Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Superliga struktur

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Løvkvist_jr. Se indlæg
    Hvorfor er der ikke en nogen som laver et simpelt spørgeskema på nettet og forhøre os fans hvad vi gerne vil. Jeg tænker lidt på Tipsbladet, Ekstrabladet eller BT.
    Del budskabet på facebook og andre steder, stil et simpelt spørgsmål hvordan foretrækker du den nye struktur i dansk fodbold.
    Så vil du kunne høre 50.000 - 80.000 fans mening og ikke 200. Det er jo immervæk dem der skal fylde stadion.

    F.eks
    1. 14 hold og slutspil
    2. 16 hold ingen slutspil
    3. Som det er nu
    Der er ikke noget, der hedder et simpelt spørgeskema. Hvis det skal bruges bare nogenlunde seriøst, kan du ikke lave en online-poll på et medie og bruge det til at generalisere. Der ville aldrig komme 80.000 svar - og selv hvis der gjorde ville det formentlig have en klar overvægt af mænd i 20'erne/30'erne - altså dem der i forvejen går på stadion.
    Hvis der skal laves spørgeskema (som egentlig er en god idé), er det klart bedst at få et bureau til det, så alle parter (køn, alder, social status mm.) bliver hørt.
    Jesper Hansen Barometer: 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10

    Comment


      Oprindeligt indsendt af macrel Se indlæg
      Der er ikke noget, der hedder et simpelt spørgeskema. Hvis det skal bruges bare nogenlunde seriøst, kan du ikke lave en online-poll på et medie og bruge det til at generalisere. Der ville aldrig komme 80.000 svar - og selv hvis der gjorde ville det formentlig have en klar overvægt af mænd i 20'erne/30'erne - altså dem der i forvejen går på stadion.
      Hvis der skal laves spørgeskema (som egentlig er en god idé), er det klart bedst at få et bureau til det, så alle parter (køn, alder, social status mm.) bliver hørt.
      Det er selfølgelig rigtig nok, jeg mener bare at det kan give store problemer hvis de vælger forkert. Lad os nu sige de vælger den løsning med slutspil og vi ser en tilbagegang i tilskuertal på 10-15 % så vil de blive nød til at lave det om igen. Så gør det ordenligt fra starten.

      Comment


        http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold...ligaen/5582841
        "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

        "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

        Venter man for længe, får man ingenting ...

        Comment


          Åh nej dog.

          "Pieter Niewenhuis har dog flere gode argumenter for, at Superligaen skal have et slutspil, som er blevet et hit i Belgien"

          Jeg ser ingen indikationer på, at det er et hit i Belgien, snarere tværtimod.

          Jeg magter seriøst ikke et slutspil, hvor værdien af efterårssæonen devalueres fuldstændig.
          Forslaget med, at holdene evt. skal møde hinanden tre gange i slutspillet er jo helt skudt ved siden af. Det vil betyde, at man skal møde det samme hold fem gange på et år, ligesom det ikke vil fjerne det uretfærdige element i, at man har et skævt antal hjemme- og udekampe mod givne hold.

          Suk, alt tyder på et slutspil. Det er som at gå fra en mild forkølelse til full-on blodig diarré. Jeg magter det simpelthen ikke.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Benediktson Se indlæg
            Åh nej dog.

            "Pieter Niewenhuis har dog flere gode argumenter for, at Superligaen skal have et slutspil, som er blevet et hit i Belgien"

            Jeg ser ingen indikationer på, at det er et hit i Belgien, snarere tværtimod.

            Jeg magter seriøst ikke et slutspil, hvor værdien af efterårssæonen devalueres fuldstændig.
            Forslaget med, at holdene evt. skal møde hinanden tre gange i slutspillet er jo helt skudt ved siden af. Det vil betyde, at man skal møde det samme hold fem gange på et år, ligesom det ikke vil fjerne det uretfærdige element i, at man har et skævt antal hjemme- og udekampe mod givne hold.

            Suk, alt tyder på et slutspil. Det er som at gå fra en mild forkølelse til full-on blodig diarré. Jeg magter det simpelthen ikke.
            Enig.
            Nogle få hold i toppen bestemmer alt for meget!
            Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

            Jeg er ikke fan.
            Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

            Comment


              Magter ikke det der poppede slutspilsgejl.

              MvT
              Får glæden tilbage, når OB vinder tre kampe i træk.

              Comment


                Slutspil *suk*
                Form barometer 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10

                Comment


                  OMG...

                  Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                    OMG...

                    Hvor har du det her fra?

                    Er fuldstændig latterligt, at tredjepladsen kun kommer i Europa, hvis de kan vinde en kamp mod 7.-14.-pladsen.
                    Simpelthen så plat, at 4.-6.-pladsen er mindre værd end det bedste hold fra 7.-14.-pladsen. Kan slet ikke have sådan noget der altså. Nummer et er de bedste, nummer to er de næstbedste og så fremdeles. Stop alt det andet fis.

