Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Kontinuitet min bare......Køb kvalitet nu eller drop strategien

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Kontinuitet min bare......Køb kvalitet nu eller drop strategien

    Fiaskoduoen fortsætter deres hærgen i Aadalen, det må være konklusionen efter gårsdagens pinlige nederlag til FCN. Et nederlag der på ingen måde viste, at den såkaldt kontinuitet på nogen måde havde styrket holdet, tværtimod. Problemet er, at der mangler kvalitet til en spillestil, som klubben ikke har råd til.

    Kontinuitet var ellers det store buzzword i sommerpausen, hvorfor vi ikke skulle handle ind, næ nej, truppen var jo helt perfekt, og der skulle bare bygges videre på et fantastisk forår....man skulle "fortsætte, hvor man slap", og det gjorde OB så med at tabe, for det var det OB gjorde før sommerpausen. I de sidste 5 runder, hentede man en sølle sejr og et snit på 1 point. Bevares, man vandt da nogle kampe i det tidlige forår, en lille opblomstring, det hænger man sin hat på...At vinde over et top-6 hold gjorde man ikke i foråret, man mødte faktisk kun midt og bundhold, det var den oblomstring man fik, det var blændværk. Den berømte midterakse er ikke til stede i holdet, og så kan man aldrig få succes.

    Bevares. Jonson viste glimt af klasse, Casper et friskt pust med masser af energi men med spillemæssige mangler, JJT kom tilbage og viste sit potentiale i perioder, i andre var han svingende, som forventet af en ung mand. Tingager voksede, Tverskov stadig et fint køb, Gryte god.... men JP var stadig et flop, KEP stadig årtiets mest fejlcastede anfører, Barrett stadig ikke god nok, Izunna stadig en boldtrillende oprydder, bredden stadig meget meget lille.

    Og så sidder de herrer gudhjælpemig og mener, at det er godt nok, at det skal bringe os i top-6, at Helenius gør hele forskellen, en habil superligaspiller, jovist, men.....Der er intet der så meget som indikerer, at top-6 er inden for realistisk rækkevidde, medmindre alt medvind var med en.

    Det er den defensive indstilling JH har, og hans træner: minimums set-up, håbet om at det nok går, at heldet kommer.

    Man forsøger at spille en spillestil, som vi for det første ikke har faciliteterne til, som vi ikke har råd til, og som vi ikke har kultur for. Alt dette med et minimum af ressourceforbrug.

    Det kommer aldrig til at fungere, for hele den sportslige ledelse, har ingen ide om, hvad det er for en klub, de er kommet til.

    Vi er dømt til at fejle i mange år fremover.

    #2
    For mig er det ikke så meget nederlaget; det er altid surt at tabe, men hey, vi er ikke et tophold og kan ikke forvente kun at se sejre altid. Det var måden, der bliver spillet på. Det er simpelthen dræbende at se en form for fodbold, som er så laaaaangsom, ufarlig og fastlåst.

    Det er heller ikke spillernes kvalitet for mig. Jeg har ingen forventning om, at OB pludselig går ud og dominerer kampene totalt og styrer en sejr hjem som FCK. Det er vel reelt kun FCK i form, der kan gøre det i den danske liga. Selv når Brøndby var bedst i sidste sæson havde de halvdårlige perioder i deres sejre, særligt i sidste del af kampen, når gassen gik af ballonen.

    Det er spillestilen og manglen på taktisk fleksibilitet - og ja, her kan man skyde på den berømte 'kontinuitet'. Det er når holdet krampagtigt og vedholdende prøver ting, som de ikke magter. Ja, man kunne banke budgettet 10-15 mio op og prøve at købe sig til 3-4 "Mukhtar-spillere", som kan udføre det. Men har vi ikke været nede af den vej?

