Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Velkommen til: Andre Rømer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #61
    Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

    Rømer er på ingen måde en dårlig spiller, så ville han ikke have været i nærheden af FCMs hold de sidste mange sæsoner, men bare fordi, at man har nogle kvaliteter, er det da langt fra ensbetydende med, at man kan indtage bærende roller på et hold, og den rolle han nu er udset til, er absolut en vigtig rolle, som kræver en bred palette af kvaliteter, og den kan man sagtens sætte spørgsmålstegn ved, om han er dygtig nok til at udfylde, uden at det betyder, at han ikke er en god spiller.
    Enig. Rømer er en fin superligaspiller - dem har vi en del af, men for få der er niveauet over. Det bliver lidt en fin men også grå masse. Det kan godt være, at jeg er naiv, men jeg havde håbet på lidt mere. Jeg havde håbet på, at man med Izunnas afgang gik efter en med noget mere pondus, som kunne være med til at løfte for alvor, og som de andre kunne støtte sig op af (også fordi jeg virkelig kunne se JJT profitere voldsomt af det). Det synes jeg ikke, at man kan forvente af Rømer.

    Og selvom man godt ved, at det er virkeligheden, så er det også bare exceptionelt nederen, at vi henter en decideret reservespiller i FCM til vores start 11. Man vil bare helst ikke fatte den virkelighed.

    Comment


      #62
      Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
      Nå men så lad mig da lige udhule den teori fuldstændig.

      Rasmus Jönsson, Izunna Uzochukwu.

      Rigtigt dygtige spillere. Spillere der har været vigtige og afgørende på tophold og mesterhold i Superligaen. Er de lykkedes i OB og det nuværende system? Nej, det kan man ikke ved sine fulde fem mene.
      Jønsson var vist ikke afgørende som sådan, han var ret ofte skadet og scorede da lidt mål ... men ikke så mange som f.eks i OB i sidste sæson, hvor det er de færreste der vil mene at han var god i andet end glimt.

      Izunna var ikke fast mand de sidste par år i FCM og så var det, som jeg så det, ret tydeligt at han mangler tempo og teknik i sit spil.
      Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

      Jeg er ikke fan.
      Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

      Comment


        #63
        Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
        Hvis du ikke synes, at Izunna og Jönsson kan betegnes som gode spillere, så må du naturligt have 0% tiltro til den sportslige ledelse, for så giver det da absolut INGEN mening at give dem top 5 lønninger i truppen, hvis de ikke kan betegnes som gode.

        Rømer er på ingen måde en dårlig spiller, så ville han ikke have været i nærheden af FCMs hold de sidste mange sæsoner, men bare fordi, at man har nogle kvaliteter, er det da langt fra ensbetydende med, at man kan indtage bærende roller på et hold, og den rolle han nu er udset til, er absolut en vigtig rolle, som kræver en bred palette af kvaliteter, og den kan man sagtens sætte spørgsmålstegn ved, om han er dygtig nok til at udfylde, uden at det betyder, at han ikke er en god spiller.
        Jeg er enig i mange af dine pointer mht Rømer, han er ingen stjerne pt. Han minder mig lidt om en ung Kvist, som også primært spillede højreback i starten af hans karriere. Så det er da ikke umuligt og uden fortilfælde at det kan lykkedes for Rømer 😊
        Jeg har en forventning om, at han er enormt godt skolet fra FCM, og har haft nogle rigtig gode spillere at lære og læne sig op af. Primært Poulsen og Sparv.
        Nu skal han selv træde i karakter som spiller, og om systemet så er det ene eller andet mener jeg ikke er det afgørende, det er Rømer selv.
        Falder jeg i svimer over købet, nej, men jeg synes at han er bedre end alt andet vi har til at spille ved siden af JJ. Så en forbedring af truppen 😊
        Velkommen til Andre Rømer.

        Comment


          #64
          Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
          Jønsson var vist ikke afgørende som sådan, han var ret ofte skadet og scorede da lidt mål ... men ikke så mange som f.eks i OB i sidste sæson, hvor det er de færreste der vil mene at han var god i andet end glimt.

