Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Kontinuitet min bare......Køb kvalitet nu eller drop strategien

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #46
    Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
    Du har lige sat tonen for resten af min totale argumentation i denne sag - det kan sådan set ikke siges eller skrives mere klart - dit (og SUs i øvrigt også) indlæg burde indsendes til FS som læserbreve, eller sættes op på væggen hos OSE, så de kan forstå, én gang for alle, hvilken klub de er kommet til og er ansat i. Og hvilket ansvar de har.

    De skal skabe begejstring igennem OB værdier - og undskyld - hverken Kent eller Jesper lever op til noget af det - og som SU skrev: Det er kun et spørgsmål om tid, før det står klart som blæk, at de aldrig får tingene til at fungere.

    Man kan ikke lære en fisk at flyve (med mindre de har vinger på)

    Mit, vores OB bliver misligholdt.

    MvH ChrisOB
    Tak. En klubs natur/kultur/tradition/stemning (prøver at undgå det der irriterende DNA-udtryk) er bare en bastant usynlig størrelse, man ikke bare lige kan fjerne eller lave om. Den er der alle steder, selvom man ikke lige kan se og føle den - ligesom The Force i Star Wars. Det kræver +10-12 års intensiv fokus på alle planer i en klub at ændre det, hvis det overhovedet kan lade sig gøre. Nu er jeg ikke indfødt Odenseaner, men det er da voldsomt tankevækkende at i 2017 hersker der stadig den der 'OB er de fisefornemme snobber'. Det viser hvor sejlivet den slags ting er. Udover det geografiske, så er der også nogle fodboldmæssige kulturparametre der former en klub og dennes fans. Det er ikke uden årsag, at sandsynligheden for at person der kan li' Atletico Madrid også bedst kan li' Dortmund i Bundesligaen. At en Ajax-fan bedst kan li' Barcelona i La Liga. Det er heller ikke uden grund at FCK valgte at spille helt i hvidt ligesom Real Madrid. Det store, fine hold i hovedstaden. Kæmpe signalværdi. Jeg er stærkt overbevist om, at en væsentlig parameter for at BIF har fået så hurtig og kontant succes under Zorninger, er ikke kun fordi han super dydtig træner, hvilket jeg ikke er tvivl om han er, men også at man har ramt klubbens natur. Den lå bare og ventede på den fornødne gødning, så den kunne vokse igen. Lige nu plejer beslutningstagerne i OB ikke den uudtømmelige gave klubnaturen er. Jeg håber det bliver bedre på sigt med Øens hold og ambassadørkorpset osv., men jeg er bange for at ambassadørene sælger budskabet om iskold pilsner og når folk kommer på stadion får de kastet fesen rosévin i fjæset. Men hvis man kan li' mange afleveringer, langsomt spil, personlige fejl, ingen point og Morten Olsen anno 2013, så er Ewii Park (kors i røven, det navn altså) det helt rigtige sted for dig.

    MvT
    Last edited by Marco van Tasten; 21-07-2017, 08:47.
    Får glæden tilbage, når OB vinder tre kampe i træk.

    Comment


      #47
      Vi har også en bestyrelsesformand og pengemand i Niels Thorborg, som ikke tegner nogen som helst linje eller fortælling i medierne, men kryber i flyverskjul, hver gang medierne henvender sig, allerhøjest, kan man få et svar på en mail. Hvad bilder den mand sig egentligt ind? Ja han har leveret penge, men har godt nok også udnyttet muligheden for sponsornetværk til sin egen fordel, og har fået muligheden for, at bygge en stor underholdningskoncern op, hvad det medfører sig af forretningsmuligheder og samarbejdspartnere, så mon ikke, han har fået rigeligt ud af engagementet.