    I stedet mener jeg, at man burde se kampen mellem Lyngby og Silkeborg her fra første runde. Det var en knaldgod fodboldkamp mellem to hold, der har et lavere budget end os. Begge hold var gode! Og det var en røvspændende og interessant kamp, hvor begge hold viste kvalitet og afklarethed. Silkeborg mangler tydeligvis offensiv skarphed, og for min skyld må de gerne få Helenius tilbage. Ham kan jeg mærke, at jeg får helt utroligt lange løg af. Lyngby var mærket, og havde til sidst flere spillere i krampe + én der dårligt kunne løbe. Ingen af holdene var ikke perfekte og synes sikkert også, at de kunne bruge bedre spillere; men der var fart, der var spillere, som tog de hårde løb, der var tacklinger, der sang, der var godt pasningsspil - kort sagt; der var fodbold.

    Det, jeg så i går, gav mig lyst til at knalde lilletåen ind i et bordben - altså, bare så man kan mærke at livet ikke helt har forladt én. Det var kønsløst, humørforladt og dødt.

    Comment


      #3
      Enig med jer begge. Intet er forandret eller blevet bedre. Og mens de taber os en for en fortsætter de bare ned af samme vej..
      Jeg har som sådan ingen problem med at være et boldbesiddende hold osv men når det ligner senior bold står jeg sgu af..
      Jeg føler mig langt mere underholdt af at se fx Brøndby spille(selvom jeg hader dem) end jeg gør OB..
      Lad nu blodet sprøjte og lad os dø med støvlerne på istedet for det tiki taka nips fucking lort..

      FUUUUUUUUUUUUUUUUCCKKKKKKKKK HVOR ER JEG FRUSTRERET OVER AT VÆRE OB FAN

      Comment


        #4
        Det burde være et banner: Køb kvalitet eller drop strategien.

        Det er de muligheder, vi står med.

        Det kan ikke passe, at hele vores midterakse falder og står med at en ung og urutineret spiller er klar. Bevares, hvis han kan tackle det, så ville det være mega fedt - men det er jo helt tydeligt, at når balancen ikke er der på midtbanen, eller hvis Joan ikke er klar (hvilket han tydeligt ikke var), så forsvinder enhver form for fart, energi og pasningssikkerhed som dug for solen.

        Og det er i den grad blændværk at tage foråret som pejlemærke for en påstået fremgang - vi spillede ikke mod de bedste. Og de sidste 5 kampe var dårlige! 3 af dem var decideret ringe og ikke kun fordi, vi var slidte. Nej, fordi KEP kom ind og ødelagde momentum for Tverskov og Tingager - og JJ faldt i niveau.

        Det ene et bevidst valg fra vores træner, det andet en omstændighed, der sker for unge spillere (hell, det sker for alle). Hvordan man så har kunnet se på det, der skete i de sidste 5 kampe i foråret og så bare slå det hen som "slidthed", det er mig en gåde. En "normal" sportslig ledelse ville anerkende det som om, at der lige mangler den og de spillere, der kan aflaste eller konkurrere med dem, vi har - og går så offensivt ud for at hente det; så man ikke skal langt hen i vinduet, før man henter én, der så skal spilles ind midt i en dårlig periode.

        Det er uansvarligt og hovedløst.

        Hvis man så fik resultater ud af den "kontinuitet", så havde man noget at hænge sin hat på - men det får man jo bare ikke. Det er kønsløst, det er dræbende kedsommeligt, forudsigeligt og lige til at lukke op at skide i.

        Og ja, en stor del er frustration lige nu; men den 1. halvleg igår - og perioden lige efter vi havde fucking udlignet og var kommet med i kampen igen - på fight vel at mærke - den får man simpelthen så meget vrede over, at man ikke ved, hvor man skal gøre af den.

        Det er synd for spillerne, at de bliver ladt så meget i stikken af en så inkompetent og blind ledelse. Det er synd for brandet OB, for både fortid, nutid og fremtid. Den strategi virker ikke, hvis ikke man mere og mere køber kvalitet - og får dem til at fungere.

