Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Rygter/Ønsker Transfervindue Sommer 2018

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
    Jeg ser OB som mere end bare 1. Holds fodbold men erkender selvfølgelig at det er en ekstrem stor del af den samlede kage.
    Det at være sportsdirektør i OB er meget meget andet end køb og salg af spillere. Men igen. Noget af det vigtigste.

    Så mit ønske er umiddelbart at JH fortsætter men fik hjælp af et helt nyt sportsudvalg med kompetente mennesker og ikke fyldt af forretningsmænd uden den store forstand på fodbold. Dette udvalg forelægges muligheder/navne/økonomi/strategi osv samt rapporter fra scouten også. Denne gruppe kunne bestå af 4-5 mand dvs træner,JH samt 2-3 udvalgte eksperter.
    Dette er garanteret nemmere sagt end gjort men den nuværende strategi fungerer umiddelbart pænt under niveau
    Jeg er meget enig.

    JH har helt sikkert nogle punkter, hvor han er dygtig og arbejdsom. Hvilke er jeg ikke helt sikker på, men der skal nok være nogle, ellers havde han ikke holdt så længe.

    Men sportsdirektør-jobbet spænder jo vidt i 2018, og man kan jo diskutere, hvorvidt det efterhånden er en anakronisme. I mange klubber har man jo administrende direktører, sportschefer, økonomidirektører/chefer, tekniske direktører osv. som tilføjer forskelligee kompetencer og supplerer hinanden. Jeg kunne godt drømme om, at man bevægede sig hen mod et lignende setup i OB, hvor f.eks. JH stadig havde meget stort ansvar med nogle økonomiske og administrative ting, men mestendels overlod de sportslige beslutninger til andre folk, ligesom at han heller ikke skal stå for den kommunikative profil. Jeg synes efterhånden, at jeg har fået syn for sagen for, at JH har et for bedaget syn på, hvordan man driver en sportslig udvikling i 2018, og at han mangler den sans for detaljen der skal til for at finde de rigtige folk på forskellige planer.

    Grundlæggende er min holdning, at de sportslige beslutninger skal tages af folk der arbejder med det sportslige til hverdag og har sans for detaljen og den hastige udvikling der sker i disse år, og ikke folk der sidder med økonomistyring, adminstration og deslige. Det samme gælder jo i øvrigt folk som Thorborg, TC og andre lignende jakkesætstyper der sidder i det sportslige udvalg. Bare tanken om, at de sidder og træffer beslutninger om trænere, spillere og hvordan truppen generelt skal se ud og bygges op, får mit røvhul til at trække sig op mellem skuldrebladene.
    Last edited by Sheed; 15-07-2018, 21:31.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Liam1 Se indlæg
      Kommunen er da fuldstændige ligeglade med hvem, der repræsenterer OB's interesser. Blev Jesper Hansen fyret i morgen, så vil kommunens arbejde hverken komme til at gå hurtigere eller langsommere.
      Det er de måske. Men hvem skal så klare dette? En ny sportsdirektør man finder i nattens mulm og mørke på 1-2 dage? Som lige bliver ajourført at Thorborg og så kører vi igen? Har den nye sportsdirektør flere forbindelser end JH? Mere forbold forstand?
      Der er altså ikke et kæmpe marked af dem.
      OB vil tydeligvis gerne have lokale medarbejdere/danskere. Hvem skulle det være

      Vi er ikke uenige om at JH’s 5 år med spillere ind og ud har været tæt på skandale. Men hvem siger den næste på posten ikke skal bruge 1-2-3 år med masser af fejl?
      Jeg er ikke JH fan og er ikke blevet starstruck. Jeg er bare ikke overbevist om at en fyring vil gøre alt bedre uden man har en plan for hvad der så skal ske og en kompetent afløser på hånden

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
        Jeg er meget enig.

        JH har helt sikkert nogle punkter, hvor han er dygtig og arbejdsom. Hvilke er jeg ikke helt sikker på, men der skal nok være nogle, ellers havde han ikke holdt så længe.

