Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Rygter/Ønsker Transfervindue Sommer 2018

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
    Det eneste jeg vil sige er at kunne huske amphibia ramme noget for et par år tilbage hvor jeg tænkte at dette ikke kan være tilfældigt.
    At jeg var 100% overbevist om at han havde noget insiderinfo
    No offense, men du lyder præcis som et hvert andet (godtroende) offer for alverdens fupmagere; der er dygtige til at få folk til at tro og tænke: "Dette kan ikke være tilfældigt". Jeg kunne skrive, at jeg så Drachmann i Odense i dag; og hvis han så skriver under i morgen, betyder det så at jeg så ham og "ramte"? Nej. Det betyder, at jeg lever af folks reaktioner. Jeg tror fast og holdent, at der er ingen på dette forum, der har nogle kilder. Dette er stadig ikke det samme som, at jeg vil "forbyde" folk i at poste rygter; eller bliver fornærmet; hvis nogen gør. Det betyder bare, at hvis noget er for godt til at være sandt, så er det som regel ikke.

    Når man smider med spredehagl er der altid ét eller andet tidspunkt nogen, der kommer til at tænke "dette kan ikke være tilfældigt". Og sådan er spåkoneri, tankelæsning og andre lyssky ting opstået og overlevet i århundrede. Det menneskelige sind er ikke udstyret til at præcis huske når og når; og det betyder man let kan komme til at huske ting - uden at huske omstændighederne.

    Ja, jeg kan nok være paranoid; men som jeg har skrevet i en anden tråd, så har jeg rigeligt erfaring med folk, der har forsøgt, med succés, at pull a fast one eller en længerevarende con; hvor jeg personligt er helt færdig med at tage ord for gode varer.

    Jeg vil heller ikke poste, om jeg så den ene stjernespiller på stadion til en træningskamp imod Hvidovre; jeg vil kun bekræfte, hvis mere troværdige kilder begyndte at skrive om det; og her stoler jeg faktisk mere på f.eks SFÅ end på en bruger på forum, med endnu et nick, der har et "dyrisk" skær over sig.

    I andre kan poste løs.

    MvH ChrisOB
    1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

    Comment


      Så bruger du vel din tid forkert i denne tråd?

      Comment


        Nu behøves man jo ikke altid at have kilder.

        Der er jo blandt andet den historie med fall k en taxi

        Jeg ramte jo også med espen ruud engang fordi mine forældre var på charter ferie samme sted som Espens forældre var og de faldt i snak. Så nogle gange kan det bare være rene tilfældigheder.

        Comment


          Kan vi ikke komme tilbage til rygter fremfor diskussionsklub ����

          Comment


            Oprindeligt indsendt af jesper hansen ud Se indlæg
            Kan vi ikke komme tilbage til rygter fremfor diskussionsklub ����
            Det kan vi jo ikke. For der er ingen. Så vi kan også bare lade tråden dø.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
              Det kan vi jo ikke. For der er ingen. Så vi kan også bare lade tråden dø.
              Skal der være liv i alle tråde hele tiden? Den kan vel godt dø hen en dags tid eller tre, indtil der kommer noget vi kan forholde os til?

              Comment


                Oprindeligt indsendt af amphibia Se indlæg
                Man behøver heller ikke overanalysere ALT der bliver skrevet herinde. Nogle gange skal man bare tage tingene for hvad de er.

                Hvis man ikke kan lide at transferklokkerne bimler og bamler, eller at folk kommer med ønske-scenarier omkring de spillere de ser på stadion, i byen eller på gaden?
                Burde man så ikke holde sig fra rygte/ønsketråden? For er det i virkeligheden ikke det den skal bruges til?
                Det er jo lige præcis, det jeg gør - altså tager tingene for, hvad de er. Her: nul og niks.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg
                  Det er jo lige præcis, det jeg gør - altså tager tingene for, hvad de er. Her: nul og niks.
                  Jeg tror sku det er Limefrugten der har den største insiderviden her i debatten. Hvem der bare kunne sige at der sker nul og niks.

