Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Rygter/Ønsker/Spekulationer Vintervindue 2019/2020

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Tak for kampen, Ramon. Han bliver savnet; men man vidste jo godt, at det nok senest var slut til sommer, så et fint salg i den situation

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

      Han vil nok have væsentligt bedre chancer for at komme ind og gøre en forskel og få sat skik på forsvaret allerede til foråret, end f.eks. Manjrekar James har. Og jeg tvivler på, at der er særligt mange forsvarere OB kan få fat i, som kan gå ind og gøre en klar positiv forskel fra dag 1. Men nej, det er da langt fra sikkert, at han bare kommer til at være en stor forstærkning lige med det samme, fordi at han var god for klubben engang og kommer fra et godt hold i Holland. Se bare Thelander i Aalborg, som vi også prøvede at hente.
      Enig. Men det kan jeg også sagtens leve med

      Comment


        Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

        Så skal vi nok købe dem inden de slår igennem i Superligaen. Men ja. Det ville være ønskescenariet.
        Tror bare mere man satser på at kunne lave 1-2 af hans slags om året selv i fremtiden
        Det har du sikkert ret i, men hvis man vil speede processen op og få noget økonomi til at flyde igennem klubben, så er det i hvert fald en vej at gå. 1-2 af hans type om året, må dog i den grad også være et ønskescenarie. Med niveauet på de talenter vi har fået igennem til Superligatruppen i de senere år, skal vi vidst være tilfredse, hvis vi kan få bare én af hans slags hvert andet år.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Jonss Se indlæg
          Vild spekulation, men det var også A-Z der bød på Ryan i flere omgange, mens han var i Esbjerg. Ryan og Leuwin fungerer rigtig godt sammen...

          samtidig med at man ikke forlænger med AJA (måske), og JBL er på vej væk.. skal der bygges helt nyt? Det håber jeg virkelig ikke, men jeg kan godt frygte lidt....
          Rolig nu der rykker jo kun 3 hold ud.
          Håber godt nok der kommer bedre spillere ind end RL og AJA

          Comment


            Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
            Måske kun én ind?
            Vøge:
            "Man må heller ikke glemme, at OB har et stortalent i Obbekjær. Ham tror de på."
            Vel næppe som starter .... OB bør, må og SKAL have tre kvalitets CF’ere og med Ramons afgang er der en. Tverskov + to og så må Marco, Lund og Obbekjær være reserver og så kan man måske sige at den ene kan være en ældre men solid CF som Obbekjær kan tage over efter .. men så må Obbekjær også være 1. valget som reserve og det har han jo ikke været ..
            "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

            "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

            Venter man for længe, får man ingenting ...

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

              Det har du sikkert ret i, men hvis man vil speede processen op og få noget økonomi til at flyde igennem klubben, så er det i hvert fald en vej at gå. 1-2 af hans type om året, må dog i den grad også være et ønskescenarie. Med niveauet på de talenter vi har fået igennem til Superligatruppen i de senere år, skal vi vidst være tilfredse, hvis vi kan få bare én af hans slags hvert andet år.
              Enig. Men incl målmænd som jo også skal regnes med er vi jo ikke vanvittig langt fra når vi tænker på hvad der er kommet op og solgt fra Akademiet

              Bare i 2019 alene har vi solgt Grubbe og MJ(ja ja ja jeg ved godt han ikke 100% er homegrown men det mange andre i danske klubber heller ikke) for ca 20 mill, fået en U21 landsholdsmålmand som spiller fast og Daniel Obbekjær som er 4 år yngere end MEM er måske ikke langt fra et gennembrud.
              Samt HC der står for U19 landsholdet også og sagtens kunne blive den næste der bliver solgt.
              Vi mangler stadig at kunne producere offensive spillere ja. Men det arbejdes der på

              Kan man forlange mere for 2019?
              Last edited by fmprOB; 03-01-2020, 15:47.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

                Han vil nok have væsentligt bedre chancer for at komme ind og gøre en forskel og få sat skik på forsvaret allerede til foråret, end f.eks. Manjrekar James har. Og jeg tvivler på, at der er særligt mange forsvarere OB kan få fat i, som kan gå ind og gøre en klar positiv forskel fra dag 1. Men nej, det er da langt fra sikkert, at han bare kommer til at være en stor forstærkning lige med det samme, fordi at han var god for klubben engang og kommer fra et godt hold i Holland. Se bare Thelander i Aalborg, som vi også prøvede at hente.
                Men det er kun superligaen, så der findes mange på RL niveau og over, som kan gøre en forskel fra dag et. Men de nye skal helst lande tidligt, så de får opstarten med.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

