Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Modernisering af stadion

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg

    Ja men Letbanen budgetterede med det dobbelte af hvad passager grundlaget er. Det er samme model som man benyttede i Århus. Jeg ved fra Fynbus som bliver operatør på letbanen, at der aldrig kommer så mange kunder som forudsat. Det betyder en årlig stor ekstra regning - kontra at benytte moderne busser (BRT) i lukkede baner. De er billigere, mere miljøvenlige og ikke mindst så kan man ændre linjeføring.
    At man kan ændre linjeføring er jo netop den store ulempe ift investeringer. Men nu skal det ikke være en politisk tråd.

    Comment


      #17
      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
      Renoveringen kan koste op mod 100 mill

      https://www.tv2fyn.dk/odense/bilag-a...odense-stadion
      Håber.....vil dog sige vores tilskuerkapacitet er fin. Nu ved jeg ikke hvad vindskærme helt præcist er, men lukkes hjørnerne 100 procent med noget beton, metal, whatever med lidt reklame på, så lever jeg fint med det. Det skal ikke være noget hvor man kan se ud.

      Comment


        #18
        Oprindeligt indsendt af Polle Se indlæg

        Håber.....vil dog sige vores tilskuerkapacitet er fin. Nu ved jeg ikke hvad vindskærme helt præcist er, men lukkes hjørnerne 100 procent med noget beton, metal, whatever med lidt reklame på, så lever jeg fint med det. Det skal ikke være noget hvor man kan se ud.
        Som jeg hører det kunne det måske igså være en kombi. Så 2 vindfang i den ene ende og 2 tårne i den anden. Det ene kunne 3C retail overtage som udlejning, bruge selv eller kombi og i det andet kunne der laves et sportel fx.

        Comment


          #19
          Oprindeligt indsendt af Polle Se indlæg

          Håber.....vil dog sige vores tilskuerkapacitet er fin. Nu ved jeg ikke hvad vindskærme helt præcist er, men lukkes hjørnerne 100 procent med noget beton, metal, whatever med lidt reklame på, så lever jeg fint med det. Det skal ikke være noget hvor man kan se ud.
          Det optimale vil helt klart være et helt overdækket stadion med sammenhængende overdækning hele vejen rundt og med tilskuerpladser i hjørnerne. De 100 mill. der snakkes om er vel kun kommunens andel og så kan private investorer (OSE/ Thorborg m.fl.) komme med yderligere investeringer for at få det hele med. Det er også det borgmesteren lagde op til i SFÅ interviewet. Eventuelle kontorbygninger eller lign. behøver jo ikke nødvendigvis være i hjørnerne men kunne jo også placeres bag den billige langside hvor tribunen til atletikstadion alligevel skal fjernes.

          Comment


            #20
            Hvad ville det - som et slag på tasken - koste at rive det nuværende ned og bygge et nyt? Nogle gange svarer det sig ikke at renovere gammelt lort.

            Comment


              #21
              Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg

              Det optimale vil helt klart være et helt overdækket stadion med sammenhængende overdækning hele vejen rundt og med tilskuerpladser i hjørnerne. De 100 mill. der snakkes om er vel kun kommunens andel og så kan private investorer (OSE/ Thorborg m.fl.) komme med yderligere investeringer for at få det hele med. Det er også det borgmesteren lagde op til i SFÅ interviewet. Eventuelle kontorbygninger eller lign. behøver jo ikke nødvendigvis være i hjørnerne men kunne jo også placeres bag den billige langside hvor tribunen til atletikstadion alligevel skal fjernes.
              Nej de 100 mill er den samlede finansiering

              kommunen skal jo ikke betale for bygninger i hjørnerne. Det er mere lys, omklædningsrum, toiletter osv

              Comment


                #22
                Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg
                Hvad ville det - som et slag på tasken - koste at rive det nuværende ned og bygge et nyt? Nogle gange svarer det sig ikke at renovere gammelt lort.
                Sikkert omkring en halv milliard. 500 millioner til ca 15000 tilskuere. Men så er det udelukkende udekampe i ca 3 sæsoner

                Comment


                  #23
                  Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
                  Sikkert omkring en halv milliard. 500 millioner til ca 15000 tilskuere. Men så er det udelukkende udekampe i ca 3 sæsoner
                  Det lønner sig ofte at gøre tingene ordentligt med det samme. Men hvis NT var villig til at punge så meget ud - for kommunen skal ikke være primus motor - var det allerede sket.

                  Og en renovering er selvfølgelig en positiv og nødvendig ting.

