Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Rygter/Ønsker Transfervindue Vinter 17/18

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Tåhyler Se indlæg
    Måske Thorborg nu tænker som en rigtig usympatisk kapitalfondhaj og kun har fokus på kortsigtet profit.
    Det ville forklare en del.
    Der er sq ikke meget profit i OB .... og selvom der skulle komme et mindre overskud så indgår det først og fremmest i det samlede OS&E drift og sekundært har NT over tid vel skudt omkring 100 mio i OB og OS&E.
    Tror der går laaaang tid før der tages udbytte i OS&E.
    Skal der kapitaliseres på OB på et tidspunkt er et salg af fodbolddelen ud af OS&E til en 3. part nok det mest sandsynlige ...

    Det er såmænd ikke de manglende kr. han ikke skyder i fodbolddriften jeg brokker mig over ... det er langt mere de ledelsesmæssige beslutninger ...
    "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

    "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

    Venter man for længe, får man ingenting ...

    Comment


      Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg
      Det er i min bog alle 3 virkelig interessante navne for OB og jeg krydser fingre for vi kan hente minimum én af dem.
      Min prioriterede liste af de tre er umiddelbart:
      1. Kusk
      2. Toutouh
      3. Rieks

      Men de har alle tre mange kvaliteter vi kan bruge og grunden til Rieks er nummer 3 er at jeg kender hans nuværende niveau mindst.
      Både Kusk og Toutouh er jeg 100% sikker på vil styrke os markant fra dag et.
      Alle tre er markante forstærkelser af det nuværende hold, og hvis det er den hylde vi ønsker at plukke fra, bliver man jo helt spændt på hvad vinduet bringer. Men men men, man er før blevet skuffet med JH ved roret, så lad os nu se.

      Comment


        Ved godt det ikke er ret sexet, men..

        Synes vi bør skrive med Erik Marxen, der er transferfri til sommer. Det er samtidig med Joao Pereira har udløb.

        JBL har udløb om 18 måneder og så gad jeg godt at have et "sikkert kort" og det gør heller ikke noget at have to rigtige venstre backs. JBL har det med at være lidt fraværende med spøjse skader.

        Ser ikke Marxen som noget særligt, men jeg ser ham som "god nok" og et "sikkert kort" og hvem ved, måske JBL lige pludselig er salgspotentiale!

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
          Der er sq ikke meget profit i OB .... og selvom der skulle komme et mindre overskud så indgår det først og fremmest i det samlede OS&E drift og sekundært har NT over tid vel skudt omkring 100 mio i OB og OS&E.
          Tror der går laaaang tid før der tages udbytte i OS&E.
          Skal der kapitaliseres på OB på et tidspunkt er et salg af fodbolddelen ud af OS&E til en 3. part nok det mest sandsynlige ...

          Det er såmænd ikke de manglende kr. han ikke skyder i fodbolddriften jeg brokker mig over ... det er langt mere de ledelsesmæssige beslutninger ...
          Jamen misforstå mig ikke. Jeg er da glad for at Thorborg har givet klubben så mange penge. Men jeg fornemmer, som dig, noget halvhjertet, jeg mener han ikke kan være meget mindre vidende end os efter så lang tid med fodbold. Det er min præmis. Hvorfor foregår der alligevel så meget uklogt. Og det kan godt tænkes at fodbolden bruges til at pynte på OSEs årsregnskab. Med den publikumsinteresse og de få TV-penge er der kun spillersalg og lavere lønomkostninger tilbage.
          Kapitalfonde tænker kortsigtet. Formålet er Max profit og typisk ved at sælge dele ud og andet der snart får restforretningen til at kunne sælges til en god pris.
          Det vil ikke komme bag på mig hvis Niels er blevet lidt træt af OB og OSE. Og i dag opererer han jo også i den finansielle verden, i al fald i Norge, så OSE fylder nok ikke så meget, men det, det fylder, må også af ham opleves ret ynkeligt.
          Men det korte af det lange er at han har hovedansvaret. Og som storaktionæren er den der kan afsætte bestyrelsesformanden 😔
          Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

