Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Kontinuitet min bare......Køb kvalitet nu eller drop strategien

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
    Har engang hørt, at KN og JH er personlige venner. Er der nogen som kan af- eller bekræfte det? Det er muligvis blot et rygte uden noget på sig!!!

    MEN hvis det er rigtigt, er det rigtig farligt - kan man nemlig i så fald forestille sig at JH fyrer KN - eller at KN brokker sig over, at han ikke får nok midler at handle spillere for....?
    Jamen det er da rigtigt, da er da en kendt sag, og sådan har det været siden Horsenstiden. Det har jo længe været min anke mod duoen, at de er for indspiste med hinanden, JH stoler blindt på KNs dømmekraft og udfordrer ham ikke tilstrækkeligt. Reelt er JH inhabil, når det kommer til KN

    Comment


      Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
      Der er to muligheder for OB lige nu, hvis skuden skal vendes:

      a) Fyr KN og tilknyt en træner, som er i stand til at udnytte den kvalitet, der er i truppen - holdet er altså ikke så ringe, at det ikke kan skabe mere end 2-4 afslutninger i en kamp. Det virker som om holdet "fryser", når det nærmer sig modstanderens felt. Der mangler løb og idéer - det er Kents ansvar. Holdet kan ikke tåle mere nu på selvtillidsbarometeret. Hvis vi ikke snart skaber nogle chancer, så holdet begynder at tro på, at kampene reelt kan vindes, smuldrer det hele - ja, mere end det allerede er.

      b) Køb to offensive kvalitetsspillere, som kan gå direkte ind i startopstillingen. Én der kan noget på egen hånd og som dermed kan iscenesætte angriberne og trække noget opmærksomhed og modspillere til sig. Lige nu skabes der INGEN overtalssituationer med den måde OB spiller på. Og én fysisk stærk angriber, som kan vinde duellerne med modstandernes forsvarsspillere. Alle tre angribere i OB lige nu bliver alt for let puffet til side i duellerne. De taber ALLE nærkampe langs jorden. Derfor ser de også så anonyme ud i den ene kamp efter den anden.

      Hvis én af disse to ting ikke sker bliver det en 10.-14.-plads, med et mål/kamp scoret i snit (som i øvrigt er snittet for de sidste 44 ligakampe - av for pokker!).
      KN får ikke det optimale ud af holdet, selvom han egenhændigt har sammensat den, så hvorfor tro på, at to offensive spillere, som han også har udpeget, skal kunne fungere på hans hold? hans ideer er løbet ind i en blindgyde, og han har fejlet totalt, og magter ikke at ryste posen.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
        Har engang hørt, at KN og JH er personlige venner. Er der nogen som kan af- eller bekræfte det? Det er muligvis blot et rygte uden noget på sig!!!

        MEN hvis det er rigtigt, er det rigtig farligt - kan man nemlig i så fald forestille sig at JH fyrer KN - eller at KN brokker sig over, at han ikke får nok midler at handle spillere for....?
        Det kunne man sagtens forestille sig de er. Det er 12 år siden JH var med til at hente KN til Horsens, så de kender jo da i hvert fald hinanden ret godt, men kan ikke af- eller bekræfte noget...
        Til-afgange under Alm: 96 - still counting

        Comment


          Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
          KN får ikke det optimale ud af holdet, selvom han egenhændigt har sammensat den, så hvorfor tro på, at to offensive spillere, som han også har udpeget, skal kunne fungere på hans hold? hans ideer er løbet ind i en blindgyde, og han har fejlet totalt, og magter ikke at ryste posen.
          Der har du vel ret. Men bliver ja håbet at to ægte profiler med kreative evner kan løfte det hele. Om KN og JH er god nok at finde det er til mindst tvivlsom. Frygter bare at duoen sidder så fast på deres positioner at vi ikke kan slippe af med begge før vi spiller i 1. Div..
          "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
          - Norbert Elgert -

          Comment


            Landskamp pause- et godt tidspunkt at smide begge ud. Måske satse på en manager og så et godt team omkring ham.