        Men sportsdirektør-jobbet spænder jo vidt i 2018, og man kan jo diskutere, hvorvidt det efterhånden er en anakronisme. I mange klubber har man jo administrende direktører, sportschefer, økonomidirektører/chefer, tekniske direktører osv. som tilføjer forskelligee kompetencer og supplerer hinanden. Jeg kunne godt drømme om, at man bevægede sig hen mod et lignende setup i OB, hvor f.eks. JH stadig havde meget stort ansvar med nogle økonomiske og administrative ting, men mestendels overlod de sportslige beslutninger til andre folk, ligesom at han heller ikke skal stå for den kommunikative profil. Jeg synes efterhånden, at jeg har fået syn for sagen for, at JH har et for bedaget syn på, hvordan man driver en sportslig udvikling i 2018, og at han mangler den sans for detaljen der skal til for at finde de rigtige folk på forskellige planer.

        Grundlæggende er min holdning, at de sportslige beslutninger skal tages af folk der arbejder med det sportslige til hverdag og har sans for detaljen og den hastige udvikling der sker i disse år, og ikke folk der sidder med økonomistyring, adminstration og deslige. Det samme gælder jo i øvrigt folk som Thorborg, TC og andre lignende jakkesætstyper der sidder i det sportslige udvalg. Bare tanken om, at de sidder og træffer beslutninger om trænere, spillere og hvordan truppen generelt skal se ud og bygges op, får mit røvhul til at trække sig op mellem skuldrebladene.
        Præcis.
        JH som sportsdirektør og en sportschef kun arbejder med kontrakter,scoutingrapporter,netværkspleje og køb/salg af spillere

        Comment


          Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
          Det er de måske. Men hvem skal så klare dette? En ny sportsdirektør man finder i nattens mulm og mørke på 1-2 dage? Som lige bliver ajourført at Thorborg og så kører vi igen? Har den nye sportsdirektør flere forbindelser end JH? Mere forbold forstand?
          Der er altså ikke et kæmpe marked af dem.
          OB vil tydeligvis gerne have lokale medarbejdere/danskere. Hvem skulle det være

          Vi er ikke uenige om at JH’s 5 år med spillere ind og ud har været tæt på skandale. Men hvem siger den næste på posten ikke skal bruge 1-2-3 år med masser af fejl?
          Jeg er ikke JH fan og er ikke blevet starstruck. Jeg er bare ikke overbevist om at en fyring vil gøre alt bedre uden man har en plan for hvad der så skal ske og en kompetent afløser på hånden
          Nu hvor vi alligevel støvsuger Sønderjyskefolk, og det absolut skal være en dansker, så kunne Ole Nielsen være et bud.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
            Det er de måske. Men hvem skal så klare dette? En ny sportsdirektør man finder i nattens mulm og mørke på 1-2 dage? Som lige bliver ajourført at Thorborg og så kører vi igen? Har den nye sportsdirektør flere forbindelser end JH? Mere forbold forstand?
            Der er altså ikke et kæmpe marked af dem.
            OB vil tydeligvis gerne have lokale medarbejdere/danskere. Hvem skulle det være

            Vi er ikke uenige om at JH’s 5 år med spillere ind og ud har været tæt på skandale. Men hvem siger den næste på posten ikke skal bruge 1-2-3 år med masser af fejl?
            Jeg er ikke JH fan og er ikke blevet starstruck. Jeg er bare ikke overbevist om at en fyring vil gøre alt bedre uden man har en plan for hvad der så skal ske og en kompetent afløser på hånden
            Hvis man fyrer JH skal der selvfølgelig være en plan og en afløser klar .
            Det nytter ikke at undlade at smide noget ud der ikke virker fordi man frygter for om det nye mon virker .
            Jeg tror ikke JH er den eneste i universet som kan gennemføre en opgradering af vores oldnordiske faciliteter , især ikke når planerne er sendt til godkendelse i kommunen .
            Han er ej heller den eneste som kan videreføre det øgede talentarbejde .
            817 ⚪️
            Y.N.W.A ❤️

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Liam1 Se indlæg
              Nu hvor vi alligevel støvsuger Sønderjyskefolk, og det absolut skal være en dansker, så kunne Ole Nielsen være et bud.
              Har selvfølgelig også tænkt hans navn. Bare sjovt at han har gået arbejdsløs så længe hvis han er så dygtig.
              Men tror som skrevet ovenstående at vi har brug for et nyt setup