          Izunna var ikke fast mand de sidste par år i FCM og så var det, som jeg så det, ret tydeligt at han mangler tempo og teknik i sit spil.
          Du kan sagtens pege på mangler hos de to spillere, men Jönsson har alle dage været en spiller med åbenlyse kvaliteter. Det var han dengang han slog igennem i Helsingborg og spillede sig til en 4-årig kontrakt i Wolfsburg, det var han i AaBs guldsæson, hvor han viste et virkelig højt topniveau, og det var hans også i store dele af foråret 17. Jeg synes dog, at OB i høj grad har gjort Jönsson en bjørnetjeneste, ved at insistere på, at han skal spille på den kant, og stedet for at bruge ham på en af de forreste pladser, hvor han kan tillade sig at lave fejl og tage nogle chancer i sit spil, og ikke har så meget defensivt ansvar.

          At sige, at Izunna ikke var fast mand i de sidste par år, er vidst en sandhed med modifikationer. I hans næstsidste sæson i FCM spiller han 19 kampe, alle fra start, hvorefter han får en meniskskade i starten af foråret og er ude resten af sæsonen. Da lå FCM nr. 1 og havde lukket 21 mål ind i 23 kampe. 10 runder efter sluttede de sæsonen som 3ere og havde lukket 38 mål ind. I hans sidste sæson er han ikke fast nej, han spiller dog 17 kampe fra start, men en forklaring på det skal jo også findes i, at FCM henter Sparv i sommerpausen, og han er bare en klassespiller må man erkende.

          Vi kan sagtens blive enige om, at Izunna havde nogle mangler, men vi burde ikke kunne blive uenige om, at han var rigtigt dygtig og vigtig gennem flere sæsoner hos FCM, og med det niveau der både var og er i OBs trup, må både han og Jönsson betegnes som "gode" spillere. Især hvis sådan en som Rømer skal tildeles det prædikat.

          Comment


            #65
            Oprindeligt indsendt af Marco van Tasten Se indlæg
            Rømer er lidt en klassisk OB/JH signing. Er sikker på, at Rømer af en god trupmand. Der er en god signing - hvis der kommer noget andet/bedre.

            MvT
            helt enig - så meget har jeg ikke fulgt rømers karriere så jeg med sikkerhed kan udtale mig om det er en god eller dårlig handel. Dog er jeg som andre også en smule træt af at man hylder spillere der kan dække flere pladser - fint med et par stykker af den slags i en trup, men måske det var på sin plads at finde en midtbane mand der har sin spidskompetence netop der. Frem for en der sådan ok kan dækker flere pladser....

            Men når det er sagt så håber jeg det bedste og glæder mig over man i det mindste har været hurtig ude. Nu skal der så "bare" hentes noget mere ind.

            Og så ellers Velkommen til Rømer.

            Comment


              #66
              Oprindeligt indsendt af Rijkaard Se indlæg
              Dette transfervindue er vel bare endnu et hak nedad på niveauet
              Stærk melding d. 4.1.

              Comment


                #67
                Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
                helt enig - så meget har jeg ikke fulgt rømers karriere så jeg med sikkerhed kan udtale mig om det er en god eller dårlig handel. Dog er jeg som andre også en smule træt af at man hylder spillere der kan dække flere pladser - fint med et par stykker af den slags i en trup, men måske det var på sin plads at finde en midtbane mand der har sin spidskompetence netop der. Frem for en der sådan ok kan dækker flere pladser....

                Men når det er sagt så håber jeg det bedste og glæder mig over man i det mindste har været hurtig ude. Nu skal der så "bare" hentes noget mere ind.

