Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Modernisering af stadion

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af Jebola Se indlæg

Tja - hvis man kobler de manglende nyheder omkring Stadion - med det efter min mening særdeles luftige kultur/identitetsprojekt der arbejdes på - vil jeg tillade mig at fremhæve at OB for mig er:
    - en fodboldklub på eliteplan med hjemmebane i Odense og en placering i den højeste danske række
    Dette er båret af et naturligt tilhørsforhold gennem en klub som rekrutterer en del af sit elitære spillergrundlag gennem samarbejde med Øens klubber altså fra Fyn.
    Jeg tror ikke dette er en dækkende beskrivelse, der er naturligvis mere i det end som så.
    MEN min pointe er hvis man ikke har et stadion i Odense hvor disse kampe kan spilles fra 2028 - så er resten af det højt besungne (og ja jeg er stærkt allergisk overfor mere "varm luft" fra OB) identitetsprojekt efter min opfattelse fuldstændigt ligegyldigt - hvis ikke OB har hjemmebane i Odense ( og iøvrigt har en trup mv. der sikrer en plads i superligaen m.v.- se anden tråd) kan man godt skrotte ethvert identitetsprojekt som totalt ligegyldigt.
    OB er en superligaklub med hjemmebane i Odense - få det nu løst ! Det årelange tovtrækkeri mellem Odense Kommune og NT må stoppe og et reelt samarbejde med offentlighed om processen sættes i gang.
    Er identitetsprojektet ikke oprindeligt fanbaseret? Har jeg misforstået? Uagtet at OB sikkert godt kan overtage det ..
    "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

Venter man for længe, får man ingenting ...

Comment

Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

Er identitetsprojektet ikke oprindeligt fanbaseret? Har jeg misforstået? Uagtet at OB sikkert godt kan overtage det ..
      Jo, det er fanbaseret

Comment

Oprindeligt indsendt af Depeche Se indlæg
        Martin Davidsen med nyt om stadion - 'motorvejsstadion tilsyneladende en and'.

https://obstemmer.dk/blog-mens-vi-ve...yt-om-stadion/
        Er der nogen opdaterede tal på projektet?

Hvor meget vil kommunen sælge nuværende stadion for?
        Hvor meget koster det at drifte?
        Hvor meget koster min. løsningen for at være på kravene?
        Hvor meget koster en reel opgradering?
        Et nyt stadion koster vel en mia. a la AGF.

OB’s husleje kan ikke dække de omkostninger der er ved stadion, hvilket vel er grunden til at det ikke bliver vedligeholdt. Hvad koster det kommunen årligt for dem de kunne slippe for ved et salg.

Hvilke indtægter kunne man ellers forestille sig stadion kunne generere ud over 16-20 hjemmebanekampe.
        "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

Comment

Er der nogen opdaterede tal på projektet?
          Det kræver jo erkendelsen af, at der nu er et veldefineret og køreklart projekt

Mener ikke vi skal sammenligne os med AGF. Stadion er blevet markant dyrere pga. jordforholdene, men har et andet finansieringsgrundlag end jeg forventer i Odense https://sport.tv2.dk/fodbold/2024-11...illiard-dyrere

Hvis der skal eksterne investorer ind, kan få fodboldkampe om året ikke lave en god business case. Så vi taler bl.a. om koncerter (altså en multiarena).

Comment

Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

Det kræver jo erkendelsen af, at der nu er et veldefineret og køreklart projekt

Mener ikke vi skal sammenligne os med AGF. Stadion er blevet markant dyrere pga. jordforholdene, men har et andet finansieringsgrundlag end jeg forventer i Odense https://sport.tv2.dk/fodbold/2024-11...illiard-dyrere

Hvis der skal eksterne investorer ind, kan få fodboldkampe om året ikke lave en god business case. Så vi taler bl.a. om koncerter (altså en multiarena).
            Fair nok men det var det jeg tænkte.

Hvis nu en gruppe forretningsfolk gik sammen i en fond om at købe stadion af kommunen for en mindre pris, sætte det i stand ud fra nye lejeaftaler med OB og alm. kulturtilskud fra kommunen, sponsorater etc. - hvad skulle der så til af arrangementer, andre brugere m.v. for at det kunne løbe rundt inkl. opsparing til fremtidige vedligehold og evt. opgraderinger.

