Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Modernisering af stadion

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af jojo Se indlæg

Jeg kender intet til udstykninger og lokalplaner, men det ville da i den grad være oplagt, alt infrastruktur er bygget dertil.
    Lokalplanen er klar, men der skal ske lidt justeringer på infrastrukturen (hvis offentlig transport vægter meget).

Comment

Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

Skattebygningen i Odense (lokalt eksempel)
      Journalisthøjskolen i Århus
      Carlsbergs hovedkontor
      Køge Sygehus
      Bispebjerg Psykiatri
      Herning Sygehus
      M.fl.

Fredericia badeland
      Gartnerbyen
      Nyt OUH
      Aalborg portland
      Bestseller

Hvor vil du hen‍♂️

Comment

Oprindeligt indsendt af Hustler Se indlæg

Fredericia badeland
        Gartnerbyen
        Nyt OUH
        Aalborg portland
        Bestseller

Hvor vil du hen‍♂️
        "Dertil kan der i forvejen ikke findes penge til at opføre et stadion fra bar mark - så kommer det aldrig nogensinde til at ske i et byområde, hvor en kæmpe bygning skal nedrives først - det er komplet urealistisk."

Pengene er der (private investorer), men viljen mangler endnu (for citronen skal lige presses endnu mere i forhold til prissætning, som jo i kommunalt regi skal ske på markedsvilkår, hvis man ikke finder et hul i loven). Desuden vil kommende investorer bruge et stadion til andet end OBs kampe, da investeringen ellers aldrig bliver rentabel/interessant.

Mine eksempler var bygninger i byer, som blev nedrevet for at blive erstattet af nye.

Husk på at posthusgrunden ligger i et erhvervskvarter, ikke bolig.

Comment

"Dertil kan der i forvejen ikke findes penge til at opføre et stadion fra bar mark - så kommer det aldrig nogensinde til at ske i et byområde, hvor en kæmpe bygning skal nedrives først - det er komplet urealistisk."

Pengene er der (private investorer), men viljen mangler endnu (for citronen skal lige presses endnu mere i forhold til prissætning, som jo i kommunalt regi skal ske på markedsvilkår, hvis man ikke finder et hul i loven). Desuden vil kommende investorer bruge et stadion til andet end OBs kampe, da investeringen ellers aldrig bliver rentabel/interessant.

Mine eksempler var bygninger i byer, som blev nedrevet for at blive erstattet af nye.

Husk på at posthusgrunden ligger i et erhvervskvarter, ikke bolig.
          Skal vi nu ikke lade være med at sammenligne pærer og bananer her.

Det her omhandler altså ikke en 1:1 erstatning af en bygningsmasse.
          Jeg tror ikke på at pengene er der såfremt at der udover stadionbyggeriet skal nedrives eksisterende bygninger, for ikke at tale om mybdighedsbehandlingen i Odense kommune - Det skal bygges inden år 2028 ikke

Comment

Skal vi nu ikke lade være med at sammenligne pærer og bananer her.

Det her omhandler altså ikke en 1:1 erstatning af en bygningsmasse.
            Jeg tror ikke på at pengene er der såfremt at der udover stadionbyggeriet skal nedrives eksisterende bygninger, for ikke at tale om mybdighedsbehandlingen i Odense kommune - Det skal bygges inden år 2028 ikke
            Det kan vi nemt

Du tror, jeg ved

Der er et KÆMPE tidspres, men hvis der findes fælles fodslag henover foråret skal det nok lykkes... men det kræver virkelig hårdt arbejde og indrømmelser fra alle involverede parter. Efter sommerferien fordufter min optimisme markant !

Comment

Jeg stikker lige hånden i bikuben

Nu må i simpelthen holde op - i råber og skriger om at stadion er eledigt, forholdende er elendige og brokker jer konstant over, at der ikke sker noget..