                  Comment


                    #24
                    Lukning af hjørnerne, forlængelse af taget og en generel renovering af stadion burde være nok. Så vil vi nok få et stadion med plads til ca 18.000 og en meget mere moderne oplevelse. Placering af stadion tænker jeg er helt i orden.

                    Comment


                      #25
                      Hold da fast et drama der er i kommentar sporene på artiklerne om modanisering af stadion fx på Fyens fx side og TV2 Fyns fb side :o

                      Godt nok mange der ikke forstår at det ikke kun er kommunen der skal betale men også samarbejdspartnere.

                      Plus folk siger OB bare selv kan betale. Hvorfor hulan skal OB betale for at renovere stadion, , når det er kommunalt ejet

                      Comment


                        #26
                        Oprindeligt indsendt af sjn Se indlæg
                        Hold da fast et drama der er i kommentar sporene på artiklerne om modanisering af stadion fx på Fyens fx side og TV2 Fyns fb side :o

                        Godt nok mange der ikke forstår at det ikke kun er kommunen der skal betale men også samarbejdspartnere.

                        Plus folk siger OB bare selv kan betale. Hvorfor hulan skal OB betale for at renovere stadion, , når det er kommunalt ejet
                        De er helt væk ja Men det er de samme 5-10 personer hver gang har jeg set

                        Comment


                          #27
                          De nye baner på falen

                          https://www.instagram.com/p/CFPDufCDB6D/

                          Comment


                            #28
                            Som jeg forstår det, så åbner borgmesteren for, at OK kan smide et to-cifret millionbeløb i. Dvs. 10-99 millioner, hvor jeg andre steder har læst beløbet 20 millioner.
                            Anslår man at der skal bruges 100, samlet set, så skal man jo finde partnere, som kan financiere de sidste 80 millioner.

                            Jeg er enig i, at et komplet nyt stadion vil ligge i ca. 500 millioner kroner, men det er ikke det som det tales om pt.

                            Selv hvis man gjorde, så vil jeg da stadig anbefale, at man gjorde det i etaper (som i Haderslev, Randers etc.), og dermed stadig kunne afvikle kampe under byggeriet, såvel som at man deler udgifter ud over flere år(sbudgetter).

                            Jeg håber godt nok ikke, at man for de 100 millioner, som der pt tales om, vil lave endnu en halvhjertet, kosmetisk, lappeløsning.
                            Tænk mere langsigtet, og lav tingene rigtigt første gang, det er billigere i det lange løb. Jeg gruer for, at man ikke kommer til bunds, så man feks ikke får skiftet alt det byggetekniske i jorden (El, vand, afløb etc), hvilket toiletter, boder etc., så stadig vil lide under, i de næste mange år.

                            Man kan sagtens bygge én tribune af gangen, og stadig ende ud med en flot, moderne og brugbar helheds-løsning.

                            Så er varigheden af det samlede byggeri, samt tilskuerkapacitet helt sekundært for mig.

                            Vi kan ende med at stå/sidde i tørvejr på samtlige tribuner, men stadig brokker os over ventetiden i boderne, pga de stadig ikke har store nok vandrør til at fremføre vand, så de kan lave nok kaffe på kort tid, eller saft nok i strømforsyningen, til at få nogle større, mere moderne kaffemaskiner osv.

                            Husk på, at stadion er bygget i en gammel
                            mose, hvilket kom bag på dem, da man i første omgang skulle opsætte storskærme - de havde slet ikke tænkt på, hvor dybt man skulle ned i jorden, for at forankre de storskærmene godt nok, til at modstå blæsevejr, på skærmenes store flade - at de gamle tegninger så heller ikke er sandfærdige, og man derfor kom til at grave diverse kabler etc over, er bare prikken over i’et

                            Comment


                              #29
                              Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                              De er helt væk ja Men det er de samme 5-10 personer hver gang har jeg set
                              Ej men det jo sindsygt. Self skal der også bruges penge på ja ældre området. Pleje området osv.

                              Men at folk tuder over det her er så meget. Ja :D

                              Og nej det har intet at gøre med at OB bare skal have og have. Som disse folk giver udtryk for. Og ja OB bare selv kan betale som de mener :p

                              Comment


                                #30
                                Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                                De er helt væk ja Men det er de samme 5-10 personer hver gang har jeg set
                                Men også mange af dem der ytre sig bittert er jo ofte fans af de mindre odenseanske klubber. Var de klubber gode nok og lå i Superligaen og spillede på Odense Stadion. Så havde kommunen sgu da stadig renoveret stadion. Netop fordi det er kommunalt ejet og ikke OB ejet

                                Comment

                                Working...
                                X