                    Det eneste positive der i mine øjne er at sige om det er, at der kun er én direkte nedrykker. Kan egentlig godt lide, at både nummer 2 og 3 i 1. division får muligheden for at rykke op, men også risikerer at blive i 1. division. Det gør også den række mere interessant, tror jeg. Både i forhold til hvem der rykker direkte op, og hvem der når at snige sig op i top-tre. Men alt det kan man jo opnå uden er slutspil!!!
                    Nu er det heller ikke klart, hvor mange point man tager med over i slutspil.
                    Det der med at splitte 7.-14.-pladsen op i to grupper, hvor alle kan rykke ned igennem alle mulige sirlige playoffkampe fatter jeg ikke meget af.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Benediktson Se indlæg
                      Hvor har du det her fra?

                      Er fuldstændig latterligt, at tredjepladsen kun kommer i Europa, hvis de kan vinde en kamp mod 7.-14.-pladsen.
                      Simpelthen så plat, at 4.-6.-pladsen er mindre værd end det bedste hold fra 7.-14.-pladsen. Kan slet ikke have sådan noget der altså. Nummer et er de bedste, nummer to er de næstbedste og så fremdeles. Stop alt det andet fis.

                      Det eneste positive der i mine øjne er at sige om det er, at der kun er én direkte nedrykker. Kan egentlig godt lide, at både nummer 2 og 3 i 1. division får muligheden for at rykke op, men også risikerer at blive i 1. division. Det gør også den række mere interessant, tror jeg. Både i forhold til hvem der rykker direkte op, og hvem der når at snige sig op i top-tre. Men alt det kan man jo opnå uden er slutspil!!!
                      Nu er det heller ikke klart, hvor mange point man tager med over i slutspil.
                      Det der med at splitte 7.-14.-pladsen op i to grupper, hvor alle kan rykke ned igennem alle mulige sirlige playoffkampe fatter jeg ikke meget af.
                      Det er nok en god idé med et link ja: http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga...oritmodellerne

                      Det er en af de to favoritter den jeg smed der, men desværre min værste frygt...

                      Som du er inde på, tænk sig at blive nr. 3 efter de 10 kampe i "stage 2"... for til sidst så at skal spille en enkelt kamp, der afgør om vores 3 plads. overhovedet er noget værd... det virker syret... Ja eller være nr. 1 efter de første 26. runder, og nr. 3 efter "Stage 2", men så tabe til nr. 14...
                      Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                        Det er nok en god idé med et link ja: http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga...oritmodellerne

                        Det er en af de to favoritter den jeg smed der, men desværre min værste frygt...

                        Som du er inde på, tænk sig at blive nr. 3 efter de 10 kampe i "stage 2"... for til sidst så at skal spille en enkelt kamp, der afgør om vores 3 plads. overhovedet er noget værd... det virker syret... Ja eller være nr. 1 efter de første 26. runder, og nr. 3 efter "Stage 2", men så tabe til nr. 14...
                        Det er helt tåbeligt, ja!
                        Den anden model er trods alt bedre i forhold til det faktum, at tredjepladsen kommer i Europa, men det er virkelig en dårlig ide med fem kampe mod samme hold på ét år! Og den har jo stadig slutspil...

                        Virker for mig som om, at Hypercube skal lave et eller andet forvirrende system, så det virker som om, at det var smart at hyre dem.

                        Comment


                          suk......forstår ikke de vil have indført et så kompliceret system - har meget svært ved at se det skulle blive bedre på nogen måde.

                          De(hypercube) har vidst aldrig hørt om spændingskurver - kampe bliver ikke spændende fordi man siger de skal være det.....der skal sgu bygges op til det. EFB - FCV på søndag bliver jo et drama uden lige (især ffor de 2 hold) fordi der er bygget op til det over en lang sæson, og nu ligger landet så at de to hold skal ud i en direkte konfrontation om overlevelse - det andet bliver et kunstigt og underligt system.

                          Og spænding hele vejen og stadig sportsligt forsvarligt - fordi de ikke halvere point eller lign.? Fint nok - men hvis et hold så er løbet fra de andre i grundspillet så vil de jo stadig være markant foran dem i medaljespillet - og hvad er så meningen?

                          Det fandme ærgerligt det vil fucke det hele op på den måde......men os lytter de vel ikke til - vi er jo bare fans'ne......

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                            OMG...


                            nej nej nej velkommen i Tivoli....De har vel taget den model med, fordi den anden skal vinde tænker jeg. Den kan man da leve med.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                              OMG...

                              Nej tak!
                              Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                              Jeg er ikke fan.
                              Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                              Comment


                                Der er jo slet ikke noget nedryknings "drame" i løbet af hele sæsonen... en streg at forholde sig til om man vil... Der er jo så selvfølgelig knækket(den nye nedrykningsstreg) allerede ved 6 pladsen, men hvor mange hold kan tillade sig at forvente top-6, altså feks. oprykkerne kommer jo meget tænkeligt til at løbe rundt hele efteråret velvidende at det bliver nedrykningspil uanset hvad der sker i næste kamp, det er da en tam fornemmelse af en art... spar krudtet til foråret...

                                Vi kunne stille med et hold herinde fra Forum hele efteråret...
                                Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                                Comment

                                Working...
                                X