        Drop den spillestil - find en alternativ måde at vinde fodboldkampe på - og hold så mund omkring den latterlige og kunstige kontinuitet.

        Don't say - DO!

        MvH ChrisOB
        1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

        Comment


          #5
          Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
          Og det er i den grad blændværk at tage foråret som pejlemærke for en påstået fremgang - vi spillede ikke mod de bedste. Og de sidste 5 kampe var dårlige! 3 af dem var decideret ringe og ikke kun fordi, vi var slidte. Nej, fordi KEP kom ind og ødelagde momentum for Tverskov og Tingager - og JJ faldt i niveau.

          Det ene et bevidst valg fra vores træner, det andet en omstændighed, der sker for unge spillere (hell, det sker for alle). Hvordan man så har kunnet se på det, der skete i de sidste 5 kampe i foråret og så bare slå det hen som "slidthed", det er mig en gåde. En "normal" sportslig ledelse ville anerkende det som om, at der lige mangler den og de spillere, der kan aflaste eller konkurrere med dem, vi har - og går så offensivt ud for at hente det; så man ikke skal langt hen i vinduet, før man henter én, der så skal spilles ind midt i en dårlig periode.
          MvH ChrisOB
          Ja, tror også der er stor forskel på om JJT ligger foran Tinager og Tverskov eller Tinager og KEP. Det virker ihvertfald klart bedst foran T & T.
          Tror det er den bedste midterakse vi har haft længe.

          Nu vil jeg lige stille et spørgsmål:

          "Er OB top 6 gode nok, under en anden træner og sportsdirektør?
          Altså hvor Tiki-Taka er skide ligemeget?"

          Jeg sad lige og tænkte det da jeg læste dit indlæg ChrisOB.

          For er lige ved at tro at det hold vi har vil være top 6 gode nok, hvis de kæmper og slider i det ligesom i de gode gamle OB dage.

          Ved der er en del der ikke vil få spilletid (læs: Jønne og KEP) men alle andre vil til gengæld kunne løbe solen sort, og er man træt vil man kunne skifte andre ind der vil kunne løb solen sort.

          Jeg ved at der skal også købes lidt ind (læs: forsvar og midtbane) men de behøver ikke være tiki-taka typer, hvilket vil gøre at markedet hvor man kan finde spillere er større. Og de skal bare kunne løbe og lave en tackling så man kan høre det selv om der er gang i publikum (altså en slags Spellmann).

          Comment


            #6
            Vi har været meget trætte af at høre på Jesper Hansen og hans kontinuitet, men manden har jo ret. Der er masser af kontinuitet i OB.

            http://obstruktion.dk/kontinuitet-er-der-da-masser-af/

            Comment


              #7
              Oprindeligt indsendt af OBstruktion Se indlæg
              Vi har været meget trætte af at høre på Jesper Hansen og hans kontinuitet, men manden har jo ret. Der er masser af kontinuitet i OB.

              http://obstruktion.dk/kontinuitet-er-der-da-masser-af/
              Korrekt. Vi er en af de klubber mest kontinuitet i ligaen, når man ser på ledelse, trænere og spillertrup. Så meget desto mere diskvalificere det bare det arbejde der har været lavet indtil videre. Hvis vi for FEMTE sæson i træk bokser under vores økonomiske vægtklasse med JH ved roret (det vil sige top 6 i den her sæson), og der ikke sker nogle ændringer i den sportslige ledelse, så siger det alt om manglen på ambition i vores ejerkreds.

              Comment


                #8
                Der er altså nogle virkelig gode indlæg herinde af og til. Jeg er faktisk imponeret over, hvor højt et niveau mange debattører herinde befinder sig på, når man sammenligner med de elendige kommentatorer og journalister, som gang på gang overvurderer OB og tipper os til både top tre og seks.

