Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Modernisering af stadion

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• OleKBH
    replied
    Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

Jeg nægter på at tro på, at vi får dispensation... men bare min ydmyge mening

Vi sad allerede i 23/24 (og endda i årene før) og talte om rigets tilstand i 28... at der ikke er sket noget skyldtes hverken Divisionsforeningen/DBU eller UEFA, men "Odense" !

Kan simpelthen ikke finde et eneste argument for en dispensation, men kom frisk !
    Vi er enige, så jeg går ud fra det indlæg ikke er rettet så meget mod mig, men mere det indlæg jeg svarede på.

Leave a comment:

replied
    Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg

Fine pointer, men problemet er bare at OB og Odense kommune lige meget hvordan vi vender og drejer det står som lallende amatører sammenlignet med alle de andre klubber og kommuner der har bare en smule ambitioner omkring elite- og breddeidræt.

Og vi taler altså om landets 3. største by!!!. Men ja, lad os bare fortsætte med at stikke hovedet i jorden og prøve at finde smuthuller og forklaringer på hvorfor lige præcis vi, ikke kan finde ud af at skabe nogle ordentlige forhold hverken for eliten eller for bredden. Og så har du ret i at vi sikkert godt kan få dispensation, men er det ikke langt ud at Odense skal ud i den slags ?. Det synes jeg.
    Jeg nægter på at tro på, at vi får dispensation... men bare min ydmyge mening

Vi sad allerede i 23/24 (og endda i årene før) og talte om rigets tilstand i 28... at der ikke er sket noget skyldtes hverken Divisionsforeningen/DBU eller UEFA, men "Odense" !

Kan simpelthen ikke finde et eneste argument for en dispensation, men kom frisk !

Leave a comment:

• OleKBH
    replied
    Oprindeligt indsendt af Agbre Se indlæg

Jeg tænker også der er noget cigar-/strikkeklub over bestyrelsen af divisionsforeningen. Det er klart det er regler de har vedtaget for at "tvinge" klubberne til at forbedre deres samlede produkt (og for at klubberne kan bruge det til at presse f.eks. kommuner til at investere i det). Men hvis f.eks. OB bliver tvunget til at spille et par sæsoner iVejle eller Esbjerg er der jo ingen der vinder på det. Der vil være færre tilskuere, produktet vil være dårligere, OB + fans vil være trætte af det og det vil formentligt give dem en del ekstra hovedpiner ift. programplanlægning.

Så uden at have læst reglerne i detaljer tænker jeg de har fleksibiliteten til at give dispensation. Der vil sikkert også være andre klubber, der får udfordringer. Men det kræver nok også, at man kan påvise, at man har en finansieret plan, der er færdig indenfor et par år.
    Fine pointer, men problemet er bare at OB og Odense kommune lige meget hvordan vi vender og drejer det står som lallende amatører sammenlignet med alle de andre klubber og kommuner der har bare en smule ambitioner omkring elite- og breddeidræt.

Og vi taler altså om landets 3. største by!!!. Men ja, lad os bare fortsætte med at stikke hovedet i jorden og prøve at finde smuthuller og forklaringer på hvorfor lige præcis vi, ikke kan finde ud af at skabe nogle ordentlige forhold hverken for eliten eller for bredden. Og så har du ret i at vi sikkert godt kan få dispensation, men er det ikke langt ud at Odense skal ud i den slags ?. Det synes jeg.
    Last edited by OleKBH; 06-01-2025, 18:12.

Leave a comment:

• Kielberg
    replied

Jeg tænker også der er noget cigar-/strikkeklub over bestyrelsen af divisionsforeningen. Det er klart det er regler de har vedtaget for at "tvinge" klubberne til at forbedre deres samlede produkt (og for at klubberne kan bruge det til at presse f.eks. kommuner til at investere i det). Men hvis f.eks. OB bliver tvunget til at spille et par sæsoner iVejle eller Esbjerg er der jo ingen der vinder på det. Der vil være færre tilskuere, produktet vil være dårligere, OB + fans vil være trætte af det og det vil formentligt give dem en del ekstra hovedpiner ift. programplanlægning.

Så uden at have læst reglerne i detaljer tænker jeg de har fleksibiliteten til at give dispensation. Der vil sikkert også være andre klubber, der får udfordringer. Men det kræver nok også, at man kan påvise, at man har en finansieret plan, der er færdig indenfor et par år.
    Hvilke klubber tænker du har problemer med at opfylde kravene? Ud over Lyngby kan jeg ikke komme på nogen. De har desuden besluttet sig for et nyt stadion.

Leave a comment:

• Agbre
    replied

Hahaha.... point taken

Men så skulle TC jo også have lavet en særregel, som gjorde, at vi ikke rykkede ned

Leave a comment:

replied
    Oprindeligt indsendt af B(ob) Se indlæg

Husk nu at Divisionsforeningen er OB og omvendt :-)
    Hahaha.... point taken

Men så skulle TC jo også have lavet en særregel, som gjorde, at vi ikke rykkede ned

Leave a comment:

• B(ob)
    replied

Tvivler stærkt på muligheden for en dispensation, når kravene har været kendt i længere tid og tidsrammen har været fair.

