Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Superliga struktur

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
    Så længe 1.div får de to øverste op i suppen kan de vel være ligeglade med hvordan strukturen er i suppen....
    Og 1.div kan vel være ligeglad med hvordan suppenerykkerne er kommet ned ..
    Ja. Men det er fordelingen af tv pengene der bliver skæv vreden sådan som jeg har forstået det

    Comment


      Et slutspil med 12 hold og potentielt kun én nedrykker giver INGEN mening. Så er det ren røvslikning af top-fire-holdene, der vil gå ud over bunden af Superligaen, og gøre det sværere for 1. div-holdene at rykke op.

      Det har jeg svært ved at se nogen 1. div-hold stemme for?
      "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
      Kluden Krew - O'ense Internationals

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
        Et slutspil med 12 hold og potentielt kun én nedrykker giver INGEN mening. Så er det ren røvslikning af top-fire-holdene, der vil gå ud over bunden af Superligaen, og gøre det sværere for 1. div-holdene at rykke op.

        Det har jeg svært ved at se nogen 1. div-hold stemme for?
        Helt enig og ydermere vil det blive meget sværere for 'tradionsklubber' at komme tilbage i SL, hvis de skulle rykke ned. Så der er vel også nogle SL-klubber der kunne stemme imod.

        MvT
        Får glæden tilbage, når OB vinder tre kampe i træk.

        Comment


          Det bliver en all nighter

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Marco van Tasten Se indlæg
            Helt enig og ydermere vil det blive meget sværere for 'tradionsklubber' at komme tilbage i SL, hvis de skulle rykke ned. Så der er vel også nogle SL-klubber der kunne stemme imod.

            MvT
            ja det bliver jo sværere for alle at lave en hurtig retur - den del syntes jeg man lidt har glemt. Fint risikoen for nedrykning bliver mindre - men er man så først røget ned så er udsigterne til en hurtig tilbagevenden bare så meget mindre.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
              Et slutspil med 12 hold og potentielt kun én nedrykker giver INGEN mening. Så er det ren røvslikning af top-fire-holdene, der vil gå ud over bunden af Superligaen, og gøre det sværere for 1. div-holdene at rykke op.

              Det har jeg svært ved at se nogen 1. div-hold stemme for?
              DET er jo hele pointen med et slutspil....man vil styrke toppen - for at vi som nation kan klare os bedre ude i europa....hvad jeg som OBer får ud af at FCK får lettere adgang til millionerne fra CHL har jeg meget svært ved at se.

              Og de ekstra indtægter der (formentlig) følger - det er jo pt rent gætværk fra hybercubes side når de forventer vi kravler 5-8 pladser op ad ranklisten, de penge vil naturligvis øge afstanden mellem top og bund yderligere......så det gælder om at være med fra starten af - ellers kan vi hurtigt blive kørt ud på et sidespor

              Comment


                Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
                ja det bliver jo sværere for alle at lave en hurtig retur - den del syntes jeg man lidt har glemt. Fint risikoen for nedrykning bliver mindre - men er man så først røget ned så er udsigterne til en hurtig tilbagevenden bare så meget mindre.
                Jeg tænker lidt.....er man (holdet) god nok, så kommer man også op igen....kan man ikke klare oprykningen, så har man heller ikke noget at gøre i Superligaen...
                Mvh Kent

                Fotografering: https://www.facebook.com/kentrasmussenfotografi

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af obforever Se indlæg
                  Jeg tænker lidt.....er man (holdet) god nok, så kommer man også op igen....kan man ikke klare oprykningen, så har man heller ikke noget at gøre i Superligaen...
                  Men med playoff er det meget mere afhængig af dagsform. Se hvor tæt på HSV var på at rykke ned over to kampe mod Karlsruhe. Der er vel ikke nogen, der vil argumentere for, at Karlsruhe havde mere at gøre i Bundesligaen end Hamburg?

                  "Held og lotto"-elementet skulle så opvejes ved at man i stedet for 12 hold havde 14. Med 12 hold i ligaen og nedrykningsslutspil er der potentielt tre nedrykkere i stedet for to. Det var jo ikke meningen, at risikoen for at rykke ned skulle forøges?
                  "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
                  Kluden Krew - O'ense Internationals

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
                    Med 12 hold i ligaen og nedrykningsslutspil er der potentielt tre nedrykkere i stedet for to. Det var jo ikke meningen, at risikoen for at rykke ned skulle forøges?
                    Potentielt 3 ja mod de nuværende 2. Men mon ikke superligaholdende trods alt på den lange bane vil vise sig stærkere end 1 divisionsholdene over to kvalifikationskampe? Det vil i hvert fald være min påstand. Og dermed vil der sandsynligvis i de fleste sæsoner kun være den ene direkte nedrykker. Jeg er med på at der vil være undtagelser, men jeg tror at de vil forblive undtagelser.