      NT har åbenbart ingen anelse om, hvad OB er for en størrelse, og ser klubben som et værktøj i sin samlede forretningsaktiviteter. Jeg har engang hørt fra nogen der kommer i de kredse, at NT bare vil sælge et køleskab, men ikke forstår hvad fodbold er. Den lukkethed ejerkredsen repræsenterer er gift for klubben, og det har betydet, at man har lagt det hele i hænderne på JH og KN, som er totalt fejlcastede til klubben, de er to fremmedelementer i Ådalen. JH har ingen appel til fynske fans, KN lever lidt på sin mesterskabsstatus, men har ikke formået at rykke noget afgørende i OB, og har en filosofi og rekruttering, som ikke passer ind i OB.

      Hele organisationen trænger til at blive rystet igennem.....

      Comment


        #48
        Oprindeligt indsendt af Marco van Tasten Se indlæg
        Tak. En klubs natur/kultur/tradition/stemning (prøver at undgå det der irriterende DNA-udtryk) er bare en bastant usynlig størrelse, man ikke bare lige kan fjerne eller lave om. Den er der alle steder, selvom man ikke lige kan se og føle den - ligesom The Force i Star Wars. Det kræver +10-12 års intensiv fokus på alle planer i en klub at ændre det, hvis det overhovedet kan lade sig gøre. Nu er jeg ikke indfødt Odenseaner, men det er da voldsomt tankevækkende at i 2017 hersker der stadig den der 'OB er de fisefornemme snobber'. Det viser hvor sejlivet den slags ting er. Udover det geografiske, så er der også nogle fodboldmæssige kulturparametre der former en klub og dennes fans. Det er ikke uden årsag, at sandsynligheden for at person der kan li' Atletico Madrid også bedst kan li' Dortmund i Bundesligaen. At en Ajax-fan bedst kan li' Barcelona i La Liga. Det er heller ikke uden grund at FCK valgte at spille helt i hvidt ligesom Real Madrid. Det store, fine hold i hovedstaden. Kæmpe signalværdi. Jeg er stærkt overbevist om, at en væsentlig parameter for at BIF har fået så hurtig og kontant succes under Zorninger, er ikke kun fordi han super dydtig træner, hvilket jeg ikke er tvivl om han er, men også at man har ramt klubbens natur. Den lå bare og ventede på den fornødne gødning, så den kunne vokse igen. Lige nu plejer beslutningstagerne i OB ikke den uudtømmelige gave klubnaturen er. Jeg håber det bliver bedre på sigt med Øens hold og ambassadørkorpset osv., men jeg er bange for at ambassadørene sælger budskabet om iskold pilsner og når folk kommer på stadion får de kastet fesen rosévin i fjæset. Men hvis man kan li' mange afleveringer, langsomt spil, personlige fejl, ingen point og Morten Olsen anno 2013, så er Ewii Park (kors i røven, det navn altså) det helt rigtige sted for dig.

        MvT
        Helt enig: symbolerne, signalerne, den praktisk erfarede virkelighed, kombineret med fortællingen, er det der udgør kulturen. Jeg er f.eks. meget imod, at OB spillerne i højere grad træner kondition med bold, i stedet for at tage de der sindsyge løbeture. Det kan godt være, at der rent videnskabeligt og fysiologisk ikke er nogen forskel, men psykologisk er der. Det at løbe, til man er ved at kaste op i buskene langs åen, og så gennemføre, betyder, at man er et mandfolk, at man kan noget, man ikke kan i nogen andre klubber. Det skaber identitet, det skaber selvbevidsthed, det gør noget træning med bold ikke, det er bare at øve fodbold, og det gør alle andre også. Vi har brug for en kompromisløs smågal træner, der forstår at spille på de der psykologisk mekanismer, og gøre alle vores svagheder til styrker. Sådan har alle succestrænere gjort i OB førhen.

