Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Kontinuitet min bare......Køb kvalitet nu eller drop strategien

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
    Ved ikke hvor meget vi kan forlange .. De er jo ikke forpligtiget til at svare .. hvilket de jo meget tydeligt har vist det sidste års tid ..
    Hvis man gerne vil skabe et kulturfællesskab omkring OB hvor fansene er en vigtig del, så er det jo påtvunget.

    Comment


      Enig!

      Comment


        Oprindeligt indsendt af B(ob) Se indlæg
        Hvis man gerne vil skabe et kulturfællesskab omkring OB hvor fansene er en vigtig del, så er det jo påtvunget.
        men jeg tror ikke "man" er NT .. i min optik er det lagt over til JH og hans ageren ...
        "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

        "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

        Venter man for længe, får man ingenting ...

        Comment


          Oprindeligt indsendt af B(ob) Se indlæg
          Hvis man gerne vil skabe et kulturfællesskab omkring OB hvor fansene er en vigtig del, så er det jo påtvunget.
          Det er vi mange der føler. Men som med så meget andet har de ingen begreb om hvad fans er for en størrelse og hvordan de burde behandles.
          Der er selvfølgelig tegn på bedring i det område omkring kultur, men den blev først plejet da publikum begyndte at svigte. Da pengene der kom ind blev mindre og mindre.. Bedringen blev grundlagt af økonomiske årsager men fremlagt som noget andet. Det er sådan jeg ser det.
          OB er en forretning og vi er kunder. Thorborg er ligeglad med hvad vi mener og føler.. Tror ikke at han havde holdt længe i en klub som Brøndby med den tilgangsmåde han har overfor sine kunder..

          Comment


            Passer måske ikke lige ind her men vidste ikke hvor jeg ellers skulle ligge den..
            Et meget sjovt læserbrev i FS vedrørende OB

            http://www.fyens.dk/Laeserbrev/Fodbo...rtikel/3171384

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
              Jeg synes det er sølle han er gået i "hi"... Det var ret store ord han meldte ud da denne nye æra skulle starte, samt et stor træner navn til mange millioner, og det kunne nu være fint at høre lidt af hvad han går og tænker og hvordan planerne ser ud... (uden der behøver at gå helt Jan Bech i det)

              ... men jeg må også sige, jeg tror egentlig ikke han ved hvad han skal blive ved med at stille op med den her klub, så det er nok bare som det er nu, og ambitionerne om at skal være med helt fremme er sikkert lagt væk igen, og nu håber man bare på lidt top-6...
              Jeg ville også gerne høre mere fra Thorborg, men den overordnede strategi og ambitionerne forstår jeg ikke der er stor mystik eller tvivl om. Der skal man bare kigge på hvad JH siger og gør. I store træk foretager han sig jo ikke noget eller siger noget, der ikke er i tråd med de linjer der er optrukket fra bestyrelsen.

              Skal man tro på de meldinger, der har været fremme i medierne fra flere sider arbejder vi med det ca. 5.-6. højeste budget i ligaen (og det lyder meget rigtigt i mine ører). Det er også omkring den gennemsnitlige placering JH har udtalt, at de ønsker at ligge rent sportsligt nu og på længere sigt. Nogle gange lidt over, nogle gange lidt under.

              Ift. tidligere vil man satse markant mere på talenterne. Vi er nok langt fra hvor man gerne vil være på det punkt, men jeg synes da man har vist, at man er villig til at sætte handling bag udmeldingerne om, at man vil forbedre det område. Her tænker jeg på, at man for ikke længe siden lavede en større omstrukturering af ungdomsafdelingen med en anden tilgang, flere nye trænere og flere fuldtidsansatte.

              Om det var de helt rigtige ændringer ved jeg ikke. Der er jeg ikke tæt nok på den del. Reelt kan man vel også først begynde at konkludere på det om 5-8 år tænker jeg.

              Et område jeg gerne vil høre Thorborg udtale sig om er forbedringen af faciliteterne. Der skal simpelthen bare snart ske noget (meget). Der mangler vi stadig at se der bliver sat handling bag ordene. Hvad vil man gerne have? Hvor meget er man klar til at investere? Det er også altafgørende for at man kan lykkes med at forbedre talentområdet. Man kan ikke forvente at man kan kæmpe med om de bedste talenter hvis, der er 10+ klubber bare i Odense, der har bedre rammer.

