Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Kontinuitet min bare......Køb kvalitet nu eller drop strategien

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    OB er en klub fuldstændig drænet for ambitioner. Dejligt at se, at der trods alt er andre i dansk fodbold der vil noget.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af jojo Se indlæg
      OB er en klub fuldstændig drænet for ambitioner. Dejligt at se, at der trods alt er andre i dansk fodbold der vil noget.
      Hov hov. Så ansætter OB lige 3 ungdomstrænere og kalder det en satsning. Også selvom alle med bare lidt indsigt kan se, at vi er håbløst bagefter de øverste 4-5 klubber på det parameter.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Løvkvist_jr. Se indlæg
        Jeg begynder mere og mere at tro på at det helt store problem i OB er. At ingen i den øverste ledelse bløder blå og hvid.
        Jeg tror, ikke at det er problemet. Nok nærmere omvendt - Thorborg blander sig i for meget. Man ser du i mange entreprenørvirksomheder, der vokser sig store, at ejerne, som tidligere har været ejer-ledere, har svært ved at afgive ansvar fordi, det er deres hjerteblod, og dermed bliver de forblændet i forbindelse med at ansætte mere kompetente personer til at varetage opgaver.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af NicolaiN Se indlæg
          Jeg tror, ikke at det er problemet. Nok nærmere omvendt - Thorborg blander sig i for meget. Man ser du i mange entreprenørvirksomheder, der vokser sig store, at ejerne, som tidligere har været ejer-ledere, har svært ved at afgive ansvar fordi, det er deres hjerteblod, og dermed bliver de forblændet i forbindelse med at ansætte mere kompetente personer til at varetage opgaver.
          Det har i hvert fald været problemet. Jeg har ikke indsigt i, om det stadig er tilfældet, men det er bestemt sandsynligt. Den totale usynlighed og manglende økonomiske risikovillighed, kunne dog også tyde på, at Thorborg har trukket følehornene og interessen lidt til sig.

          Hvad der dog næsten helt sikkert er et problem er, at Thorborg nok ikke har forstand på fodbold og fodboldledelse, og derved bliver det naturligvis også svære at gennemskue dårlig sportslig ledelse og sværere at ansætte gode ledere.

          Det må i hvert fald være forklaringen på, at det er folk som TC, TV-Poul og JH der har tegnet OB sportsligt de sidste mange år, og at vi her næsten 7 år efter blodbadet, stadigvæk ikke har noget projekt eller nogen identitet.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
            Det har i hvert fald været problemet. Jeg har ikke indsigt i, om det stadig er tilfældet, men det er bestemt sandsynligt. Den totale usynlighed og manglende økonomiske risikovillighed, kunne dog også tyde på, at Thorborg har trukket følehornene og interessen lidt til sig.

            Hvad der dog næsten helt sikkert er et problem er, at Thorborg nok ikke har forstand på fodbold og fodboldledelse, og derved bliver det naturligvis også svære at gennemskue dårlig sportslig ledelse og sværere at ansætte gode ledere.

            Det må i hvert fald være forklaringen på, at det er folk som TC, TV-Poul og JH der har tegnet OB sportsligt de sidste mange år, og at vi her næsten 7 år efter blodbadet, stadigvæk ikke har noget projekt eller nogen identitet.
            Flemming Fjeldgaard, der var journalist på Berlingske for år tilbage, skrev og snakkede (i FodboldFM) tit om at folk i OB arbejde for at opnå respekt ved Thorborg, og at han blandede sig i handler.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af NicolaiN Se indlæg
              Flemming Fjeldgaard, der var journalist på Berlingske for år tilbage, skrev og snakkede (i FodboldFM) tit om at folk i OB arbejde for at opnå respekt ved Thorborg, og at han blandede sig i handler.
              Det ved jeg også, at han helt afgjort har. Spillere som Skoubo og JC skulle være nogle han i den grad agiterede for og nærmest pressede igennem. Men det var også dengang, hvor man havde en ambition om at fastholde en placering i toppen, og der stadig blev tilført mange penge til det sportslige budget.

              Det samme kan jo ikke ligefrem siges om situationen i de her år. Her synes jeg i den grad det tyder på, at Kent har fået nærmest sportsligt enevælde, og dermed har peget på en masse af hans gamle spillere, og det tror jeg heller ikke er sundt. Jeg tror i den grad, at Kent er en mand Thorborg har presset på for at få og har ville strække sig langt for, både økonomisk og ift. at give ham sportslig magt. Hvorfor skulle Kent ellers ville skrive med OB på daværende tidspunkt? Under 6 måneder efter han snuppede The Double med et midterhold budgetmæssigt.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                Det ved jeg også, at han helt afgjort har. Spillere som Skoubo og JC skulle være nogle han i den grad agiterede for og nærmest pressede igennem. Men det var også dengang, hvor man havde en ambition om at fastholde en placering i toppen, og der stadig blev tilført mange penge til det sportslige budget.