        Comment


          #49
          Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
          Vi har også en bestyrelsesformand og pengemand i Niels Thorborg, som ikke tegner nogen som helst linje eller fortælling i medierne, men kryber i flyverskjul, hver gang medierne henvender sig, allerhøjest, kan man få et svar på en mail. Hvad bilder den mand sig egentligt ind? Ja han har leveret penge, men har godt nok også udnyttet muligheden for sponsornetværk til sin egen fordel, og har fået muligheden for, at bygge en stor underholdningskoncern op, hvad det medfører sig af forretningsmuligheder og samarbejdspartnere, så mon ikke, han har fået rigeligt ud af engagementet.

          NT har åbenbart ingen anelse om, hvad OB er for en størrelse, og ser klubben som et værktøj i sin samlede forretningsaktiviteter. Jeg har engang hørt fra nogen der kommer i de kredse, at NT bare vil sælge et køleskab, men ikke forstår hvad fodbold er. Den lukkethed ejerkredsen repræsenterer er gift for klubben, og det har betydet, at man har lagt det hele i hænderne på JH og KN, som er totalt fejlcastede til klubben, de er to fremmedelementer i Ådalen. JH har ingen appel til fynske fans, KN lever lidt på sin mesterskabsstatus, men har ikke formået at rykke noget afgørende i OB, og har en filosofi og rekruttering, som ikke passer ind i OB.

          Hele organisationen trænger til at blive rystet igennem.....
          Enig. Det virker som om hele organisationen fra NT til KN er klinisk renset for udfordring, kritik, sparing. Som Campari-Duoen fra Fyens desværre har købt ind på. Leif Rasmussen kaldte det (at vi ikke havde hentet spillere) et sundhedstegn i 'Stemmer fra Ådalen'. Ja, det havde det været, hvis vi med denne trup var endt på en 4. plads sidste sæson. Det gjorde vi bare ikke. Man skal ikke skændes offentligt eller hænge sit beskidte undertøj ud i pressen, men lidt gnist, krydsen klinger og gejst må der sgu godt være. Det er trods alt HERRE fodbold, så mål nu noget diller i ny og næ. Zorninger har flere gange udfordret TB på magt og territorie, og TB har hver gang diplomatisk og bestemt fortalt hvor skabet står. Det samme skete i RFC under Colin Todd. Ledelsen i OB er den villavej hvor alle klipper hæk til tiden, maler gavlen i den accepterede farve, bager de rigtige boller og inviterer de rigtige naboer til kaffe. Det er altså sammen så pænt og nydeligt og der bliver aldrig sagt noget forkert. Men det fjerner FANDME også bare al livsgnist og det er pikkehamrende kedeligt.

          MvT
          Får glæden tilbage, når OB vinder tre kampe i træk.

          Comment


            #50
            Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
            Helt enig: symbolerne, signalerne, den praktisk erfarede virkelighed, kombineret med fortællingen, er det der udgør kulturen. Jeg er f.eks. meget imod, at OB spillerne i højere grad træner kondition med bold, i stedet for at tage de der sindsyge løbeture. Det kan godt være, at der rent videnskabeligt og fysiologisk ikke er nogen forskel, men psykologisk er der. Det at løbe, til man er ved at kaste op i buskene langs åen, og så gennemføre, betyder, at man er et mandfolk, at man kan noget, man ikke kan i nogen andre klubber. Det skaber identitet, det skaber selvbevidsthed, det gør noget træning med bold ikke, det er bare at øve fodbold, og det gør alle andre også. Vi har brug for en kompromisløs smågal træner, der forstår at spille på de der psykologisk mekanismer, og gøre alle vores svagheder til styrker. Sådan har alle succestrænere gjort i OB førhen.
            Flere fodspillere har jo gennem tiderne indrømmet, at man vare regulært ved at skide i bukserne, når man stod klar til at løbe ind på Odense Stadion, for man vidste, at nu skulle man have tæsk, blå mærker, hudafskrabninger og kæberaslere. Man kan godt sige, at udebaneholdets mentale tilstand er blevet meget bedre de sidste par år, for der er vist ikke nogle der er psykisk presset af at skulle løbe ind banen i dag.

