Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Modernisering af stadion

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

Jeg har fået en melding om at man i kommunen har lavet en plan for at sælge hundredevis af byggegrunde i området. Måske tusinde af boliger. Har set skitser af områderne.
    Rigtig meget af det areal bag bowlinghallen,gamle minigolf osv ligner noget man vil bebygge. Men også andre områder omkring stadion/ishocky osv. Det skal sælges for at finansiere Sportsbyen Bolbro som der er stor villighed til i kommunen skal lykkedes. Det er bare finansieringen der kniber. Jeg tror på det lykkedes inden deadline. Men det bliver tæt på da kommunevalget nok skal overstås først. Jeg tror de går igang i løbet af 2026
    Det er da meget fine tanker, men det kræver ændringer af lokalplaner og aftaler med ejere, som ikke ligefrem sker henover natten.

Sportsbyen skal fremstå "grøn" og samtidigt inddrager man grønne områder, som erstattes af "betonhelveder" (for at skabe kortvarig profit). Det ses desværre allerede i andre dele af byen

Comment

Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

Det er da meget fine tanker, men det kræver ændringer af lokalplaner og aftaler med ejere, som ikke ligefrem sker henover natten.

Sportsbyen skal fremstå "grøn" og samtidigt inddrager man grønne områder, som erstattes af "betonhelveder" (for at skabe kortvarig profit). Det ses desværre allerede i andre dele af byen
      Nok også derfor der ikke sker noget offentligt på denne side af kommune valg måske. Mm alle partier er enige og kan gå fælles ud så det ikke bliver en del af valgkampen. Men det er der ikke mange der tror på

Comment

Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

Nok også derfor der ikke sker noget offentligt på denne side af kommune valg måske. Mm alle partier er enige og kan gå fælles ud så det ikke bliver en del af valgkampen. Men det er der ikke mange der tror på
        Tror mange partier er enige, men udfordringen er, hvor pengene (de eksterne) kommer fra... ved venstrefløjen allerede har deres bekymringer om det

Comment

"Sportsbyen skal fremstå "grøn" og samtidigt inddrager man grønne områder, som erstattes af "betonhelveder" (for at skabe kortvarig profit). Det ses desværre allerede i andre dele af byen ​".

Vi er jo ikke enige i forhold til OB, men her er vi enige ... bortset fra at jeg ikke lige ved hvad det drejer sig om med sportsbyen :).
          Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

Jeg er ikke fan.
          Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

Comment

Jeg fik nogle oplysninger af en kontakt med relationer i konstruktionssektoren i Odense i går i kirken af alle steder. Han nævnte, at der er projekter om at opføre et helt nyt stadion ved motorvejen. Stadionet vil have en kapacitet på 50.000 personer, hvilket gør det velegnet til koncerter og lignende store begivenheder. Tilskuerkapaciteten under sportsarrangementer vurderes at være omkring 20-25.000. Ifølge informationerne er alt på plads, og det er Thorborg selv, der står for byggeriet.​
            Jeg skal se det med egne øjne, før jeg tror på det. Men kilden har virkelig styr på sit område, når det gælder konstruktionssektoren i Odense.
            siden 1887

Comment

Oprindeligt indsendt af Jeppetoje Se indlæg
              Jeg fik nogle oplysninger af en kontakt med relationer i konstruktionssektoren i Odense i går i kirken af alle steder. Han nævnte, at der er projekter om at opføre et helt nyt stadion ved motorvejen. Stadionet vil have en kapacitet på 50.000 personer, hvilket gør det velegnet til koncerter og lignende store begivenheder. Tilskuerkapaciteten under sportsarrangementer vurderes at være omkring 20-25.000. Ifølge informationerne er alt på plads, og det er Thorborg selv, der står for byggeriet.​
              Jeg skal se det med egne øjne, før jeg tror på det. Men kilden har virkelig styr på sit område, når det gælder konstruktionssektoren i Odense.
              Lyder forfærdeligt. OB er en odenseansk by-klub, og stadion skal repræsentere det.