                Bevares, Helenius er da en fornuftig angriber, som supplerer truppen fint, men faktum er bare, at man nu for tredje sæson i træk ikke har gjort noget ved det problem, der opstod, da man fuckede up med Rasmus Falk. Vi har ingen fart på holdet. Det er som at se en flok børn trille en fodbold rundt til microputtræning.

                Hvis vi taber til Helsingør, er jeg ude - selvfølgelig ikke for good, men for en periode. Jeg har i så lang tid råbt og skreget for at skabe opmærksomhed, men det er for komplet døve øren. Ledelsen må ganske enkelt have besluttet sig for, at den ikke VIL forstå eller reagere på de her problemer. Kan vi tabe i Helsingør? Ja, gu fanden kan vi så. Det er deres første kamp på hjemmebane. Der kommer masser af mennesker (i Helsingør-målestok). Vi har lige tabt og spillet elendigt oven på en elendig forårsafslutning. Nerverne er allerede begyndt at røre på sig. Helsingør har intet at tabe. Selv en vundet tackling eller et skud langt over mål vil resultere i jubel og klapsalver fra tilskuerpladserne. Og tænk sig, hvis de scorer ...? Det bliver en ren pokalkamp, som vi har lært at hade under først Troels Bech og siden Kent Nielsen.

                Og hvis vi taber deroppe, så er stilen for resten af efteråret lagt, for nu skal vi ikke kun møde andre bundhold. Nu skal vi møde topholdene, og jeg kan godt huske sidste efterår med otte nederlag på stribe.

                Jesper Hansen og Kent Nielsen er ikke i gang med at nedbryde OB. De har allerede gjort det. Vi er en bundklub, og det er 100 procent officielt. På sigt kan vi også blive en divisionsklub, og det er bare et fucking faktum, som vi fans må lære at leve med. Det skal vi, fordi både bestyrelsen og den daglige ledelse i klubben har valgt at gå den vej trods utallige advarsler fra folk herinde, der har brugt hele deres fucking liv på at følge OB - og som, undskyld mig, åbenbart kan se en hel del ting i et klarere lys end vores elendige duo af en såkaldt sportslig ledelse.

                Tak for et godt indlæg, SU. Og også til alle jer andre, (ChrisOB, Sheed m.fl.)
                OB havde været danske mestre nu, hvis ikke man i 2008 havde lagt kursen om og forsøgt at købe sig til et mesterskab med udenlandske stjerner. Havde man beholdt Ulrik Larsen, og bestyrelsen havde lagt mindre pres på Kim Brink, havde OB vundet mesterskabet mindst én gang siden. Jesper Hansen og Kent Nielsen skal i øvrigt fyres.

                Comment


                  #9
                  Oprindeligt indsendt af QuesT Se indlæg
                  Ja, tror også der er stor forskel på om JJT ligger foran Tinager og Tverskov eller Tinager og KEP. Det virker ihvertfald klart bedst foran T & T.
                  Tror det er den bedste midterakse vi har haft længe.

                  Nu vil jeg lige stille et spørgsmål:

                  "Er OB top 6 gode nok, under en anden træner og sportsdirektør?
                  Altså hvor Tiki-Taka er skide ligemeget?"

                  Jeg sad lige og tænkte det da jeg læste dit indlæg ChrisOB.

                  For er lige ved at tro at det hold vi har vil være top 6 gode nok, hvis de kæmper og slider i det ligesom i de gode gamle OB dage.

                  Ved der er en del der ikke vil få spilletid (læs: Jønne og KEP) men alle andre vil til gengæld kunne løbe solen sort, og er man træt vil man kunne skifte andre ind der vil kunne løb solen sort.

                  Jeg ved at der skal også købes lidt ind (læs: forsvar og midtbane) men de behøver ikke være tiki-taka typer, hvilket vil gøre at markedet hvor man kan finde spillere er større. Og de skal bare kunne løbe og lave en tackling så man kan høre det selv om der er gang i publikum (altså en slags Spellmann).
                  Nej ... top 6 ville ikke være muligt med en anden træner.