              Vil lige understrege, at dette ikke skal ses som en stort forsvar af JH/ledelsen. Man kan med rette stille spørgsmålstegn ved deres ageren ift. flere konkrete ting: Er det de rigtige fyringer/ansættelser omkring superligaholdet? Er spillerne der købes gode nok og er der for mange ens typer? Er man god nok til at kommunikere med fans og omverden om den situation man står i på kort sigt? Osv.

              Men ift. den overordnede strategi synes jeg, der har været en fin sammenhæng mellem hvad man har sagt og hvad man har gjort de sidste år. Man virker mere villig til at give længere kontrakter til talenter og satse på dem hvis de viser potentiale. Samtidig har man investeret en del i rutinerede kræfter på centrale positioner, som det er meningen de yngre skal kunne læne sig op af (om de indkøb så har vist sig gode nok er en anden diskussion).
              Last edited by Agbre; 31-07-2017, 21:02.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Agbre Se indlæg
                Jeg ville også gerne høre mere fra Thorborg, men den overordnede strategi og ambitionerne forstår jeg ikke der er stor mystik eller tvivl om. Der skal man bare kigge på hvad JH siger og gør. I store træk foretager han sig jo ikke noget eller siger noget, der ikke er i tråd med de linjer der er optrukket fra bestyrelsen.

                Skal man tro på de meldinger, der har været fremme i medierne fra flere sider arbejder vi med det ca. 5.-6. højeste budget i ligaen (og det lyder meget rigtigt i mine ører). Det er også omkring den gennemsnitlige placering JH har udtalt, at de ønsker at ligge rent sportsligt nu og på længere sigt. Nogle gange lidt over, nogle gange lidt under.

                Ift. tidligere vil man satse markant mere på talenterne. Vi er nok langt fra hvor man gerne vil være på det punkt, men jeg synes da man har vist, at man er villig til at sætte handling bag udmeldingerne om, at man vil forbedre det område. Her tænker jeg på, at man for ikke længe siden lavede en større omstrukturering af ungdomsafdelingen med en anden tilgang, flere nye trænere og flere fuldtidsansatte.

                Om det var de helt rigtige ændringer ved jeg ikke. Der er jeg ikke tæt nok på den del. Reelt kan man vel også først begynde at konkludere på det om 5-8 år tænker jeg.

                Et område jeg gerne vil høre Thorborg udtale sig om er forbedringen af faciliteterne. Der skal simpelthen bare snart ske noget (meget). Der mangler vi stadig at se der bliver sat handling bag ordene. Hvad vil man gerne have? Hvor meget er man klar til at investere? Det er også altafgørende for at man kan lykkes med at forbedre talentområdet. Man kan ikke forvente at man kan kæmpe med om de bedste talenter hvis, der er 10+ klubber bare i Odense, der har bedre rammer.

                Vil lige understrege, at dette ikke skal ses som en stort forsvar af JH/ledelsen. Man kan med rette stille spørgsmålstegn ved deres ageren ift. flere konkrete ting: Er det de rigtige fyringer/ansættelser omkring superligaholdet? Er spillerne der købes gode nok og er der for mange ens typer? Er man god nok til at kommunikere med fans og omverden om den situation man står i på kort sigt? Osv.

                Men ift. den overordnede strategi synes jeg, der har været en fin sammenhæng mellem hvad man har sagt og hvad man har gjort de sidste år. Man virker mere villig til at give længere kontrakter til talenter og satse på dem hvis de viser potentiale. Samtidig har man investeret en del i rutinerede kræfter på centrale positioner, som det er meningen de yngre skal kunne læne sig op af (om de indkøb så har vist sig gode nok er en anden diskussion).
                Det har du ret i. Den "mystik" jeg ser er nok mere tingenes tilstand, set i forhold til de ambitioner der var da denne æra startede, for det var ret store/vigtige ord... Og det jeg søger er nok mere et syn på tingene set fra hans side, om han foreløbig er tilfreds eller ej, og hvad tanker han gør sig om fremtiden... men det ved jeg også godt ikke kommer til at ske, især ikke førstnævnte...