            Comment


              Det 'sjove' i den her endeløse diskussion er, at vi bare kan blive VED og VED og VED med at vende tingene igen og igen. Der sker bare ikke en skid. Det næste 'sjove' er så, at vi bare kunne ansætte Ove Pedersen, og så ville vi i løbet af fem kampe have et hold, som trods alt begyndte at vinde nogle kampe. Nej, vi ville ikke ende i top 3, og det ville sikkert heller ikke være så flot at se på (for wow, det er det jo ellers nu ...) og spillerne ville sikkert også kede sig til træning, men det er bare et fucking faktum, at vi ville begynde at vinde nogle af de kampe, som vi taber eller spiller uafgjort nu.

              Men vi får ikke Ove tilbage, og vi får heller ikke en Rioch eller Zorniger. Vi kan højst håbe på, at Kent ikke har lyst til at forlænge sin kongekontrakt til vinter og derfor skrider videre. Men mon ikke han håber på en fyring, så han kan gå og hygge sig med en god løn i et par år?
              Last edited by StateTrooper; 20-08-2017, 18:43.
              OB havde været danske mestre nu, hvis ikke man i 2008 havde lagt kursen om og forsøgt at købe sig til et mesterskab med udenlandske stjerner. Havde man beholdt Ulrik Larsen, og bestyrelsen havde lagt mindre pres på Kim Brink, havde OB vundet mesterskabet mindst én gang siden. Jesper Hansen og Kent Nielsen skal i øvrigt fyres.

              Comment


                Jeg tror ikke på, at det vil være den rigtige beslutning at fyre Kent nu. Som tidligere beskrevet, frygter jeg at truppen er alt for nært beslægtet med ham, både på det personlige plan og på det spillemæssige plan. Og hvem skal træde til her på kort sigt? Det skal man selvsagt altid spørge.

                Jeg synes Kent skal have resten af efteråret, og vil man skifte ham, så gør det så hurtigt som muligt efter den sidste kamp i december, så en ny træner får en lang opstart og et transfervindue at sætte sit aftryk på. Det afholder selvsagt ikke bestyrelsen og JH fra allerede nu at forberede, hvilke navne der er interessante og kunne være i spil, som forhåbentlig er en igangværende proces der hele tiden kører. (Læs: Det tror jeg ikke en skid på, at det er)

                Men man kan ikke fyre Kent uden, at JH ryger med ud. Det kan ikke passe, at han skal have chancen for at bygge et projekt op med en 4. cheftræner, så må pilen simpelthen også pege på ham. Der kan ikke være nogle der er i tvivl om, at Kent i meget høj grad har haft mandat til at udpege spillere i sin tid i OB, og at JH i den sammenhæng primært har været forhandler mere end han har været scout. Det er i min optik en ret usund måde at drive sportslig ledelse på i dag. En træner i en klub af OBs størrelse er nødt til at være omgivet af gode rådgivere med et bredt kendskab, som kan caste spillere specifikt til de roller træneren efterspørger. Ellers ender man potentielt med, og det her er selvfølgelig bare et tænkt eksempel, at man henter en spiller der altid har været angriber og prøver at omskole ham til kant, eller at man henter en 6er til at spille ved siden af sin anden 6er, selvom det var en 8er type man havde brug for, eller lignende.

                Det virker bare slet ikke til, at JH har den forståelse. Ellers kan man simpelthen ikke sidde i Stemmer fra Ådalen og sige, at man nok ikke kunne finde på at hente en spiller fra Argentina f.eks., hvilket alene burde være fyringsgrund i min verden. Hvorfor i alverden skulle man afskære sig fra at hente spillere fra en af verdens største fodboldnationer!? Det er en decideret syg holdning i min optik, at man ikke vil gøre en indsats for at integrere potentielt rigtigt dygtige fodboldspillere fra andre kulturer. OB får intet ud af at hytte sig eget skind på den måde, og det er totalt kontraintuitivt, når man tænker på, hvilke spillere fra både Afrika og Sydamerika vi har haft gennem tiden, som både har været enormt dygtige og mange er endt som rene publikumsyndlinge, nogle decideret ikoner i OBs nyere historie.