                  Vel næppe som starter .... OB bør, må og SKAL have tre kvalitets CF’ere og med Ramons afgang er der en. Tverskov + to og så må Marco, Lund og Obbekjær være reserver og så kan man måske sige at den ene kan være en ældre men solid CF som Obbekjær kan tage over efter .. men så må Obbekjær også være 1. valget som reserve og det har han jo ikke været ..
                  Er enig. Men Vøges tweet kunne hentyde til man henter kun én kvalitetsforsvarer ind og prøver at klare foråret med de Lund-twins og Obbekjær som backup om at spare penge og fordi man vurderer Obbekjær som tæt nok at blive klar på holdkortet i sommeren.
                  "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                  - Norbert Elgert -

                  Comment


                    Fra AAB debatforum....


                    Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)



                    Indlæg af 9000AaB » 3. jan 2020, 15:42
                    Since skrev:
                    3. jan 2020, 15:16
                    kronenburg skrev:
                    3. jan 2020, 14:36
                    Mon ikke OB pønser på en OB-classic og forsøger at hapse Okore?
                    https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/hol ... b-stopper/
                    Du skal ikke vente længe for at få svaret.
                    Noget du gerne vil dele med os andre?

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

                      Er enig. Men Vøges tweet kunne hentyde til man henter kun én kvalitetsforsvarer ind og prøver at klare foråret med de Lund-twins og Obbekjær som backup om at spare penge og fordi man vurderer Obbekjær som tæt nok at blive klar på holdkortet i sommeren.
                      “Prøver at klare foråret” .... vil man i top6 eller ej ... ambitionsniveauet altså... andre klubber opruster .. OB vil klare sig ...
                      "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                      "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                      Venter man for længe, får man ingenting ...

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                        Enig. Men incl målmænd som jo også skal regnes med er vi jo ikke vanvittig langt fra når vi tænker på hvad der er kommet op og solgt fra Akademiet

                        Bare i 2019 alene har vi solgt Grubbe og MJ(ja ja ja jeg ved godt han ikke 100% er homegrown men det mange andre i danske klubber heller ikke) for ca 20 mill, fået en U21 landsholdsmålmand som spiller fast og Daniel Obbekjær som er 4 år yngere end MEM er måske ikke langt fra et gennembrud.
                        Samt HC der står for U19 og sagtens kunne blive den næste der bliver solgt.
                        Vi mangler stadig at kunne producere offensive spillere ja. Men det arbejdes der på

                        Kan man forlange mere for 2019?
                        Nej, det synes jeg absolut ikke at man kan, det er et aldeles flot resultat, men 2019 er jo på nuværende tidspunkt også en anomali i den sammenhæng. Jeg lægger mig fladt ned, hvis vi kan sælge talenter for de samme penge de næste par år, men det har jeg ikke umiddelbart en forventning om at vi kan. Grubbe og MJ er velsagtens noget af det bedste vi har haft gående på talentfronten her i de senere år, og det forløste vi økonomisk sidste år, men ser vi udover målmændene, ser jeg bare heller ikke de næste stortalenter komme af sig selv, af den grund. Jeg husker også for nogle år siden, at AaB blev mestre med folk som Kusk og Thomsen, og så troede man pludselig, at man kunne lægge en strategi efter, at man kontinuerligt kunne hive talenter op som bærende profiler, men lige siden har man nærmest ikke kunne hive én eneste spiller op der reelt har været en profil. Det var ikke new normal for AaB, og jeg forventer heller ikke at det er new normal for OB, at vi årligt kan sælge talenter for et tocifret millionbeløb, men jeg lader mig da meget meget gerne modbevise, og vi har da indiskutabelt også spændende spillere i pipelinen.

                        Men hvis der er én ting jeg stadig synes vi mangler, når vi nu snakker tilfældet Mads Emil Madsen, så er det altså at vi også får talenterne igennem til førsteholdet, og at de når at slå igennem før de bliver skudt af. Det vil både være fedt brandingmæssigt og for os fans, og så repræsenterer spillerne altså også bare en anden relativ værdi, når man kan få dem hele vejen igennem. Hvis Silkeborg sælger MEM for 6 millioner, så ser ham og Grubbe jo ud til at være næsten lige store successer på bundlinjen, hvis vi ser på det helt firkantet, men MEM tilfører jo også en yderligere værdi via de præstationer han leverer, og han udfylder en plads i truppen, hvor man ville have været nødt til at skulle bruge penge på en anden spiller, havde man ikke haft ham.

