Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Superliga struktur

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Nåååå ..... du vil altså have en liga hvor der ikke står noget på spil.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
      Lidt en blandet landhandel dén start, hvis den er korrekt. De 3 første udekampe hedder Brøndby, Herning og Aalborg, mens de 3 første hjemmekampe hedder Hobro, AGF og Randers?

      Og, som sædvanligt, to udekampe i Herning og Brøndby.

      MvH ChrisOB
      Efterhånden er vi vel så hærdet at vi ved ingen kampe er nemme. Vi må kæmpe os til point både ude og hjemme. Man må håbe at det skærper holdet over tid.
      Form barometer 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10

      Comment


        Oprindeligt indsendt af jchristo Se indlæg
        Nåh ja. FCM, OB, AaB og AGF mødes i 2 semifinaler; bedst ud af 5. De to vindere mødes i en finale og de to tabere mødes i en.. taberfinale. Vinderen af de to kampe mødes i en afsluttende kamp på liv og død.

        Jeg er og bliver kategorisk mod slutspil og det kunne meget vel kvæle min interesse for dansk superligafodbold. Så må jeg se noget reserve-, ungdoms- og pokalbold.
        Slutspil er til for at gøre toppen bedre på bekostning af resten. Det ender med en lukket elite, der gør hinanden bedre, mens resten kæmper om at komme med en gang imellem i mesterskabsslutspillet - men aldrig med chancen for at blive mestre. Jeg synes det er charmerende, at Randers (og næsten Hobro!) kæmpede med om bronze. Det ser jeg ikke ske i en slutspilsmodel. Jeg tror vi får 4 dominerende hold og så resten. Jeg vil have at alle hold, i teorien, kan arbejde sig langsomt op gennem rækken.

        Det er, hvad jeg har imod mesterskabsslutspillet. Mht. nedrykningsslutspillet, så ser jeg et utal af betydende kampe. Hvornår skal talenterne køres ind på holdet? Jeg kan ikke se det her være godt for dansk landsholdsfodbold, og det er bare endnu et minus.

        Nåh, England kører da i det mindste stadig med en regulær liga. Den bliver nok opprioriteret efter næste sæson som det ser ud.
        Jeg er godt og vel 100% enig.
        En liga til gavn for de færreste, er kun til gavn for ... de færreste.
        Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

        Jeg er ikke fan.
        Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

        Comment


          Oprindeligt indsendt af guldtilob Se indlæg
          Nåååå ..... du vil altså have en liga hvor der ikke står noget på spil.
          Måske bare en liga hvor alt ikke favoriserer de allerstørste hold.
          Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

          Jeg er ikke fan.
          Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
            Måske bare en liga hvor alt ikke favoriserer de allerstørste hold.
            Der skal nok komme til at ske mange spændende ting for de 2*4 nederste hold

            Comment


              Så kom den rigtige version. Dette er hvad klubberne har sagt ja til

              http://sporten.tv2.dk/fodbold/2015-0...n-til-at-se-ud

              Comment


                Ved sgutte rigtig hvad jeg syntes om dette. Håber sgu godt nok at vi bliver et top 6 hold i fremtiden..
                ellers bliver der vildt mange knald eller fald kampe. På godt og ondt

                Comment


                  Sporten tv2.dk

                  Superligaen udvides fra 12 til 14 hold. De møder hinanden to gange, hvilket giver 26 kampe til alle hold i grundspillet.
                  De seks øverste hold efter grundspillet går videre til mesterskabsslutspillet, hvor de tager deres point med over. Her mødes alle hold på både ude- og hjemmebane, hvilket giver 10 kampe.
                  De otte nederste hold skal spille et nedrykningsspil. De otte hold deles i to puljer med fire hold i hver, som også møder hinanden to gange, hvilket giver seks kampe til hver.
                  De to bedste i begge puljer og nummer tre eller fire fra mesterskabsslutspillet kæmper om en plads i Europa League-kvalifikationen.
                  De to dårligste hold i hver pulje skal spille nedryknings-knockout. Nummer tre i den ene pulje møder nummer fire i den anden pulje og omvendt.
                  De to tabere mødes både ude og hjemme, hvoraf taberen rykker ned. De to vindere mødes også, hvor vinderen overlever og taberen går videre til et op- og nedrykningsspil mod nummer to, tre og fire fra 1. division.
                  Vinderen af 1. division rykker direkte op i Superligaen.

                  Comment


                    Man kan blive nummer 5 i ligaen, uendelige mange point fra nedrykning og så have et par dårlige kampe og rykke ned :O

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Pedersen175 Se indlæg
                      Man kan blive nummer 5 i ligaen, uendelige mange point fra nedrykning og så have et par dårlige kampe og rykke ned :O
                      nope. Ingen fra Top 6 kan rykke ned

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                        OMG...

                        Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
                        Nej, det var Mars: 12 hold, 22 kampe i grundspil, og derefter en uendelig række slutspilskampe. De talte endda om 3 x indbyrdes i slutspil.
                        Venus B har især en lang række triste kampe om nedrykning, først i puljer, så semi-finaler og 'finale'; mens de 6 øverste spiller 2 gange imod hinanden og that's it. Uanset hvad, så kommer man til at møde nogle hold min. 4 gange og måske 5 i en sæson - gab.
                        Venus B er nu engang mit mareridt...
                        Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                        Comment


                          rædselsfuldt!

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                            Så kom den rigtige version. Dette er hvad klubberne har sagt ja til

                            http://sporten.tv2.dk/fodbold/2015-0...n-til-at-se-ud
                            Jesus fucking christ... Jeg står helt af på, at et hold, der i nedrykningsspillet har haltet sig til en puljesejr efter at have slået Silkeborg på bedre målscore, B93 (og Lyngby, der endnu engang er gået konkurs), kan snuppe en plads i Europa fra et hold, der efter en intens mesterskabskamp lige akkurat ender som nummer 3. Det er den slags pokalturnering er der for.

                            Kæmpe nej tak herfra.

                            Comment


                              Hold kæft en omgang makværk! Det er jo et rent cirkus det dér!

                              Hvor er det sørgeligt, at klubberne er gået med til det. Lytter overhovedet ikke til tilhængerne, tager dem for givet. Skandaløst.

                              MvH ChrisOB
                              1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                                Så kom den rigtige version. Dette er hvad klubberne har sagt ja til

                                http://sporten.tv2.dk/fodbold/2015-0...n-til-at-se-ud
                                OMG!
                                Det er jo helt forfærdeligt!

                                Gider ikke engang prøve at forstå, hvordan det der nedrykningsslutspil fungerer. Det er jo helt ude og skide.
                                Kan forstå på det hele, at de europæiske pladser ikke engang med sikkerhed skal deles mellem de seks øverste hold.

                                Suk... Jeg er end ikke bare en lille smule positiv. Der er intet i den struktur, der tiltaler mig. Absolut intet.

                                Comment

                                Working...
                                X