Nu er der snak om et nyt stadion (godt nok på rygtebasis) og så er det heller ikke godt nok.
              Det er præcis den mentalitet, der gør at OB (og Odense) aldrig rykker sig en tøddel.
              Nogle gange er man simpelthen nødt til at tage afkald med "plejer", romatik og fortiden og tage en åbenlys chance for at rykke sig.
              Jeg vil 1000 gange hellere have et komplet nyt moderne stadion, end at poste enorme summer i et gammelt faldefærdigt stadion, hvor resultatet ender ud i at være en lappeløsning, indtil der igen kommer skærpede krav til et moderne stadion - så kan vi starte forfra på 20-30 års diskussion omkring ombygning af stadion.
              Lad os nu for en gang skyld drømme stort.... og fuldføre det..

Jeg tror ikke på at man mister tilskuere, hvis stadion placeres i Odense S - der bor også tilskuere i den bydel, som tager mod vest.
              Der er heller ikke vanvittigt langt fra centrum til eksempelvis Hollufgård.

Hit me

Derudover god jul og godt nytår
              Jeg kan godt forstå, at det nogle gange er nødvendigt at rive op med rode og starte på en frisk uden fortidens til tider tunge åg. Hvis jeg får valget mellem "at pynte råddet" (med andre ord, en skrabet renovering af vores håbløst forældede stadion) eller et spritnyt, topmoderne motorvejsstadion, så hælder jeg da nok mere til det sidste end det første. Der, hvor kæden hopper af for mig er, at kommunen mere eller mindre er villige til at sælge deres andel af stadion for en slik - så hvorfor ikke købe kommunen ud, rive stadion ned og bygge det spritnye stadion der? Det stinker af, at Thorborg, som andre antyder, bruger "motorvejsstadionsprojektet" til at presse kommunen til at betale for noget/hovedparten af renoveringen af Bolbro-stadionet. Selvfølgelig er Thorborg forretningsmand først og fremmest, og derefter OB-fan, men de her rygter lugter af, at hans egentlige førsteprioritet er en skrabet renovering af stadion, fordi han så kan slippe så billigt som muligt. Forældet mentalitet kan ganske vist holde klubben tilbage fra at rykke sig. Det kan manglende vilje til at gøre hvad der er nødvendigt også. Stadiondebatten - ja, stadionaffæren i det hele taget - må ses i kontekst af, hvor OB er som klub og hvor den vil hen. Sammenholder jeg affæren, som tenderer til en decideret fadæse, hvis vi ender med at skulle spille hjemmekampe i Vejle eller Kolding med de foreløbigt ret vage, uambitiøse meldinger om hvordan klubben skal rejse sig på kort- og mellemlang sigt, vender mine bekymringer om Thorborgs enevælde og dens pænt sagt dæmpende effekt på klubbens potentiale tilbage - for ikke at tale om en blakket historik om brudte løfter med træningsbaner, hvis jeg husker korrekt (Tverskov der antydede dette?). Hvis vi vil være en topklub igen, så kræver det et topmoderne stadion blandt andre ting (som man kan tale om i en anden tråd), og det kræver ikke blot penge, men også målrettethed fra den øverste ledelse og ejerskabet, som indebærer at man hæver sig over at krejle med kommunen.

Godt nytår til jer alle!

