Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Velkommen til: Andre Rømer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
    Jeg må nok uddybe og sige at jeg selvfølgelig ikke forventer at han rammer plet hver gang. Det er praktisk talt umuligt.

    Jeg forventer dog summen af hans samlede indkøb får os samlet bevæget fremad. I sidste sæson endte vi én placering lavere end i den forrige. Det er ikke fremad, det er tilbage.

    Jeg forventer en højere hitrate- uanset omstændighederne.

    Det kan godt ske mit nærmest afsky for hans pauvre hitrate mudrer mit syn på denne sag, men jeg fastholder dog, at jeg ikke synes man fortjener ros for at udbedre en fejl.

    MvH ChrisOB
    Det er vel næppe JHs skyld det hele at vi endte en plads lavere sidste år når man har en træner der spiller så gennemsigtigt og letlæseligt at modstanderne yderst nemt kan lave en taktik der for det meste virkede. En træner kun med 1 tempo og 1 plan.
    Men det er selvfølgelig delvis JHs skyld vi havde træneren. Dog tror jeg at Thorborg sidder med den beslutning og JH bare kan nikke

    Comment


      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
      Det er vel næppe JHs skyld det hele at vi endte en plads lavere sidste år når man har en træner der spiller så gennemsigtigt og letlæseligt at modstanderne yderst nemt kan lave en taktik der for det meste virkede. En træner kun med 1 tempo og 1 plan.
      Men det er selvfølgelig delvis JHs skyld vi havde træneren. Dog tror jeg at Thorborg sidder med den beslutning og JH bare kan nikke
      👍
      "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
      - Norbert Elgert -

      Comment


        Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
        Lav tærskel for respekt. Hvad med at give ham disrespekt for ENDNU en signing, der ikke passede ind?

        Rettidig omhu? Prøv åbenlys retning af egen åbenlys fejl.

        Man har brugt lang tid på at scoute Rømer - hvis man virkelig havde rettidig omhu så havde man ikke hentet ham til at starte med.

        MvH ChrisOB
        Hej ChrisOB

        Jeg havde heller ikke forventet denne gang, at du ville ændre din absurde konklusion, som du nu har argumenteret for i alenlange indlæg. Men kun mennesker, som laver ingenting, kommer gennem livet uden at lave fejl. Jeg synes derfor også at udskifte KN efter 3 år var rettidig omhu af JH og OB, så jeg ser en bedring i OB`s ledelse, og forhåbentlig flere penge til kvalificerede indkøb.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
          Det er vel næppe JHs skyld det hele at vi endte en plads lavere sidste år når man har en træner der spiller så gennemsigtigt og letlæseligt at modstanderne yderst nemt kan lave en taktik der for det meste virkede. En træner kun med 1 tempo og 1 plan.
          Men det er selvfølgelig delvis JHs skyld vi havde træneren. Dog tror jeg at Thorborg sidder med den beslutning og JH bare kan nikke
          Men det er i høj grad hans medansvar, at vi henter en træner der blev mester med et hold han overtog som bundhold, og som med et budget meget lignende OBs vandt The Double, og som vi absolut ingen sportslig succes ender med at få ud af i OB. Kent havde beviseligt en opskrift der virkede, man formåede bare slet ikke at finde det rette ingredienser.

          Det er egentlig meget simpelt, Kent har rent faktisk haft sportslig succes i de senere år, stor endda, det samme med Bredal der har været med til at vinde to pokaltitler og ét mesterskab siden 2010. Ligeså på nogle meget middelmådige betingelser. På den anden side har du folk som JH og TC som ikke har andet en store fiaskoer på CVet i de sidste 6 år. Alligevel afskediger man dem der rent faktisk har haft sportslig succes, og som endda har været i klubben i kortest tid, og holder fast i dem der intet har bevist i nyere tid.

          Ud fra en helt nøgtern betragtning, virker det som en lettere absurd topledelse.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af pnl Se indlæg
            Hej ChrisOB

            Jeg havde heller ikke forventet denne gang, at du ville ændre din absurde konklusion, som du nu har argumenteret for i alenlange indlæg. Men kun mennesker, som laver ingenting, kommer gennem livet uden at lave fejl. Jeg synes derfor også at udskifte KN efter 3 år var rettidig omhu af JH og OB, så jeg ser en bedring i OB`s ledelse, og forhåbentlig flere penge til kvalificerede indkøb.
            Absurd er det i min verden at du kalder det rettidigt omhu, at man skifter en træner ud af 3 totalt udsigtsløse år, og roser en mand for at afskibe en spiller blot et halvt år efter man hentede ham, efter forhåbentlig lang tids scouting. To trænere troede ikke på ham.

