Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Rygter/Ønsker/Spekulationer Sommervindue 2020

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Polle Se indlæg

    Stemmer nej.

    Jeg kan fint leve med Mike Jensen er Mike Jensen.

    Jeg vil bare ikke have en på 32 og et halvt år, som ikke er ægte defensiv midtbane.
    Enig! Spar mig for guds skyld for en 32-årig erklæret BIF-mand med øgenavnet 'fisse-Mike'. Please, please, please hold nallerne væk! Jeg kan ikke holde ud, hvis jeg skal bruge 2 sæsoner på interviews med Mike Jensen, der skal forklare, hvorfor vi taber 1-2 til Lyngby i nedrykningsspillet, når vi har sikret os en 8.-plads. Det har vi fint spillere i forvejen til at gøre.

    Jeg kan ikke tro, at Michelsen og Henrik Hansen vil være så dumme at sige god for den handel. Selvom Hemme skulle få gode ideer.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af stonebear Se indlæg

      Fåårk man får lange løg over Hemme - jeg bliver simpelthen så trist når jeg tager mig selv i at tænke “Hemme raus”, men det gør jeg.

      OB er for mig ydmyghed og hårdt arbejde. Som sportschef formår Hemme, ihvertfald udadtil, at udvise store mangler på begge dele Hvordan kan man seriøst finde på at sige at man kun har et sparsomt kendskab til en superliga konkurrent, for så at sige at man iøvrigt er ligeså gode som dem - når alt sportsligt og resultatmæssigt siger noget andet. Det skriger til himlen, og Hemme har definitivt tabt mig med den latterligt arrogante attitude som han udviser som sportschef. Det bliver jo ikke mere utroværdigt ..
      Jeg tror ikke, at man skal tolke Hemmes udtalelser som udtryk for arrogance. Jeg tror bare, at han ikke er specielt skarp. Han virker som en simpel mand helt uden talegaver, som gerne vil have at der skal arbejdes hårdere og så skal det nok gå. Hvis han får succes med det, skal jeg nok tage hatten af for det. Men jeg må sige, at tvivlen banker på min dør med en forhammer på størrelse med Sætternes´ lægmusker ;o)

      Comment


        Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

        Når man er i skudlinien vil alt selvfølgelig blive nærstuderet for at finde ammunition. Og hvis han bare beviser over det næste års tid at han har styr på det han laver og får skabt en stærkt sammensat trup med en rød linje igennem det der sker, kan jeg leve med med hans manglende talegaver.
        Men når man endnu ikke kan måle hans evner må man evaluere på det man ser og hører fra ham. Og det er til dumpe karakter
        Syntes også han skal have chancen og som du skriver så kan vi meget bedre evalurere efter et år.

        Ved ikke om han han indflydelse på spillernes præstation og om han bidrager med noget her, syntes det var noget fighter ånd og stor vilje i flere af slutsplikampene der ikke er set længe,

        Tvilver nogensinde på at han bliver en super kommunikator det er godt nok meget op ad bakke.

        Comment


          Jeg er fundamentalt også imod at hente de der gamle spillere der skal hjem og have den sidste gode kontrakt. Vi har en dårlig historik med den slags spillere, og det er sjældent dem der kommer hjem med den største sult. Hvis man skal hente dem skal det enten være på meget korte kontrakter, så helst ikke mere end et år, så man hurtigt kan komme af med dem igen, eller så skal det være nogle der kommer hjem og har noget mere på spil. Jeg kan godt stole på, at hvis en Thomas Helveg kommer tilbage til OB eller en Daniel Høegh gør det, så kommer de til at investere stort set alt de har for at gøre det bedst muligt. For dem betyder OB og deres eftermæle i klubben noget for dem, og de vil formentlig blive boende i byen og måske senere få en anden funktion i klubben. For folk som KEP, Skoubo eller en Mike Jensen, er det sgu for nemt at skifte til OB, hæve den store direktørlønning hver måned, yde lige præcis det man er påkrævet at skulle og ikke mere end det, og så smutte hjem til hvor man kommer fra, når kontrakten er udløbet og blive en spiller til glemmebogen.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg

            Lad os for en stund lade være med at diskutere, om hvor vidt trupperne er nogenlunde jævnbyrdige eller ej. Kommunikativt, er det så smart at komme med sådan en udmelding på bagkant af en sæson, hvor AGF blev nr. 3, vandt 8 kampe mere end os, inklusiv alle 3 indbyrdes opgør (4, hvis vi tæller en pokalkamp med), 14 points foran os i grundspillet?

            Det kan godt være, at du ikke kan se noget galt i sådan en udmelding; fordi du er til dels enig i den; men jeg tror næppe, der er ret mange derude, der vil tage det for gode varer; nej de vil jo nærmest grine af det; og det vil så ramme ham som en boomerang, når/hvis det viser sig, at det ikke holder stik. Kommunikativt skal man være varsom med at komme med den slags udmeldinger, fordi hvis det ikke holder vand, så vil journalister, eksperter OG fans hive citatet frem og endnu engang spørge om hvor vidt nogen ansatte i OSE/OB overhovedet har et realistisk outlook på deres egne resultater/arbejde/niveau.

            For mig er diskussionen om det rigtige eller forkerte i postulatet omsonst; man må bare ikke komme med sådan en udmelding, når man kun har én opfyldt målsætning ud af de 9 foregående forsøg; og tabte alle kampe til et bronzevinder i forrige sæson. Og den dér narresut "hvis og hvis" med at hvis vi bare var lidt skarpe, og hvis bare der var mere stolpe ind, så var vi, hvor AGF landede i sidste sæson. Den undskyldning kan man ikke blive ved med at hænge sig i. Der skal kalorius på bordet; ikke forestillingen om kalorius,

            At det alene skulle skyldes David Nielsen, at de var bedre end os i sidste sæson; det er jo netop også sådan noget, der tændte op under Frederik Tingager; Du siger jo også, som Kasper Larsen "Ja så er de altså ikke bedre", hvorefter de går ud og viser, at de er det. Det er jo lige præcis det, der er problemet med OB i de år: En masse ord; en masse undskyldninger; for lidt outcome.

            Og nu har sportschefen så lagt en presball på holdet og truppen. Oven i den nærmest banale floskel-agtige "Vi skal træne hårdt"-perle, der får denne skribent til at tænke "Yeah well... DUH!" Det troede jeg de gjorde i forvejen. Det er da mindste, man kan forlange. I stedet burde sportschefen forstærke den trup; fortæller ejeren at den tryp trænger til at blive forstærket; i stedet for at gå ud og blive til grin med bombastiske udtaleser.

            Vi vil se SVESKEN PÅ DISKEN - ikke bare høre om at vi har den.

            MvH ChrisOB
            Hvis Hemme havde været en stor kommunikator kunne han sikkert godt været sluppet afsted på sin påstand om AGF:

            "Jeg mener, at vi har en marginalt bedre trup end AGF. AGF ramte en heldig stime sidste år, som jeg er overbevist om, at de ikke kan gentage. Slet ikke med de afgange de har. Sæson to i træk med succes er den absolut sværeste. I skal ikke blive overraskede, hvis AGF præsterer på det jævne i efteråret. Fokus på Europæisk kvalifikation kan blive en stor bid at gabe over for et hold der ikke har været i Europa i X? år. Vi på den anden side har slet ikke vist, hvad vi kan præstere, når alle er skadesfri om ganske kort tid og vores klasse-signing Sabbi er spillet ind på holdet. Vi vil komme ud med et ekstremt offensivt udtryk. De mange unge spillere, der har været i spil i foråret, har fået uvurderlig rutine og de brænder for at lægge på. Vi vil stille med en start-11er med den perfekte balance mellem ungdommens vildskab og rutinens sikkerhed og ro. AGFs hold er toppet, vores trup kommer til at ramme toppen i denne sæson."

            eller noget i den retning

            Comment


              Hvis vi ikke forlænger med JM, kunne Thorup så tages ind?