Divisionsforeningen/DBU/UEFA kan vel ikke tage hensyn til, at der igen er gået Odense i den
    Husk nu at Divisionsforeningen er OB og omvendt :-)

Leave a comment:

• mhbp
    replied

Korrekt, hvis han kun har talt med folk i/omkring kommunen... skriver jo, at han ikke selv har talt med NT om det i fem år... det er jo tilladt at arbejde med flere planer
    må også sige jeg syntes han udtaler sig meget skråsikkert. Ikke et eneste lille forbehold bliver der taget. Hvem ved måske har han bare så gode kilder...har sådan set heller aldrig rigtigt troet på den historie - men det var da en sjov tanke at lege med, mens vi venter på andet OB relateret nyt...

Leave a comment:

• mhbp
    replied
    Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

Fair nok men det var det jeg tænkte.

Hvis nu en gruppe forretningsfolk gik sammen i en fond om at købe stadion af kommunen for en mindre pris, sætte det i stand ud fra nye lejeaftaler med OB og alm. kulturtilskud fra kommunen, sponsorater etc. - hvad skulle der så til af arrangementer, andre brugere m.v. for at det kunne løbe rundt inkl. opsparing til fremtidige vedligehold og evt. opgraderinger.
    jeg tænker et af de store problemer vil være at græsset bliver slidt/ødelagt hvis stadion skal bruges til større koncerter - hvilket der nok vil skulle til for at gøre det rentabelt. Syntes vi har set det tidligere med eks parkens græstæppe.

Skal man afholde den slags arrangementer så skal det være muligt at skifte underlaget - men at gøre det på et ældre stadion, den tror jeg ikke på. Så det skulle være i forbindelse med et nybyggeri, og det giver bare mere mening tættere på motorvej - hvis man håber at tiltrække nogle store koncerter.

Leave a comment:

replied

Jeg tror det bliver senere. Jeg ved godt der har været meldt andet ud, men er ret overbevist om, at klubben kan få noget dispensation hvis bare man kan påvise, at der er planlagt/startet nogle opgraderinger. Sådan ender det altid. Og de har jo daddy TC i divisionsforeningen.
    Tvivler stærkt på muligheden for en dispensation, når kravene har været kendt i længere tid og tidsrammen har været fair.

Divisionsforeningen/DBU/UEFA kan vel ikke tage hensyn til, at der igen er gået Odense i den

Leave a comment:

• Kielberg
    replied

Jeg tror det bliver senere. Jeg ved godt der har været meldt andet ud, men er ret overbevist om, at klubben kan få noget dispensation hvis bare man kan påvise, at der er planlagt/startet nogle opgraderinger. Sådan ender det altid. Og de har jo daddy TC i divisionsforeningen.
    Der vil IKKE blive givet dispensation i vores tilfælde. Mener det var i 2018 det blev besluttet.
    Der har været masser af tid.

Men lad os nu se om Odense har et hold i superligaen til den tid. Man fornemmer andre klubber hele tiden lægger på. OB står ikke engang stille, de skærer ned.

Leave a comment:

• Agbre
    replied
    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

Der kommer ingen beslutninger på denne side af et kommunevalg. Men så kan det også gå stærkt derfra umiddelbart. Jeg tror man starter op i medio 2026 med arbejdet

Leave a comment:

• fmprOB
    replied
    Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg

”En model forventes fremlagt for politikerne i første halvdel af 2025.​“

Så har man da heller ikke lovet noget som helst. Og den formulering synes jeg vi har hørt før, og så ender det ofte med at blive udskudt et halvt år igen.

Jeg skal se noget meget konkret fra Odense kommune og OSE før jeg tror på noget som helst.
    Der kommer ingen beslutninger på denne side af et kommunevalg. Men så kan det også gå stærkt derfra umiddelbart. Jeg tror man starter op i medio 2026 med arbejdet

Leave a comment:

• OleKBH
    replied
    Oprindeligt indsendt af Depeche Se indlæg
    Martin Davidsen med nyt om stadion - 'motorvejsstadion tilsyneladende en and'.

https://obstemmer.dk/blog-mens-vi-ve...yt-om-stadion/
    ”En model forventes fremlagt for politikerne i første halvdel af 2025.​“

Så har man da heller ikke lovet noget som helst. Og den formulering synes jeg vi har hørt før, og så ender det ofte med at blive udskudt et halvt år igen.

Jeg skal se noget meget konkret fra Odense kommune og OSE før jeg tror på noget som helst.

Leave a comment:

• Plum
    replied

Det kræver jo erkendelsen af, at der nu er et veldefineret og køreklart projekt

Mener ikke vi skal sammenligne os med AGF. Stadion er blevet markant dyrere pga. jordforholdene, men har et andet finansieringsgrundlag end jeg forventer i Odense https://sport.tv2.dk/fodbold/2024-11...illiard-dyrere

Hvis der skal eksterne investorer ind, kan få fodboldkampe om året ikke lave en god business case. Så vi taler bl.a. om koncerter (altså en multiarena).
    Fair nok men det var det jeg tænkte.

Hvis nu en gruppe forretningsfolk gik sammen i en fond om at købe stadion af kommunen for en mindre pris, sætte det i stand ud fra nye lejeaftaler med OB og alm. kulturtilskud fra kommunen, sponsorater etc. - hvad skulle der så til af arrangementer, andre brugere m.v. for at det kunne løbe rundt inkl. opsparing til fremtidige vedligehold og evt. opgraderinger.

Leave a comment:

Working...
X