                Og så ellers Velkommen til Rømer.
                Det er svært at være uenig i det skrevne. Rømer opfatter jeg som en Desler-type, med hjertet det rette sted. Løbestærk og direkte i spillet. Hvis det går som forventet, og han afløser Izu centralt tror jeg det er tæt på 1:1 erstatning dog med lidt forskelligheder. Vores chancer for at komme i top6 er ikke forbedret mener jeg, omvendt er de heller ikke blevet markant forringet og det er en klar fordel at Rømer i høj grad kender ligaen, og ikke skal bruge tid at falde til i DK, som en svensker eller et afrikansk talent skulle have gjort.
                Believe OB

                ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                Comment


                  #68
                  Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                  Det er svært at være uenig i det skrevne. Rømer opfatter jeg som en Desler-type, med hjertet det rette sted. Løbestærk og direkte i spillet. Hvis det går som forventet, og han afløser Izu centralt tror jeg det er tæt på 1:1 erstatning dog med lidt forskelligheder. Vores chancer for at komme i top6 er ikke forbedret mener jeg, omvendt er de heller ikke blevet markant forringet og det er en klar fordel at Rømer i høj grad kender ligaen, og ikke skal bruge tid at falde til i DK, som en svensker eller et afrikansk talent skulle have gjort.
                  Jeg er uenig i at det er en 1 til 1 erstatning. Det kan det blive i bedste fald om et år, når Rømer har lært at spille på pladsen. I første omgang mister vi styrke, og det er derfor at deter ærgerligt at vi ikke stepper op på en så vigtig plads. Netop herfra kan en leder type støtte de fynske drenge som spiller omkring pladsen. Hvis der ikke kommer en rigtig 6’er, så skal vi være glade hvis vi undgår de 4 sorteper pladser. Vi kan også er i FCK, at Grækeren er en dygtig spiller, og oven i købet en ledertype, men han kan ikke spille pladsen på det niveau som jeg havde forventet Zeca ligner ordinær spiller, hvilket han ikke er i forhold til Superliga niveau.

                  Comment


                    #69
                    Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
                    Rømer får faktisk pænt mange kort, især når man ser på at han ikke spiller konstant.
                    Han har fået 19 gule kort i 120 kampe i Suppen, det er et gult kort hver 6. kamp. Synes du det er 'pænt mange' for en central midt/HB? Til sammenligning har Izunna fået 42 gule kort og 5 røde kort i 201 kampe i Superligaen. Så jeg tror vi sparer lidt på karantænedagene :)

                    Det er i øvrigt en mand, der var på rundens hold i sidste runde (ja, som HB) og som spillede 32 kampe for FCM i sidste sæson. Et FCM hold der er markant bedre end vores. Jeg har svært ved at se, at han blot er til bredden.

                    Comment


                      #70
                      Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                      Det er svært at være uenig i det skrevne. Rømer opfatter jeg som en Desler-type, med hjertet det rette sted. Løbestærk og direkte i spillet. Hvis det går som forventet, og han afløser Izu centralt tror jeg det er tæt på 1:1 erstatning dog med lidt forskelligheder. Vores chancer for at komme i top6 er ikke forbedret mener jeg, omvendt er de heller ikke blevet markant forringet og det er en klar fordel at Rømer i høj grad kender ligaen, og ikke skal bruge tid at falde til i DK, som en svensker eller et afrikansk talent skulle have gjort.
                      Med vores spillestil in mente, så påpeger du faktisk et af de helt store problemer med vores ledelses rekruttering: Rømer er "direkte" i sit spil - er "direkte" det du vil betegne Kents foretrukne stil?

                      Hvis Rømer er en Desler type, hvilket jeg langt hen ad vejen er enig i, hvorfor så ikke bare bruge Desler på den centrale? Eller Greve?

                      Izunna havde alle dage problemer med at styre kuglen i et opspil, men blev alligevel pålagt at skulle deltage i et sådant og selv om han faktisk blev bedre til det, fordi han terpede det til dagligt til træning, så led vores offensiv af, at der intet kreativt kom fra ham. Hvorfor skulle det blive anderledes med Rømer - når nu du mener det er tæt på 1:1 erstatning?