Comment

Oprindeligt indsendt af Depeche Se indlæg
              Martin Davidsen med nyt om stadion - 'motorvejsstadion tilsyneladende en and'.

https://obstemmer.dk/blog-mens-vi-ve...yt-om-stadion/
              ”En model forventes fremlagt for politikerne i første halvdel af 2025.​“

Så har man da heller ikke lovet noget som helst. Og den formulering synes jeg vi har hørt før, og så ender det ofte med at blive udskudt et halvt år igen.

Jeg skal se noget meget konkret fra Odense kommune og OSE før jeg tror på noget som helst.

Comment

Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg

”En model forventes fremlagt for politikerne i første halvdel af 2025.​“

Så har man da heller ikke lovet noget som helst. Og den formulering synes jeg vi har hørt før, og så ender det ofte med at blive udskudt et halvt år igen.

Jeg skal se noget meget konkret fra Odense kommune og OSE før jeg tror på noget som helst.
                Der kommer ingen beslutninger på denne side af et kommunevalg. Men så kan det også gå stærkt derfra umiddelbart. Jeg tror man starter op i medio 2026 med arbejdet

Comment

Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

Der kommer ingen beslutninger på denne side af et kommunevalg. Men så kan det også gå stærkt derfra umiddelbart. Jeg tror man starter op i medio 2026 med arbejdet
                  Jeg tror det bliver senere. Jeg ved godt der har været meldt andet ud, men er ret overbevist om, at klubben kan få noget dispensation hvis bare man kan påvise, at der er planlagt/startet nogle opgraderinger. Sådan ender det altid. Og de har jo daddy TC i divisionsforeningen.

Comment

Oprindeligt indsendt af Agbre Se indlæg

Jeg tror det bliver senere. Jeg ved godt der har været meldt andet ud, men er ret overbevist om, at klubben kan få noget dispensation hvis bare man kan påvise, at der er planlagt/startet nogle opgraderinger. Sådan ender det altid. Og de har jo daddy TC i divisionsforeningen.
                    Der vil IKKE blive givet dispensation i vores tilfælde. Mener det var i 2018 det blev besluttet.
                    Der har været masser af tid.

Men lad os nu se om Odense har et hold i superligaen til den tid. Man fornemmer andre klubber hele tiden lægger på. OB står ikke engang stille, de skærer ned.

Comment

Oprindeligt indsendt af Agbre Se indlæg

Tvivler stærkt på muligheden for en dispensation, når kravene har været kendt i længere tid og tidsrammen har været fair.

Divisionsforeningen/DBU/UEFA kan vel ikke tage hensyn til, at der igen er gået Odense i den

Comment

Fair nok men det var det jeg tænkte.

Hvis nu en gruppe forretningsfolk gik sammen i en fond om at købe stadion af kommunen for en mindre pris, sætte det i stand ud fra nye lejeaftaler med OB og alm. kulturtilskud fra kommunen, sponsorater etc. - hvad skulle der så til af arrangementer, andre brugere m.v. for at det kunne løbe rundt inkl. opsparing til fremtidige vedligehold og evt. opgraderinger.
                        jeg tænker et af de store problemer vil være at græsset bliver slidt/ødelagt hvis stadion skal bruges til større koncerter - hvilket der nok vil skulle til for at gøre det rentabelt. Syntes vi har set det tidligere med eks parkens græstæppe.

Skal man afholde den slags arrangementer så skal det være muligt at skifte underlaget - men at gøre det på et ældre stadion, den tror jeg ikke på. Så det skulle være i forbindelse med et nybyggeri, og det giver bare mere mening tættere på motorvej - hvis man håber at tiltrække nogle store koncerter.

Comment

Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

Korrekt, hvis han kun har talt med folk i/omkring kommunen... skriver jo, at han ikke selv har talt med NT om det i fem år... det er jo tilladt at arbejde med flere planer
                          må også sige jeg syntes han udtaler sig meget skråsikkert. Ikke et eneste lille forbehold bliver der taget. Hvem ved måske har han bare så gode kilder...har sådan set heller aldrig rigtigt troet på den historie - men det var da en sjov tanke at lege med, mens vi venter på andet OB relateret nyt...

Comment

Working...
                          X