Oprindeligt indsendt af mc.dgh
Se indlæg
Jeg kender en sponsor, der så vidt jeg husker betaler lidt mere end 15.000 kroner pr siddeplads på vippen.
Med i prisen får han mad før hjemmekampene og så er der lidt sponsorarrangementer en gang i mellem. Men den mest interessante del af hans sponsorat er, at det giver adgang til vippen og muligheden for at invitere kontakter på stadion.
Ifølge Stiftstidende har ca 50 frivillige haft mulighed for at benytte sig af tilbuddet på vippen.
Hvis de 50 pladser i stedet afsættes til sponsorer kan de med ovenstående pris give 750.000 kroner i sponsorater. Nogle af pengene skal bruges til mad og lignende, men der er vel en pæn portion penge tilbage.
Den sponsor jeg kender betaler ikke et af de dyre sponsorater, men sikkert heller ikke det billigste, så det er selvfølgelig svært at sætte et nøjagtigt tal på den potentielle gevinst.
OB har de seneste år skåret ind til benet. Og selvom der er skåret ind til benet, kommer klubben formentlig ud med et millionunderskud for i år.
Det kan godt være det kan ses som kølig kassetænkning at flytte de frivillige til en anden tribune. Det var det også dengang jeg selv blev flyttet fra vip-tribunen efter at have haft fast plads der i mere end 15 år.
De frivillige får trods alt stadig gratis sæsonkort. Et kort til en værdi af 1200 kroner årligt.
Derudover vil det da være fint at afsætte et beløb til at lave særarrangementer for dem for at anerkende deres engagement. Umiddelbart synes jeg, man vil anerkende dem mere ved at invitere dem alene ud at spise frem for, at de "bare" er en del af de mange andre, der får sig en øl efter kampen under vip-tribunen.
Den største bommert i denne sag er den kommunikationsmæssige håndtering.
Comment