          OB - engang var vi gode

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Tåhyler Se indlæg
            Jamen misforstå mig ikke. Jeg er da glad for at Thorborg har givet klubben så mange penge. Men jeg fornemmer, som dig, noget halvhjertet, jeg mener han ikke kan være meget mindre vidende end os efter så lang tid med fodbold. Det er min præmis. Hvorfor foregår der alligevel så meget uklogt. Og det kan godt tænkes at fodbolden bruges til at pynte på OSEs årsregnskab. Med den publikumsinteresse og de få TV-penge er der kun spillersalg og lavere lønomkostninger tilbage.
            Kapitalfonde tænker kortsigtet. Formålet er Max profit og typisk ved at sælge dele ud og andet der snart får restforretningen til at kunne sælges til en god pris.
            Det vil ikke komme bag på mig hvis Niels er blevet lidt træt af OB og OSE. Og i dag opererer han jo også i den finansielle verden, i al fald i Norge, så OSE fylder nok ikke så meget, men det, det fylder, må også af ham opleves ret ynkeligt.
            Men det korte af det lange er at han har hovedansvaret. Og som storaktionæren er den der kan afsætte bestyrelsesformanden 
            Han er bestyrelsesformanden...
            "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

            "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

            Venter man for længe, får man ingenting ...

            Comment


              Oprindeligt indsendt af mckellberg Se indlæg
              Alle tre er markante forstærkelser af det nuværende hold, og hvis det er den hylde vi ønsker at plukke fra, bliver man jo helt spændt på hvad vinduet bringer. Men men men, man er før blevet skuffet med JH ved roret, så lad os nu se.
              Sidder med præcis samme følelse, men jeg tror helt sikkert at man er klar over at det er spillere i de kaliber, som skal ind hvis det her hold skal udvikle sig. Problemet kan bare være en blanding af økonomi og hvor attraktiv en klub vi er pt. Derfor er jeg helt klart også bange for at vi igen må stå tilbage, med en ukendt udenlandsk med et mere eller mindre flot cv, som er en kæmpe lottokupon, fordi vores scouting virker til at være latterligt skrabet. Jeg er ikke i tvivl om at vi henter noget. Truppen er for tynd nu, i forhold til at man lige har meldt ud at top 6 er det overskyggende mål, selvom man nok godt har været klar over at Tingager og izu skulle videre

              Comment


                Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg
                Sidder med præcis samme følelse, men jeg tror helt sikkert at man er klar over at det er spillere i de kaliber, som skal ind hvis det her hold skal udvikle sig. Problemet kan bare være en blanding af økonomi og hvor attraktiv en klub vi er pt. Derfor er jeg helt klart også bange for at vi igen må stå tilbage, med en ukendt udenlandsk med et mere eller mindre flot cv, som er en kæmpe lottokupon, fordi vores scouting virker til at være latterligt skrabet. Jeg er ikke i tvivl om at vi henter noget. Truppen er for tynd nu, i forhold til at man lige har meldt ud at top 6 er det overskyggende mål, selvom man nok godt har været klar over at Tingager og izu skulle videre
                Er enig, og derfor skal man lande den første stjerne så andre kan se st vi mener det alvorligt. Hvis vi bliver ved med at Signe mellem klassespillere så rykker vi os ikke og dem med ambitioner vælger os fra

                Comment


                  Har kigget lidt på mulige unge, danske midterforsvarere, som kunne være aktuelle hvis Tverskov glider ind som 1.valg v siden af KEP. Alle har kontraktudløb til sommer og burde dermed ikke være helt umulige økonomisk.