            Jeg husker en eller anden Man Utd. kamp. MU havde spillet rigtig skidt, uden energi eller gejst. MU skifter Schweinsteiger ind, der som en vred tyr tonser direkte mod udeholdets bedste offensive spiller, slagter denne nådesløst og trækker et gult kort. MU var som forvanlet de sidste 15-20 minutter af kampen, også spillede pludselig med nerve og vilje. Schweini gad bare ikke mere pis!

            MvT
            Får glæden tilbage, når OB vinder tre kampe i træk.

            Comment


              #51
              Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
              Vi har også en bestyrelsesformand og pengemand i Niels Thorborg, som ikke tegner nogen som helst linje eller fortælling i medierne, men kryber i flyverskjul, hver gang medierne henvender sig, allerhøjest, kan man få et svar på en mail. Hvad bilder den mand sig egentligt ind? Ja han har leveret penge, men har godt nok også udnyttet muligheden for sponsornetværk til sin egen fordel, og har fået muligheden for, at bygge en stor underholdningskoncern op, hvad det medfører sig af forretningsmuligheder og samarbejdspartnere, så mon ikke, han har fået rigeligt ud af engagementet.

              NT har åbenbart ingen anelse om, hvad OB er for en størrelse, og ser klubben som et værktøj i sin samlede forretningsaktiviteter. Jeg har engang hørt fra nogen der kommer i de kredse, at NT bare vil sælge et køleskab, men ikke forstår hvad fodbold er. Den lukkethed ejerkredsen repræsenterer er gift for klubben, og det har betydet, at man har lagt det hele i hænderne på JH og KN, som er totalt fejlcastede til klubben, de er to fremmedelementer i Ådalen. JH har ingen appel til fynske fans, KN lever lidt på sin mesterskabsstatus, men har ikke formået at rykke noget afgørende i OB, og har en filosofi og rekruttering, som ikke passer ind i OB.

              Hele organisationen trænger til at blive rystet igennem.....
              Det er altså lidt sjovt at der herinde er to modsatrettede diskurser, som dog har det til fælles at de ikke bryder sig om Kent Nielsen i OB:
              Den ene grupper er dem som dig, der gerne vil have Richard Møller/Ove P.-stilen tilbage, hvor man er komplet ligeglade med moderne træningsmetoder og hvor det hele falder tilbage på hårdt arbejde og fysik (det er sat hårdt op, der er selvfølgelig flere aspekter).
              Den anden gruppe mener at tiden er løbet fra de gamle trænertyper (som Kent Nielsen betragtes som en del af) og for længst er overhalet af nye unge upcomings, som er langt mere moderne i deres tilgang til eksempelvis konditionstræning, taktisk træning, motivation, coaching mv.

              Det er lidt sjovt, hvordan det gamle udtryk om at "min fjendes fjende er min ven" så tydeligt kommer til udtryk herinde i disse dage - for jeg er ikke i tvivl om, at den dag Kent Nielsen eventuelt måtte blive fyret og man finder hans afløser i en af de to lejre beskrevet ovenfor, så får man halvdelen af forum på nakken. Men indtil da, kan man da enes om at man gerne vil af med Kent Nielsen. Lidt som når Dansk Folkeparti og Enhedslisten kan blive enige om at vi skal ud af EU. Hvad der så skal ske i stedet er der til gengæld ret stor uenighed om..

              Comment


                #52
                Oprindeligt indsendt af driflin Se indlæg
                Det er altså lidt sjovt at der herinde er to modsatrettede diskurser, som dog har det til fælles at de ikke bryder sig om Kent Nielsen i OB:
                Den ene grupper er dem som dig, der gerne vil have Richard Møller/Ove P.-stilen tilbage, hvor man er komplet ligeglade med moderne træningsmetoder og hvor det hele falder tilbage på hårdt arbejde og fysik (det er sat hårdt op, der er selvfølgelig flere aspekter).
                Den anden gruppe mener at tiden er løbet fra de gamle trænertyper (som Kent Nielsen betragtes som en del af) og for længst er overhalet af nye unge upcomings, som er langt mere moderne i deres tilgang til eksempelvis konditionstræning, taktisk træning, motivation, coaching mv.