                  Det er ikke nok at løbe og tackle, der skal skabes chancer og der skal være boldsikre spillere med fart ... det har alle hold brug for og det har OB ikke nok der kan og dem der kan det er ikke gode nok til det.
                  Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                  Jeg er ikke fan.
                  Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                  Comment


                    #10
                    Stilstand er ikke kontinuitet. Det er den fatale misforståelse Jesper Hansen opsætter som præmis.

                    Kontinuitet er det vi ser i FCN. Mathias Jensen udtalte, frit efter egen ringe hukommelse, vedr. det at skulle ind og spille fast på et Superligahold, efter afgangen af Lobotka: "Ikke noget problem. Vi ved på alle U-hold lige præcis hvad vi skal og hvad der forventes". Bum.

                    BIF er fået fra et hente store profiler ind (Agger, Kalle, Elmander) til at hente de _korrekte_ profiler ind. Bum.

                    MvT
                    Får glæden tilbage, når OB vinder tre kampe i træk.

                    Comment


                      #11
                      Oprindeligt indsendt af StateTrooper Se indlæg
                      Der er altså nogle virkelig gode indlæg herinde af og til. Jeg er faktisk imponeret over, hvor højt et niveau mange debattører herinde befinder sig på, når man sammenligner med de elendige kommentatorer og journalister, som gang på gang overvurderer OB og tipper os til både top tre og seks.

                      Bevares, Helenius er da en fornuftig angriber, som supplerer truppen fint, men faktum er bare, at man nu for tredje sæson i træk ikke har gjort noget ved det problem, der opstod, da man fuckede up med Rasmus Falk. Vi har ingen fart på holdet. Det er som at se en flok børn trille en fodbold rundt til microputtræning.

                      Hvis vi taber til Helsingør, er jeg ude - selvfølgelig ikke for good, men for en periode. Jeg har i så lang tid råbt og skreget for at skabe opmærksomhed, men det er for komplet døve øren. Ledelsen må ganske enkelt have besluttet sig for, at den ikke VIL forstå eller reagere på de her problemer. Kan vi tabe i Helsingør? Ja, gu fanden kan vi så. Det er deres første kamp på hjemmebane. Der kommer masser af mennesker (i Helsingør-målestok). Vi har lige tabt og spillet elendigt oven på en elendig forårsafslutning. Nerverne er allerede begyndt at røre på sig. Helsingør har intet at tabe. Selv en vundet tackling eller et skud langt over mål vil resultere i jubel og klapsalver fra tilskuerpladserne. Og tænk sig, hvis de scorer ...? Det bliver en ren pokalkamp, som vi har lært at hade under først Troels Bech og siden Kent Nielsen.

                      Og hvis vi taber deroppe, så er stilen for resten af efteråret lagt, for nu skal vi ikke kun møde andre bundhold. Nu skal vi møde topholdene, og jeg kan godt huske sidste efterår med otte nederlag på stribe.

                      Jesper Hansen og Kent Nielsen er ikke i gang med at nedbryde OB. De har allerede gjort det. Vi er en bundklub, og det er 100 procent officielt. På sigt kan vi også blive en divisionsklub, og det er bare et fucking faktum, som vi fans må lære at leve med. Det skal vi, fordi både bestyrelsen og den daglige ledelse i klubben har valgt at gå den vej trods utallige advarsler fra folk herinde, der har brugt hele deres fucking liv på at følge OB - og som, undskyld mig, åbenbart kan se en hel del ting i et klarere lys end vores elendige duo af en såkaldt sportslig ledelse.