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
                Hvis man fyrer JH skal der selvfølgelig være en plan og en afløser klar .
                Det nytter ikke at undlade at smide noget ud der ikke virker fordi man frygter for om det nye mon virker .
                Jeg tror ikke JH er den eneste i universet som kan gennemføre en opgradering af vores oldnordiske faciliteter , især ikke når planerne er sendt til godkendelse i kommunen .
                Han er ej heller den eneste som kan videreføre det øgede talentarbejde .
                Nok ikke. Jeg har bare en lille frygt for at sygdommen ligger i den øverste ledelse. Og det bliver ligesom at skifte træner.
                Det skal nok hjælpe lidt men rigtige store problem ligger højere oppe.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                  Nok ikke. Jeg har bare en lille frygt for at sygdommen ligger i den øverste ledelse. Og det bliver ligesom at skifte træner.
                  Det skal nok hjælpe lidt men rigtige store problem ligger højere oppe.
                  Enig i at det bedste ville være at skifte alle ud som har været involveret i de sportslige beslutninger de senere år
                  817 ⚪️
                  Y.N.W.A ❤️

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                    ... folk som Thorborg, TC og andre lignende jakkesætstyper der sidder i det sportslige udvalg. Bare tanken om, at de sidder og træffer beslutninger om trænere, spillere og hvordan truppen generelt skal se ud og bygges op, får mit røvhul til at trække sig op mellem skuldrebladene.
                    Sammer her (og for billedesproget), men dét er jo kernen af problemet: vi har en bestyrelsesformand, som ikke har forstand (nok) på fodbold, men som bliver ved med at insistere på at have medindflydelse på de sportslige beslutninger. Vi skal altså have noget mere fodboldfaglighed ind øverst i hierakiet, hvis jeg sådan rigtigt skal begynde at håbe på bedre tider.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                      Jeg er meget enig.

                      JH har helt sikkert nogle punkter, hvor han er dygtig og arbejdsom. Hvilke er jeg ikke helt sikker på, men der skal nok være nogle, ellers havde han ikke holdt så længe.

                      Men sportsdirektør-jobbet spænder jo vidt i 2018, og man kan jo diskutere, hvorvidt det efterhånden er en anakronisme. I mange klubber har man jo administrende direktører, sportschefer, økonomidirektører/chefer, tekniske direktører osv. som tilføjer forskelligee kompetencer og supplerer hinanden. Jeg kunne godt drømme om, at man bevægede sig hen mod et lignende setup i OB, hvor f.eks. JH stadig havde meget stort ansvar med nogle økonomiske og administrative ting, men mestendels overlod de sportslige beslutninger til andre folk, ligesom at han heller ikke skal stå for den kommunikative profil. Jeg synes efterhånden, at jeg har fået syn for sagen for, at JH har et for bedaget syn på, hvordan man driver en sportslig udvikling i 2018, og at han mangler den sans for detaljen der skal til for at finde de rigtige folk på forskellige planer.

                      Grundlæggende er min holdning, at de sportslige beslutninger skal tages af folk der arbejder med det sportslige til hverdag og har sans for detaljen og den hastige udvikling der sker i disse år, og ikke folk der sidder med økonomistyring, adminstration og deslige. Det samme gælder jo i øvrigt folk som Thorborg, TC og andre lignende jakkesætstyper der sidder i det sportslige udvalg. Bare tanken om, at de sidder og træffer beslutninger om trænere, spillere og hvordan truppen generelt skal se ud og bygges op, får mit røvhul til at trække sig op mellem skuldrebladene.
                      Meget enig i jeres betragtninger og ønsket om en ny organisation af den sportslige ledelse. Det ville jo være ren revolution, men jeg ser det ikke som realistisk på nuværende tidspunkt pga. de mange penge, NT har stoppet i klubben, og hans fortsatte ønske om tæt kontrol via sportsudvalget, hvor han har mennesker placeret, som han har stor tillid til uanset deres fodboldkendskab. Dog har jeg et håb om bedre tider med NT`s ansættelse af Augustinus, som virker meget OB interesseret og er en intelligent fyr, som har ordet i sin magt. Håber og tror NT vil rådføre sig hos ham.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af pnl Se indlæg
                        Meget enig i jeres betragtninger og ønsket om en ny organisation af den sportslige ledelse. Det ville jo være ren revolution, men jeg ser det ikke som realistisk på nuværende tidspunkt pga. de mange penge, NT har stoppet i klubben, og hans fortsatte ønske om tæt kontrol via sportsudvalget, hvor han har mennesker placeret, som han har stor tillid til uanset deres fodboldkendskab. Dog har jeg et håb om bedre tider med NT`s ansættelse af Augustinus, som virker meget OB interesseret og er en intelligent fyr, som har ordet i sin magt. Håber og tror NT vil rådføre sig hos ham.
                        Ja, det må vi håbe. Noget skal ske. Som jeg har skrevet flere gange skal JH have hjælp til selve handlerne. Og det virker ganske rigtigt som om at sportsudvalget bør være ja, dygtigere.
                        Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