                ... men er meget enig med dig, især omkring faciliteterne. Det er også sådan en ting som kunne være spændende at høre mere om, og som kunne stille sulten lidt om hvad tanker han har om fremtiden. Altså hvor meget vil man egentlig det her projekt.

                Med til historien hører jo så også at vi har et sportsudvalg, med Thorborg for bordenden, og jeg kunne bare godt tænke mig lidt mere "state of the game" en gang imellem... men altså jeg kan da også godt se der langt hen af vejen er en linje i tingene, som du siger, og JH levere jo også en del af opdateringerne på hvordan og hvorledes man mener det går...
                Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                  Passer måske ikke lige ind her men vidste ikke hvor jeg ellers skulle ligge den..
                  Et meget sjovt læserbrev i FS vedrørende OB

                  http://www.fyens.dk/Laeserbrev/Fodbo...rtikel/3171384
                  Stiftens analyser er svingende i kvalitet, men når jeg ser på de tweets der kommer fra Leif og Niels så synes jeg faktisk de er rimelige efter hvordan vi spiller. Jeg ser ikke deres videoer mere, så hvad det angår ved jeg ikke. Men jeg tænker ikke at deres karakterer kontra andres er så meget anderledes end de udfald vi ser i vores egen karakter givning her på forum. Det er øjnene der ser og nogle vil altid være uenige.
                  Form barometer 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10

                  Comment


                    Det jeg tit spørger mig selv. Hvad er vores kernekompetencer i OB? Jeg kan ikke se det. I en liga med 13 konkurrenter, så kan jeg groft sagt kun se 4-5 hold med en klar filosofi.

                    Der er FCN, som alle kender for deres specielle spillestil og deres store fokus på ungdomsarbejdet, og det ghanesiske samarbejde.

                    Der er FCM, med deres akademi og deres nigerianske spillere og "Big data"-scouting

                    Der er FCK, som rent økonomisk er i stand til at købe spillere fra en hylde, hvor ingen andre danske klubber kan være med, samtidig har de en speciel spillestil og virker afklaret i deres retorik udadtil.

                    Der er Brøndby med deres specielle fanbase og deres store opland og en af Danmarks største klubber.

                    Og så er der måske AC Horsens som spiller på dødbolde, fysik og energi.

                    Resten er lokalt baseret, hvor man satser lidt på talenter, lidt på billige Superligaspillere og lidt "bløde" udlændinge.


                    Jeg efterspørger en visionær plan, som kan være med til at ændre mit syn på dansk fodbold, og på hvordan OB skaber resultater. Hvor vil vi hen, hvad kan OB, hvorfor gøres tingene på den måde som de gør?

                    Altså, hvis Superliga-klubberne var 14 ølmærker, så ville der være 9-10 kedelige lokale bryghuse, som man drikker fordi, man har en lokal tilknytning (Albani, Ceres, Thor osv.) og så ville der være 4-5 stykker, som man enten ville elske eller hade.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af NicolaiN Se indlæg
                      Det jeg tit spørger mig selv. Hvad er vores kernekompetencer i OB? Jeg kan ikke se det. I en liga med 13 konkurrenter, så kan jeg groft sagt kun se 4-5 hold med en klar filosofi.

                      Der er FCN, som alle kender for deres specielle spillestil og deres store fokus på ungdomsarbejdet, og det ghanesiske samarbejde.

                      Der er FCM, med deres akademi og deres nigerianske spillere og "Big data"-scouting

                      Der er FCK, som rent økonomisk er i stand til at købe spillere fra en hylde, hvor ingen andre danske klubber kan være med, samtidig har de en speciel spillestil og virker afklaret i deres retorik udadtil.

                      Der er Brøndby med deres specielle fanbase og deres store opland og en af Danmarks største klubber.

                      Og så er der måske AC Horsens som spiller på dødbolde, fysik og energi.

                      Resten er lokalt baseret, hvor man satser lidt på talenter, lidt på billige Superligaspillere og lidt "bløde" udlændinge.


                      Jeg efterspørger en visionær plan, som kan være med til at ændre mit syn på dansk fodbold, og på hvordan OB skaber resultater. Hvor vil vi hen, hvad kan OB, hvorfor gøres tingene på den måde som de gør?

