Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Rygter/Ønsker/Spekulationer Sommervindue 2019

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

    Hans kompetencer er vel ret afgørende for hvordan og hvor hurtigt OB bevæger sig fremad ..
    Jeg syntes især roserne om hans økonomiske færdigheder og den nærmest evige undskyldning om oprydning efter forgængerne er forstummet en del.

    samtidig er kritikken over indkøbene nærmest forsvundet med rette.
    817 ⚪️
    Y.N.W.A ❤️

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

      Hans kompetencer er vel ret afgørende for hvordan og hvor hurtigt OB bevæger sig fremad ..
      Jo da. Men syntes du ikke selv de kompetencer er udemærket pt og har været det over et godt stykke tid? Om det skyldes mere erfaring, opbygget netværk, bedre økonomi, eller ansættelsen af JM ved jeg ikke men jeg er overordnet tilfreds med hvad der sker pt og kan se den røde tråd i meget af det der sker i Ådalen..
      Jeg kan simpelthen ikke blive ved med at hænge mig i fortiden. Forgiven but not forgotten...

      Kom nu videre

      Comment


        Oprindeligt indsendt af fmprob Se indlæg

        jo da. Men syntes du ikke selv de kompetencer er udemærket pt og har været det over et godt stykke tid? Om det skyldes mere erfaring, opbygget netværk, bedre økonomi, eller ansættelsen af jm ved jeg ikke men jeg er overordnet tilfreds med hvad der sker pt og kan se den røde tråd i meget af det der sker i ådalen..
        Jeg kan simpelthen ikke blive ved med at hænge mig i fortiden. Forgiven but not forgotten...

        Kom nu videre
        enig!
        siden 1887

        Comment


          Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

          Jo da. Men syntes du ikke selv de kompetencer er udemærket pt og har været det over et godt stykke tid? Om det skyldes mere erfaring, opbygget netværk, bedre økonomi, eller ansættelsen af JM ved jeg ikke men jeg er overordnet tilfreds med hvad der sker pt og kan se den røde tråd i meget af det der sker i Ådalen..
          Jeg kan simpelthen ikke blive ved med at hænge mig i fortiden. Forgiven but not forgotten...

          Kom nu videre
          det er rigtigt, det må være ok at JH arbejder sig bedre, på lige fod med at fodboldspillere træner sig selv bedre.

          Believe OB

          ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

          Ligegyldige kampe eksisterer ikke

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Jeppetoje Se indlæg
            Det kunne være godt med 3 kvalitetsforsvarsspillere
            https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/...ngCn9n1_69G_Tc
            Det vil ikke undre mig om OB går efter endnu en stærk cf'er for at stå stærkest muligt foran vores unge målmand og beskytte ham bedst muligt, men om det lige er Gomez der kan hjælpe os der tvivler jeg på.

            Believe OB

            ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

            Ligegyldige kampe eksisterer ikke

            Comment


              Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

              Jo da. Men syntes du ikke selv de kompetencer er udemærket pt og har været det over et godt stykke tid? Om det skyldes mere erfaring, opbygget netværk, bedre økonomi, eller ansættelsen af JM ved jeg ikke men jeg er overordnet tilfreds med hvad der sker pt og kan se den røde tråd i meget af det der sker i Ådalen..
              Jeg kan simpelthen ikke blive ved med at hænge mig i fortiden. Forgiven but not forgotten...

              Kom nu videre
              Lige der vil jeg nok skelne mellem mere erfaring samt bedre netværk og bedre økonomi samt ansættelse af JM.

              Er han blevet mere erfaren og har fået bedre netværk er det rigtig fint men bedre økonomi og JM kommer eksternt fra.
              Der er stadig profiler der ikke bliver forlænger med og går transferfrit da der ikke sker ordentlige salg med erstatninger der hentes ind så jeg tvivler på erfaringen ved forhandlingsbordet eller erstatningerne står klar via netværk.
              For mig ser det stadig ud som om det er træneren der kommer med spillerne og ikke vores sportsdirektør der finder dem.