                        OB - engang var vi gode

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Tåhyler Se indlæg
                          Ja, det må vi håbe. Noget skal ske. Som jeg har skrevet flere gange skal JH have hjælp til selve handlerne. Og det virker ganske rigtigt som om at sportsudvalget bør være ja, dygtigere.
                          Det kommer jo også an på hvordan sportsudvalget virker. De vender givetvis tommelfingeren op eller ned til spillerhandler men er det udvalget der finder spillerne eller er det JH og evt. træneren?

                          Den største udfordring er vel at finde kompetente spillere der vil OB.

                          Bliver udvalget ikke forelagt ordentlige spillere kan det være svært ... det skulle undre mig at sportsudvalget primært ser på spillere fra ACH og AAB..

                          Det er scoutingen den er gal med og der bærer JH også et stort ansvar ... han fyrede i sin tid da der måske ikke var penge nok men han har ikke ansat nu hvor der må være .. det er en grundlæggende forudsætning for at være fodboldklub .. at finde, tiltrække og købe samt sælge fodboldspillere ...

                          Det indledte samarbejde med Wigan i 2013 kom der intet ud af, Nedergaard blev fyret ultimo 2013 og JH har stået i spidsen siden:

                          https://mobil.bold.dk/fodbold/nyhede...d-forlader-OB/

                          Har han ikke gjort det meget godt i FCN?
                          "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                          "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                          Venter man for længe, får man ingenting ...

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                            Det kommer jo også an på hvordan sportsudvalget virker. De vender givetvis tommelfingeren op eller ned til spillerhandler men er det udvalget der finder spillerne eller er det JH og evt. træneren?

                            Den største udfordring er vel at finde kompetente spillere der vil OB.

                            Bliver udvalget ikke forelagt ordentlige spillere kan det være svært ... det skulle undre mig at sportsudvalget primært ser på spillere fra ACH og AAB..

                            Det er scoutingen den er gal med og der bærer JH også et stort ansvar ... han fyrede i sin tid da der måske ikke var penge nok men han har ikke ansat nu hvor der må være .. det er en grundlæggende forudsætning for at være fodboldklub .. at finde, tiltrække og købe samt sælge fodboldspillere ...

                            Det indledte samarbejde med Wigan i 2013 kom der intet ud af, Nedergaard blev fyret ultimo 2013 og JH har stået i spidsen siden:

                            https://mobil.bold.dk/fodbold/nyhede...d-forlader-OB/

                            Har han ikke gjort det meget godt i FCN?
                            Vi har jo altså rent faktisk en chefscout ansat.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af OBstruktion Se indlæg
                              Vi har jo altså rent faktisk en chefscout ansat.
                              https://www.plbold.dk/nyhed/historie...ut-ole-nielsen

                              Med 9.000 navne burde han vel kunne finde mere og bedre end det vi har set de seneste år...
                              Ellers kan det jo være lige meget ...

                              Men hvis JH laver en grovsortering inden det når udvalget så....

                              Der skal meget til før en Tingager smutter igennem men han har vel været billig nok...
                              Last edited by Plum; 16-07-2018, 08:04.
                              "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                              "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                              Venter man for længe, får man ingenting ...

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                                https://www.plbold.dk/nyhed/historie...ut-ole-nielsen

                                Med 9.000 navne burde han vel kunne finde mere og bedre end det vi har set de seneste år...
                                Ellers kan det jo være lige meget ...

                                Men hvis JH laver en grovsortering inden det når udvalget så....

                                Der skal meget til før en Tingager smutter igennem men han har vel været billig nok...
                                ... og det var Bredal som har fundet Tingager
                                "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                                - Norbert Elgert -

                                Comment

                                Working...
                                X