Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Modernisering af stadion

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af El Profesor Se indlæg
    Hvis Thorborg har så konkrete planer om at bygge helt nyt, hvorfor ikke bare købe stadiongrunden fra kommunen? Jeg mindes også at borgmesteren mellem linjerne har sagt, at OB er mere end velkomne til at købe kommunen ud. Infrastrukturen er også indrettet til stadion med letbane og cykel for odenseanere og udebanefans eller fynboer der tager tog/bus ind til banegården. Et motorvejsstadion er noget af det mest ucharmerende og historieløse. Det forekommer mig ret ironisk at ville flytte væk fra Bolbro, identitetsprojektet taget i betragtning.
    Nemlig. I fald det er sandt, så er identitetsprojektet ikke det papir værd, som det bliver skrevet på.

Men lad os nu se. Tvivler på at der er noget om snakken.

Comment

Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

Nemlig. I fald det er sandt, så er identitetsprojektet ikke det papir værd, som det bliver skrevet på.

Men lad os nu se. Tvivler på at der er noget om snakken.
      Tænker også det er en der har haft snablen lidt for dybt i julesnapsen. Omvendt er det jo OB. Verdensmestre i dårlige beslutninger.

Comment

Oprindeligt indsendt af Jeppetoje Se indlæg
        Jeg fik nogle oplysninger af en kontakt med relationer i konstruktionssektoren i Odense i går i kirken af alle steder. Han nævnte, at der er projekter om at opføre et helt nyt stadion ved motorvejen. Stadionet vil have en kapacitet på 50.000 personer, hvilket gør det velegnet til koncerter og lignende store begivenheder. Tilskuerkapaciteten under sportsarrangementer vurderes at være omkring 20-25.000. Ifølge informationerne er alt på plads, og det er Thorborg selv, der står for byggeriet.​
        Jeg skal se det med egne øjne, før jeg tror på det. Men kilden har virkelig styr på sit område, når det gælder konstruktionssektoren i Odense.
        Det lyder vildt, og umiddelbart mest som en måde at lægge pres på kommunen ifht renovering af det nuværende stadion. Men hvis det udover tæt på motorvejen er tæt på eksempelvis letbanestation evt. ude ved universitet, så vil det jo kunne give en smule mening. Parkeringsforhold vil samtidig være langt bedre og måske kunne man håbe på nogle ordentlige hybrid træningsbaner i samme forbindelse. Hvis der intet sker omkring det nuværende stadion, så vil det da være bedre, end at skulle rykke til Vejle eller Kolding. Og vores træningsforhold i hhv Ådalen og Falen er stadig ikke “ aaptimaale”.

DBU havde for nogle år siden nogle planer og tegninger til et stort landsholdstræningscenter som skulle ligge i Odense ude ved universitetet og Kjeld Bordinggaard har også været med i et projektet som DBU vist var inspireret af, men da det kom til stykket trak DBU ledelsen stikket og valgte at satse deres midler på Sjælland. Måske det er det område og nogle af de idéer Thorborg har fået fingre i og kan se mening i at satse på i stedet for hele det der Odense kommune/ Bolbro- idrætsby langsejler.

Men ja, et stadion ved motorvej lyder i første omgang kønsløst og sterilt, men hvis vi kan samle 20-25.000,- fynboer derude i top moderne og professionelle faciliteter, så er det måske lige det der skal til for at føre OB tilbage til toppen af dansk fodbold.

https://sport.tv2.dk/fodbold/2018-05...-fodboldcenter

https://www.tv2fyn.dk/odense/koebenhavn-vinder-over-odense-dbu-vil-placere-nationalt-traeningscenter-naer-hovedstaden
        Last edited by OleKBH; i går, 19:21.

Comment

Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg

Det lyder vildt, og umiddelbart mest som en måde at lægge pres på kommunen ifht renovering af det nuværende stadion. Men hvis det udover tæt på motorvejen er tæt på eksempelvis letbanestation evt. ude ved universitet, så vil det jo kunne give en smule mening. Parkeringsforhold vil samtidig være langt bedre og måske kunne man håbe på nogle ordentlige hybrid træningsbaner i samme forbindelse. Hvis der intet sker omkring det nuværende stadion, så vil det da være bedre, end at skulle rykke til Vejle eller Kolding. Og vores træningsforhold i hhv Ådalen og Falen er stadig ikke “ aaptimaale”.

DBU havde for nogle år siden nogle planer og tegninger til et stort landsholdstræningscenter som skulle ligge i Odense ude ved universitetet og Kjeld Bordinggaard har også været med i et projektet som DBU vist var inspireret af, men da det kom til stykket trak DBU ledelsen stikket og valgte at satse deres midler på Sjælland. Måske det er det område og nogle af de idéer Thorborg har fået fingre i og kan se mening i at satse på i stedet for hele det der Odense kommune/ Bolbro- idrætsby langsejler.

Men ja, et stadion ved motorvej lyder i første omgang kønsløst og sterilt, men hvis vi kan samle 20-25.000,- fynboer derude i top moderne og professionelle faciliteter, så er det måske lige det der skal til for at føre OB tilbage til toppen af dansk fodbold.

https://sport.tv2.dk/fodbold/2018-05...-fodboldcenter

https://www.tv2fyn.dk/odense/koebenhavn-vinder-over-odense-dbu-vil-placere-nationalt-traeningscenter-naer-hovedstaden
          Det var KB og NT, der blev uenige... DBU var klar

Comment

Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

Det var KB og NT, der blev uenige... DBU var klar
            Det var vist noget snak om uenighed mellem Keld B. og SDU/NT, men jeg mener nu også at huske at DBU måske nok var klar, men at spillere og brugere fra u'landet og dem der bor tættest på Sverige var lidt mellemfornøjede med en placering i Odense.

Believe OB

½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

Ligegyldige kampe eksisterer ikke

Comment

Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
              Det var vist noget snak om uenighed mellem Keld B. og SDU/NT, men jeg mener nu også at huske at DBU måske nok var klar, men at spillere og brugere fra u'landet og dem der bor tættest på Sverige var lidt mellemfornøjede med en placering i Odense.
              Korrekt.
              Landsholdspillerne kunne ikke acceptere en transporttid på over 45 minutter fra træningsanlæg til Parken.

Jeg skal virkelig se det før jeg tror på det og gætter som tidligere nævnt på det primært er for at lægge pres på kommunen i forhold til renovering af det nuværende stadion.
              Jeg tror simpelthen ikke på Thorborg er villig til at finansiere det der skal til for at bygge et nyt stadion med plads til 20-25.000 tilskuere.

Men noget skal der simpelthen til at ske både med stadion og med træningsforhold, hvis OB skal rykke sig.
              Last edited by OleKBH; i dag, 10:05.

Comment

Working...
              X