Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Modernisering af stadion

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af jojo Se indlæg

Mit bud er at der sker noget når OUH er færdigbygget, ikke før. Ganske enkelt hænger det sammen med, at der skal være arbejdskraft at købe til fornuftige penge.
    Det tror jeg ikke. OUH er først færdig i 2027/2028 og der er det for sent.
    Jeg tror de går igang i 2026 i samarbejde med nogle sponsorer i OB inden for byggebranchen. Det bliver indenfor netværket

Comment

Hvis OB skal have en chance for at udvikle sig til lidt mere end en klub der engang var stor, så skal man bygge sit eget stadion med private
      investorer. Odense Kommune er håbløst bagud på alle parametre, og bør vel ret beset kun beskæftige sig med ældrepleje og rennovation.
      Sæt nu de 3-4 største byggematadorer sammen omkring et bord, og lad dem ordne denne sag, for dem er det jo småpenge.
      16 hjemmekampe om året - lad os smide et par pokalkampe oveni...ikke mange dage om året du hiver omkring 10.000 ind på stadion. Så er der kvindeholdet - men der er tiltrækningskræften nok ikke så stor.
      - selvfølgelig kan man så tilknytte kontorlokaler og måske lokaler der kan lejes ud til events. Men det er stadig rigtigt mange penge de skal smide for at få det etableret.

Så kan man overveje større events - koncerter, det går bare ud over banen - medmindre man gør som de helt nye stadions hvor man kan skifte underlaget ud - tænker ikke det bliver billigere af det.

Nyt stadion - ja tak, men tror ikke på det kommer på tale - med eller uden kommunen

Comment

Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

Det tror jeg ikke. OUH er først færdig i 2027/2028 og der er det for sent.
        Jeg tror de går igang i 2026 i samarbejde med nogle sponsorer i OB inden for byggebranchen. Det bliver indenfor netværket
        behøver det jo ikke at være. Man bliver bare nødt til at rykke hjemmebanen i en (længere) periode. Det ville være virkeligt skidt, men så længe de er om at komme i gang der er det jo allerede en reel risiko, alt efter hvor meget der skal laves.

Comment

Mit bud er at der sker noget når OUH er færdigbygget, ikke før. Ganske enkelt hænger det sammen med, at der skal være arbejdskraft at købe til fornuftige penge.
          OUH har reelt ikke noget med Odense Kommune at gøre, da det er ejet af Region Syddanmark. Desuden er hovedentreprenøren italiensk og de fleste underleverandører gør brug af udenlandsk arbejdskraft, ikke dansk.

Hvis det kræver en større ombygning/nybygning skal stadionprojektet i offentlig udbud og kan derfor som udgangspunkt ikke udføres af lokale kræfter.

Noget som mange også glemmer er, at Odense har et klimamål om at være CO2 neutral senest i 2030... det kommer til at koste kassen og begrænse kommunens økonomiske råderum markant de kommende år.

Så det mest fornuftige, hvis stadion inden for en relativ kort periode skal opgraderes, er at sælge det til private investorer.

Comment

Fair det er dit bud. De 2 ting er bare så langt fra hinanden at det er uden betydning.
            Det er mit bud.

Comment

Working...
            X