                Jeg kan heller ikke få øje på, hvad Ole Nielsen har hjulpet på i den sammenhæng, og hvad det reelt er han leverer for OB og i hvor mange timer? Så vidt jeg ved er han også tilknyttet en anden klub, først Leicester og nu Everton, og der kan dårligt være sammenfald mellem spillere han scouter til henholdsvis OB og Everton, så det kan jo dårligt være en fuldtidsstilling han besidder. Og så vidt jeg ved, er det primært Danmark, Norge og Sverige han koncetrerer sig om, fordi at han dækker det nordiske marked for sin engelske klub. Det er vel i hvert fald ikke en scout med kendskab til det danske marked vi har brug for? Det skulle vores trænerstab, sportsdirektør og hvad der eller er af kræfter i klubben og netværk nu nok kunne dække. Det er kendskab til spillere udenfor landets grænser, som vi har behov for, og her er Sverige og Norge i hvert fald ikke nok.

                Løsningen for mig her og nu er, at man forsøger at finde én eller to af de spillere, som kan sætte spillet for os fra en af kanterne, og som kan og vil tage det store ansvar det er. Det her hold har så åbenlyst brug for en profil der kan tage fat i spillet, afvikle det hurtigt og med en god teknik, og dermed gøre resten af holdet bedre. Det er selvfølgelig ikke nemt at finde en sådan spiller, men nu har man omvendt haft over et år til at finde ham, og i mellemtiden afprøvet andre løsninger og måder at sætte spillet på, og det er jo ganske enkelt ikke lykkes. Det er tydeligt, hvordan den sportslige ledelse og det her projekt er ved snart og være tømt for troværdighed, og bare den simple effekt det vil give ved at forsøge at gøre noget ved det her problem og sende det signal, at man godt ved, at det ikke er godt nok, vil købe dem noget tid.

                Men jeg tror ikke på, at det sker.

                Comment


                  Enig

                  Comment


                    Jeg må bare indrømme, at jeg har nærmest lig nul tro på denne trup, som Jesper og Kent i enighed har sammensat så elendigt, at det bør fremgå som case de næste 20 år frem for DBU, når de skal uddanne nye trænere.

                    Reelt har vi kun to-tre spillere, som jeg kunne tænke mig at have i truppen, hvis vi fik lov at starte helt forfra (det er Gryte, Tingager og Tverskov btw.) Alle andre er, sorry to say, rent lort. Jeg kan lide Desler og Greve, fordi de er OB'ere, men de har ikke niveau til andet end bundklubber i ligaen.

                    Jeg tror på, at Ove Pedersen med sine nærmest overnaturlige evner kunne vinde nogle kampe og i det mindste undgå nedrykning med klubben (igen), men holdet er så elendigt sammensat (tænk bare Thrane, Welbeck, Pereira osv. osv.), at jeg simpelthen ikke kan se, hvordan vi skal komme videre herfra. Der er så godt som ingenting at bygge videre på for en ny træner og sportsdirektør - i det tilfælde vi skulle være så heldige at få det engang.

                    Eneste løsning er efterhånden at lave en dansk Manchester City. Ind med en eller anden villig rigmand, brug en sæson eller to på at spille et nyt hold sammen og erkend så, at du har købt dig til succes.

                    Jeg ville godt kunne leve med det set i lyset af de seneste syv års fucking elendighed.

                    Jeg orker ikke mere Thorborg, Jesper Hansen og Kent Nielsen. De er fucking gift for min klub.
                    OB havde været danske mestre nu, hvis ikke man i 2008 havde lagt kursen om og forsøgt at købe sig til et mesterskab med udenlandske stjerner. Havde man beholdt Ulrik Larsen, og bestyrelsen havde lagt mindre pres på Kim Brink, havde OB vundet mesterskabet mindst én gang siden. Jesper Hansen og Kent Nielsen skal i øvrigt fyres.

