Oprindeligt indsendt af Jebola
Se indlæg
Annoncering
Collapse
No announcement yet.
Modernisering af stadion
Collapse
X
-
"Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."
"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."
Venter man for længe, får man ingenting ...
-
Oprindeligt indsendt af Depeche Se indlægMartin Davidsen med nyt om stadion - 'motorvejsstadion tilsyneladende en and'.
https://obstemmer.dk/blog-mens-vi-ve...yt-om-stadion/
Hvor meget vil kommunen sælge nuværende stadion for?
Hvor meget koster det at drifte?
Hvor meget koster min. løsningen for at være på kravene?
Hvor meget koster en reel opgradering?
Et nyt stadion koster vel en mia. a la AGF.
OB’s husleje kan ikke dække de omkostninger der er ved stadion, hvilket vel er grunden til at det ikke bliver vedligeholdt. Hvad koster det kommunen årligt for dem de kunne slippe for ved et salg.
Hvilke indtægter kunne man ellers forestille sig stadion kunne generere ud over 16-20 hjemmebanekampe."Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
Er der nogen opdaterede tal på projektet?
Mener ikke vi skal sammenligne os med AGF. Stadion er blevet markant dyrere pga. jordforholdene, men har et andet finansieringsgrundlag end jeg forventer i Odense https://sport.tv2.dk/fodbold/2024-11...illiard-dyrere
Hvis der skal eksterne investorer ind, kan få fodboldkampe om året ikke lave en god business case. Så vi taler bl.a. om koncerter (altså en multiarena).
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg
Det kræver jo erkendelsen af, at der nu er et veldefineret og køreklart projekt
Mener ikke vi skal sammenligne os med AGF. Stadion er blevet markant dyrere pga. jordforholdene, men har et andet finansieringsgrundlag end jeg forventer i Odense https://sport.tv2.dk/fodbold/2024-11...illiard-dyrere
Hvis der skal eksterne investorer ind, kan få fodboldkampe om året ikke lave en god business case. Så vi taler bl.a. om koncerter (altså en multiarena).
Hvis nu en gruppe forretningsfolk gik sammen i en fond om at købe stadion af kommunen for en mindre pris, sætte det i stand ud fra nye lejeaftaler med OB og alm. kulturtilskud fra kommunen, sponsorater etc. - hvad skulle der så til af arrangementer, andre brugere m.v. for at det kunne løbe rundt inkl. opsparing til fremtidige vedligehold og evt. opgraderinger."Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Depeche Se indlægMartin Davidsen med nyt om stadion - 'motorvejsstadion tilsyneladende en and'.
https://obstemmer.dk/blog-mens-vi-ve...yt-om-stadion/
Så har man da heller ikke lovet noget som helst. Og den formulering synes jeg vi har hørt før, og så ender det ofte med at blive udskudt et halvt år igen.
Jeg skal se noget meget konkret fra Odense kommune og OSE før jeg tror på noget som helst.
Comment
-
Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg
”En model forventes fremlagt for politikerne i første halvdel af 2025.“
Så har man da heller ikke lovet noget som helst. Og den formulering synes jeg vi har hørt før, og så ender det ofte med at blive udskudt et halvt år igen.
Jeg skal se noget meget konkret fra Odense kommune og OSE før jeg tror på noget som helst.
- Likes 1
Comment
-
Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
Der kommer ingen beslutninger på denne side af et kommunevalg. Men så kan det også gå stærkt derfra umiddelbart. Jeg tror man starter op i medio 2026 med arbejdet
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Agbre Se indlæg
Jeg tror det bliver senere. Jeg ved godt der har været meldt andet ud, men er ret overbevist om, at klubben kan få noget dispensation hvis bare man kan påvise, at der er planlagt/startet nogle opgraderinger. Sådan ender det altid. Og de har jo daddy TC i divisionsforeningen.
Der har været masser af tid.
Men lad os nu se om Odense har et hold i superligaen til den tid. Man fornemmer andre klubber hele tiden lægger på. OB står ikke engang stille, de skærer ned.
- Likes 4
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Agbre Se indlæg
Jeg tror det bliver senere. Jeg ved godt der har været meldt andet ud, men er ret overbevist om, at klubben kan få noget dispensation hvis bare man kan påvise, at der er planlagt/startet nogle opgraderinger. Sådan ender det altid. Og de har jo daddy TC i divisionsforeningen.
Divisionsforeningen/DBU/UEFA kan vel ikke tage hensyn til, at der igen er gået Odense i den
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
Fair nok men det var det jeg tænkte.
Hvis nu en gruppe forretningsfolk gik sammen i en fond om at købe stadion af kommunen for en mindre pris, sætte det i stand ud fra nye lejeaftaler med OB og alm. kulturtilskud fra kommunen, sponsorater etc. - hvad skulle der så til af arrangementer, andre brugere m.v. for at det kunne løbe rundt inkl. opsparing til fremtidige vedligehold og evt. opgraderinger.
Skal man afholde den slags arrangementer så skal det være muligt at skifte underlaget - men at gøre det på et ældre stadion, den tror jeg ikke på. Så det skulle være i forbindelse med et nybyggeri, og det giver bare mere mening tættere på motorvej - hvis man håber at tiltrække nogle store koncerter.
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg
Korrekt, hvis han kun har talt med folk i/omkring kommunen... skriver jo, at han ikke selv har talt med NT om det i fem år... det er jo tilladt at arbejde med flere planer
- Likes 1
Comment
Comment