                  Jesper Hansen, er det dig?
                  “Ability is what you're capable of doing. Motivation determines what you do. Attitude determines how well you do it.”
                  Lou Holtz

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Matti1887 Se indlæg
                    Skal der være liv i alle tråde hele tiden? Den kan vel godt dø hen en dags tid eller tre, indtil der kommer noget vi kan forholde os til?
                    Der her er jo en "Rygter/Ønsker"-tråd, så det er vel naturligt nok, at der diskuteres eventuelle emne og mere eller mindre løse rygter, især når sæsonen ikke er gået igang endnu. Hvis der kun skulle diskuteres, når der er noget at forholde sig til, vil der aldrig være noget at diskutere i den her tråd, da vi som regel først hører om tilgange til OB, når spilleren står med trøjen på. Lige nu kan vi forholde os til, at der formentlig kommer to nye spillere, hvem og hvornår er der øjensynligt ingen der ved.

                    https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...nsferscenarier

                    Så lad da mig forsøge at bidrage med lidt andet end mundhuggeri. Brøndby skal have tyndet lidt ud. Jeg har flere gange nævnt Mensah som evne, han ligner lige nu deres 4. angriber, og de har formentlig ikke hentet den sidste. Kunne potentielt bringe noget af det vi ikke har så meget af, fart og evnen til at udfordre.

                    Til gengæld kan de lige vove på at hente Sikosek som backup til den venstre back.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                      Der her er jo en "Rygter/Ønsker"-tråd, så det er vel naturligt nok, at der diskuteres eventuelle emne og mere eller mindre løse rygter, især når sæsonen ikke er gået igang endnu. Hvis der kun skulle diskuteres, når der er noget at forholde sig til, vil der aldrig være noget at diskutere i den her tråd, da vi som regel først hører om tilgange til OB, når spilleren står med trøjen på. Lige nu kan vi forholde os til, at der formentlig kommer to nye spillere, hvem og hvornår er der øjensynligt ingen der ved.

                      https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...nsferscenarier

                      Så lad da mig forsøge at bidrage med lidt andet end mundhuggeri. Brøndby skal have tyndet lidt ud. Jeg har flere gange nævnt Mensah som evne, han ligner lige nu deres 4. angriber, og de har formentlig ikke hentet den sidste. Kunne potentielt bringe noget af det vi ikke har så meget af, fart og evnen til at udfordre.

                      Til gengæld kan de lige vove på at hente Sikosek som backup til den venstre back.
                      Enig. Mensah kunne være spændende!

                      Jeg går stadig og håber lidt på Bashkim. Tror han kunne lave et stærkt comeback i OB.
                      “Ability is what you're capable of doing. Motivation determines what you do. Attitude determines how well you do it.”
                      Lou Holtz

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                        Der her er jo en "Rygter/Ønsker"-tråd, så det er vel naturligt nok, at der diskuteres eventuelle emne og mere eller mindre løse rygter, især når sæsonen ikke er gået igang endnu. Hvis der kun skulle diskuteres, når der er noget at forholde sig til, vil der aldrig være noget at diskutere i den her tråd, da vi som regel først hører om tilgange til OB, når spilleren står med trøjen på. Lige nu kan vi forholde os til, at der formentlig kommer to nye spillere, hvem og hvornår er der øjensynligt ingen der ved.

                        https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...nsferscenarier

                        Så lad da mig forsøge at bidrage med lidt andet end mundhuggeri. Brøndby skal have tyndet lidt ud. Jeg har flere gange nævnt Mensah som evne, han ligner lige nu deres 4. angriber, og de har formentlig ikke hentet den sidste. Kunne potentielt bringe noget af det vi ikke har så meget af, fart og evnen til at udfordre.