                Det samme kan jo ikke ligefrem siges om situationen i de her år. Her synes jeg i den grad det tyder på, at Kent har fået nærmest sportsligt enevælde, og dermed har peget på en masse af hans gamle spillere, og det tror jeg heller ikke er sundt. Jeg tror i den grad, at Kent er en mand Thorborg har presset på for at få og har ville strække sig langt for, både økonomisk og ift. at give ham sportslig magt. Hvorfor skulle Kent ellers ville skrive med OB på daværende tidspunkt? Under 6 måneder efter han snuppede The Double med et midterhold budgetmæssigt.
                Det virker i hvert fald ret plausibelt.

                Noget helt andet er, at man i 2017 driver en fodboldklub, som var det i 90'erne. Man må bare erkende, at der er sket så meget siden da.

                Du skal have en morderne ledelsesstil for at kunne motivere unge danske spillere. Det gælder både den sportslige stab, men også på det ledelsesmæssige plan - altså dem, som sidder med kontrakterne.

                Rent organisatorisk, så skal der være enormt meget fokus på forskning og innovation. Det kunne fx være i forbindelse med det fysiske, scouting, ledelse, branding og stadionoplevelsen.

                Netværk - det er noget af det vigtigste. Ikke KUN det tætte netværk, men også det løst koblede netværk. Og dit netværks netværk. Man ser det tydeligst i IT-branchen. Det er jo ikke bare for sjov, at alle de store IT-virksomheder tager til Sillicon Valley. Nej, det er for at have styr på, hvad der rør på sig, og hvad der er det nyeste nye, og alt den sladder, der nu følger med, når virksomhederne befinder sig i en form for klyngegællesskab.

                Samtidig så befinder vi os i en verden, hvor ALT er til gængeligt på sociale medier, og hvor man virkelig skal være opmærksom på sin omverden. Her tænker jeg specielt på EWII-sagen. Det er et studie i dumhed. Kammeraterier, vennetjenester hører politikerne til. Man er simpelthen nødt til at opføre sig ordentlig - specielt, når man er så offentlig, som en fodboldklub er. Jeg ved godt, at EWII og Knud Steen Larsen stod med de største problemer, men når det regner på præsten, så drypper det som bekendt på degnen. Ja, gad vide hvorfor, at Kim Brink fik en høj titel inde i EWII!? Vi skal selvfølgelig tage imod tilbud sponsorer med kyshånd, men det skal gøres med omhu.


                Men apropos kammeraterier, så står alle de sure 9'ere og 13'ere klar til at skyde på OB grundet stadionaftalen. Samtidig med det, så er hele planen om et nyt træningsanlæg gået i vasken. Det skal vi have styr på. Der går ikke mange år, så kan vi altså ikke længere hente spillere, som har trænet på de mest moderne anlæg i Danmark og Norden. Vi sal jo nødig ende som Newcastle, som er nødt til at betale skyhøje lønninger fordi, Nordengland er så uattraktivt for spillerne. Vi mister stille og roligt noget forhandlingskraft.

                Hele konstellationen om OS&E må tages op til revurdering. Er der noget at hente? Stordriftsfordele, branding, viden, økonomi osv. Jeg har ikke styr på det, men et virker da til, at der ikke er de store synergier baseret på de seneste års regnskaber og resultater.

                Nå god fornøjelse til OS&E. Der er lidt at tage fat på, og jeg ved godt, at det ikke flyder med guld i Odense Å.
                Last edited by NicolaiN; 20-08-2017, 16:53.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af NicolaiN Se indlæg
                  Flemming Fjeldgaard, der var journalist på Berlingske for år tilbage, skrev og snakkede (i FodboldFM) tit om at folk i OB arbejde for at opnå respekt ved Thorborg, og at han blandede sig i handler.
                  Hvis det er rigtigt, så er han jo selv skyld i, at der blev brugt mange penge i Brink tiden. Han kunne jo have reguleret det dengang. De skulle have handlet da Djemba Djemba blev skadet. Et godt køb havde måske giver et skab.

                  Comment


                    Der er to muligheder for OB lige nu, hvis skuden skal vendes:

                    a) Fyr KN og tilknyt en træner, som er i stand til at udnytte den kvalitet, der er i truppen - holdet er altså ikke så ringe, at det ikke kan skabe mere end 2-4 afslutninger i en kamp. Det virker som om holdet "fryser", når det nærmer sig modstanderens felt. Der mangler løb og idéer - det er Kents ansvar. Holdet kan ikke tåle mere nu på selvtillidsbarometeret. Hvis vi ikke snart skaber nogle chancer, så holdet begynder at tro på, at kampene reelt kan vindes, smuldrer det hele - ja, mere end det allerede er.

                    b) Køb to offensive kvalitetsspillere, som kan gå direkte ind i startopstillingen. Én der kan noget på egen hånd og som dermed kan iscenesætte angriberne og trække noget opmærksomhed og modspillere til sig. Lige nu skabes der INGEN overtalssituationer med den måde OB spiller på. Og én fysisk stærk angriber, som kan vinde duellerne med modstandernes forsvarsspillere. Alle tre angribere i OB lige nu bliver alt for let puffet til side i duellerne. De taber ALLE nærkampe langs jorden. Derfor ser de også så anonyme ud i den ene kamp efter den anden.

