.

Udefra ligner det at både kommune, og ledelsen i OB er aldeles nosseløse, i forhold til nytænkningen.
                        Der er ikke skyggen af mod til at krølle den forfejlede, og forældet plan sammen, og tage en beslutning om at gå nye veje. Det er som om at man er bange for at tage en beslutning, som vil blive mødt af kritik nogle steder.
                        817 ⚪️
                        Y.N.W.A ❤️

Comment

Det er da det værste vrøvl jeg længe har læst. Det er slet ikke i nærheden af den omtalte grund.

Men enig med dig i det kunne være fint med et større stadion der kunne bruges til andet end OB kampe.
                          Der var en der skrev Hollufgård.........., jeg kunne ikke forestille mig at det blev bygget i Tietgenbyen. Hvilken grund har du i tankerne?

Comment

Det er simpelthen en skør skør sammenligning.

Nu formoder jeg at du ikke har kendskab til byggebranchen og de myndighedskrav, der findes ved bebyggelser i tæt byzone. Det kommer aldrig nogensinde til at ske at et nyt stadion bygges midt i en by (hvor der ikke allerede ligger et stadion).

Dertil kan der i forvejen ikke findes penge til at opføre et stadion fra bar mark - så kommer det aldrig nogensinde til at ske i et byområde, hvor en kæmpe bygning skal nedrives først - det er komplet urealistisk.

Vi bliver simpelthen nødt til at være lidt realistiske i vores krav til placeringen af et eventuelt nyt stadion. Herunder også "sygehusgrunden" - som også er plastret til med bygninger.. herunder også bevaringsværdige bygninger.
                            Skattebygningen i Odense (lokalt eksempel)
                            Journalisthøjskolen i Århus
                            Carlsbergs hovedkontor
                            Køge Sygehus
                            Bispebjerg Psykiatri
                            Herning Sygehus
                            M.fl.

Comment

Der var en der skrev Hollufgård.........., jeg kunne ikke forestille mig at det blev bygget i Tietgenbyen. Hvilken grund har du i tankerne?
                              Det gjorde jeg, da jeg fandt den placering mest nærliggende. Tror dog ikke helt på det mere efter jeg har testet lidt vandrør de seneste dage.

Comment

Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

Det gjorde jeg, da jeg fandt den placering mest nærliggende. Tror dog ikke helt på det mere efter jeg har testet lidt vandrør de seneste dage.
                                Jeg kender intet til udstykninger og lokalplaner, men det ville da i den grad være oplagt, alt infrastruktur er bygget dertil.

Comment

Working...
                                X