                Det er lidt sjovt, hvordan det gamle udtryk om at "min fjendes fjende er min ven" så tydeligt kommer til udtryk herinde i disse dage - for jeg er ikke i tvivl om, at den dag Kent Nielsen eventuelt måtte blive fyret og man finder hans afløser i en af de to lejre beskrevet ovenfor, så får man halvdelen af forum på nakken. Men indtil da, kan man da enes om at man gerne vil af med Kent Nielsen. Lidt som når Dansk Folkeparti og Enhedslisten kan blive enige om at vi skal ud af EU. Hvad der så skal ske i stedet er der til gengæld ret stor uenighed om..
                Hvilken lejr tilhører du?

                MvT
                Får glæden tilbage, når OB vinder tre kampe i træk.

                Comment


                  #53
                  Oprindeligt indsendt af Marco van Tasten Se indlæg
                  En gut som Conte råber og skriger jo også i +90 minutter.
                  Conte er grotesk passioneret, Conte er vred, Conte er rasende, Conte farer rundt i ekstase ved en scoring. Det giver energi.
                  Kent er skuffet, Kent er frustreret, Kent er opgivende, Kent kan lige knytte næven ved en scoring. Det dræner energi.
                  Bagefter kampen føler Kent 'hvad er det nu det hedder' Nielsen noget med ærgelse og marginaler og godt spil i perioder.

                  http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/h...-systemskifte/

                  Bemærk disse udtalelser fra Hjulmand i ovensående link:

                  - Vi arbejder i klubben på at skabe et solidt fundament både strategisk og økonomisk, så vi kan blive i toppen af ligaen og ikke blot have en enkelt successæson.
                  Læs = Kære fans, vi knokler alt vi kan, men kan ikke love top 6 hvert år lige nu.

                  - Klubben er bygget op omkring et stærkt ungdomsarbejde, hvor vi udvikler spillerne og hjælper dem videre i deres karriere, og salget af Ingvartsen og Lobotka viser, at vi gør noget rigtigt.
                  Læs = Kære fans, vi ved godt det er træls at vi sælger jeres største mancrush'es, men det er sådan vores biks er. Lev med det og hver stolt over at vi kan hjælpe dygtige folk videre.

                  Og så lige den her:
                  - Som træner kigger jeg på, hvilke spillere jeg har, og når man sælger spillere som Lobotka og Ingvartsen, må vi justere i vores spil. Derfor har vi været nødt til at gennemføre et mindre systemskifte, siger Hjulmand.
                  Læs = Hjulmand er stædig ift. at skabe resultater og fleksibel ift. stil og system. Kent er stædig ift. at få stil og system til at virke og fleksibel ift. resultaterne.

                  Det sidste er fint nok, for jeg tror grundlæggende på, at jo mere man øver sig på noget, desto bedre bliver man til det. At få en fisk til at flyve, kan man dog bare ikke øve sig ud af. Vi så hvad der skete med FC Vestsjælland, da de skulle til at spille tiki-taka og hver eneste gang Stoke mangler resultater, så går de tilbage til Crouch på toppen og direct play i regnvejr, for det ligger i deres NATUR. Uanset hvor mange Bojan'er, Affeley'er og Shaqiri'er de henter. Vi så også en Steinlein (selvom jeg dog ikke kan døje den mand) gå ud at indrømme, at de ikke havde hentet spillere der passede ind til deres NATUR. Troels Bech har også udtalt, at man havde brainstormet en hel del på hvad der er BIF's tradition og NATUR da man skulle hyre Zorninger. Vi så hvad der skete, da FCK hentede Christian Andersen med træsko og smøg i kæften. Kunne man forstille sig røgelsesdyrkeren og krammebamsen Jonas Dahl blive træner i FCK og holde grillaften med de udenlandske profiler? Nej, ikke rigtig vel.