              Det er rigtig fint med en rød tråd men den er jeg bare ikke tæt nok til at se. For at blive en rigtig succes har OB brug for mange flere Tingager, Grytebust og unge talenter a la MJ fra egen stald til at bryde igennem og blive solgt til store beløb ....

              Kigger man på det nuværende førstehold er der stadig spillere som er købt på navn, pris og uden at være forstærkninger. Spillere man er utrygge ved og ikke indkøbt til den type spil man vil udføre. Spillere der ikke kan sælges videre grundet løn eller kvalitet ...

              Over tid bliver det MÅSKE bedre ... men over tid kan andre hold sagtens gå forbi OB fordi det tager for lang tid ... det er ikke en stejl læringskurve JH har ... han har været i OB i mere end 6 år og rigtig rigtig mange spillere har været igennem klubben.

              Successen sidste sæson er jeg ikke bleg for at tilskrive JM frem for JH.
              Last edited by Plum; 25-07-2019, 06:06.
              "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

              "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

              Venter man for længe, får man ingenting ...

              Comment


                Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                Jo da. Men syntes du ikke selv de kompetencer er udemærket pt og har været det over et godt stykke tid? Om det skyldes mere erfaring, opbygget netværk, bedre økonomi, eller ansættelsen af JM ved jeg ikke men jeg er overordnet tilfreds med hvad der sker pt og kan se den røde tråd i meget af det der sker i Ådalen..
                Jeg kan simpelthen ikke blive ved med at hænge mig i fortiden. Forgiven but not forgotten...

                Kom nu videre
                Not forgiven, not forgotten. Jeg er stadig ikke tilhænger af at give ros/kredit til folk, der efter årevis fejlarbejde, ENDELIG begynder at leve op til det, der var vedkommendes job til at starte med (Upåagtet omstændigheder, økonomi): Nemlig at ramme rigtigt med størstedelen/en hvis procentdel af deres beslutninger, så OB enten/eller opnår sportslige målsætninger (hvis ikke tilhængernes egne, så i det mindste deres egne) og måske endnu mere vigtigt: Et udtryk som folk enten kan leve med eller begejstres af, upåagtet om der bliver vundet medaljer/pokaler/bliver opnået målsætninger.

                Når man har oplevet beslutninger, der ikke bare gav lavvande i de kriterier; men som også drænede ens lyst til ikke bare at tage på stadion, men også bare at følge ens hjerteklub i det hele taget; så har jeg personligt ikke problemer med at forstå; at man ikke bare sådan kan "komme videre".

                Jeg har personligt intet behov for at svine Jesper Hansen til i hver eneste tråd, p.t; det er et godt tegn; fordi der er sket væsentlige forbedringer i OBs evne til både at kunne opnå målsætninger og ikke mindst begejstre lidt mere. Det er jeg tilfreds med. Jeg er tilfreds med at være OB tilhænger for tiden. Der er udtryk; dér hvor det tæller. Vi tabte ikke til FCK ved bare at lægge os ned og modtage den bagi; f.eks; vi vandt 4-1 i en kamp; hvor sløvhed til sidst blev afløst af en lyst til at fortsætte et momentum. Ikke stille sig ned og køre bolden rundt Kent Nielsen-style ved 2-1.

                Ingen Rasmus Jönsson ét skridt frem, to tilbage.

                Men det betyder ikke, at man sådan bare skal tilgive for tidligere tiders gigantiske blundere. Det betyder også, at man bør have en hvis forståelse for folk, der ikke sådan bare kan slippe den slags.

                Der vil gå en rum tid før jeg personligt vil overveje at give Jesper Hansen personligt ros. Jeg vil højest svinge mig op på: Det var tide, at du begyndte at lave dit arbejde.