            Nuvel jeg forventer heller ikke alle følger min logik - jeg ender som regel frem til den rigtige konklusion: Jesper Hansen er ikke en dygtig nok sportsdirektør til at indfri vores ambitioner hverken på kort eller lang sigt, så jeg høvler den totale mangel på rettidigt omhu i OSE ned, inklusiv Thorborgs og Jesper Hansens evner ud i den kunst.

            Så kan du ryste på hovedet så meget du vil. Jesper Hansen er fortid om max 1 år. Når Thorborg endelig indser at vi ikke bevæger os fremad.

            MvH ChrisOB
            1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
              Det er vel næppe JHs skyld det hele at vi endte en plads lavere sidste år når man har en træner der spiller så gennemsigtigt og letlæseligt at modstanderne yderst nemt kan lave en taktik der for det meste virkede. En træner kun med 1 tempo og 1 plan.
              Men det er selvfølgelig delvis JHs skyld vi havde træneren. Dog tror jeg at Thorborg sidder med den beslutning og JH bare kan nikke
              Der er forskel på skyld og ansvar. Nej, det hele er ikke hans skyld, men det er sand for dyden hans ansvar. Medansvar.

              En god sportsdirektør kan sætte en kædereaktion i gang på samme måde som en god spiller kan på et hold. Og en dygtig nok træner.

              Så prøv at adskille begreberne. Skyld og ansvar er ikke nødvendigvis de samme ting.

              Jesper Hansen selv ved, at det altid er en sportsdirektør, der i den sidste ende kommer til at stå til ansvar, uanset hans egentlige aktie i tingenes udvikling. Det er gamet, og det ændrer sig ikke, så længe der er penge og prestige på spil.

              Thorborg tror så mere på Jesper Hansen end Kent Nielsen. Det synes jeg så er en fejl. Han burde også afskibe Jesper Hansen.

              Med mindre denne faktisk finder ind i et givtigt samarbejde med Jacob Michelsen og scouter spillere som denne ikke lige selv havde tænkt på.

              Thorborg ønsker jeg faktisk også udskiftet, selv om jeg udemærket er klar over, at det ikke sker, og at det kan få konsekvenser hvis han ikke er der.

              Ham og hans OSE konstruktion synes jeg har udvandet fodboldklubben OB.

              Og det fortsætter de med så længe de har Jesper Hansen ansat.

              Jeg bøjer mig ikke - og jeg ender som regel med at få ret. Hvor selvhøjtidelig det så end lyder.

              MvH ChrisOB
              1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                Men det er i høj grad hans medansvar, at vi henter en træner der blev mester med et hold han overtog som bundhold, og som med et budget meget lignende OBs vandt The Double, og som vi absolut ingen sportslig succes ender med at få ud af i OB. Kent havde beviseligt en opskrift der virkede, man formåede bare slet ikke at finde det rette ingredienser.

                Det er egentlig meget simpelt, Kent har rent faktisk haft sportslig succes i de senere år, stor endda, det samme med Bredal der har været med til at vinde to pokaltitler og ét mesterskab siden 2010. Ligeså på nogle meget middelmådige betingelser. På den anden side har du folk som JH og TC som ikke har andet en store fiaskoer på CVet i de sidste 6 år. Alligevel afskediger man dem der rent faktisk har haft sportslig succes, og som endda har været i klubben i kortest tid, og holder fast i dem der intet har bevist i nyere tid.

                Ud fra en helt nøgtern betragtning, virker det som en lettere absurd topledelse.
                Nu kan man desværre ikke bare veksle sportslig succés i den ene klub til sportslig succés i den anden, men det ser jeg heller ikke som din pointe her. Jeg læser det mere som en konstatering af, at vi sådan set for det meste har fået dygtige trænere (tænker hele trænerstaben) ind, hvilket vi kan se på deres resultater andre steder. Det er jeg helt enig i.