                  https://www.transfermarkt.de/tobias-...spieler/297990 Salquist er måske ikke realistisk; han har spillet sig ind på Silkeborgs hold her i efteråret, og hvis han ligger til fast spilletid dér, hvorfor så skifte til OB? Omvendt er der nok flere penge i OB, og der skal være mere konkurrence, så måske muligt.
                  https://www.transfermarkt.de/daniel-...spieler/221871 En god, boldspillende midterforsvarer fra HB Køges talentfabrik; har været på adskillige U-landshold. Kunne være klar til at tage skridtet op, men kender ham ikke. Har bare hørt, at han er teknisk god m godt blik for spillet.
                  https://www.transfermarkt.de/jeppe-s...spieler/265551
                  Fast mand på Thisteds overraskende top-hold i 1.div.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
                    Har kigget lidt på mulige unge, danske midterforsvarere, som kunne være aktuelle hvis Tverskov glider ind som 1.valg v siden af KEP. Alle har kontraktudløb til sommer og burde dermed ikke være helt umulige økonomisk.

                    https://www.transfermarkt.de/tobias-...spieler/297990 Salquist er måske ikke realistisk; han har spillet sig ind på Silkeborgs hold her i efteråret, og hvis han ligger til fast spilletid dér, hvorfor så skifte til OB? Omvendt er der nok flere penge i OB, og der skal være mere konkurrence, så måske muligt.
                    https://www.transfermarkt.de/daniel-...spieler/221871 En god, boldspillende midterforsvarer fra HB Køges talentfabrik; har været på adskillige U-landshold. Kunne være klar til at tage skridtet op, men kender ham ikke. Har bare hørt, at han er teknisk god m godt blik for spillet.
                    https://www.transfermarkt.de/jeppe-s...spieler/265551
                    Fast mand på Thisteds overraskende top-hold i 1.div.
                    Spændende at se hvad man gør på den position. Jeg er helt sikker på at man holder en plads åben for Alexander Molberg fra U19 hvis han skulle vende hjem fra Italien. Spørgsmålet er om man vil have 4 rendyrkede centerforsvarer i truppen igen eller man man går efter 2 rutinerede, 1 talent og en alsidig back der kan spille der i nødstilfælde. Tænker at ambitionerne og pengepungen nok taler for det sidste. Jeg ville klart foretrække 3 med kvalitet og rutine samt 1 talent..

                    Comment


                      Det er jo det jeg mener. Han afsætter ikke sig selv så vi fortsætter med en tilsyneladende alt for ringe bestyrelsesformand.
                      Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

                      OB - engang var vi gode

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Tåhyler Se indlæg
                        Jamen misforstå mig ikke. Jeg er da glad for at Thorborg har givet klubben så mange penge. Men jeg fornemmer, som dig, noget halvhjertet, jeg mener han ikke kan være meget mindre vidende end os efter så lang tid med fodbold. Det er min præmis.
                        Hvorfor foregår der alligevel så meget uklogt. Og det kan godt tænkes at fodbolden bruges til at pynte på OSEs årsregnskab. Med den publikumsinteresse og de få TV-penge er der kun spillersalg og lavere lønomkostninger tilbage.
                        Kapitalfonde tænker kortsigtet. Formålet er Max profit og typisk ved at sælge dele ud og andet der snart får restforretningen til at kunne sælges til en god pris.
                        Det vil ikke komme bag på mig hvis Niels er blevet lidt træt af OB og OSE. Og i dag opererer han jo også i den finansielle verden, i al fald i Norge, så OSE fylder nok ikke så meget, men det, det fylder, må også af ham opleves ret ynkeligt.
                        Men det korte af det lange er at han har hovedansvaret. Og som storaktionæren er den der kan afsætte bestyrelsesformanden 
                        Jeg har ingen præmis om at NT er halvhjertet med OS&E. Tvært imod er jeg ret sikker på at han som bestyrelsesformand har været meget ind over aktivitetsudvidelsen omkring hoteldrift, fusion af JVB og Culture Club m.m.
                        Jeg ved ikke hvor meget uklogt der sker i OS&E melder har historisk været en del i OB og der har følelser nok spillet med og det virker jo ikke hverken halvhjertet eller som om han er træt af OB. Bare se hvordan det gik i BIF med "Oscargate" tværtimod kan det være derfor NT har trukket sig i baggrunden mht OB .. som sagt tror jeg næppe at OB samlet set pynter på OS&Es regnskab
                        Nu er der jo forskel på Kapitalfonde og OS&E er bestemt ikke en om end jeg har fuld forståelse for hvordan devirker.
                        Måske OS&E ikke har fyldt så meget som tidligere men det tror jeg har noget med den mislykkede fusion mellem Imerco og Inspiration at gøre .. der er nok brugt en del tid og kræfter ..
                        "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                        "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                        Venter man for længe, får man ingenting ...