                  "Insanity: Doing the same thing over and over again and expecting different results." - Albert Einstein.

                  OB er bare ikke fedteri/nipseri, manglende dedikation, dårlige undskyldninger.
                  OB er hårdt arbejde, total dedikation, ærlighed, ydmyghed.

                  Nogle ledere nyder meget mere det fede i ordlyden af deres titel, end det ansvar og den opgave der ligger i titlen. Jeg kan godt frygte, at Jesper Hansen hører til denne kategori. Han er ham fra gymnasiet, er består alle eksaminer med nød og næppe, men samtidig tror han er lige så dygtig som hende der fik lutter 12-taller. Ja, I fik begge en hue, men så stopper sammenligningen også der. Andre sportschefer har fået mere ud af mindre.

                  Bid også mærke i hvor åbent og ærligt Bo H. fortalte om de søvnløse nætter hans målmandstræner og ham havde lagt i at finde deres nye keeper. Han deler med og indrager deres fans. Man dyrker altså ikke fodbold som fan for at få alenetid, isolation og fordybelse med egne tanker. Man gør det heller ikke fordi man har en fanatisk fascination af et enkeltindivid. Har man brug for den slags, så kan man se boksning, tennis, skak og den slags. Man dyrker bold på pga. fællesskab, tilhørsforhold, at tilhøre en stamme, at være indraget noget mere end det individuelle. Jeg gik sommerdag for nogle år siden ikke så langt fra Amalienborg med min Søren Berg trøje på. En bil kommer kørende forbi, og alle vinduer blev rullet ned og tre gutter stak overkroppen ud af vinduet og råbte 'OOOOOOOO'ENSEEEEEEE' efter mig. Jeg var HØJ flere dage efter. Jesper Hansen skal til at fatte, at han arbejder et sted hvor sandkage, lokal-tv, middelmådige resultater og jysk tavshed ikke er nok.

                  Vores næste sportsdirektør kan passende læse samtlige bøger om Richard Møller Nielsen, tage sig en sommerhustur med Høgh, Helveg og Hemme og derfra så lave profilen på vores næste træner. Så er vi da nået et stykke.

                  MvT
                  Super godt indlæg. Jeg er stor fan af denne tråd. Kan faktisk ikke mindes så spændende og konstruktiv debat her på forum.

                  Nu kan vi jo alle blive overrasket i denne sæson, men det virker efterhånden som om, at vi på tværs af tidligere meninger har opnået konsensus om, at det går den forkerte vej for OB. Jeg håber snart, at vi tager fejl, men erfaringen fra de 2-3 sidste sæsoner viser desværre, at vi er flere herinde, som har meget nemt ved at forudse sæsonens udkomme. Personligt tror jeg, at det er Kent Nielsens sidste sæson, men spørgsmåleg er, om vi slipper af med kræmmer-Jesper også. Man har jo lov at håbe. Meny i Grindsted skulle eftersigende have brug for en ny uddeler.
                  OB havde været danske mestre nu, hvis ikke man i 2008 havde lagt kursen om og forsøgt at købe sig til et mesterskab med udenlandske stjerner. Havde man beholdt Ulrik Larsen, og bestyrelsen havde lagt mindre pres på Kim Brink, havde OB vundet mesterskabet mindst én gang siden. Jesper Hansen og Kent Nielsen skal i øvrigt fyres.

                  Comment


                    #54
                    Oprindeligt indsendt af Marco van Tasten Se indlæg
                    Hvilken lejr tilhører du?