Comment

Oprindeligt indsendt af El Profesor Se indlæg

Jeg kan godt forstå, at det nogle gange er nødvendigt at rive op med rode og starte på en frisk uden fortidens til tider tunge åg. Hvis jeg får valget mellem "at pynte råddet" (med andre ord, en skrabet renovering af vores håbløst forældede stadion) eller et spritnyt, topmoderne motorvejsstadion, så hælder jeg da nok mere til det sidste end det første. Der, hvor kæden hopper af for mig er, at kommunen mere eller mindre er villige til at sælge deres andel af stadion for en slik - så hvorfor ikke købe kommunen ud, rive stadion ned og bygge det spritnye stadion der? Det stinker af, at Thorborg, som andre antyder, bruger "motorvejsstadionsprojektet" til at presse kommunen til at betale for noget/hovedparten af renoveringen af Bolbro-stadionet. Selvfølgelig er Thorborg forretningsmand først og fremmest, og derefter OB-fan, men de her rygter lugter af, at hans egentlige førsteprioritet er en skrabet renovering af stadion, fordi han så kan slippe så billigt som muligt. Forældet mentalitet kan ganske vist holde klubben tilbage fra at rykke sig. Det kan manglende vilje til at gøre hvad der er nødvendigt også. Stadiondebatten - ja, stadionaffæren i det hele taget - må ses i kontekst af, hvor OB er som klub og hvor den vil hen. Sammenholder jeg affæren, som tenderer til en decideret fadæse, hvis vi ender med at skulle spille hjemmekampe i Vejle eller Kolding med de foreløbigt ret vage, uambitiøse meldinger om hvordan klubben skal rejse sig på kort- og mellemlang sigt, vender mine bekymringer om Thorborgs enevælde og dens pænt sagt dæmpende effekt på klubbens potentiale tilbage - for ikke at tale om en blakket historik om brudte løfter med træningsbaner, hvis jeg husker korrekt (Tverskov der antydede dette?). Hvis vi vil være en topklub igen, så kræver det et topmoderne stadion blandt andre ting (som man kan tale om i en anden tråd), og det kræver ikke blot penge, men også målrettethed fra den øverste ledelse og ejerskabet, som indebærer at man hæver sig over at krejle med kommunen.

Godt nytår til jer alle!
                For det første så bliver det dyrere af at man skal hen og rive det gamle ned først.

Dernæst, hvis man går med planer om et helt nyt stadion - så skal der andet ind end kun OBs kampe. Flere store arrangementer, koncerter og hvad man ellers kan finde på - en placering i udkanten af byen, tættere på motorvej vil give bedre tilkørselsforhold - og tænker også der vil være bedre mulighed for at anlægge parkering til div. lastbiler der skal fragter koncerterne til og fra stadion.

Skulle der være hold i de rygter om et helt nyt stadion tæt ved motorvejen - så må målet simpelthen være en (ganske vist) noget mindre variation over eks. det nye tottenham stadion - hvor underlaget let kan skiftes ud til koncerter og hvad man ellers afholder af ting. Man bygger ikke helt nyt, bruger lad os sige 300 mill kun for 16 -18 hjemmekampe pr. sæson. Men får man pludselig bedre plads til "event" delen i Odense sport og event - så kan det være det begynder at give mening økonomisk for NT

Comment

Oprindeligt indsendt af El Profesor Se indlæg

Godt nytår til jer alle!
                  Du har så meget ret.
                  Skal jeg spille på nogen omhandlende OB, ambitioner, stadion og fremtid.
                  Ja så er det oplagt at pege på, lappeløsning angående stadion, hvor OB igen vil sidde og antyde at det er kommunens skyld.
                  Ambitionen bliver , blot at være i superligaen, hvor man kun inviterer det absolut nødvendige.
                  Fremtiden bliver derfor lige så tam og trøste løst som de foregående 12-14 år.
                  Der bliver snakket lidt om, at vi skal satse mere på de unge som kommer fra akademiet. Hmmm vi har nu i flere år ikke produceret ret mange spillere, som kan gøre sig gældende. Hvad får nogle til at tro det nogensinde ændrer sig? Vi står ret lange nede på listen når de unge talenter skal vælge akademi. Hvilke talenter vil en klub med ambitioner om at spille om 8-10 pladserne?
                  817 ⚪️
                  Y.N.W.A ❤️

Comment

Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

For det første så bliver det dyrere af at man skal hen og rive det gamle ned først.

Dernæst, hvis man går med planer om et helt nyt stadion - så skal der andet ind end kun OBs kampe. Flere store arrangementer, koncerter og hvad man ellers kan finde på - en placering i udkanten af byen, tættere på motorvej vil give bedre tilkørselsforhold - og tænker også der vil være bedre mulighed for at anlægge parkering til div. lastbiler der skal fragter koncerterne til og fra stadion.