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                          Spændende at se hvad man gør på den position. Jeg er helt sikker på at man holder en plads åben for Alexander Molberg fra U19 hvis han skulle vende hjem fra Italien. Spørgsmålet er om man vil have 4 rendyrkede centerforsvarer i truppen igen eller man man går efter 2 rutinerede, 1 talent og en alsidig back der kan spille der i nødstilfælde. Tænker at ambitionerne og pengepungen nok taler for det sidste. Jeg ville klart foretrække 3 med kvalitet og rutine samt 1 talent..
                          Lige nu har vi vel kun 2 naturlige cf'ere i truppen, og det er for lidt .. Joao kan spille der påstås det, jeg har ikke set det men husker omtalen af en kamp i Randers, og det lød ikke opløftende. Vi kan ikke vente på at Molberg bliver den tredie til sommer, hvis han er en mulighed. Vi må og skal have en mere i truppen asap, som kan gå ind og spille på et fornuftigt niveau i forhold til målsætningen for klubben
                          Believe OB

                          ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                          Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                            Lige nu har vi vel kun 2 naturlige cf'ere i truppen, og det er for lidt .. Joao kan spille der påstås det, jeg har ikke set det men husker omtalen af en kamp i Randers, og det lød ikke opløftende. Vi kan ikke vente på at Molberg bliver den tredie til sommer, hvis han er en mulighed. Vi må og skal have en mere i truppen asap, som kan gå ind og spille på et fornuftigt niveau i forhold til målsætningen for klubben
                            André Rømer kan også spille CB han spillede vist en kamp på den plads for FCM i efteråret. Så jeg tror ikke der kommer mere end et ung talent ind på den plads, man forsøger givet at forstærke offensiven istedet, synes også det er en fin og passende taktik.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Faurskov Se indlæg
                              André Rømer kan også spille CB han spillede vist en kamp på den plads for FCM i efteråret. Så jeg tror ikke der kommer mere end et ung talent ind på den plads, man forsøger givet at forstærke offensiven istedet, synes også det er en fin og passende taktik.
                              Jo, men det ser ikke ud til at det gavnede Tverskov, da han blev flyttet rundt. Det samme gør sig gældende for flere spillere. Enten skal Rømer spille sig på fast på en plads, ellers skal han være indskifter. Jeg er bange for, at han ender som indskifter og fyld, der hvor der opstår huller. Præcis som i FCM. Jeg ved godt at konkurrencen i FCM er meget større end i OB.
                              Skal vi i top 6, så mangler vi 3 spiller e til start 11, for at vi kan sige at vi er styrket. Da vi er under top 6 nu, så skal der tydeligvis mere til end det nuværende setup.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Faurskov Se indlæg
                                André Rømer kan også spille CB han spillede vist en kamp på den plads for FCM i efteråret. Så jeg tror ikke der kommer mere end et ung talent ind på den plads, man forsøger givet at forstærke offensiven istedet, synes også det er en fin og passende taktik.
                                Det er vel meldt ud at Rømer skal på midtbanen for at medvirke til at få flere dybdeløb osv. Det bliver jo noget vanskeligere hvis han skal agere cf. også
                                Believe OB

                                ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                                Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                                Comment

                                Working...
                                X