Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Modernisering af stadion

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

Det er ret store drømme. :-)
    Du beskriver der ja en mindre version af Schalke Arena og den kostede allerede næsten 1,5 milliarder kroner - og det er mere end 20 år siden. At skifte underlag og køre banen ud for regenaration efter kampen koster alene 100000 kroner hver gang...
    ja - pt sidder vi jo og venter på der reelt sker et eller andet. Så kommer det rygte. Og så kører tankerne.

Det er helt sikkert mange penge, men kunne godt se den model - mener ihvertfald den er langt mere realistisk end at NT skulle købe det gamle stadion af kommunen, rive det ned og bygge nyt på samme placering - det tror jeg ikke på.

Nyt stadion, tæt på motorvej, mulighed for et tag og skifte underlaget til koncerter, plus Thorborg vil blive herre i eget hus - og givetvis øge OBs værdi - skulle han ønske at sælge det...så virker det ikke helt umuligt. Tror jeg reelt på den? Nej - men det er da lidt sjovere at fantasere om, frem for den lidt kedelige realitet det sikkert ender med; en lappeløsning med et tag smækket oven på det gamle stadion.

Mht underlaget - aner ikke hvad det koster, men ved dog det er muligt. Tottenhams nye stadion (en HELT anden størrelse det ved jeg) men der kan underlaget vidst nærmest køres ud og ændres alt efter begivenheden. Så muligt er det.

Comment

Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

ja - pt sidder vi jo og venter på der reelt sker et eller andet. Så kommer det rygte. Og så kører tankerne.

Det er helt sikkert mange penge, men kunne godt se den model - mener ihvertfald den er langt mere realistisk end at NT skulle købe det gamle stadion af kommunen, rive det ned og bygge nyt på samme placering - det tror jeg ikke på.

Nyt stadion, tæt på motorvej, mulighed for et tag og skifte underlaget til koncerter, plus Thorborg vil blive herre i eget hus - og givetvis øge OBs værdi - skulle han ønske at sælge det...så virker det ikke helt umuligt. Tror jeg reelt på den? Nej - men det er da lidt sjovere at fantasere om, frem for den lidt kedelige realitet det sikkert ender med; en lappeløsning med et tag smækket oven på det gamle stadion.

Mht underlaget - aner ikke hvad det koster, men ved dog det er muligt. Tottenhams nye stadion (en HELT anden størrelse det ved jeg) men der kan underlaget vidst nærmest køres ud og ændres alt efter begivenheden. Så muligt er det.
      Min største frygt er ikke den lappeløsning du beskriver (selvom det ville være virkelig elendigt hvis vi ikke til mindst får lukket hjørnene, min største frygt er at de ikke kommer til en løsning før 2028. Det haster og er virkelig på tid at komme ud med en planlægning nu hvis vi ikke vil spille vores hjemmekampe i Vejle hvad ville være en katastrofe og kæmpe pinlighed for klubben og byen.
      Last edited by andlox; 29-12-2024, 06:43.
      "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
      - Norbert Elgert -

Comment

Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

Mit største frygt er ikke den lappeløsning du beskriver (selvom det ville være virkelig elendigt hvis vi ikke til mindst får lukket hjørnene, mit største frygt er at de ikke kommer til en løsning før 2028. Det haster og er virkelig på tid at komme ud med en planlægning nu hvis vi ikke vil spille vores hjemmekampe i Vejle hvad ville være en katastrofe og kæmpe pinlighed for klubben og byen.
        Hvad er oddsene på en lappeløsning som bliver forsinket, og først klar i 2030?
        817 ⚪️
        Y.N.W.A ❤️

Comment

Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

Hvad er oddsene på en lappeløsning som bliver forsinket, og først klar i 2030?
          Det ved jeg ikke, men lige pt. var det helt klart det jeg ville sætte mine penge på. Med lidt god vilje måske en virkelig skrabet lappeløsning som lige når at være klar i 2028, men selv den er jeg efterhånden i tvivl om.