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Richard Se indlæg
                Hvis vi ikke forlænger med JM, kunne Thorup så tages ind?
                Jeg er ikke i tvivl om, at det er Thorborgs plan. Vi ved jo, at Thorborg altid er liderlig efter det sidste nye hotte succestræner navn, så hvis Michelsen misser top 6, er jeg ikke i tvivl om, at NT kaster en kæmpe kontrakt i Thorups retning. Jeg køber så ikke, at Thorup skulle være en langt bedre træner end Michelsen, og at det endnu en gang er træneren der er OBs store problem og det der holder os tilbage.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af claudes2 Se indlæg

                  Hvis Hemme havde været en stor kommunikator kunne han sikkert godt været sluppet afsted på sin påstand om AGF:

                  "Jeg mener, at vi har en marginalt bedre trup end AGF. AGF ramte en heldig stime sidste år, som jeg er overbevist om, at de ikke kan gentage. Slet ikke med de afgange de har. Sæson to i træk med succes er den absolut sværeste. I skal ikke blive overraskede, hvis AGF præsterer på det jævne i efteråret. Fokus på Europæisk kvalifikation kan blive en stor bid at gabe over for et hold der ikke har været i Europa i X? år. Vi på den anden side har slet ikke vist, hvad vi kan præstere, når alle er skadesfri om ganske kort tid og vores klasse-signing Sabbi er spillet ind på holdet. Vi vil komme ud med et ekstremt offensivt udtryk. De mange unge spillere, der har været i spil i foråret, har fået uvurderlig rutine og de brænder for at lægge på. Vi vil stille med en start-11er med den perfekte balance mellem ungdommens vildskab og rutinens sikkerhed og ro. AGFs hold er toppet, vores trup kommer til at ramme toppen i denne sæson."

                  eller noget i den retning
                  Ja det er ikke svært at finde på noget der er 1000 gange bedre.

                  Og så kan man snakke om hans talegaver er i orden eller ej. Men det har mindst lige så meget med indstillingen at gøre. Indstillingen til at fyre op under Odense ved at slå på:

                  “at hvis vi henter meget mere kommer det til at gå ud over vores talentudvikling da truppen bliver for stor og at det endelig ikke må ske“.

                  “Vi leder stadig med lys og lygte efter den spiller der vil kunne gøre forskellen på vores hold. Han er svær at finde men jeg kan love alle OB fans at jeg vil gøre alt hvad der står i min magt for at det lykkedes. Hvis det ikke lykkedes betyder det mere spilletid til de unge som er godt på den lange bane”

                  Man kunne finde en masse eksempler på det han siger der kunne siges anderledes og mere inspirerende for fans. Men det interesserer ham overhovedet ikke. Fordi Niels Thorborg har sagt at han skulle forberede sig på at blive upopulær og at han slet ikke skal bekymre sig om det. Sådan vil det altid være med de OB fans. De er ikke til at tilfredsstille alligevel. Og der i ligger sagens egentlige kerne

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Richard Se indlæg
                    Hvis vi ikke forlænger med JM, kunne Thorup så tages ind?
                    Mon ikke han er i nyt job inden?

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Christian89 Se indlæg

                      Det er selvfølgelig rigtigt, og skepsis er sundt.

                      Jeg tror det jeg kommenterer på, er alle de der “Se hvad jeg sagde, vi skal for evigt være et bundhold, som aldrig kommer i top 6 mere” hver gang et rygte om en spiller, der ikke passer deres idé om en Welt-Klasse forstærkning popper op.

                      Det var også dét der provokerede mig til at kommentere på folks virkelighedssans.