                MvH ChrisOB
                1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg

                  En stærk sportsdirektør, er bedre inde i marked og kan aparte med cheftræneren. Vi bør ikke være afhængig af trænerens kendskab til spillere. Så skal vi have en manager. Ståle og BO har de roller og vel med en fornuftig hitrate. Der er nok ikke tvivl om at Kent havde en stor finger med i spillet da Aaberne blev hentet, men det ændre ikke på at KEP var på vej ned. At AK blev overbetalt, og tilsat forskellige katastrofer, så mener jeg JH er hovedansvarlig for at vi er faldet dybt både i stillingen, og interesse værdi hos evt. Kommende spillere. Hertil kommer blandt fans og dårlige resultater som gør at vi har budget som Randers. Det på trods af landets rigeste ejerkreds.
                  Du glemmer hvad der var før JH. OB er ikke faldet i attraktivitet eller i stillingen under JH. Det gjorde vi allerede inden. JH er givetvis skyld i at genrejsningen har taget længere end forventet, men faldet skete inden han kom til.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg

                    Not forgiven, not forgotten. Jeg er stadig ikke tilhænger af at give ros/kredit til folk, der efter årevis fejlarbejde, ENDELIG begynder at leve op til det, der var vedkommendes job til at starte med (Upåagtet omstændigheder, økonomi): Nemlig at ramme rigtigt med størstedelen/en hvis procentdel af deres beslutninger, så OB enten/eller opnår sportslige målsætninger (hvis ikke tilhængernes egne, så i det mindste deres egne) og måske endnu mere vigtigt: Et udtryk som folk enten kan leve med eller begejstres af, upåagtet om der bliver vundet medaljer/pokaler/bliver opnået målsætninger.

                    Når man har oplevet beslutninger, der ikke bare gav lavvande i de kriterier; men som også drænede ens lyst til ikke bare at tage på stadion, men også bare at følge ens hjerteklub i det hele taget; så har jeg personligt ikke problemer med at forstå; at man ikke bare sådan kan "komme videre".

                    Jeg har personligt intet behov for at svine Jesper Hansen til i hver eneste tråd, p.t; det er et godt tegn; fordi der er sket væsentlige forbedringer i OBs evne til både at kunne opnå målsætninger og ikke mindst begejstre lidt mere. Det er jeg tilfreds med. Jeg er tilfreds med at være OB tilhænger for tiden. Der er udtryk; dér hvor det tæller. Vi tabte ikke til FCK ved bare at lægge os ned og modtage den bagi; f.eks; vi vandt 4-1 i en kamp; hvor sløvhed til sidst blev afløst af en lyst til at fortsætte et momentum. Ikke stille sig ned og køre bolden rundt Kent Nielsen-style ved 2-1.

                    Ingen Rasmus Jönsson ét skridt frem, to tilbage.

                    Men det betyder ikke, at man sådan bare skal tilgive for tidligere tiders gigantiske blundere. Det betyder også, at man bør have en hvis forståelse for folk, der ikke sådan bare kan slippe den slags.

                    Der vil gå en rum tid før jeg personligt vil overveje at give Jesper Hansen personligt ros. Jeg vil højest svinge mig op på: Det var tide, at du begyndte at lave dit arbejde.

                    MvH ChrisOB
                    Nå, så det er derfor du er så passiv for tiden? Fordi du simpelthen har svært ved at finde noget at kritisere og du nægter at skrive noget positivt? Som det gamle ordsprog siger; hvis man ikke har noget grimt at sige, så skal man tie. Eller...

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af driflin Se indlæg

                      Du glemmer hvad der var før JH. OB er ikke faldet i attraktivitet eller i stillingen under JH. Det gjorde vi allerede inden. JH er givetvis skyld i at genrejsningen har taget længere end forventet, men faldet skete inden han kom til.
                      Syntes sq nok at som fan/tilhænger er OB blevet væsentligt mindre attraktivt under JH og specielt KN ..

                      Stillingsmæssigt er det godt nok også en billig baggrund at starte på med en 10. plads og arbejde sig op men kun i sidste sæson opnå målsætningen.

                      Enig i at faldet skete 3 år før ham men stadig .... 6 år er lang tid fodbold ...
                      "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                      "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                      Venter man for længe, får man ingenting ...

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

                        Syntes sq nok at som fan/tilhænger er OB blevet væsentligt mindre attraktivt under JH og specielt KN ..