                      Tak for et godt indlæg, SU. Og også til alle jer andre, (ChrisOB, Sheed m.fl.)
                      “Ability is what you're capable of doing. Motivation determines what you do. Attitude determines how well you do it.”
                      Lou Holtz

                      Comment


                        #12
                        Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
                        For mig er det ikke så meget nederlaget; det er altid surt at tabe, men hey, vi er ikke et tophold og kan ikke forvente kun at se sejre altid. Det var måden, der bliver spillet på. Det er simpelthen dræbende at se en form for fodbold, som er så laaaaangsom, ufarlig og fastlåst.

                        Det er heller ikke spillernes kvalitet for mig. Jeg har ingen forventning om, at OB pludselig går ud og dominerer kampene totalt og styrer en sejr hjem som FCK. Det er vel reelt kun FCK i form, der kan gøre det i den danske liga. Selv når Brøndby var bedst i sidste sæson havde de halvdårlige perioder i deres sejre, særligt i sidste del af kampen, når gassen gik af ballonen.

                        Det er spillestilen og manglen på taktisk fleksibilitet - og ja, her kan man skyde på den berømte 'kontinuitet'. Det er når holdet krampagtigt og vedholdende prøver ting, som de ikke magter. Ja, man kunne banke budgettet 10-15 mio op og prøve at købe sig til 3-4 "Mukhtar-spillere", som kan udføre det. Men har vi ikke været nede af den vej?

                        I stedet mener jeg, at man burde se kampen mellem Lyngby og Silkeborg her fra første runde. Det var en knaldgod fodboldkamp mellem to hold, der har et lavere budget end os. Begge hold var gode! Og det var en røvspændende og interessant kamp, hvor begge hold viste kvalitet og afklarethed. Silkeborg mangler tydeligvis offensiv skarphed, og for min skyld må de gerne få Helenius tilbage. Ham kan jeg mærke, at jeg får helt utroligt lange løg af. Lyngby var mærket, og havde til sidst flere spillere i krampe + én der dårligt kunne løbe. Ingen af holdene var ikke perfekte og synes sikkert også, at de kunne bruge bedre spillere; men der var fart, der var spillere, som tog de hårde løb, der var tacklinger, der sang, der var godt pasningsspil - kort sagt; der var fodbold.

                        Det, jeg så i går, gav mig lyst til at knalde lilletåen ind i et bordben - altså, bare så man kan mærke at livet ikke helt har forladt én. Det var kønsløst, humørforladt og dødt.
                        Jeg ville da have det fint med, at kvaliteten af spillerne ikke var så god, hvis der til gengæld var noget nerve over det og spillelyst. KN og JH forsøger at implementere en spillestil med spillere, som ikke er gode nok til det, og det dur jo ikke. De relationer, som skal fungere i den spillestil, f.eks. er fløjene meget afhængige af, at de får gode afleveringer at arbejde med, men OB har kun 1 spiller i hele truppen, 1!!!! som kan lægge disse afleveringer. Udover, at man så ikke har de pasningsspillere, som skal gøre spillestilen effektiv, mangler man i den grad fart, hvorfor vores omstillinger heller ikke er voldsomt farlige. Men ikke nok med det: når man nu hverken har spillerne til at dominere kampen med præcise hurtige pasninger, eller har noget fart i omstillinger, så kunne man jo have noget fysik, men det har man jo heller ikke.

                        Vi står altså med et hold, som ikke har nogen spidskompetencer, ikke har nogen identitet, og så kan man ikke spille særlig god fodbold.

                        Kent Nielsen evner slet slet ikke, at sammensætte et hold, for slet ikke at tale om JH. Guldet i Aalborg var i høj grad Poul Erik Andreasens og AaB organisationens fortjeneste, der kunne de udfordre Kents tilgang på den helt rigtige måde, samt levere et grundlæggende sundt set-up og kultur. I OB er KN dømt til at fejle desværre, tror ikke længere på ham, selvom han er en god håndværker, så har han ikke det afgørende, som er nødvendigt.

                        Comment


                          #13
                          Oprindeligt indsendt af Marco van Tasten Se indlæg
                          Stilstand er ikke kontinuitet. Det er den fatale misforståelse Jesper Hansen opsætter som præmis.

