Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Rygter/Ønsker Transfervindue Vinter 17/18

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
    Det citat er bare løftet fra den artikel han lagde ud i starten af sidste uge, så intet nyt der, bare TV3Sport der er lidt sløve i optrækket.

    Jeg tror helt sikkert på, at vi gerne vil have Kusk, men jeg tror også på Martin Davidsen, når han skriver, at han lige nu ligger et sted økonomisk, hvor vi ikke kan være med.

    "Som det ser ud nu, er Kasper Kusk ikke et realistisk emne for OB. Økonomien gør det umuligt. Man skal passe på med garantier, men det kommer ikke til at ske."

    Til sammenligning må vi jo bare sige, at selvom AaB lige nu givetvis ikke bruger ligeså mange penge på lønninger som vi gør, så har de angiveligt tjent +50 mio. på salg af Bassogog og Mæhle i det seneste år, og har generelt en bedre balance i driften, end vi har haft over en længere periode. Læg dertil at Kusk er indfødt aalborggenser, og så kan vi næppe tillade os at påstå, at vores projekt skulle være betydeligt mere interessant end AaBs pt. De står altså som en klart bedre kandidat, som jeg oplever det.

    Vi må desværre bare indse, at OB nok igen kommer ud af et regnskabsår med et betydeligt minus grundet bl.a. sportslige underpræstationer og et minus på transferkontoen. Set i lyset af det, kan de foreløbige begivenheder i det her vindue godt være den nødvendige øvelse der gør, at vi fra 2018 som minimum kan få balance i tingene økonomisk. Derfor tror jeg heller ikke, at vi som sådan skal forvente det store i resten af det her vindue, men måske må vente til sommer, hvor der er udsigt til at få frigivet en del midler lønmæssigt, samt et oplagt salg af Grytebust må være forestående, hvilke også gerne skulle give nogle midler at råde over. OB ligner for mig slet ikke en klub lige nu, der bruger penge før de har dem.

    Så længe vi underpræsterer sportsligt, er der med al sandsynlighed et økonomisk hul der skal lukkes med salg, og derfor virker det ikke realistisk, at vi skulle gå ud og bruge minimum 4-5 mio. på en Kusk nu, som vi har ageret økonomisk de sidste 4-5 år.
    Til gengæld har OB Kent Nielsen, og man ser jo ind imellem at spillere foretrækker klubber på grund af et tidligere samarbejde med manageren. AaB og OB er, som jeg ser det, ikke specielt forskellige hvad angår attractiveness. Begge hold sejler rundt i ligaen, og kan ikke rigtig finde fodfæste. Faktisk er jeg lige ved at synes, at de er lidt mere uden koncept i Aalborg end vi er i OB (omend man kan diskutere kvaliteten af vores koncept).

    Se bare i Wolves hvor træneren har formået at hente både Ruben Neves og nu Rafa Mir for snuden af kæmpeklubber i Europa. Grunden er, at man har en træner de tidligere har arbejdet sammen med, og Wolves ligger altså blot i Championship.

    Så jo længere hen på måneden vi kommer, og Kusk får færre og færre muligheder, så tror jeg ikke det er så urealistisk at vi kan få enderne til at mødes, men det er ikke en start-januar signing, jeg forventer. Jeg tror, hvis den sker, at den sker til allersidst i vinduet.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af mckellberg Se indlæg
      Til gengæld har OB Kent Nielsen, og man ser jo ind imellem at spillere foretrækker klubber på grund af et tidligere samarbejde med manageren. AaB og OB er, som jeg ser det, ikke specielt forskellige hvad angår attractiveness. Begge hold sejler rundt i ligaen, og kan ikke rigtig finde fodfæste. Faktisk er jeg lige ved at synes, at de er lidt mere uden koncept i Aalborg end vi er i OB (omend man kan diskutere kvaliteten af vores koncept).

      Se bare i Wolves hvor træneren har formået at hente både Ruben Neves og nu Rafa Mir for snuden af kæmpeklubber i Europa. Grunden er, at man har en træner de tidligere har arbejdet sammen med, og Wolves ligger altså blot i Championship.