                      Jeg synes man henter spillere, der ikke passer til opspil. Og Rømer er én af dem. Han passer til direkte spil a la Midtjylland. Ligesom jeg mener både Desler og Greve passer langt bedre til en mere direkte spillestil. I stedet skal de tvinges til at spille chancer større i Kents velkendte skabeloner.

                      Izunna havde klare styrker i det defensive som jeg mener klart overstråler Rømers. Så jeg er selvsagt ikke enig i, på forhånd, at det er en 1:1 erstatning.

                      Dermed ikke sagt, at jeg udelukker at Rømer kan blive et aktiv, jeg har bare svært ved at se, at han skulle være hverken lige så "god" eller bedre end Izunna - primært i forhold til spillestilen kontra spillerens reelle styrker og færdigheder.

                      Så med mindre Kent vil lægge stilen om og Tverskov viser sig at fungere lige så godt ved siden af KEP som Tingager gjorde, så vil jeg mene at vores muligheder for til 6 ER blevet forringet.

                      Set på forhånd - med mulighed for at Rømer faktisk går ind og bringer noget andet end Izunna, JJ bliver mere stabil, Tverskov bliver en god makker til KEP, Gryte fortsætter med både at være her og være god.

                      Jeg håber, men tvivler, atter, på at vores ledelse har set rigtigt i deres rekruttering. Og det synes jeg ikke, i sagens natur, man kan bebrejde hverken mig eller andre, at gøre.

                      MvH ChrisOB
                      1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                      Comment


                        #71
                        Kedeligt indkøb. Men i det mindste har jeg en bedre mavefornemmelse med Rømer end Casper Nielsen, Kirkeskov eller nogle af de andre fejlskud i de senere år.
                        OB: Danske mestre i 2075/6

                        Comment


                          #72
                          Oprindeligt indsendt af fynsland_85 Se indlæg
                          Kedeligt indkøb. Men i det mindste har jeg en bedre mavefornemmelse med Rømer end Casper Nielsen, Kirkeskov eller nogle af de andre fejlskud i de senere år.
                          Tænk min mavefornemmelse er nøjagtigt den samme. Forkert match i forhold til spillestil, tænker jeg.

                          MvH ChrisOB
                          1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                          Comment


                            #73
                            Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                            Med vores spillestil in mente, så påpeger du faktisk et af de helt store problemer med vores ledelses rekruttering: Rømer er "direkte" i sit spil - er "direkte" det du vil betegne Kents foretrukne stil?

                            Hvis Rømer er en Desler type, hvilket jeg langt hen ad vejen er enig i, hvorfor så ikke bare bruge Desler på den centrale? Eller Greve?

                            Izunna havde alle dage problemer med at styre kuglen i et opspil, men blev alligevel pålagt at skulle deltage i et sådant og selv om han faktisk blev bedre til det, fordi han terpede det til dagligt til træning, så led vores offensiv af, at der intet kreativt kom fra ham. Hvorfor skulle det blive anderledes med Rømer - når nu du mener det er tæt på 1:1 erstatning?

                            Jeg synes man henter spillere, der ikke passer til opspil. Og Rømer er én af dem. Han passer til direkte spil a la Midtjylland. Ligesom jeg mener både Desler og Greve passer langt bedre til en mere direkte spillestil. I stedet skal de tvinges til at spille chancer større i Kents velkendte skabeloner.

                            Izunna havde klare styrker i det defensive som jeg mener klart overstråler Rømers. Så jeg er selvsagt ikke enig i, på forhånd, at det er en 1:1 erstatning.

                            Dermed ikke sagt, at jeg udelukker at Rømer kan blive et aktiv, jeg har bare svært ved at se, at han skulle være hverken lige så "god" eller bedre end Izunna - primært i forhold til spillestilen kontra spillerens reelle styrker og færdigheder.

                            Så med mindre Kent vil lægge stilen om og Tverskov viser sig at fungere lige så godt ved siden af KEP som Tingager gjorde, så vil jeg mene at vores muligheder for til 6 ER blevet forringet.