                    MvT
                    Lige nu tilhører jeg en helt tredje lejr, som vi kun er et par stykker i, nemlig den der vil give Kent denne halvsæson med før en eventuel fyreseddel. Og skulle det komme på tale, vil jeg så tilhøre lejren der håber på en mere moderne træner a la David Nielsen eller Jakob Michelsen.

                    ..og derudover mener jeg at vi skal blive i EU.

                    Comment


                      #55
                      Virkelig gode indlæg MvT. Det var dét OB jeg blev fan af for 20+ år siden og følte stolthed over at følge. Lige nu er meget af den stolthed væk, det er blevet en grå jysk-sindigheds-masse der ikke er til at holde ud. Jeg forventer ikke topplaceringer hvert år, men spillerne skal fanme dø med støvlerne på.
                      OB: Danske mestre i 2075/6

                      Comment


                        #56
                        Oprindeligt indsendt af StateTrooper Se indlæg
                        Super godt indlæg. Jeg er stor fan af denne tråd. Kan faktisk ikke mindes så spændende og konstruktiv debat her på forum.

                        Nu kan vi jo alle blive overrasket i denne sæson, men det virker efterhånden som om, at vi på tværs af tidligere meninger har opnået konsensus om, at det går den forkerte vej for OB. Jeg håber snart, at vi tager fejl, men erfaringen fra de 2-3 sidste sæsoner viser desværre, at vi er flere herinde, som har meget nemt ved at forudse sæsonens udkomme. Personligt tror jeg, at det er Kent Nielsens sidste sæson, men spørgsmåleg er, om vi slipper af med kræmmer-Jesper også. Man har jo lov at håbe. Meny i Grindsted skulle eftersigende have brug for en ny uddeler.
                        Hahaha. Ja sgu. Kan være den store fælles enighed bliver det jinx der gør, at vi går en god sæson i møde. Ville være dejlig ironisk og paradoksalt.
                        Glæder mig til top 4 og pokalguld.

                        MvT
                        Får glæden tilbage, når OB vinder tre kampe i træk.

                        Comment


                          #57
                          Oprindeligt indsendt af Marco van Tasten Se indlæg
                          Hahaha. Ja sgu. Kan være den store fælles enighed bliver det jinx der gør, at vi går en god sæson i møde. Ville være dejlig ironisk og paradoksalt.
                          Glæder mig til top 4 og pokalguld.

                          MvT
                          Det er fantastisk befriende at der ikke er alt det mudderkastning mellem os fans som tidligere set hvor det var svært for nogle at acceptere at andre havde en anden mening end dem selv . At grunden til den større enighed herinde så er bedrøvende er en anden snak .
                          817 ⚪️
                          Y.N.W.A ❤️

                          Comment


                            #58
                            Oprindeligt indsendt af driflin Se indlæg
                            Det er altså lidt sjovt at der herinde er to modsatrettede diskurser, som dog har det til fælles at de ikke bryder sig om Kent Nielsen i OB:
                            Den ene grupper er dem som dig, der gerne vil have Richard Møller/Ove P.-stilen tilbage, hvor man er komplet ligeglade med moderne træningsmetoder og hvor det hele falder tilbage på hårdt arbejde og fysik (det er sat hårdt op, der er selvfølgelig flere aspekter).
                            Den anden gruppe mener at tiden er løbet fra de gamle trænertyper (som Kent Nielsen betragtes som en del af) og for længst er overhalet af nye unge upcomings, som er langt mere moderne i deres tilgang til eksempelvis konditionstræning, taktisk træning, motivation, coaching mv.