                      Altså, hvis Superliga-klubberne var 14 ølmærker, så ville der være 9-10 kedelige lokale bryghuse, som man drikker fordi, man har en lokal tilknytning (Albani, Ceres, Thor osv.) og så ville der være 4-5 stykker, som man enten ville elske eller hade.
                      Meget enig. Det minder mig lidt om den mediano-podcast om OB og klubbens fankultur, hvor Peter Brüchman fortæller at han har svært ved at se "historien" i og om OB. Vi er på mange parametre lidt en grå mus.

                      Edit: desuden har AGF historien om mastodonten der aldrig slår til med løbebanen og knuste drømme.

                      SønderjyskE har det stærke omklædningsrum, præsterer over evne og arbejder stenhårdt.

                      AaB er den nordjyske talentfabrik, Poul Erik Andreasen, mesterskaber osv.

                      Hvad ville man sige om OB?
                      Last edited by JMJ; 04-08-2017, 11:29. Årsag: Tilføjelse

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af JMJ Se indlæg
                        Meget enig. Det minder mig lidt om den mediano-podcast om OB og klubbens fankultur, hvor Peter Brüchman fortæller at han har svært ved at se "historien" i og om OB. Vi er på mange parametre lidt en grå mus.

                        Edit: desuden har AGF historien om mastodonten der aldrig slår til med løbebanen og knuste drømme.

                        SønderjyskE har det stærke omklædningsrum, præsterer over evne og arbejder stenhårdt.

                        AaB er den nordjyske talentfabrik, Poul Erik Andreasen, mesterskaber osv.

                        Hvad ville man sige om OB?
                        Miraklet i Madrid ..
                        Ricardo
                        "Av jeg slog mig" ...

                        men det er længe siden ..
                        "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                        "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                        Venter man for længe, får man ingenting ...

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af JMJ Se indlæg
                          Meget enig. Det minder mig lidt om den mediano-podcast om OB og klubbens fankultur, hvor Peter Brüchman fortæller at han har svært ved at se "historien" i og om OB. Vi er på mange parametre lidt en grå mus.

                          Edit: desuden har AGF historien om mastodonten der aldrig slår til med løbebanen og knuste drømme.

                          SønderjyskE har det stærke omklædningsrum, præsterer over evne og arbejder stenhårdt.

                          AaB er den nordjyske talentfabrik, Poul Erik Andreasen, mesterskaber osv.

                          Hvad ville man sige om OB?
                          tja man kan måske sige at vi er pendulklubben , vi har svinget meget de seneste år .
                          vi var lige ved og næsten mesterskabsudfordre i sølvårene , så svingede vi over og blev en ligeved og næsten nedrykningskandidat , og nu er pendulet i midten uden nogen bevægelse .


                          Den fornemmelse jeg har fået fra fans af andre klubber er at vi er gået fra at være en frygtet modstander man havde dyb respekt for over til at være en ønskemodstander som man forventede sejr over til at være en ligegyldig modstander .
                          817 ⚪️
                          Y.N.W.A ❤️

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                            Miraklet i Madrid ..
                            Ricardo
                            "Av jeg slog mig" ...

                            men det er længe siden ..
                            Præcis. Det er meget længe siden, og jeg har personligt svært ved at trække en rød tråd fra det til klubbens nuværende forfatning.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
                              tja man kan måske sige at vi er pendulklubben , vi har svinget meget de seneste år .
                              vi var lige ved og næsten mesterskabsudfordre i sølvårene , så svingede vi over og blev en ligeved og næsten nedrykningskandidat , og nu er pendulet i midten uden nogen bevægelse .


                              Den fornemmelse jeg har fået fra fans af andre klubber er at vi er gået fra at være en frygtet modstander man havde dyb respekt for over til at være en ønskemodstander som man forventede sejr over til at være en ligegyldig modstander .
                              Sandt, men modsat de andre jeg nævnte, så er det ikke en del af en rodfæstet klubmentalitet/identitet.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af JMJ Se indlæg
                                Sandt, men modsat de andre jeg nævnte, så er det ikke en del af en rodfæstet klubmentalitet/identitet.
                                Netop .. der er ingen rød tråd .
                                817 ⚪️
                                Y.N.W.A ❤️

                                Comment

                                Working...
                                X