                        Og det er i den sammenhæng, at jeg ikke mener at vi kan forvente at få meget mere end én igennem hvert andet år, måske én hvert år, hvis det kommer til at gå rigtigt godt.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Faurskov Se indlæg
                          Fra AAB debatforum....


                          Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)



                          Indlæg af 9000AaB » 3. jan 2020, 15:42
                          Since skrev:
                          3. jan 2020, 15:16
                          kronenburg skrev:
                          3. jan 2020, 14:36
                          Mon ikke OB pønser på en OB-classic og forsøger at hapse Okore?
                          https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/hol ... b-stopper/
                          Du skal ikke vente længe for at få svaret.
                          Noget du gerne vil dele med os andre?
                          NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO

                          Kan jo også betyde at Okore er solgt eller har forlænget med Aab

                          Comment


                            Tror ikke Okore er usandsynlig. Han har godt nok drømt om tilbud fra udlandet, men de står næppe i kø sådan som han har spillet. Med den måde vi spiller på, kunne jeg godt se, at vi kan udnytte de bedste elementer af Okores spil og camouflere nogle af de udfordringer han helt klart også har.

                            Comment


                              Daniel Høegh virker umiddelbart som en god mulighed.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

                                Nej, det synes jeg absolut ikke at man kan, det er et aldeles flot resultat, men 2019 er jo på nuværende tidspunkt også en anomali i den sammenhæng. Jeg lægger mig fladt ned, hvis vi kan sælge talenter for de samme penge de næste par år, men det har jeg ikke umiddelbart en forventning om at vi kan. Grubbe og MJ er velsagtens noget af det bedste vi har haft gående på talentfronten her i de senere år, og det forløste vi økonomisk sidste år, men ser vi udover målmændene, ser jeg bare heller ikke de næste stortalenter komme af sig selv, af den grund. Jeg husker også for nogle år siden, at AaB blev mestre med folk som Kusk og Thomsen, og så troede man pludselig, at man kunne lægge en strategi efter, at man kontinuerligt kunne hive talenter op som bærende profiler, men lige siden har man nærmest ikke kunne hive én eneste spiller op der reelt har været en profil. Det var ikke new normal for AaB, og jeg forventer heller ikke at det er new normal for OB, at vi årligt kan sælge talenter for et tocifret millionbeløb, men jeg lader mig da meget meget gerne modbevise, og vi har da indiskutabelt også spændende spillere i pipelinen.

                                Men hvis der er én ting jeg stadig synes vi mangler, når vi nu snakker tilfældet Mads Emil Madsen, så er det altså at vi også får talenterne igennem til førsteholdet, og at de når at slå igennem før de bliver skudt af. Det vil både være fedt brandingmæssigt og for os fans, og så repræsenterer spillerne altså også bare en anden relativ værdi, når man kan få dem hele vejen igennem. Hvis Silkeborg sælger MEM for 6 millioner, så ser ham og Grubbe jo ud til at være næsten lige store successer på bundlinjen, hvis vi ser på det helt firkantet, men MEM tilfører jo også en yderligere værdi via de præstationer han leverer, og han udfylder en plads i truppen, hvor man ville have været nødt til at skulle bruge penge på en anden spiller, havde man ikke haft ham.

                                Og det er i den sammenhæng, at jeg ikke mener at vi kan forvente at få meget mere end én igennem hvert andet år, måske én hvert år, hvis det kommer til at gå rigtigt godt.
                                Det sidste er jeg meget enig i. Men er det ikke netop det vi har gang i med OC?
                                Bare fordi han er målmand skal han da med i ligningen. De er pt gode til offensive midtbanespillere. Og vi er til målmænd.

                                Og det vil jeg da også gerne have lavet om på så vi også kan producere offensive spillere.

                                Jeg forventer heller ikke at vi får et lign år på akademi siden, men bliver heller ikke overrasket hvis der ryger 1-2 for rigtig gode penge i 2020.
                                Fodbold er en usikker branche og andre klubber producerer heller ikke lige godt hvert år. Men vi kan selvfølgelig altid blive bedre og skal også stræbe efter at blive en af de bedste i Danmark

                                Comment

                                Working...
                                X