instagram takipci satin al - instagram takipci satin al mobil ödeme

baymavi - vevobahis - mobilbahis - https://guncelgirisi.com/.

?irinevler escort - avrupa yakas? escort - avc?lar escort

?irinevler escort - ataköy escort - merter escort

Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Modernisering af stadion

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #61
    Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

    Er det ikke Salling fonden som er den glade giver i Aarhus?

    Hvad har man i Odense udover NT som vil kunne være bidragsyder?
    T.Hansen Micromatic.
    OB. På behørig afstand af egne ambitioner.

    Comment


      #62
      Oprindeligt indsendt af sinus Se indlæg

      T.Hansen Micromatic.
      De burde kunne lokkes, er der nogle lokale fonde i stil med Salling fonden?
      Jesper Hansen :

      Comment


        #63
        Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

        Er det ikke Salling fonden som er den glade giver i Aarhus?

        Hvad har man i Odense udover NT som vil kunne være bidragsyder?
        Thornico (ejer Hummel), Universal Robots, Orifarm, Barfoed. Der er masser af store virksomheder i og omkring Odense.

        https://www.tv2fyn.dk/fyn/business-u...erste-overskud
        OB: Danske mestre i 2075/6

        Comment


          #64
          Oprindeligt indsendt af fynsland_85 Se indlæg

          Thornico (ejer Hummel), Universal Robots, Orifarm, Barfoed. Der er masser af store virksomheder i og omkring Odense.

          https://www.tv2fyn.dk/fyn/business-u...erste-overskud
          Vi skal bruge en fond. Tvivler på andre firmaer end Thorborgs egne vil “sponsere” noget. Firmaer vil investere. Ikke sponsorere

          Comment


            #65
            Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

            Vi skal bruge en fond. Tvivler på andre firmaer end Thorborgs egne vil “sponsere” noget. Firmaer vil investere. Ikke sponsorere
            Kunne vel godt være noget for Barfoed at bygge i et af hjørnerne, for at kunne leje det ud..

            Comment


              #66
              Oprindeligt indsendt af BN- Se indlæg

              Kunne vel godt være noget for Barfoed at bygge i et af hjørnerne, for at kunne leje det ud..
              Så er det jo også en investering og ikke en sponsering

              Comment


                #67
                Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                Så er det jo også en investering og ikke en sponsering
                Det er vel ligemeget hvad det er, bare de vil investere i projektet

                Comment


                  #68
                  Oprindeligt indsendt af BN- Se indlæg

                  Det er vel ligemeget hvad det er, bare de vil investere i projektet
                  Se det er jeg sikker på at nogen vil

                  Men det er da bestemt ikke ligegyldigt om det er en investering eller en sponsering. Stor forskel

                  Comment


                    #69
                    Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

                    Er det ikke Salling fonden som er den glade giver i Aarhus?

                    Hvad har man i Odense udover NT som vil kunne være bidragsyder?
                    https://fyens.dk/artikel/her-er-fyns-super-selskaber

                    https://www.tv2fyn.dk/fyn/business-u...erste-overskud

                    https://www.tv2fyn.dk/fyn/thorborg-p...verskud-i-2018
                    "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                    "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                    Venter man for længe, får man ingenting ...

                    Comment


                      #70
                      Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg

                      Ja men Letbanen budgetterede med det dobbelte af hvad passager grundlaget er. Det er samme model som man benyttede i Århus. Jeg ved fra Fynbus som bliver operatør på letbanen, at der aldrig kommer så mange kunder som forudsat. Det betyder en årlig stor ekstra regning - kontra at benytte moderne busser (BRT) i lukkede baner. De er billigere, mere miljøvenlige og ikke mindst så kan man ændre linjeføring.
                      Det er Keolis Danmark, der bliver operatør. Der er ikke budgetteret med det dobbelte af passagergrundlaget - passagergrundlaget er estimeret ud fra tilgængelig viden. Den første tid vil der formentlig værre færre pssagerer i letbanen end beregnet - det skyldes særligt forsinkelsen af Nyt OUH.

                      BRT-systemer er ganske rigtigt billigere. Om de er mere miljøvenlig afhænger i høj grad af modellen og af hvor mange passagerer de ender med at flytte. En del af formålet med en letbane er netop, at den skal være attraktiv for flere passagerer end dem, der tager end bus.