                    Comment


                      Enig enig enig enig enig. I fordeler dem selv

                      kontinuiteten er nu på sit højeste i år. Både på banen og i den kritik der bliver givet herinde.. Alt kører i ring. Intet bliver bedre og alt er lort...
                      Træt træt træt.... Mit hoved har brug for pause for alt dette gift der flyder igennem den fynske ådal

                      Comment


                        Langt hen af vejen har du ret. På et punkt er jeg uenig. Der er mere end 3 spillere man kan bygge på. Desler, JJ og Greve kan godt spille på holdet hvis vi går 2 hylder op på øvrige pladser og hertil gode indskifter. Joan, og Mikkelsen, ville være gode indskifter.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                          Jeg tror ikke på, at det vil være den rigtige beslutning at fyre Kent nu. Som tidligere beskrevet, frygter jeg at truppen er alt for nært beslægtet med ham, både på det personlige plan og på det spillemæssige plan. Og hvem skal træde til her på kort sigt? Det skal man selvsagt altid spørge.

                          Jeg synes Kent skal have resten af efteråret, og vil man skifte ham, så gør det så hurtigt som muligt efter den sidste kamp i december, så en ny træner får en lang opstart og et transfervindue at sætte sit aftryk på. Det afholder selvsagt ikke bestyrelsen og JH fra allerede nu at forberede, hvilke navne der er interessante og kunne være i spil, som forhåbentlig er en igangværende proces der hele tiden kører. (Læs: Det tror jeg ikke en skid på, at det er)

                          Men man kan ikke fyre Kent uden, at JH ryger med ud. Det kan ikke passe, at han skal have chancen for at bygge et projekt op med en 4. cheftræner, så må pilen simpelthen også pege på ham. Der kan ikke være nogle der er i tvivl om, at Kent i meget høj grad har haft mandat til at udpege spillere i sin tid i OB, og at JH i den sammenhæng primært har været forhandler mere end han har været scout. Det er i min optik en ret usund måde at drive sportslig ledelse på i dag. En træner i en klub af OBs størrelse er nødt til at være omgivet af gode rådgivere med et bredt kendskab, som kan caste spillere specifikt til de roller træneren efterspørger. Ellers ender man potentielt med, og det her er selvfølgelig bare et tænkt eksempel, at man henter en spiller der altid har været angriber og prøver at omskole ham til kant, eller at man henter en 6er til at spille ved siden af sin anden 6er, selvom det var en 8er type man havde brug for, eller lignende.

                          Det virker bare slet ikke til, at JH har den forståelse. Ellers kan man simpelthen ikke sidde i Stemmer fra Ådalen og sige, at man nok ikke kunne finde på at hente en spiller fra Argentina f.eks., hvilket alene burde være fyringsgrund i min verden. Hvorfor i alverden skulle man afskære sig fra at hente spillere fra en af verdens største fodboldnationer!? Det er en decideret syg holdning i min optik, at man ikke vil gøre en indsats for at integrere potentielt rigtigt dygtige fodboldspillere fra andre kulturer. OB får intet ud af at hytte sig eget skind på den måde, og det er totalt kontraintuitivt, når man tænker på, hvilke spillere fra både Afrika og Sydamerika vi har haft gennem tiden, som både har været enormt dygtige og mange er endt som rene publikumsyndlinge, nogle decideret ikoner i OBs nyere historie.