                    Hvis én af disse to ting ikke sker bliver det en 10.-14.-plads, med et mål/kamp scoret i snit (som i øvrigt er snittet for de sidste 44 ligakampe - av for pokker!).

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
                      Der er to muligheder for OB lige nu, hvis skuden skal vendes:

                      a) Fyr KN og tilknyt en træner, som er i stand til at udnytte den kvalitet, der er i truppen - holdet er altså ikke så ringe, at det ikke kan skabe mere end 2-4 afslutninger i en kamp. Det virker som om holdet "fryser", når det nærmer sig modstanderens felt. Der mangler løb og idéer - det er Kents ansvar. Holdet kan ikke tåle mere nu på selvtillidsbarometeret. Hvis vi ikke snart skaber nogle chancer, så holdet begynder at tro på, at kampene reelt kan vindes, smuldrer det hele - ja, mere end det allerede er.

                      b) Køb to offensive kvalitetsspillere, som kan gå direkte ind i startopstillingen. Én der kan noget på egen hånd og som dermed kan iscenesætte angriberne og trække noget opmærksomhed og modspillere til sig. Lige nu skabes der INGEN overtalssituationer med den måde OB spiller på. Og én fysisk stærk angriber, som kan vinde duellerne med modstandernes forsvarsspillere. Alle tre angribere i OB lige nu bliver alt for let puffet til side i duellerne. De taber ALLE nærkampe langs jorden. Derfor ser de også så anonyme ud i den ene kamp efter den anden.

                      Hvis én af disse to ting ikke sker bliver det en 10.-14.-plads, med et mål/kamp scoret i snit (som i øvrigt er snittet for de sidste 44 ligakampe - av for pokker!).
                      100% enig!
                      "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                      - Norbert Elgert -

                      Comment


                        Jeg tror en fyring af KN er det rigtige at gøre. Som der bliver nævnt, så burde der være mere at komme efter med den trup.. Kent orker ikke opgaven, og gentager fejl på fejl på fejl.. Han er desværre ikke den rette, hvilket er ærgerligt, fordi jeg kan faktisk godt lide ham. Trist

                        Comment


                          Enig, men desuden skal der også købes en VB. Da folk var glade for Helenius, så skrev jeg at vi nu har 3 anden angribere. De er ikke gode nok som første og anden angribere. Krydderet med en VB og en god offensiv spiller som sender Jønne på bænken.

                          Comment


                            Overskrift på Fyens.dk Ikke bekymret efter nederlag: OB-træner tror på offensiven. Kan ikke læse den. Det skal han jo sige, men ....

                            Comment


                              Har engang hørt, at KN og JH er personlige venner. Er der nogen som kan af- eller bekræfte det? Det er muligvis blot et rygte uden noget på sig!!!

                              MEN hvis det er rigtigt, er det rigtig farligt - kan man nemlig i så fald forestille sig at JH fyrer KN - eller at KN brokker sig over, at han ikke får nok midler at handle spillere for....?

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
                                Har engang hørt, at KN og JH er personlige venner. Er der nogen som kan af- eller bekræfte det? Det er muligvis blot et rygte uden noget på sig!!!

                                MEN hvis det er rigtigt, er det rigtig farligt - kan man nemlig i så fald forestille sig at JH fyrer KN - eller at KN brokker sig over, at han ikke får nok midler at handle spillere for....?
                                De har arbejdet forholdsvis tæt sammen i små 10 år efterhånden, så det er vel ganske sandsynligt, at de har et ret tillidsfuldt forhold i hvert fald. Det jeg bekymrer mig mest over i den sammenhæng er, om JH kan give Kent det rette modspil i de diskussioner der må og skal være mellem to sportslige ledere af en fodboldklub. Har Kent bare fået magten til at få lov til at få, hvem han peger på af specifikke spillere, og har det reelt været en bjørnetjeneste? Det er i hvert fald det jeg tror og frygter.

                                Mht. hvem der skal fyre Kent, føler jeg mig ret overbevist om, at det er et spørgsmål om, hvornår Thorborg vælger at trykke på knappen. Selvfølgelig kan JH indstille til en fyring, hvis han ser nogle alvorlige problemer, og det tror jeg da også, at han har integritet nok til at gøre, hvis han opfatter det, men jeg tror helt grundlæggende at Kents job står og falder med Thorborgs tålmodighed, ligesom JHs også gør selvsagt.

                                Comment

                                Working...
                                X