                            Set på forhånd - med mulighed for at Rømer faktisk går ind og bringer noget andet end Izunna, JJ bliver mere stabil, Tverskov bliver en god makker til KEP, Gryte fortsætter med både at være her og være god.

                            Jeg håber, men tvivler, atter, på at vores ledelse har set rigtigt i deres rekruttering. Og det synes jeg ikke, i sagens natur, man kan bebrejde hverken mig eller andre, at gøre.

                            MvH ChrisOB
                            Nej, det vil ikke være rigtig at sige at Kents system indtil videre har været direkte, men jeg anser Rømer for at have bedre kompetencer i at vende med bolden, og sætte en modspiller og måske bedre end Izu til at "slippe af med bolden" igen på en mere direkte måde. Når jeg nu skriver "tæt på en 1:1 erstatning" er det for han netop skal bruge lidt tid til at finde sig til rette på holdet, og det ville der også have været brug for selvom et større navn var blevet hyret. Jeg er som sådan ikke uenig i at Desler/Greve kunne overvejes på positionen, og det håber jeg også de er blevet, men både Kent/Bredal og JH har antageligvis mere fodboldfaglig og personlig indsigt end jeg har, så jeg antager at der er andre planer med dem. JJT bliver mere stabil af at spille så meget som muligt, men han er stadig ung og der vil sikkert opstå situationer hvor vi sidder og tænke "hvorfor gjorde du det"-agtigt. Tverskov er notorisk en god "spiller"spiller , men han er ikke Tingager .. og han har nogen lidt andre kompetencer. Vi har mulighederne for at blive mere direkte i spillet med Rømer på holdet ... tror jeg
                            Last edited by manner; 05-01-2018, 14:25.
                            Believe OB

                            ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                            Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                            Comment


                              #74
                              Jeg synes Rømer er et fint køb. Jeg anerkender at han skal udfylde en vigtig plads på holdet, men tror på Rømer kan gøre det mindst ligeså godt, og så tror jeg ikke han fylder så meget i en trup med mærkelige udtalelser dumme likes på insta.
                              Vi har helt sikkert ikke kassen at hente spillere for, og skulle jeg vælge imellem 1 god forsvarspiller og en god defensiv midt, samt ingen offensivspiller, eller 1 blød mellemvare og et kvalitetskøb til offensiven. Så tager jeg altså et kvalitetskøb til offensiven og lever med Rømer, som jeg tror kommer til at gøre det fint, uden vi falder i sviner.
                              Et offensivt aktiv som kan gøre forskellen er nøglen til at komme i top 6 i mine øjne. Uanset hvor gode erstatninger vi finder for Tingager og Izu, så rykker det ikke ved at vi laver for få mål, og det er her der skal andre boller på suppen!

                              Comment


                                #75
                                Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg
                                Jeg synes Rømer er et fint køb. Jeg anerkender at han skal udfylde en vigtig plads på holdet, men tror på Rømer kan gøre det mindst ligeså godt, og så tror jeg ikke han fylder så meget i en trup med mærkelige udtalelser dumme likes på insta.
                                Vi har helt sikkert ikke kassen at hente spillere for, og skulle jeg vælge imellem 1 god forsvarspiller og en god defensiv midt, samt ingen offensivspiller, eller 1 blød mellemvare og et kvalitetskøb til offensiven. Så tager jeg altså et kvalitetskøb til offensiven og lever med Rømer, som jeg tror kommer til at gøre det fint, uden vi falder i sviner.
                                Et offensivt aktiv som kan gøre forskellen er nøglen til at komme i top 6 i mine øjne. Uanset hvor gode erstatninger vi finder for Tingager og Izu, så rykker det ikke ved at vi laver for få mål, og det er her der skal andre boller på suppen!
                                Rolig nu. Du ved jo vi forstærker offensiven ude på træningsbanen. Vi mangler bare de sidste 2% og det er lige ved og næsten..

                                Comment

                                Working...
                                X