                      Er jeg selv skeptisk overfor nogle ting.? Ja..!!

                      Jeg bliver super irriteret hver eneste gang Kløve kommer på banen.. (Han er min nye Peter Nymann, tager pladsen fra en der er meget bedre).. Jeg mener, ALLE der ser med er enige om at Kløve ikke er god nok, har en Rommedahlsk førsteberøring, satser og buser alt for ofte, fylder for lidt fysisk og er ikke dynamisk nok med bolden..!!!!

                      Nok om Kløve, det var mere for at illustrere at skepsis er en naturlig del af at være passioneret omkring noget. Jeg synes så bare det tager lidt overhånd engang imellem herinde og det bliver sådan en form for bashing, af folk, som jeg formoder sidder i deres jobs af en årsag. Der er en hel organisation bag dem der krydstjekker og kontrollerer. Jeg tænker de har de bedste forudsætninger for, i samarbejde med træneren, at skaffe spillere.

                      Dermed ikke sagt at vi ikke har begået fejl i fortiden, også en del da, men det har alle klubber i Superligaen (Bengt Sæternes, N’Koum, Diarra, Hogskeid, Segerstrom). Vi har også haft spillere som burde være slået igennem, men som ikke gjorde det, af den ene eller den anden årsag (Lindegaard, Bolanos, Reginiussen). Så har vi faktisk også haft en del der er endt med at gå rigtig godt, og som er blevet ikoner på lægterne (Utaka, Fall, Bashkim, Makrini, Junior, Djemba, Ruud).

                      uh... Det blev langt og snørklet, jeg håber i fulgte med til slutningen.. ;)
                      Kløve er et godt billede på hvorfor OB er ikke eksisterende for mange fynske knægte som så hellere vil have en BIF eller FCK trøje, Kløve er en gabende uinteressant spiller som ikke flytter os ud af middelmådigheden, og han er selvsagt ikke en spiller som niveau mæssigt kan opveje at vi kunne tage Skytte ind og udvikle på ham.

                      Vi har flere spillere i truppen som ikke har en kinamands chance for at komme til en større klub og derfor er de mere end tilfredse med tilværelsen, der brænder ikke en ild i øjnene på dem for at sælge sig selv.

                      Som skrevet så er det jo ikke de kritiske fans der har malet et forventningsbillede af at OB hører hjemme i top 6 og troværdigheden i ledelsens gøren og laden har både NT men især JH arbejdet kontinuerligt og stenhårdt på at fjerne.
                      Ja skepsis er sund men det går bare over i hård kritik når hitraten er så lav både på handler og klubbens egne målsætninger.

                      Jeg har skrevet det mange gange før og det har ikke ændret sig : Jeg ser hellere vi bruger egne unge spillere og bliver nr 9-10 i ligaen end jeg ser vi ender 7-8 med hovedsageligt “ profiler” som Kløve, Lund og Lieder.
                      Jeg vil også være fuldt tilfreds med en målsætning fra OB som hedder at vi vil være en klub som vægter egne talenter og stiler efter en top 6 placering ca hvert andet år.
                      817 ⚪️
                      Y.N.W.A ❤️

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af claudes2 Se indlæg

                        Jeg tror ikke, at man skal tolke Hemmes udtalelser som udtryk for arrogance. Jeg tror bare, at han ikke er specielt skarp. Han virker som en simpel mand helt uden talegaver, som gerne vil have at der skal arbejdes hårdere og så skal det nok gå. Hvis han får succes med det, skal jeg nok tage hatten af for det. Men jeg må sige, at tvivlen banker på min dør med en forhammer på størrelse med Sætternes´ lægmusker ;o)
                        Hemme har vel på samme måde som JM/JH/NT ladet sig forblænde af at vi var i top 6 sidste sæson uden at skæve til at vi kun var statister i medaljeslutspillet og vi siden da har solgt Kadrii som var en yderst vigtig aktør i den sæson, derudover er deres selvbillede så blevet forstærket i denne sæson baseret på at vi var gode i taberslutspillet.
                        817 ⚪️
                        Y.N.W.A ❤️

