Oprindeligt indsendt af Magge
Se indlæg
Annoncering
Collapse
No announcement yet.
Modernisering af stadion
Collapse
X
-
Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
Er det ikke Salling fonden som er den glade giver i Aarhus?
Hvad har man i Odense udover NT som vil kunne være bidragsyder?
https://www.tv2fyn.dk/fyn/business-u...erste-overskud
OB: Danske mestre i 2075/6
Comment
-
Oprindeligt indsendt af fynsland_85 Se indlæg
Thornico (ejer Hummel), Universal Robots, Orifarm, Barfoed. Der er masser af store virksomheder i og omkring Odense.
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
Er det ikke Salling fonden som er den glade giver i Aarhus?
Hvad har man i Odense udover NT som vil kunne være bidragsyder?
https://www.tv2fyn.dk/fyn/thorborg-p...verskud-i-2018
"Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."
"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."
Venter man for længe, får man ingenting ...
Comment
-
Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg
Ja men Letbanen budgetterede med det dobbelte af hvad passager grundlaget er. Det er samme model som man benyttede i Århus. Jeg ved fra Fynbus som bliver operatør på letbanen, at der aldrig kommer så mange kunder som forudsat. Det betyder en årlig stor ekstra regning - kontra at benytte moderne busser (BRT) i lukkede baner. De er billigere, mere miljøvenlige og ikke mindst så kan man ændre linjeføring.
BRT-systemer er ganske rigtigt billigere. Om de er mere miljøvenlig afhænger i høj grad af modellen og af hvor mange passagerer de ender med at flytte. En del af formålet med en letbane er netop, at den skal være attraktiv for flere passagerer end dem, der tager end bus.
Og endelig, ja - så er busser mere fleksible end en letbane. Det er både ulempen og fordelen ved en letbane. Den såkaldte skinneeffekt giver således mere investeringssikkerhed, som giver mulighed for byudvikling langs med letbanen. Samtidig gives mulighed for mere stationsnær udvikling, som på sigt understøtter den kollektive trafik.
- Likes 4
Comment
-
Oprindeligt indsendt af B(ob) Se indlæg
Det er Keolis Danmark, der bliver operatør. Der er ikke budgetteret med det dobbelte af passagergrundlaget - passagergrundlaget er estimeret ud fra tilgængelig viden. Den første tid vil der formentlig værre færre pssagerer i letbanen end beregnet - det skyldes særligt forsinkelsen af Nyt OUH.
BRT-systemer er ganske rigtigt billigere. Om de er mere miljøvenlig afhænger i høj grad af modellen og af hvor mange passagerer de ender med at flytte. En del af formålet med en letbane er netop, at den skal være attraktiv for flere passagerer end dem, der tager end bus.
Og endelig, ja - så er busser mere fleksible end en letbane. Det er både ulempen og fordelen ved en letbane. Den såkaldte skinneeffekt giver således mere investeringssikkerhed, som giver mulighed for byudvikling langs med letbanen. Samtidig gives mulighed for mere stationsnær udvikling, som på sigt understøtter den kollektive trafik.
- Likes 1
Comment
-
Tiden vil vise hvor stort et hul i kassen letbanen efterlader, foreløbig er selve letbane projektet forsinket, dels pga. en forsinket parkeringskælder og dels pga. corona, det koster ekstra i etablering og forsinker at der kommer indtægter - personligt tror jeg at det bliver rigtigt dyrt for Odense på den lange bane, men håber at jeg tager helt fejl - hvad mon de røde sælge vil næste gang? (det kunne være et renoveret stadion ....)
Comment
-
Oprindeligt indsendt af jamborg Se indlægTiden vil vise hvor stort et hul i kassen letbanen efterlader, foreløbig er selve letbane projektet forsinket, dels pga. en forsinket parkeringskælder og dels pga. corona, det koster ekstra i etablering og forsinker at der kommer indtægter - personligt tror jeg at det bliver rigtigt dyrt for Odense på den lange bane, men håber at jeg tager helt fejl - hvad mon de røde sælge vil næste gang? (det kunne være et renoveret stadion ....)
Letbanen glæder jeg mig til at bruge. Allerede her før den er kommet i brug har den givet byen et kæmpe boost med en masse investeringer.
Comment
-
Du er faldet i spingryden. Prøv at tal med Fynbus ansatte som kender beregnings grundlaget. Nu vil de lave linjer om for at tvinge folk over i sporvognen. Keolis har en del af kørslen med busser i odense, og har jo kun vundet et udbud. Det er stadig Fynbus som skal drive Rejsekort og teknikken bag.
Form barometer 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10
Comment
-
Du er faldet i spingryden. Prøv at tal med Fynbus ansatte som kender beregnings grundlaget. Nu vil de lave linjer om for at tvinge folk over i sporvognen. Keolis har en del af kørslen med busser i odense, og har jo kun vundet et udbud. Det er stadig Fynbus som skal drive Rejsekort og teknikken bag.
Comment
Comment