                          Kontinuitet er det vi ser i FCN. Mathias Jensen udtalte, frit efter egen ringe hukommelse, vedr. det at skulle ind og spille fast på et Superligahold, efter afgangen af Lobotka: "Ikke noget problem. Vi ved på alle U-hold lige præcis hvad vi skal og hvad der forventes". Bum.

                          BIF er fået fra et hente store profiler ind (Agger, Kalle, Elmander) til at hente de _korrekte_ profiler ind. Bum.

                          MvT
                          "Problemet" ved Nordsjællands kontinuitet er, at de spytter spændende unge spillere ud, som hurtigt bliver solgt, og så får de, over en hel sæson, problemer med at holde kadencen, fordi vi stadig har med unge spillere at gøre, og de kommer til at få downperioder. Vi var heldige at møde dem på "de rigtige" tidspunkter i sidste sæson - i starten og lige før vinterpausen, hvor det unge hold henholdsvis ikke var sammenspillet og hvor de var nede i en bølgedal.

                          Jeg vil påstå at Nordsjællands måde at gøre det på mere gør det nemmere for unge spillere at falde ind på holdet (og slå usammenhængende fynske fodboldhold) end det nødvendigvis skaber et tophold i længden. For det er stadig unge spillere - og ingen mængder af terpen af løbe og spillemønstre kan forberede dig på pres eller modstanderes rutine og evne til at tilpasse sig situationer.

                          Nordsjællands kontinuitet skaber spillere og top 6 - men ikke nødvendigvis et tophold.

                          Brøndbys skaber tophold. Fordi man får kvalitet ind, løbende, på et hold der er bygget op om kvalitet.

                          Vi kan ikke gå Nordsjællands vej, og vi har ikke den økonomiske formåen og tiltrækningskraft som Brøndby har, så vi skal ramme det, jeg ville kalde "den skarpe sti". Hvor man er mere realistisk i forhold til ens trups beskaffenhed og løbende forbedrer de vigtigste elementer på et hold, der er bygget på et 6-7. Plads budget: De centrale akser. Ledertyperne. Basen. Og sikre sig man har typerne til at spille den form for fodbold, som man gerne vil. Både på banen og på bænken. Så nytter det ikke at have Izunna rendende, når hans evne til at tænke fodbold begrænser sig til at være stærk. Eller Thrane på bænken. Det nytter ikke at have backs, der skal være offensive, og man så henter Pereira, så det ender med at man hellere vil smide Desler over på venstre back end at starte med ham.

                          Det nytter ikke at kantspillerne trækker ind, hvis der er ingen, der løber dybt. Det nytter ikke at udnævne en anfører og en viceanfører, som begge ikke er tæt på at være 100 procent sikre startere eller pålidelige.

                          Det nytter ikke, at man har et hold, der er afhængige af en svenskers spille humør eller en færings parathed. Det nytter heller ikke, at man lægger et så stort pres på skuldrene af en ung mand, at hele den boldmæssige situation afhænger af hans tilstedeværelse.

                          Når man stoler så lidt på alternativerne, (og med god grund) så har man efter mine begreber ikke sammensat en rigtig trup. For når vi falder så meget i niveau p.g.a et par skader, så er det for mig ren logik, at man aldrig kommer til at skabe serier af sejre. Og så kommer man ikke i top 6.

                          Der er ingen til at hive os op, når det går dårligt, og ingen til at fastholde momentum, når det går godt.

                          Så kan enkeltspillere for sig selv have et vist niveau, men spillestilen kombineret med manglende konkurrence, gør at vi har et "kludetæppe" af et hold - hvor typerne på samme tid hverken passer med hinanden eller med spillestilen. Dynamisk opryddertype skal pludselig agere 8er. Dynamisk kantspiller bliver sat sammen med dynamisk oprydder - hvem af dem tager bolden og fordeler den med ro og omtanke? Alternativ? En anden dynamisk spiller uden spidskompetencer i det opbyggende. Yderligere alternativ? Dynamisk centerforsvarer med kun ok evner med bolden.

