Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Superliga struktur

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Hustler Se indlæg
    Fedest hvis dette lorte projekt ikke lykkedes.

    Dansk fodbold dør fuldstændigt, hvis slutspillet bliver en realitet.
    Jeg væmmes ved tanken om at disse hockeyregler indføres - føj.
    Min interesse for dansk fodbold dør fuldstændigt, hvis dette sker.
    Jeg holder med OB uanset ligastrukturen.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af spfisk Se indlæg
      Jeg holder med OB uanset ligastrukturen.
      + 1

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Hustler Se indlæg
        Fedest hvis dette lorte projekt ikke lykkedes.

        Dansk fodbold dør fuldstændigt, hvis slutspillet bliver en realitet.
        Jeg væmmes ved tanken om at disse hockeyregler indføres - føj.
        Min interesse for dansk fodbold dør fuldstændigt, hvis dette sker.
        Jeg undres konstant over hvormeget folk brokker sig over ting uden at sætte sig ind i det.
        det er ikke et hockey basket eller håndbold slutspil.

        man deler bare rækken op i to så man kan komme til at spille et lige antal runder, der er ingen halvering af point eller cup kampe på nær om nedrykning.
        så jeg kan virkelig ikke se hvad der er usportsligt i det.
        man kan evt. kredisere det for at være uinteressant at møde de samme hold 4 gange i stedet for 3 men det er så også det.

        Comment


          Her er det jeg snakkede om og sagens kerne

          http://www.bt.dk/superligaen/skaebne...nlige-loesning

          Comment


            Og i en forholdsvis læsbar udgave (fra http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold...kturen/5600381)

            De to modeller

            Model 1
            12 hold med 22 kampe i grundspil.

            Derefter slutspil med 10 kampe for henholdsvis nummer 1-6 og 7-12, altså i alt 32 kampe.

            Herfra kan flere scenarier komme i spil for at undgå ligegyldige kampe til sidst. Den nedre slutspils-gruppe kan som gulerod få, at holdet, der vinder det nedre slutspil og altså slutter på 7. pladsen, spiller med om en Europa League-plads mod nummer 4, 5 og 6 (eller 3, 4 og 5 afhængig af pokalvinderens slutplacering).


            Model 2
            14 hold med 26 kampe i grundspil.

            Herefter slutspil med ti kampe for Top 6, mens de otte nederste fordeles i to puljer med fire hold i hver. De to bedste fra disse grupper spiller med om Europa League-plads (som nævnt ovenfor), mens de to dårligste fra hver gruppe går til nedrykningsslutspil med tophold fra 1. division (en model, der ligner den belgiske).


            ....
            For begge modeller er flere scenarier om nedrykning i spil. Der vil være en direkte nedrykker og en direkte oprykker, men herefter kan en model være, at fire hold, de to næstdårligste fra Superligaen og de to næstbedste fra 1. division, bliver involveret i et slutspil. Her vil et, to eller hele tre hold altså kunne skifte række. En anden model lader bare to klubber om at afgøre sagen mellem sig.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
              Superligaen kører videre i nuværende form. Slutspil og udvidelse er ikke længere aktuelt..
              bliver nok annonceret inden for en uge mm at der er nogle 1.div klubber der ændre mening radikalt
              Det tyder da på, at den nuværende struktur er helt død jf. nedenstående citat.

              "Der er fortsat uenighed om den endelige model for fremtidens Superliga, men Claus Thomsen slår fast, at den nuværende form med 12 hold og 33 kampe i en 'almindelig' turnering ikke kommer til at fortsætte.

              - Alle klubber går ind til det her møde med udgangspunkt i, at Superligaen skal gøres mere spændende og gøres mere egnet til at ruste de danske hold til at præstere bedre i europæisk sammenhæng. Der er en fælles forståelse for, at de danske hold har potentiale til at gøre det bedre i Europa, og det kan en anderledes struktureret liga hjælpe med til. Det bliver enten 12 hold med slutspil eller 14 hold med slutspil, siger han."

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Depeche Se indlæg
                Det tyder da på, at den nuværende struktur er helt død jf. nedenstående citat.