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af claudes2 Se indlæg

                          Hvis Hemme havde været en stor kommunikator kunne han sikkert godt været sluppet afsted på sin påstand om AGF:

                          "Jeg mener, at vi har en marginalt bedre trup end AGF. AGF ramte en heldig stime sidste år, som jeg er overbevist om, at de ikke kan gentage. Slet ikke med de afgange de har. Sæson to i træk med succes er den absolut sværeste. I skal ikke blive overraskede, hvis AGF præsterer på det jævne i efteråret. Fokus på Europæisk kvalifikation kan blive en stor bid at gabe over for et hold der ikke har været i Europa i X? år. Vi på den anden side har slet ikke vist, hvad vi kan præstere, når alle er skadesfri om ganske kort tid og vores klasse-signing Sabbi er spillet ind på holdet. Vi vil komme ud med et ekstremt offensivt udtryk. De mange unge spillere, der har været i spil i foråret, har fået uvurderlig rutine og de brænder for at lægge på. Vi vil stille med en start-11er med den perfekte balance mellem ungdommens vildskab og rutinens sikkerhed og ro. AGFs hold er toppet, vores trup kommer til at ramme toppen i denne sæson."

                          eller noget i den retning
                          Måske du kan tage mundbind på og overtage hemmeligt hans rolle i offentligheden. Så er vi til mindst på Top-6 i kommunikation. ;-)
                          "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                          - Norbert Elgert -

                          Comment


                            https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/...de-skal-bruge/
                            "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                            "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                            Venter man for længe, får man ingenting ...

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Christian89 Se indlæg

                              Han siger vist egentlig heller ikke vi er jævnbyrdige med AGF, han siger at trupmæssigt er vi på niveau, eller endda en smule bedre.

                              Det kan jeg godt følge ham i, men det AGF har haft succes med er at få ALLE deres spillere til at ramme deres topniveau samtidigt. Det skal krediteres David Nielsen og trænerstaben og ikke trupstyrken. Jeg tør vove den påstand, at rammer alle vores spillere topniveau samtidigt, og kommer ind i den samme vinderspiral af stolpe ind, som AGF har været i. Så er trupperne nogenlunde jævnbyrdige.

                              Det synes jeg ikke er galimatias at påstå.
                              Er ikke uenig. Og hvem ved hvor vi står efter næste grundspil og hvor står AGF. Hvis vi rammer en god stime, eller hvis de har store skadeproblemer eller hvis vi er heldige med dommernbeslutninger og AGF får de fejldom til deres ulempe (husker at vi blev straffet hård der sidste efterår hvad kostede flere point) så er det vel muligt at vi slutter på øjenhøjde eller foran AGF.
                              Men at udtale sig sådan efter en sæson hvor AGF viste sig som succeshold mens vi skuffede (igen) meget og hvor vores eneste succes var at de unge som rykkede op og overtog fra de etablerede klarede det langt bedre end forventet er ikke kun naiv kommunikation, det er torskedum kommunikation. Håber bare og krydser fingrene for at han er bedre og heldigere i transferarbejde og trupsammensætning end i kommunikation. Ellers er vi på røven.
                              "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                              - Norbert Elgert -

                              Comment


                                https://twitter.com/817dk/status/129...892613639?s=21

                                28-årige Serge-Junior Martinsson Ngoua fra Hammarby pt mit bedste budpå en potentiel CM til OB. Hentet til Hammarby under JM, spillede fast under ham, gledet ud af startopstillingen nu, et halvt år tilbage af kontrakten.
                                5 landskampe for Gabon, defensiv midt, sympatisk person og så var JM meget glad for ham i Hammarby.
                                siden 1887

                                Comment

                                Working...
                                X