                        Stillingsmæssigt er det godt nok også en billig baggrund at starte på med en 10. plads og arbejde sig op men kun i sidste sæson opnå målsætningen.

                        Enig i at faldet skete 3 år før ham men stadig .... 6 år er lang tid fodbold ...
                        Som fan/tilhænger? Jeg tror der blev ment i forhold til at tiltrække spillere. Men jeg synes nu nok det har været lige så attraktivt at være tilhænger under JH, som under Poul Hansen. Og nu er det i hvert fald en del mere attraktivt.
                        Det er ikke fordi jeg synes JH har været fantastisk. På ingen som helst måde. Jeg har også været voldsomt træt af ham i perioder. Men jeg synes til tider kritikken er en anelse unuanceret; herunder hvis man giver JH skylden for OBs deroute, som allerede var sket da JH tog over.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

                          Syntes sq nok at som fan/tilhænger er OB blevet væsentligt mindre attraktivt under JH og specielt KN ..

                          Stillingsmæssigt er det godt nok også en billig baggrund at starte på med en 10. plads og arbejde sig op men kun i sidste sæson opnå målsætningen.

                          Enig i at faldet skete 3 år før ham men stadig .... 6 år er lang tid fodbold ...
                          Enig. Jeg synes JH har fået ufattelig lang snor i en klub med OB’s traditioner. Han har forbedret sig, ja, men forud er gået en ren ørkenvandring. Derudover er kommunikation vigtig i underholdningsbranchen, og her har han fejlet eklatant.
                          OB: Danske mestre i 2075/6

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af fynsland_85 Se indlæg

                            Enig. Jeg synes JH har fået ufattelig lang snor i en klub med OB’s traditioner. Han har forbedret sig, ja, men forud er gået en ren ørkenvandring. Derudover er kommunikation vigtig i underholdningsbranchen, og her har han fejlet eklatant.
                            Jeg tror, JH's økonomiske råderum har været markant mindre i en lang periode, end vi som fans forestiller os. Hvis jeg kun har 15.000 skaller at købe bil for, bliver det altså heller ikke en Bugatti, men snarere en Opel Kadett E fra '86 med 400.000 km. på tælleren... Det er svært at skabe x-factor uden pengene til at gøre det. Og så er det svært at komme til at ligne en succesfuld sportsdirektør.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af kroggaard Se indlæg

                              Jeg tror, JH's økonomiske råderum har været markant mindre i en lang periode, end vi som fans forestiller os. Hvis jeg kun har 15.000 skaller at købe bil for, bliver det altså heller ikke en Bugatti, men snarere en Opel Kadett E fra '86 med 400.000 km. på tælleren... Det er svært at skabe x-factor uden pengene til at gøre det. Og så er det svært at komme til at ligne en succesfuld sportsdirektør.
                              Men derfra og så købe spiller betegnet som “fyld” .. og samtidigt give nogle af ligaens højste lønninger for at tiltrække spillere .. Ahr ...
                              "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                              "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                              Venter man for længe, får man ingenting ...

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

                                Men derfra og så købe spiller betegnet som “fyld” .. og samtidigt give nogle af ligaens højste lønninger for at tiltrække spillere .. Ahr ...
                                Du kan kalde det fyld eller spillere til bredden. Det er jo ikke alle spillere, der indkøbes med en forventning om fast plads i start-11'eren. De fleste hold (måske med undtagelse af FCK) har jo breddespillere, og de har vel naturligt en kende mindre x-factor end de spillere, man indkøber med en forventning om en decideret forstækning af startformationen - som f.eks. tilgangen af Sander, som jeg tror starter inde mod BIF, i stedet for NH - som jeg i øvrigt gætter på, AGF har købt som breddespiller (eller fyld, som du kalder det). Lønniveauet medgiver jeg har været for højt. Men igen - Helenius, som åbenlyst var alt for højt lønnet, tror jeg blev indkøbt med en forventning til, at han kunne lave mange mål for os - derfor tilbød man ham nok en fyrstelig hyre - som han desværre aldrig levede op til. Det er sin sag at gøre alle tilfredse...

                                Comment

                                Working...
                                X