                Jeg mener, at du blandt andre tidligere selv har peget på AaBs noget sundere fundament mht talentudvikling (hvor de i hvert fald har været blandt DKs førende); man kunne også pege på deres centrale midtbane, hvor Würtz/Risgaard har været (og er - og det kan blive et stort problem for AaB, når de forsvinder) utroligt vigtige for en bestemt spillestil. Det med en klart defineret spillestil gør sig også gældende i FCN, der længe har haft en fast og genkendelig spillestil, som deres unge er opdraget med.
                I OB har alle trænere siden Lars Olsen arbejdet med at opfinde den dybe tallerken. Men det kan ikke gøres af en træner alene. Jeg er ikke fortaler for, at man gifter sig med et bestemt spillesystem; det skal i hvert fald kunne være fleksibelt i så fald. Men grundstenen ligger bare løst i OB, og det kan én træner ikke reparere. Vi søger fortsat efter en opskrift; et koncept, der kan fungere. På den bane har JH ikke været nogen stor succés, men jeg tilskriver også en del af skylden til en klubledelse, der har forsøgt at køre en strategi, hvor man har skåret budgettet ned til et realistisk niveau, men uden at have en plan for, hvad der så skal ske rent sportsligt. Vi leder stadigvæk efter et ståsted sportsligt, og det bliver et laaaangt sejt træk at finde det. Måske ville en anden sportsdirektør være bedre til det - det kan jeg sagtens se for mig - men ikke hvis bestyrelsen ikke kan lykkes med at skabe et fundament for det og ser sig blind på en økonomisk cost-benefit analyse (á la vi ser her på forum - 'vi har det 6.største budget; ergo skal vi kunne blive nr. 6').
                Der skal skabes et sportsligt fundament. Ellers er eneste alternativ at købe sig til et hold, og der har vi ligesom været.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                  Absurd er det i min verden at du kalder det rettidigt omhu, at man skifter en træner ud af 3 totalt udsigtsløse år, og roser en mand for at afskibe en spiller blot et halvt år efter man hentede ham, efter forhåbentlig lang tids scouting. To trænere troede ikke på ham.

                  Nuvel jeg forventer heller ikke alle følger min logik - jeg ender som regel frem til den rigtige konklusion: Jesper Hansen er ikke en dygtig nok sportsdirektør til at indfri vores ambitioner hverken på kort eller lang sigt, så jeg høvler den totale mangel på rettidigt omhu i OSE ned, inklusiv Thorborgs og Jesper Hansens evner ud i den kunst.

                  Så kan du ryste på hovedet så meget du vil. Jesper Hansen er fortid om max 1 år. Når Thorborg endelig indser at vi ikke bevæger os fremad.

                  MvH ChrisOB
                  Rart at se du har selvtilliden i orden. Jeg vil nøjes med at konstatere, at du tilsyneladende er uden for pædagogisk rækkevidde. Nu er Rømertråden misbrugt nok til kritik af JH og andre, så jeg lukker ned.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af pnl Se indlæg
                    Rart at se du har selvtilliden i orden. Jeg vil nøjes med at konstatere, at du tilsyneladende er uden for pædagogisk rækkevidde. Nu er Rømertråden misbrugt nok til kritik af JH og andre, så jeg lukker ned.
                    Uenig med dig betyder nødvendigvis ikke udenfor pædagogisk rækkevidde. Men jo, jeg har selvtilliden i orden, hvad angår mine meninger. Det kommer af at få ret mere end du bryder dig om.

                    Rømer er væk - denne tråd kan bruges til hvad som helst.

                    Så jeg vil benytte lejligheden til endnu engang skose en patetisk ringe ledelse for ENDNU et forfejlet indkøb.

                    Og lykke til Rømer i Randers. Han kommer til at spille for et hold, der kommer til at slutte over os, da alt Jesper Hansen rører ved bliver før eller siden bliver middelmådigt.

                    Sådan - så er det ude af systemet, og så håber jeg der er nogen, der går ud og modbeviser mig på fodboldbanen, startende på søndag.

                    MvH ChrisOB
                    1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                      Uenig med dig betyder nødvendigvis ikke udenfor pædagogisk rækkevidde. Men jo, jeg har selvtilliden i orden, hvad angår mine meninger. Det kommer af at få ret mere end du bryder dig om.