Skulle der være hold i de rygter om et helt nyt stadion tæt ved motorvejen - så må målet simpelthen være en (ganske vist) noget mindre variation over eks. det nye tottenham stadion - hvor underlaget let kan skiftes ud til koncerter og hvad man ellers afholder af ting. Man bygger ikke helt nyt, bruger lad os sige 300 mill kun for 16 -18 hjemmekampe pr. sæson. Men får man pludselig bedre plads til "event" delen i Odense sport og event - så kan det være det begynder at give mening økonomisk for NT
                    Ja kunne man bare bygge et stadion for 300 millioner. Tænker det koster det dobbelte for en skrabet model. Og så er det ikke større end det i Herning.

Comment

Det kan vi nemt

Du tror, jeg ved

Der er et KÆMPE tidspres, men hvis der findes fælles fodslag henover foråret skal det nok lykkes... men det kræver virkelig hårdt arbejde og indrømmelser fra alle involverede parter. Efter sommerferien fordufter min optimisme markant !
                      Jeg vil glæde mig utroligt meget til, hvad du ved

Comment

Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

Ja kunne man bare bygge et stadion for 300 millioner. Tænker det koster det dobbelte for en skrabet model. Og så er det ikke større end det i Herning.
                        det kan sagtens være du har ret i. Aner intet om - men det koster mange penge.

Derfor vil en sådan model kun være interessant for Thorborg (og sikkert andre investorer) hvis stadion kan udnyttes til andet end OBs hjemmekampe, 16 liga kampe - måske et par pokalkampe, selv med +10K tilskuere pr gang er det stadig under 20 dage om året.

Et nyt stadion - med mulighed for at lukke af med et tag + skifte underlaget ud, så ville der være et potentiale for store koncerter og andre events og derved kunne sådan et anlæg være interessant (tænker heller ikke det vil gøre OB mindre attraktiv ifht et evt fremtidig salg.)

Comment

Derfor vil en sådan model kun være interessant for Thorborg (og sikkert andre investorer) hvis stadion kan udnyttes til andet end OBs hjemmekampe, 16 liga kampe - måske et par pokalkampe, selv med +10K tilskuere pr gang er det stadig under 20 dage om året.

Et nyt stadion - med mulighed for at lukke af med et tag + skifte underlaget ud, så ville der være et potentiale for store koncerter og andre events og derved kunne sådan et anlæg være interessant (tænker heller ikke det vil gøre OB mindre attraktiv ifht et evt fremtidig salg.)
                          Jamen fuldstændig enig. Det kunne være rigtig fedt med sådan et stadion.

Men det ville også være rigtig dyrt. Mener det de bygger i Århus koster 750 millioner ca, uden tag, og uden mulighed for at skifte underlag.

Så vi taler nok om ca 1 milliard for sådanne ønsker.
                          Ville ikke sige nej til sådan et stadion på OB banerne på kløvermosevej.

Comment

Det er ret store drømme. :-)
                            Du beskriver der ja en mindre version af Schalke Arena og den kostede allerede næsten 1,5 milliarder kroner - og det er mere end 20 år siden. At skifte underlag og køre banen ud for regenaration efter kampen koster alene 100000 kroner hver gang...
                            "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                            - Norbert Elgert -

Comment

Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

Jamen fuldstændig enig. Det kunne være rigtig fedt med sådan et stadion.

Men det ville også være rigtig dyrt. Mener det de bygger i Århus koster 750 millioner ca, uden tag, og uden mulighed for at skifte underlag.

Så vi taler nok om ca 1 milliard for sådanne ønsker.
                              Ville ikke sige nej til sådan et stadion på OB banerne på kløvermosevej.
                              https://viborg-folkeblad.dk/viborgff...igger-i-midten

mange års husleje for 1 mia.

i øvrigt 1 mia. i AGF .. https://politiken.dk/internationalt/...-MZystEXLQ2XTC
                              "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

Venter man for længe, får man ingenting ...

Comment

Jeg ville bare lige indskyde, at jeg altså også har hørt rygterne om fremskredne planer for et “byg-selv” projekt i Odense S/SØ.

Det er både kilder i klub og kommune.

Comment

Working...
                                X