Tvivler meget på at ovenstående har gang på jord. I fald det har er det for mig adskillige skridt i den forkerte retning.

Comment

Umiddelbart vil jeg tro, at der er tale om områderne ved Hollufgård, da kommunen for 20 år siden udlagde dem til "en aktivitetsplads for Odense by som kan rumme større kulturelle- og rekreative arrangementer".

Lokalplan 4-596 for kultur- og aktivitetsområde i Odense SØ.

Comment

Umiddelbart vil jeg tro, at der er tale om områderne ved Hollufgård, da kommunen for 20 år siden udlagde dem til "en aktivitetsplads for Odense by som kan rumme større kulturelle- og rekreative arrangementer".

Lokalplan 4-596 for kultur- og aktivitetsområde i Odense SØ.
                  Spændende læsning. Tak for info til alle jer, der har næsen mere i sporet end vi andre. Rigtig godt Nytår til alle OB fans.

Comment

Lyder forfærdeligt. Tror det vil koste mange tilskuere. Der er jo ikke transport fra byen, og det er blevet populært at ankommer med letbane og på cykel.

Comment

Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

Lyder forfærdeligt. Tror det vil koste mange tilskuere. Der er jo ikke transport fra byen, og det er blevet populært at ankommer med letbane og på cykel.
                      Omvendt (uden jeg siger det er det rigtige), så bliver det måske nemmere for folk fra resten af Fyn at komme på stadion.
                      Det kan måske ligefrem ende med højere tilskuertal?

Comment

Oprindeligt indsendt af Jesper G Se indlæg

Omvendt (uden jeg siger det er det rigtige), så bliver det måske nemmere for folk fra resten af Fyn at komme på stadion.
                        Synes det er ærgerligt med et stadion på en mark ved motorvejen. Det kunne lige så godt ligge i Herning så
                        Håber det er en juleand.

Comment

Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

Synes det er ærgerligt med et stadion på en mark ved motorvejen. Det kunne lige så godt ligge i Herning så
                          Håber det er en juleand.
                          Enig. Beholder også hellere nuværende stadion hvor det er end nyt fancy stadion ude på en mark ved motorvejen.

Comment

Oprindeligt indsendt af Jesper G Se indlæg

Det bliver det uden tvivl, men jeg tror ikke, man skal undervurdere, hvor mange man mister, hvis man rykker væk fra centrum.

Uanset - OB er Odense Boldklub og hører til i byen. Motervejsstadion hører sig FCM og dets lige til. Jeg håber fortsat, at OB vil være en del af den ret unikke idrætsbydel i Bolbro. At bygge et helt nyt stadion - hvor det nuværende er placeret - er jeg til gengæld helt med på.

Comment

Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

Det bliver det uden tvivl, men jeg tror ikke, man skal undervurdere, hvor mange man mister, hvis man rykker væk fra centrum.

Uanset - OB er Odense Boldklub og hører til i byen. Motervejsstadion hører sig FCM og dets lige til. Jeg håber fortsat, at OB vil være en del af den ret unikke idrætsbydel i Bolbro. At bygge et helt nyt stadion - hvor det nuværende er placeret - er jeg til gengæld helt med på.
                              Det afhænger vel også af om den nye identitet bliver defineret som byens eller øens hold ? !

Comment

Hvis Thorborg har så konkrete planer om at bygge helt nyt, hvorfor ikke bare købe stadiongrunden fra kommunen? Jeg mindes også at borgmesteren mellem linjerne har sagt, at OB er mere end velkomne til at købe kommunen ud. Infrastrukturen er også indrettet til stadion med letbane og cykel for odenseanere og udebanefans eller fynboer der tager tog/bus ind til banegården. Et motorvejsstadion er noget af det mest ucharmerende og historieløse. Det forekommer mig ret ironisk at ville flytte væk fra Bolbro, identitetsprojektet taget i betragtning.

Comment

Working...
                                X