      Så jo længere hen på måneden vi kommer, og Kusk får færre og færre muligheder, så tror jeg ikke det er så urealistisk at vi kan få enderne til at mødes, men det er ikke en start-januar signing, jeg forventer. Jeg tror, hvis den sker, at den sker til allersidst i vinduet.
      Mht. Wolves, så er grunden til, at de har kunne hente spillere som Neves, Jota, Caveleiro og Costa jo, at verdens mest magtfulde agent, Jorge Mendes, er dybt involveret i det nye kinesiske ejerskab af klubben, som han hjalp med at finde frem til Wolves som investeringscase, og hvor han nu er tilknyttet som rådgiver for klubbens ledelse, ligesom at de kinesiske ejere er investorere i hans agentfirma. Således er det hans firma der står bag manageren såvel som alle de store udenlandske navne man her hevet ind i det sidste 1½ år, så det handler snarere om nogle meget pengestærke og magtfulde krafter der har ført til de handler, end det handler om et forhold til træneren.

      Jeg skal ikke kloge mig på, hvor stærk relationen mellem Kent og Kusk er, men jeg kan i hvert fald konstatere, at den ikke har været stærk nok i de sidste tre vinduer, hvor Kusk har været et emne til at skulle videre. Således tror jeg heller ikke, at Kusks værdi vil dale kraftigt i slutningen af det her vindue. Med Verbic sendt afsted, Matic nævnt som emne på affyrringsrampen, samt kontraktudløb til både Toutouh og Amankwah til sommer, som ikke ligner forlængelser pt., så tvivler jeg på, at Kusks pris vil dale kraftigt hen mod slutningen af vinduet, så han ryger ned i et OB-venligt leje.

      Til det er han simpelthen for god, spiller for mange minutter, og er udskiftningen og usikkerheden på kantpositionerne for stor. Han har kontrakt 2½ år endnu, så de har næppe travlt med at sælge, før det rigtige bud kommer. Hvis han skulle ryge væsentligt ned i pris, vil han jo så samtidig blive interessant for en masse andre klubber, det kunne f.eks. være hold som AGF og FC Nordsjælland, og mon ikke der også vil dumpe nogle bud ind fra nogle pæne adresser i udlandet?

      Jeg har svært ved at se, hvordan OB skulle få fat i Kusk uden at skulle strække sig økonomisk. Han får angiveligt 275.000 om måneden de næste 2½ år, er tilmed rykket frem i køen i det her efterår og er blevet den 3. mest brugte kant derinde, og man har lige solgt en af starterne. Hvorfor hans værdi skulle dale kraftigt hen mod slutningen af vinduet, har jeg svært ved at se. Det er jo i hvert fald ikke sket i de foregående vinduer, hvor han også har været meldt på vej væk.

      Comment


        Hmmm. Så lugter det vel lidt af en ukendt lykkeridder, hvis der skal ske noget?

        Comment


          Oprindeligt indsendt af koki66 Se indlæg
          Hmmm. Så lugter det vel lidt af en ukendt lykkeridder, hvis der skal ske noget?
          Nu tænker jeg lige højt: Vi trænger til at der bliver rusket lidt op i tingene. Vi er simpelthen for pæne - specielt offensivt.
          Tag en chance med Nicki Bille - giv ham 1½ år.

          https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/...ads-til-bille/

          MvT
          Får glæden tilbage, når OB vinder tre kampe i træk.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Marco van Tasten Se indlæg
            Nu tænker jeg lige højt: Vi trænger til at der bliver rusket lidt op i tingene. Vi er simpelthen for pæne - specielt offensivt.
            Tag en chance med Nicki Bille - giv ham 1½ år.

            https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/...ads-til-bille/

            MvT
            Jeg vil hellere spille nedrykningsplayoff mod Thisted, end jeg vil se Bille i OB.

            Comment


              Hellere Marvin P end Bille og det synes jeg ikke siger så lidt...