                    Dette er IMO ikke lig med at forøge risikoen for nedrykning, men snarere det modsatte. Som OB fan (især med de seneste 4 sæsoners resultater in mente) vil jeg til hver tid foretrække en liga med kun 1 direkte nedrykker og 2 kval.kampe (hvor man selv kan afgøre sin skæbne) frem for de nuværende 2 direkte nedrykkere.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Depeche Se indlæg
                      Potentielt 3 ja mod de nuværende 2. Men mon ikke superligaholdende trods alt på den lange bane vil vise sig stærkere end 1 divisionsholdene over to kvalifikationskampe? Det vil i hvert fald være min påstand. Og dermed vil der sandsynligvis i de fleste sæsoner kun være den ene direkte nedrykker. Jeg er med på at der vil være undtagelser, men jeg tror at de vil forblive undtagelser.

                      Dette er IMO ikke lig med at forøge risikoen for nedrykning, men snarere det modsatte. Som OB fan (især med de seneste 4 sæsoners resultater in mente) vil jeg til hver tid foretrække en liga med kun 1 direkte nedrykker og 2 kval.kampe (hvor man selv kan afgøre sin skæbne) frem for de nuværende 2 direkte nedrykkere.
                      Din påstand er helt valid. Oprykkere ruster jo først op til SL i sommerpausen, så der vil klart være trupforskel i de playofff-kampe. Det er jo kun oprykkere der opruster, der overlever (hej SIF).

                      Som OB-fan er det fint med kun én reel nedrykker. Men argumentet om at det skaber større spænding, har jeg svært ved at få øje på.

                      MvT
                      Får glæden tilbage, når OB vinder tre kampe i træk.

                      Comment


                        Det er sgu da helt spændende hvad der sker på stadion i aften/nat.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af guldtilob Se indlæg
                          Det er sgu da helt spændende hvad der sker på stadion i aften/nat.
                          Yeps. Den går over midnat. 12 hold lyder mest sandsynligt.
                          Spørgsmålet er slutspil eller ikke. Og i hvad form?

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                            Yeps. Den går over midnat. 12 hold lyder mest sandsynligt.
                            Spørgsmålet er slutspil eller ikke. Og i hvad form?
                            Jeg er pænt sikker på at 'G8-klubberne' nok skal få trumfet et slutspil igennem. Det er kun et spørgsmål om i hvilken form.

                            MvT
                            Får glæden tilbage, når OB vinder tre kampe i træk.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Marco van Tasten Se indlæg
                              Jeg er pænt sikker på at 'G8-klubberne' nok skal få trumfet et slutspil igennem. Det er kun et spørgsmål om i hvilken form.

                              MvT
                              De skal jo have 75% af stemmerne for at trumfe det igennem..
                              Men er 99,99% sikker på at det bliver 12 hold

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Depeche Se indlæg
                                Potentielt 3 ja mod de nuværende 2. Men mon ikke superligaholdende trods alt på den lange bane vil vise sig stærkere end 1 divisionsholdene over to kvalifikationskampe? Det vil i hvert fald være min påstand. Og dermed vil der sandsynligvis i de fleste sæsoner kun være den ene direkte nedrykker. Jeg er med på at der vil være undtagelser, men jeg tror at de vil forblive undtagelser.

                                Dette er IMO ikke lig med at forøge risikoen for nedrykning, men snarere det modsatte. Som OB fan (især med de seneste 4 sæsoners resultater in mente) vil jeg til hver tid foretrække en liga med kun 1 direkte nedrykker og 2 kval.kampe (hvor man selv kan afgøre sin skæbne) frem for de nuværende 2 direkte nedrykkere.
                                som udgangspunkt har du nok ret - superliga klubberne vil være stærkere. Men form spiller jo også ind - og tophold i 1 division vil som oftest have god form - mens dem der ender i nedrykningssumpen (som oftest) vil komme med et dårligt formbarometer.

                                Se på EFB i år - de redder sig selv men var godt nok rystende nervøse de sidste runder. Vi har selv lavet samme nr. ikke mindst for et par sæsonner siden (hvor længe er det?) hvor vi, hvis turneringen havde varet en runde mere, nok var rykket ud.

                                Comment

                                Working...
                                X