                "Der er fortsat uenighed om den endelige model for fremtidens Superliga, men Claus Thomsen slår fast, at den nuværende form med 12 hold og 33 kampe i en 'almindelig' turnering ikke kommer til at fortsætte.

                - Alle klubber går ind til det her møde med udgangspunkt i, at Superligaen skal gøres mere spændende og gøres mere egnet til at ruste de danske hold til at præstere bedre i europæisk sammenhæng. Der er en fælles forståelse for, at de danske hold har potentiale til at gøre det bedre i Europa, og det kan en anderledes struktureret liga hjælpe med til. Det bliver enten 12 hold med slutspil eller 14 hold med slutspil, siger han."
                Jeg VED at klubberne i 1 DIV gerne vil ændre strukturen, så det er simpelthen ikke rigtigt.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Wieben Se indlæg
                  Jeg VED at klubberne i 1 DIV gerne vil ændre strukturen, så det er simpelthen ikke rigtigt.
                  Hvad er ikke rigtigt???

                  Comment


                    At klubberne ikke ønsker ny struktur, både i 1 Div. og Suppen

                    Comment


                      Jamen helt enig - det var også derfor jeg bragte citatet. Det var også mere for at udfordre fmprOB's pointe om, at den nuværende struktur ville blive bibeholdt, og at slutspil og udvidelse ikke længere var aktuelt.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Depeche Se indlæg
                        Jamen helt enig - det var også derfor jeg bragte citatet. Det var også mere for at udfordre fmprOB's pointe om, at den nuværende struktur ville blive bibeholdt, og at slutspil og udvidelse ikke længere var aktuelt.
                        Det var bare hvad jeg fik fortalt af min kilde som har deltaget i alle møderne..
                        Top Superliga holdene vil have slutspil med 8 hold og et nedrykningsspil og det vil stort set ingen i 1.div være med til plus et par liga klubber..
                        Og så fik jeg at vide hvis de holder fast i det bliver det hele annuleret fra holdene i den nedre region.. I protest..
                        Det hele bunder i TV penge og fordelingen af dem

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Wieben Se indlæg
                          Jeg VED at klubberne i 1 DIV gerne vil ændre strukturen, så det er simpelthen ikke rigtigt.
                          korrekt. Men de vil jo ikke den samme strukturændring som Top 6-8 klubberne i superligaen.. Det er jo det der er sagens kerne..
                          Og hvis den ene side vil det ene og de andre ikke kan acceptere det og omvendt er den jo død i vandet..

                          vi ser hvad der sker senere i dag.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                            korrekt. Men de vil jo ikke den samme strukturændring som Top 6-8 klubberne i superligaen.. Det er jo det der er sagens kerne..
                            Og hvis den ene side vil det ene og de andre ikke kan acceptere det og omvendt er den jo død i vandet..

                            vi ser hvad der sker senere i dag.
                            Altså jeg synes også det virkede mærkeligt, men mit indtryk da jeg læste dette var at strukturen i 1. div og SL ikke nødvendigvis behøvedes at være den samme... så måske vi bare ser to forskellige strukturer i de to rækker? (jeg medgiver gerne at det virker undeligt, men sådan forstår jeg det altså)
                            http://www.detsmukkespil.dk/hyperligaen/

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Jelnegaard47 Se indlæg
                              Altså jeg synes også det virkede mærkeligt, men mit indtryk da jeg læste dette var at strukturen i 1. div og SL ikke nødvendigvis behøvedes at være den samme... så måske vi bare ser to forskellige strukturer i de to rækker? (jeg medgiver gerne at det virker undeligt, men sådan forstår jeg det altså)
                              http://www.detsmukkespil.dk/hyperligaen/
                              strukturen behøver selvfølgelig ikke være ens i de 2 rækker - men da der jo er op og nedrykning er de jo afhængige af hinanden. Så hvordan man vil indrette sig i superligaen kommer jo til at påvirke 1 division.

                              Comment


                                Så længe 1.div får de to øverste op i suppen kan de vel være ligeglade med hvordan strukturen er i suppen....
                                Og 1.div kan vel være ligeglad med hvordan suppenerykkerne er kommet ned ..
                                "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                                "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                                Venter man for længe, får man ingenting ...

                                Comment

                                Working...
                                X