                        Til gengæld kan de lige vove på at hente Sikosek som backup til den venstre back.
                        Men vil det ikke også være at hente ind som skal stå istedet for MJ? For så vidt jeg kan forstår er fart netop MJ største force og synes der er så mange ting der taler for at give ham chancen istedet for Mensah.
                        Synes faktisk at vi med netop Eske og MJ har fået lidt fat og villighed til at prøve udfordringerne, og ville være ærgerligt at skubbe dem bagi i køen for en spiller som jeg ikke ser som en stor profil.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af FFM Se indlæg
                          Men vil det ikke også være at hente ind som skal stå istedet for MJ? For så vidt jeg kan forstår er fart netop MJ største force og synes der er så mange ting der taler for at give ham chancen istedet for Mensah.
                          Synes faktisk at vi med netop Eske og MJ har fået lidt fat og villighed til at prøve udfordringerne, og ville være ærgerligt at skubbe dem bagi i køen for en spiller som jeg ikke ser som en stor profil.
                          For mig at se, vil en Mensah ikke nødvendigvis være en signing til angrebet, det vil mindst ligeså meget være en signing til kanten, som han jo har spillet hele karrieren indtil han kom til Brøndby. Jo, det vil da være konkurrence til Eske og MJ, og hans kvaliteter ligner deres, men er de klar til allerede at bringe det i den kommende sæson og være afgørende? Det er jeg i hvert fald i tvivl om i MJs tilfælde, han skal nok også lige løbes igang som seniorspiller, ligesom at Eske skulle i sidste sæson. Og udover de to, hvem har så farten og udfordringerne der kan gøre ondt på modstanderen? Kløve på en god dag, men så er det da vidst også ved at være det.

                          Mensah er hurtig, har et stort løbepensum, rimeligt kropsstærk og kan en masse på egen hånd. Og så har han ikke lavet andet det sidste 1½ år end at spille højt presfodbold og meget direkte offensivt spil, et rimeligt idéelt cast til den spillestil vi angiveligt gerne vil til at praktisere, i mine ører.

                          Hvorvidt han er en potentiel profil, er jo en smagssag. I min optik så er han bedre end f.eks. Kløve, og ser vi på deres Superligahistorik, så producerer Mensah også væsentligt flere mål og assists per kamp end Kløve gør.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                            For mig at se, vil en Mensah ikke nødvendigvis være en signing til angrebet, det vil mindst ligeså meget være en signing til kanten, som han jo har spillet hele karrieren indtil han kom til Brøndby. Jo, det vil da være konkurrence til Eske og MJ, og hans kvaliteter ligner deres, men er de klar til allerede at bringe det i den kommende sæson og være afgørende? Det er jeg i hvert fald i tvivl om i MJs tilfælde, han skal nok også lige løbes igang som seniorspiller, ligesom at Eske skulle i sidste sæson. Og udover de to, hvem har så farten og udfordringerne der kan gøre ondt på modstanderen? Kløve på en god dag, men så er det da vidst også ved at være det.

                            Mensah er hurtig, har et stort løbepensum, rimeligt kropsstærk og kan en masse på egen hånd. Og så har han ikke lavet andet det sidste 1½ år end at spille højt presfodbold og meget direkte offensivt spil, et rimeligt idéelt cast til den spillestil vi angiveligt gerne vil til at praktisere, i mine ører.

                            Hvorvidt han er en potentiel profil, er jo en smagssag. I min optik så er han bedre end f.eks. Kløve, og ser vi på deres Superligahistorik, så producerer Mensah også væsentligt flere mål og assists per kamp end Kløve gør.
                            Mensah: 90 kampe. 18 mål. 8 assist.
                            Kløve: 110 kampe. 17 mål. 8 assist.
                            Ved sgu ikke om det nødvendigvis er væsentligt flere. Og samtidig med at Kløve lige har haft sin bedste sæson med 7 mål og 4 assist. Hvor Mensahs er 2015/16 med 6 mål og 4 assist.
                            Derudover har Mensah så brugt de sidste 4 måneder skadet og er vel stadig ude?