                          Dynamisk højre back bliver sat over på venstre back - fordi alternativet er bedre til det defensive end at være back i et "AaB" system.

                          Begge angribere vil hellere søge ned og være med i spillet end at løbe dybt - og alternativet? Well, i første omgang én af kantspillerne, der bliver rykket op, mens en anden, og alt for ustabil, kantspiller kommer ind, før viceanføreren (der havde scoret i 3 af de seneste 4 kampe mod Nordsjælland) kom ind.

                          Næste gang kan anføreren så komme ind og en centerforsvarer blive sendt op på midtbanen, med mindre den unge er klar (selv hvis han er, er det ikke 100 procent) og så kører møllen i den trup, som træneren så er "godt tilfreds" med, samtidig med at han ved, hvor den kan forstærkes.

                          Måske han skulle gøre sig klar over, hvilke slags spillere, han rent faktisk har og så snakke lidt med sin sjælefrænde med det almindelige navn om, hvordan man skaber balance imellem spillertyper og spillestil.

                          MvH ChrisOB
                          1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                          Comment


                            #14
                            Syntes efterhånden at "vores" projekt begynder at ligne det man prøvede i BIF med Thomas Frank for et par år tilbage..
                            Langsom og kedelig lortefodbold ingen kan holde ud at se på. Og ingen resultater giver.. Man havde heller ikke spillerne til det man prøvede at praktisere.
                            Det har vi heller ikke i OB og får det heller ikke. For det kræver en økonomi som vi ikke har og nok heller ikke får..

                            Dette projekt bliver aldrig en succes. Ja vi kommer til at vinde nogle kampe og se noget til tider opløftende spil. Men rigtig godt bliver det ikke.
                            Så lige pt ligger vi bare i en form for dvale hvor vi kun kommer til at tage millimeter skridt og top 6 rammer vi aldrig med dette setup.
                            I mens sidder vi fans bare tilbage og kan se det ske. Og kan ikke gøre en skid ved det.

                            Comment


                              #15
                              Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                              Syntes efterhånden at "vores" projekt begynder at ligne det man prøvede i BIF med Thomas Frank for et par år tilbage..
                              Langsom og kedelig lortefodbold ingen kan holde ud at se på. Og ingen resultater giver.. Man havde heller ikke spillerne til det man prøvede at praktisere.
                              Det har vi heller ikke i OB og får det heller ikke. For det kræver en økonomi som vi ikke har og nok heller ikke får..

                              Dette projekt bliver aldrig en succes. Ja vi kommer til at vinde nogle kampe og se noget til tider opløftende spil. Men rigtig godt bliver det ikke.
                              Så lige pt ligger vi bare i en form for dvale hvor vi kun kommer til at tage millimeter skridt og top 6 rammer vi aldrig med dette setup.
                              I mens sidder vi fans bare tilbage og kan se det ske. Og kan ikke gøre en skid ved det.
                              Der kan også ske det, at en trup med "top 6 bevidsthed", propfodret dem af en urealistisk ledelse, de synker lavere, end deres niveau ellers berettiger. Og så kan det ende med nedrykning. For så usammenhængende, som vi er, når vi er det (og det er vi oftere, når JJ ikke er med eller ikke er i form), så vil vi få problemer mod selv 1. Divisionshold. Det har vi jo set flere eksempler på allerede. Og så er der ikke langt til nedrykning. Bare spørg Viborg.

                              Det er risikoen, når der så stor forskel imellem top og bundniveau. Den spændvidde skaber ikke vinderhold. For sådan et hold kan kun vinde én kamp ad gangen. Som regel.

                              MvH ChrisOB
                              1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                              Comment

                              Working...
                              X