                          Jeg kan heller ikke få øje på, hvad Ole Nielsen har hjulpet på i den sammenhæng, og hvad det reelt er han leverer for OB og i hvor mange timer? Så vidt jeg ved er han også tilknyttet en anden klub, først Leicester og nu Everton, og der kan dårligt være sammenfald mellem spillere han scouter til henholdsvis OB og Everton, så det kan jo dårligt være en fuldtidsstilling han besidder. Og så vidt jeg ved, er det primært Danmark, Norge og Sverige han koncetrerer sig om, fordi at han dækker det nordiske marked for sin engelske klub. Det er vel i hvert fald ikke en scout med kendskab til det danske marked vi har brug for? Det skulle vores trænerstab, sportsdirektør og hvad der eller er af kræfter i klubben og netværk nu nok kunne dække. Det er kendskab til spillere udenfor landets grænser, som vi har behov for, og her er Sverige og Norge i hvert fald ikke nok.

                          Løsningen for mig her og nu er, at man forsøger at finde én eller to af de spillere, som kan sætte spillet for os fra en af kanterne, og som kan og vil tage det store ansvar det er. Det her hold har så åbenlyst brug for en profil der kan tage fat i spillet, afvikle det hurtigt og med en god teknik, og dermed gøre resten af holdet bedre. Det er selvfølgelig ikke nemt at finde en sådan spiller, men nu har man omvendt haft over et år til at finde ham, og i mellemtiden afprøvet andre løsninger og måder at sætte spillet på, og det er jo ganske enkelt ikke lykkes. Det er tydeligt, hvordan den sportslige ledelse og det her projekt er ved snart og være tømt for troværdighed, og bare den simple effekt det vil give ved at forsøge at gøre noget ved det her problem og sende det signal, at man godt ved, at det ikke er godt nok, vil købe dem noget tid.

                          Men jeg tror ikke på, at det sker.
                          jeg tror heller ikke på det hjælper at fyre kent nu - som du siger så har han fået præget truppen for meget. Omend man kan sige at han ikke har gjort det godt nok - da det hold han har været med til at sammensætte ikke formår at spille det han åbenbart vil.

                          Det helt store problem for mig er hvis kent rent faktisk mener det han siger, at spillet og truppen er godt nok og blablalba. for det er sgu bekymrende.

                          Var han i det mindste klar over at der var klare mangler, at det IKKE var godt nok og der skulle et par forstærkninger til - og man faktisk ARBEJDE på det.....jamen så var der i det mindste lidt at hænge sin hat på.

                          Men ja, vil man skifte træner skulle det have været gjort - og ellers må man vente. Og så skal der være en plan klar fra man trykker på knappen - og en afløser klar.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
                            Der har du vel ret. Men bliver ja håbet at to ægte profiler med kreative evner kan løfte det hele. Om KN og JH er god nok at finde det er til mindst tvivlsom. Frygter bare at duoen sidder så fast på deres positioner at vi ikke kan slippe af med begge før vi spiller i 1. Div..
                            Jeg sad lige og tænkte på, hvad Falk kunne udrette på OBs hold lige nu. Jeg tror nu, at det ville se noget anderledes ud, nu der faktisk er en fungerende defensiv organisation på holdet.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
                              Jeg sad lige og tænkte på, hvad Falk kunne udrette på OBs hold lige nu. Jeg tror nu, at det ville se noget anderledes ud, nu der faktisk er en fungerende defensiv organisation på holdet.
                              En skadesfri Falk ville være guld for det her hold, men ok .. Selv Mads Timm ville jo gå direkte ind på holdet lige nu uden at være i form.
                              OB havde været danske mestre nu, hvis ikke man i 2008 havde lagt kursen om og forsøgt at købe sig til et mesterskab med udenlandske stjerner. Havde man beholdt Ulrik Larsen, og bestyrelsen havde lagt mindre pres på Kim Brink, havde OB vundet mesterskabet mindst én gang siden. Jesper Hansen og Kent Nielsen skal i øvrigt fyres.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
                                Jeg sad lige og tænkte på, hvad Falk kunne udrette på OBs hold lige nu. Jeg tror nu, at det ville se noget anderledes ud, nu der faktisk er en fungerende defensiv organisation på holdet.
                                Enig, selvom jeg ville aldrig igen høre det navn...
                                "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                                - Norbert Elgert -

                                Comment

                                Working...
                                X