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                Jeg vil hellere spille nedrykningsplayoff mod Thisted, end jeg vil se Bille i OB.
                Han er heller ikke lige min største favorit - som i overhovedet ikke. Men han vil da sætte gang i nogle ting, er vist allerede klart

                MvT
                Får glæden tilbage, når OB vinder tre kampe i træk.

                Comment


                  Om ikke andet vil det give et spark til byens spirende restaurationsliv

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Marco van Tasten Se indlæg
                    Nu tænker jeg lige højt: Vi trænger til at der bliver rusket lidt op i tingene. Vi er simpelthen for pæne - specielt offensivt.
                    Tag en chance med Nicki Bille - giv ham 1½ år.

                    https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/...ads-til-bille/

                    MvT
                    Åhh gud. Forum har fået transfer feber.

                    Comment


                      +1 for Bille. Noget af en lottokupon, men synes truppen skriger efter et farverigt indslag, en giraf som kan trække folk til. Tænk hvis han kunne forløse vores stivfrosne angreb. Jeg ville hellere se på ham end Helenius fx.
                      Striwet nyt til android https://play.google.com/store/apps/d...rd.striwretnyt

                      Comment


                        Nåh. Snakkede lidt fodbold med min kammerat(som ikke er OB`er) som har en rigtig god ven der er agent.. Og jeg hører lidt fra tid til anden men har ingen direkte linie desværre.. Min kammerat ved at jeg er kæmpe OB fan så han spørger lidt til dem hvis der sker noget spændende..

                        OB er meget aktive lige pt og har været det et stykke tid. De leder bredt og har kontaktet rigtig mange agenter. Både med henblik på nu og til sommer.. Det er hvad han hører blandt kollegaer da han ikke selv har haft nogen kontakt med dem. Det er forsvar,midtbane og ja.. En målmand. Det lyder til at man prøver at forberede sig til et Gryte salg.. I følge ham er snakken at OB er mere aktive end længe.. Ingen navne eller noget desværre.. Men en klar forventning om at OB vil handle.

                        thats it.. Hvis nogen tvivler på troværdigheden kan jeg jeg måles på denne her:
                        Ham angriberen Dom V fra VB skifter til Kina for et beløb der uden sidestykke er den største handel fra en 1. Div klub nogensinde. Det er rigtig mange millioner og vil blive offentliggjort på et tidspunkt. Han er i Kina nu og vender ikke tilbage til Danmark.. Jeg har hørt beløbet men en anden handel var også med i det beløb så ved ikke hvem der kostede hvad.

                        Comment


                          Og glemte lige at han roste OB og Jesper Hansen for en rigtig god handel vedr Rømer. Dem han havde snakket syntes at det var en super god handel for OB

                          Comment


                            Det er ikke fordi jeg ikke tror dig. Det har jeg hele tiden gjort når du hører noget, men den med Dom har været i medierne flere dage

                            ... men spændende med alt den aktivitet.
                            Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                              Ham angriberen Dom V fra VB skifter til Kina for et beløb der uden sidestykke er den største handel fra en 1. Div klub nogensinde. Det er rigtig mange millioner og vil blive offentliggjort på et tidspunkt. Han er i Kina nu og vender ikke tilbage til Danmark.. Jeg har hørt beløbet men en anden handel var også med i det beløb så ved ikke hvem der kostede hvad.
                              Jeg har hørt 2-3 millioner euro. Meget pænt må man sige.
                              "En fodboldspiller dur ikke, hvis han ikke kan løbe Fyn rundt uden at trække vejret." -Richard Møller Nielsen
                              RBerntsen || Æ Å 1887 || TPoFFaST

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                                Det er ikke fordi jeg ikke tror dig. Det har jeg hele tiden gjort når du hører noget, men den med Dom har været i medierne flere dage

                                ... men spændende med alt den aktivitet.
                                Nåh okay. Ingen øf herfra.
                                Havde godt læst han var på vej væk men at det var Kina til 20+ millioner havde jeg ikke set nogen steder...

                                Comment

                                Working...
                                X