                            Ser Mensah have noget potentiale, men den sæson med flest kampe er helt tilbage i 13/14 med 29 kampe ellers hedder hans bedste 21 kamp heraf 13 fra start. Så ser ham mere som en lottokupon, grundet tidligere sæsoner og hans skade end jeg nødvendigvis ser ham som en der er bedre end Kløve.

                            Comment


                              Tørnæs træner med i Helsingør ...
                              "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                              "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                              Venter man for længe, får man ingenting ...

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af FFM Se indlæg
                                Mensah: 90 kampe. 18 mål. 8 assist.
                                Kløve: 110 kampe. 17 mål. 8 assist.
                                Ved sgu ikke om det nødvendigvis er væsentligt flere. Og samtidig med at Kløve lige har haft sin bedste sæson med 7 mål og 4 assist. Hvor Mensahs er 2015/16 med 6 mål og 4 assist.
                                Derudover har Mensah så brugt de sidste 4 måneder skadet og er vel stadig ude?

                                Ser Mensah have noget potentiale, men den sæson med flest kampe er helt tilbage i 13/14 med 29 kampe ellers hedder hans bedste 21 kamp heraf 13 fra start. Så ser ham mere som en lottokupon, grundet tidligere sæsoner og hans skade end jeg nødvendigvis ser ham som en der er bedre end Kløve.
                                Du omregner så også tallene, så det ser lidt vel positivt ud for Kløve.

                                Hvis vi skal lave det lidt mere fair så hedder tallene:

                                Mensah: 5059 minutter, 18 mål, 8 assists

                                Kløve: 7883 minutter, 17 mål, 8 assists

                                Da en fodboldkamp varer 90 minutter, er det vel mest fair at omregne det til, at deres tal omregnes til, at man måler deres indsats per 90 minutter. Der giver:

                                Mensah: 0,32 mål per kamp, 0,14 assists per kamp

                                Kløve:
                                0,19 mål per kamp, 0,09 assists per kamp

                                Regner vi det frem til, at de begge to spiller lad os bare sige, hvad der svarer til 25 hele kampe på en sæson, så vil det sige, at Mensah i gennemsnit laver 8 mål og 3,5 assist på de 25 kampe, hvor Kløve laver 4,75 mål og 2,25 assist på samme distance. Det vil jeg nu mene er en ret markant forskel over tid.

                                Men du har ret i, at Mensah ikke har leveret det helt store de seneste sæsoner. Den forklaring skal jo så dels findes i en skade og i at Mensah har spillet på et hold der har kæmpet med om mesterskabet og har en størrelse og niveau, som Kløve formentlig aldrig nogensinde kommer op på. Det er immervæk et handicap. Ser du på hans seneste hele sæson i Esbjerg i 14/15, laver han altså 6 mål og 4 assist på 13 starter og 3 indhop, og det på et hold der var helt elendigt og endte som 11er med under 1 point i snit og 7 point op til 10. pladsen, hvilket vil sige, at de var rykket ud med et brag, havde det ikke været en overgangssæson til den nye struktur.

                                Til sammenligning lavede Kløve 7 mål og 4 assists i den netop overståede sæson, hvor han så spillede over dobbelt så meget som Mensah og spillede for to midterhold.

                                Så nej, Mensah er ikke en spiller med kæmpe momentum lige nu, så ville han slet ikke kunne lade sig gøre at hente for OB, men det er nu en gang bare OBs lod at finde de spillere, hvis aktiekurs ikke er på index 100. Han har vist et topniveau der er højere end hos langt de fleste i truppen, hvorfor Brøndby også hentede ham, og han har nu været i 1½ år i et miljø, hvor man i høj grad praktiserer nogle af de ting OB angiveligt gerne vil fremme i endnu højere grad. Han vil formentlig ikke være den store faktor her i efteråret grundet hans skade, men når han er kommet sig over den, kan jeg ikke se, hvorfor han ikke skulle have niveau til at være en af OBs klart bedste offensive spillere.

                                Comment

                                Working...
                                X