                            Det er lidt sjovt, hvordan det gamle udtryk om at "min fjendes fjende er min ven" så tydeligt kommer til udtryk herinde i disse dage - for jeg er ikke i tvivl om, at den dag Kent Nielsen eventuelt måtte blive fyret og man finder hans afløser i en af de to lejre beskrevet ovenfor, så får man halvdelen af forum på nakken. Men indtil da, kan man da enes om at man gerne vil af med Kent Nielsen. Lidt som når Dansk Folkeparti og Enhedslisten kan blive enige om at vi skal ud af EU. Hvad der så skal ske i stedet er der til gengæld ret stor uenighed om..
                            Tror, det er dig og din tolkning, der skaber en så sort-hvid opstilling af debatten, og det er nok typisk for dem, der har det med at se ned på enhver der vælger at debattere herinde, og optegne et meget fortegnet billede. Jeg har ingen steder sagt, at jeg er imod moderne tilgange til f.eks. coaching, mandskabspleje mv. Min mission handler om, at der er nogle ting i vores fortid, som vi skal lære af, og som man skal forstå, og så skal man med afsæt i det, tilpasse sig de moderne tider, naturligvis. Ricardo var stor fortaler for, hele tiden at følge med udviklingen, hele tiden være på forkant. Så dit billede af debatten, er noget, du skaber, ikke noget, jeg har argumenteret for.

                            Comment


                              #59
                              Oprindeligt indsendt af driflin Se indlæg
                              Lige nu tilhører jeg en helt tredje lejr, som vi kun er et par stykker i, nemlig den der vil give Kent denne halvsæson med før en eventuel fyreseddel. Og skulle det komme på tale, vil jeg så tilhøre lejren der håber på en mere moderne træner a la David Nielsen eller Jakob Michelsen.

                              ..og derudover mener jeg at vi skal blive i EU.
                              Jeg er meget lun på David Nielsen også, men han har jo netop elementer af både de klassiske dyder og moderne tilgange, men vigtigst af alt forstår, hvad attitude, udtryk og psykologi handler om.

                              Comment


                                #60
                                Oprindeligt indsendt af driflin Se indlæg
                                Lige nu tilhører jeg en helt tredje lejr, som vi kun er et par stykker i, nemlig den der vil give Kent denne halvsæson med før en eventuel fyreseddel. Og skulle det komme på tale, vil jeg så tilhøre lejren der håber på en mere moderne træner a la David Nielsen eller Jakob Michelsen.

                                ..og derudover mener jeg at vi skal blive i EU.
                                Tror nu der er flere i denne tredie lejr. At fyre KN nu ville være tåbeligt. Skulle man fyre en træner på baggrund af, at klubbens målsætning ikke bliver nået, så skulle han jo være gået sidste sæson. Men det er NU det skal leveres. KN har ikke en arvet trup. Han har sin egen. JH har sin egen træner + trup.

                                Som sagen står nu, så tror jeg kan jeg ikke rigtig se hvad der skulle pege i den rigtige retning. Havde KN udført noget solidt i sommerpausen, så havde vi set et andet udtryk mod FCN. Man kan i hvert fald ikke undskylde det med, at han har skullet spille en masse nye spillere ind. Vi blev altså ikke kun slået på teknik, men også på vilje og gejst. Dét falder tilbage på KN. Vinder vi de næste fem kampe i træk, så er situationen selvsagt en komplet anden. Tingenes tilstand ser bare ud fuldstændig som de har gjort i to år. (Bort)forklaringerne er bare væk nu. Om det er rød pølse med ketchup eller rød pølse med sennep, så er det stadig rød pølse. Intet har basalt ændret sig.

                                Det at JH melder top 6 ud som mål, er bare stærkt provokerende. Det er som at sidde i tæt kø på motorvejen med 15 km/t. Der står godt nok 130 km/t på skiltet, men man ved jo godt det aldrig kommer til at ske. Omstændighederne gør, at man kun kan køre 15 km/t.

                                Jeg tror ikke på en panikfyring nu. Får vi et fiasko eftertår, som det tyder på, så håber jeg bare at både JH og KN ryger samtidig, for det lugter bare for meget kammerateri mellem de to. Enig i at vi holder status quo frem til Jul.

                                MvT
                                Får glæden tilbage, når OB vinder tre kampe i træk.

                                Comment

                                Working...
                                X