Jeg tror hverken på der kommer et nyt stadion eller en virkelig stor opgradering af det nuværende stadion.

Det er jo OB og Odense Kommune vi har med at gøre, men man har jo lov at drømme.

Comment

Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg

Det ved jeg ikke, men lige pt. var det helt klart det jeg ville sætte mine penge på. Med lidt god vilje måske en virkelig skrabet lappeløsning som lige når at være klar i 2028, men selv den er jeg efterhånden i tvivl om.

Jeg tror hverken på der kommer et nyt stadion eller en virkelig stor opgradering af det nuværende stadion.

Det er jo OB og Odense Kommune vi har med at gøre, men man har jo lov at drømme.
            skulle NT og OB gå selv og bygge eget nyt stadion - så tror jeg sådan set godt det kan nåes.

Tænker problemet med den nuværende konstruktion - hvor OB lejer, så kommunen skal jo betale - samtidig så ejer OB en del selv. Så klubben/firmaet bag bør vel, set fra kommunens perspektiv også spytte i kassen - hvilket gør det mere kompliceret, for hvem betaler hvad og hvor stor en andel.

Når kommunen så i forvejen ikke ligefrem vælter sig i penge - og der er et valg på vej, så skal det jo bare blive noget rod.

Comment

Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

skulle NT og OB gå selv og bygge eget nyt stadion - så tror jeg sådan set godt det kan nåes.

Tænker problemet med den nuværende konstruktion - hvor OB lejer, så kommunen skal jo betale - samtidig så ejer OB en del selv. Så klubben/firmaet bag bør vel, set fra kommunens perspektiv også spytte i kassen - hvilket gør det mere kompliceret, for hvem betaler hvad og hvor stor en andel.

Når kommunen så i forvejen ikke ligefrem vælter sig i penge - og der er et valg på vej, så skal det jo bare blive noget rod.

Og netop derfor kommer der ikke til at ske en skidt. Vejle 2028, here we come.

Comment

Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg

Og netop derfor kommer der ikke til at ske en skidt. Vejle 2028, here we come.
                Det kommer så ikke til at ske. Jeg køber ikke en billet til en hjemmekamp på udebane - der stopper mit forhold til OB. Så stopper jeg med at følge klubben, hvilket sikkert også er mindre smertefuldt.

Comment

I det tilfælde at det ikke nåes, så kan man vel bare afspærre de tilskuerpladser der ikke er under tag? det vil så bare give noget mindre kapacitet på Odense Stadion.

Comment

Oprindeligt indsendt af jojo Se indlæg
                    I det tilfælde at det ikke nåes, så kan man vel bare afspærre de tilskuerpladser der ikke er under tag? det vil så bare give noget mindre kapacitet på Odense Stadion.
                    Ja, der er vel forskellige veje at gøre sig til grin som klub og by ...
                    Hvis en klub med OBs tradition og Danmarks tredjestørste by skulle fejle med stadionprojektet og kan ikke tilbyde et stadion som opfylder kravene for Superligafodbold så er det en virkelig dårlig joke.og de ansvarlige fører os tilbage til toppen - af latterlighed.
                    "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                    - Norbert Elgert -

Comment

Oprindeligt indsendt af jojo Se indlæg
                      Der er stadigvæk 20% som ikke skal være overdækket, men stadigvæk en rigtig dum situation !

"De nye regler gældende fra sæsonen 2028/29 bliver som følger:
                      • Alle stadioner i 3F Superliga skal være lukkede.
                      • Alle fire tribuner skal være helt eller delvist overdækkede.
                      • Kort afstand fra bane til tilskuerpladser (A-krav).
                      Stadioner med kapacitet på 10.000 eller flere tilskuere:
                      • Mindst 80% af tilskuerpladserne skal være overdækkede.
                      • Minimum 3.000 individuelle siddepladser.​

Comment

Working...
                      X