Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Superliga struktur

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    -slet
    "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
    Kluden Krew - O'ense Internationals

    Comment


      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
      Det bliver vildere end i alle kan forestille jer
      Uanset resultat i grund- og slutspil mødes FCK og Brøndby i kamp om guldet bedst ud af 7.
      OB, AaB og AGF mødes i en pulje og kæmper om bronze.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg
        Spændende om det så bliver ingen nedrykker fra superligaen næste sæson og 2 oprykkere fra første division, eller om de tager én nedrykker og 3 oprykkere.
        Det sidste, skriver EB: http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold...-i-dag/5616264
        "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
        Kluden Krew - O'ense Internationals

        Comment


          Oprindeligt indsendt af jchristo Se indlæg
          Uanset resultat i grund- og slutspil mødes FCK og Brøndby i kamp om guldet bedst ud af 7.
          OB, AaB og AGF mødes i en pulje og kæmper om bronze.
          Tror du har glemt FCM

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg


            EB mangler dog en stor detalje
            Last edited by fmprOB; 20-06-2015, 10:29.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Løvkvist_jr. Se indlæg
              Mon dog, nogle af os har en ret syret tankegang
              He he. Læs EB så har du næsten det hele

              Comment


                Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                He he. Læs EB så har du næsten det hele
                Næsten? Kan du løfte lidt af sløret? Er det financiering m TV-penge, antal hold, slutspil eller? Fortæl, fortæl

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Xabuni Se indlæg
                  http://www.bt.dk/superligaen/vild-ud...ten-til-at-blu

                  Så er der måske en åbning. Det er som sædvanlig pengene der skal være på plads. Alle skal tjene mere, når det er opfyldt kommer ændringen.
                  Om det bliver med slutspil er i den sammenhæng bedøvende ligegyldigt, så kan vi sprælle og sige nej nok så mange gange.
                  Jeg håber vi ender med 14 hold næste sæson.
                  "men i det nye forslag er der åbnet for en mulighed for, at pengene fra den såkaldte økonomiske paraplyordning - en ordning, der sikrer nedrykkerne en ekstra pose penge, så overgangen til 1. division bliver lidt blidere - bliver lagt oven i Superliga-klubbernes samlede tv-pulje, der derved udvides."

                  Troede formålet med ny struktur var, at over halvdelen af superliagens hold ikke længere skulle have det som hovedfokus ikke at rykke ned. Kan ikke rigtig se, hvordan det afhjælpes ved, at man fjerner sikkerhedsfundamentet ved nedrykning...

                  Comment


                    Venus B modellen??????????????????????

                    Det var jo mareridtet....
                    Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                      Venus B modellen??????????????????????

                      Det var jo mareridtet....
                      Nej, det var Mars: 12 hold, 22 kampe i grundspil, og derefter en uendelig række slutspilskampe. De talte endda om 3 x indbyrdes i slutspil.
                      Venus B har især en lang række triste kampe om nedrykning, først i puljer, så semi-finaler og 'finale'; mens de 6 øverste spiller 2 gange imod hinanden og that's it. Uanset hvad, så kommer man til at møde nogle hold min. 4 gange og måske 5 i en sæson - gab.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg


                        EB mangler dog en stor detalje
                        FCKs krav for at gå med til 14-holdsmodellen, var at de bliver mestre hvert år?
                        "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
                        Kluden Krew - O'ense Internationals

                        Comment


                          Vi starter hjemme mod Hobro og slutter hjemme mod Aab

                          https://t.co/DP49DhBoHC
                          Form barometer 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
                            FCKs krav for at gå med til 14-holdsmodellen, var at de bliver mestre hvert år?
                            Yeps

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Oblisk Se indlæg
                              Vi starter hjemme mod Hobro og slutter hjemme mod Aab

                              https://t.co/DP49DhBoHC
                              Lidt en blandet landhandel dén start, hvis den er korrekt. De 3 første udekampe hedder Brøndby, Herning og Aalborg, mens de 3 første hjemmekampe hedder Hobro, AGF og Randers?

                              Og, som sædvanligt, to udekampe i Herning og Brøndby.

                              MvH ChrisOB
                              1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Løvkvist_jr. Se indlæg
                                Tror du har glemt FCM
                                Nåh ja. FCM, OB, AaB og AGF mødes i 2 semifinaler; bedst ud af 5. De to vindere mødes i en finale og de to tabere mødes i en.. taberfinale. Vinderen af de to kampe mødes i en afsluttende kamp på liv og død.

                                Jeg er og bliver kategorisk mod slutspil og det kunne meget vel kvæle min interesse for dansk superligafodbold. Så må jeg se noget reserve-, ungdoms- og pokalbold.
                                Slutspil er til for at gøre toppen bedre på bekostning af resten. Det ender med en lukket elite, der gør hinanden bedre, mens resten kæmper om at komme med en gang imellem i mesterskabsslutspillet - men aldrig med chancen for at blive mestre. Jeg synes det er charmerende, at Randers (og næsten Hobro!) kæmpede med om bronze. Det ser jeg ikke ske i en slutspilsmodel. Jeg tror vi får 4 dominerende hold og så resten. Jeg vil have at alle hold, i teorien, kan arbejde sig langsomt op gennem rækken.

                                Det er, hvad jeg har imod mesterskabsslutspillet. Mht. nedrykningsslutspillet, så ser jeg et utal af betydende kampe. Hvornår skal talenterne køres ind på holdet? Jeg kan ikke se det her være godt for dansk landsholdsfodbold, og det er bare endnu et minus.

                                Nåh, England kører da i det mindste stadig med en regulær liga. Den bliver nok opprioriteret efter næste sæson som det ser ud.

                                Comment

                                Working...
                                X