                      Rømer er væk - denne tråd kan bruges til hvad som helst.

                      Så jeg vil benytte lejligheden til endnu engang skose en patetisk ringe ledelse for ENDNU et forfejlet indkøb.

                      Og lykke til Rømer i Randers. Han kommer til at spille for et hold, der kommer til at slutte over os, da alt Jesper Hansen rører ved bliver før eller siden bliver middelmådigt.

                      Sådan - så er det ude af systemet, og så håber jeg der er nogen, der går ud og modbeviser mig på fodboldbanen, startende på søndag.

                      MvH ChrisOB
                      Randers kommer da ikke til at ende over os i år. De bliver bund 4 igen uden tvivl. Og vi bliver 6-10

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                        Uenig med dig betyder nødvendigvis ikke udenfor pædagogisk rækkevidde. Men jo, jeg har selvtilliden i orden, hvad angår mine meninger. Det kommer af at få ret mere end du bryder dig om.

                        Rømer er væk - denne tråd kan bruges til hvad som helst.

                        Så jeg vil benytte lejligheden til endnu engang skose en patetisk ringe ledelse for ENDNU et forfejlet indkøb.

                        Og lykke til Rømer i Randers. Han kommer til at spille for et hold, der kommer til at slutte over os, da alt Jesper Hansen rører ved bliver før eller siden bliver middelmådigt.

                        Sådan - så er det ude af systemet, og så håber jeg der er nogen, der går ud og modbeviser mig på fodboldbanen, startende på søndag.

                        MvH ChrisOB
                        Lad os sige at du var træner.

                        En spiller spiller en mindre god kamp ...
                        Efterfølgende spiller samme spiller en meget god kamp ...
                        Hvad er din reaktion efter de to kampe, i forhold til spilleren.
                        Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                        Jeg er ikke fan.
                        Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
                          Lad os sige at du var træner.

                          En spiller spiller en mindre god kamp ...
                          Efterfølgende spiller samme spiller en meget god kamp ...
                          Hvad er din reaktion efter de to kampe, i forhold til spilleren.
                          Hmmm. Gætter på stening..

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
                            Lad os sige at du var træner.

                            En spiller spiller en mindre god kamp ...
                            Efterfølgende spiller samme spiller en meget god kamp ...
                            Hvad er din reaktion efter de to kampe, i forhold til spilleren.
                            Jeg vil så tro, at min samtale med spilleren efter den mindre gode kamp, hvor jeg snakkede om, hvad han gjorde galt, og hvad han skal gøre bedre, førte til at han spillede en bedre kamp, så jeg roser både ham, for at lytte efter, og mig selv for at være dygtig til at identificere at denne spiller havde brug for guidning...

                            Hvad er det i grunden du fisker efter?

                            Min reaktion som træner og som fan skal være to forskellige ting. Som træner har jeg et større ansvar, da jeg får et personligt indblik i en spillers psyke og personlighed, så jeg ville ikke bare hakke en spiller ned for en dårlig præstation. Jeg ville sige til vedkommende, at jeg forventer mere af ham, da jeg går ud fra enhver der begiver sig ud i kunsten at være professionel idrætsmand, de er udemærket klar over, når de ikke har levet op til standard.

                            Som fan har jeg kun det, jeg har set på stadion at forholde mig til.

                            Og dér sviner jeg stort set aldrig en spiller til under og lige efter en kamp, da kampdage er for vigtige til at hænge sig selv i personlige beefs med ledelse og enkelte spillere.

                            Det er forbeholdt dette forum. Som jeg håber de fleste OB spillere ikke tager for seriøst, da denne tosse er ubetydelig i forhold til trænerens mening om én.

                            MvH ChrisOB
                            1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                              Randers kommer da ikke til at ende over os i år. De bliver bund 4 igen uden tvivl. Og vi bliver 6-10
                              Vi får se. Intet bør efterhånden komme bag på nogen, når det gælder Jesper Hansens OB. Jeg siger bare, at du ikke kan udelukke noget.

                              MvH ChrisOB
                              1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                                Hmmm. Gætter på stening..
                                Ha ha, det er spild af gode sten. Jeg vil i stedet tvinge dem til at se 2. Halvleg af Vendsyssel-OB.

                                MvH ChrisOB
                                1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                                Comment

                                Working...
                                X