                      Og endelig, ja - så er busser mere fleksible end en letbane. Det er både ulempen og fordelen ved en letbane. Den såkaldte skinneeffekt giver således mere investeringssikkerhed, som giver mulighed for byudvikling langs med letbanen. Samtidig gives mulighed for mere stationsnær udvikling, som på sigt understøtter den kollektive trafik.

                      Comment


                        #71
                        Oprindeligt indsendt af B(ob) Se indlæg

                        Det er Keolis Danmark, der bliver operatør. Der er ikke budgetteret med det dobbelte af passagergrundlaget - passagergrundlaget er estimeret ud fra tilgængelig viden. Den første tid vil der formentlig værre færre pssagerer i letbanen end beregnet - det skyldes særligt forsinkelsen af Nyt OUH.

                        BRT-systemer er ganske rigtigt billigere. Om de er mere miljøvenlig afhænger i høj grad af modellen og af hvor mange passagerer de ender med at flytte. En del af formålet med en letbane er netop, at den skal være attraktiv for flere passagerer end dem, der tager end bus.

                        Og endelig, ja - så er busser mere fleksible end en letbane. Det er både ulempen og fordelen ved en letbane. Den såkaldte skinneeffekt giver således mere investeringssikkerhed, som giver mulighed for byudvikling langs med letbanen. Samtidig gives mulighed for mere stationsnær udvikling, som på sigt understøtter den kollektive trafik.
                        Du er faldet i spingryden. Prøv at tal med Fynbus ansatte som kender beregnings grundlaget. Nu vil de lave linjer om for at tvinge folk over i sporvognen. Keolis har en del af kørslen med busser i odense, og har jo kun vundet et udbud. Det er stadig Fynbus som skal drive Rejsekort og teknikken bag.

                        Comment


                          #72
                          Tiden vil vise hvor stort et hul i kassen letbanen efterlader, foreløbig er selve letbane projektet forsinket, dels pga. en forsinket parkeringskælder og dels pga. corona, det koster ekstra i etablering og forsinker at der kommer indtægter - personligt tror jeg at det bliver rigtigt dyrt for Odense på den lange bane, men håber at jeg tager helt fejl - hvad mon de røde sælge vil næste gang? (det kunne være et renoveret stadion ....)

                          Comment


                            #73
                            Oprindeligt indsendt af jamborg Se indlæg
                            Tiden vil vise hvor stort et hul i kassen letbanen efterlader, foreløbig er selve letbane projektet forsinket, dels pga. en forsinket parkeringskælder og dels pga. corona, det koster ekstra i etablering og forsinker at der kommer indtægter - personligt tror jeg at det bliver rigtigt dyrt for Odense på den lange bane, men håber at jeg tager helt fejl - hvad mon de røde sælge vil næste gang? (det kunne være et renoveret stadion ....)
                            Se det vil jo kræve en potentiel køber, og der er 2 parter om ejerskab. Så det ligner ikke et muligt scenarie. Hvis der kommer eksterne investorer der bygger i hjørnerne bliver det extra kompliceret.
                            Letbanen glæder jeg mig til at bruge. Allerede her før den er kommet i brug har den givet byen et kæmpe boost med en masse investeringer.

                            Comment


                              #74
                              Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg

                              Du er faldet i spingryden. Prøv at tal med Fynbus ansatte som kender beregnings grundlaget. Nu vil de lave linjer om for at tvinge folk over i sporvognen. Keolis har en del af kørslen med busser i odense, og har jo kun vundet et udbud. Det er stadig Fynbus som skal drive Rejsekort og teknikken bag.
                              Det er ikke rigtig det du skriver. Det har været meningen for starten og den er helt fornuftig. Der skal jo ikke køre busser hvor letbanen kører og selvfølgelig skal man have folk til at bruge den - Præcis som man skal have dem til at bruge bussen. Det er der vel intet galt i?

                              Form barometer 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10

                              Comment


                                #75
                                Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg

                                Du er faldet i spingryden. Prøv at tal med Fynbus ansatte som kender beregnings grundlaget. Nu vil de lave linjer om for at tvinge folk over i sporvognen. Keolis har en del af kørslen med busser i odense, og har jo kun vundet et udbud. Det er stadig Fynbus som skal drive Rejsekort og teknikken bag.
                                Keolis har skrevet en 15 årig kontrakt på driften af Odense letbane.

                                Comment

                                Working...
                                X