Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Jesper Hansen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
    Uheldig i Brøndbytiden? vi ligner fuldstændig BIF under KN: pænt spil langs jorden, men uden mod, saft og kraft.

    Ha ha ha .., tror han mon selv på det ævl ?
    817 ⚪️
    Y.N.W.A ❤️

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
      Ha ha ha .., tror han mon selv på det ævl ?
      Tabellen lyver aldrig, og har aldrig gjort det

      Comment


        Det med Brøndby handlede lidt om den uro der var... og som han sagde så havde han 3 direktører/sportsdirektører i den tid han var der...

        Omvendt kan man så sige, det giver ikke rigtig noget + for ham nu at der var så meget bøvl i BIF, for i hans tid i OB har det været faste rammer, med de samme mennesker i setuppet i hele hans tid, og med meget stor indflydelse på de indkøb der er lavet, men resultaterne er jo stadig elendige...
        Til-afgange under Alm: 96 - still counting

        Comment


          Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
          Det du beskriver her - er jo den generationskamp, som vi er ved at tabe. Bigly.

          Jeg oplevede det selv hele vejen op igennem 90'erne, hvor de dér Brøndby-aber dukkede op og fyldte det hele, men vi kæmpede imod, og OB var, qua det fynske islæt på holdet; de fynske profiler, saft og kraft, stadig et navn, som kunne trække børnene væk fra Ebbe Sand. Væk fra Ole Bjur og Per Nielsens klamme gule trøjer. Da jeg så arbejdede i en fodboldklub hen imod OSE's indtog, opdagede jeg hvor mange Brøndby og FCK-trøjer, der dukkede op til fodboldskolerne. Men så snart vi begyndte at vinde; så forsvandt de trøjer og børnene rendte rundt i OB-trøjerne. De havde Club Victor-madkasser, penalhuse, nøgleringe og alle de små ting, som er med til at holde et barn interesseret længe nok til at tilhørsforholdet hænger fast.

          Med de sidste 6 år har været én lang nedtur - og så forsvandt OB-trøjerne. Så forsvandt madkasserne, penalhusene og alle de små tingel-tangel, som der hører en fanbase til. Og det bidrog Jesper Hansen og CO så med ved at nedtrappe alle aktiviteter omkring fanshoppen. Og til sidst udlicitere salget, der så har elimineret det mest af "tingel-tanget". Nedergaard bliver fyret. Helveg forsvinder. Høgh'en forsvinder. Oldboysholdet med koryfæerne - der vandt DM for Oldboys i VORES navn - de forsvandt til OKS.

          Og så har de den frækhed at påstå, at de er ved at opbygge en kultur! De må virkelig tro, at vi har grød i hovedet.

          Nej kampen imod ledelsen er MEGET mere end bare utilfredshed med resultater. Det er kampen om følelsen. Om børnene. Om den næste generation - om at holde dampen oppe. For hvis fædrene også mister interessen, hvem filan skal så lære de nye fans om det gode ved at holde med et lokalt hold?

          Næ de bliver Brøndby og FCK's generation! Igen. Og denne gang frygter jeg, at selv hvis vi begynder at vinde igen - så kommer de ikke tilbage. Så bliver vi Vejle. Så bliver vi reduceret til ligegyldighedens holdeplads, hvor det eneste vi har, det er minderne.

          Så er de unge ligeglad med fars, onkels, mors, bedstefars, oldefars beretning om dengang vi trynede Real Madrid på Bernabeu. Eller da Tembo smækkede den ind til 4-3 imod Brøndby. Eller da Miti kunne tæmme en hvilken som helst bold - og Generalen hive i Risagers nosser.

          Nej - kan du huske dengang ham den tynde svensker trak ind i banen og afleverede bagud? Eller da Jesper Hansen gik efter Mohammed Fellah?

          Wow - sikke minder!

          MvH ChrisOB
          En Fellah som end ikke var i truppen for FCN igår. Ååååååååhhh disse miiiiinder det dem der gi..............

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
            Det med Brøndby handlede lidt om den uro der var... og som han sagde så havde han 3 direktører/sportsdirektører i den tid han var der...

            Omvendt kan man så sige, det giver ikke rigtig noget + for ham nu at der var så meget bøvl i BIF, for i hans tid i OB har det været faste rammer, med de samme mennesker i setuppet i hele hans tid, og med meget stor indflydelse på de indkøb der er lavet, men resultaterne er jo stadig elendige...
            Altså tager jeg meget fejl, hvis jeg husker det sådan, at han overtog et BIF hold der førte rækken i vinterpausen, efter at være ledet af Tom Køhlert i en også meget turbulent BIF tid?

            Comment


              Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
              Altså tager jeg meget fejl, hvis jeg husker det sådan, at han overtog et BIF hold der førte rækken i vinterpausen, efter at være ledet af Tom Køhlert i en også meget turbulent BIF tid?
              Det siger han også i interviewet.
              Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

              OB - engang var vi gode

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Tåhyler Se indlæg
                Det siger han også i interviewet.
                så han erkender indirekte, at hans argument ikke holder :-)

                Comment


                  Er der forresten nogen, der ved, om man på en måde kan komme i kontakt med JH? En mailadresse, som ikke er ob@ob.dk? Han er heller ikke at træffe på jh@ob.dk. Og hvis nogen er nervøse, så handler det ikke om nogen form for trusler ;-)

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg
                    Jeg er ikke super interesseret i at rippe op i alle de gamle diskussioner. De har været diskuteret frem og tilbage så mange gange herinde. Men nu agerer jeg lige høflig og svarer på nogle af dine spørgsmål-
                    Først vil jeg dog lige pointere, at det ikke var JH, der hentede N’koum. Faktisk synes jeg, at N’koum er et glimrende eksempel på det, som JH overtog. Rodet og på alt for dyre kontrakter. Der har også været noget fremme med, at lønningerne stort set på ingen måde var linket til resultaterne på banen, så selvom resultaterne (også) dengang var dårlige, så havde det ringe indflydelse på udgifterne til lønnen. Det har man vist forsøgt at rette op på. Det var vist også noget af det, der gav rod i Falk forhandlingerne (Oh no, I didn’t…)
                    Når du så står med en spillertrup med dyre lønninger, og du samtidig skal skære voldsomt i budgettet (de procentsatser jeg har hørt er voldsomme, men vil ikke nævne dem her, selvom det er lidt plat og udvander mine argumenter lidt)., så har man en lorteopgave. Jeg skrev vist ikke, at klubben har været decideret truet på eksistensen, men at det kunne den (måske) være blevet, hvis vi havde fortsat i samme spor som før JH (” Jeg er af den overbevisning, at klubbens eksistens havde været i fare, hvis vi havde kørt videre i det tidligere spor.”). Som jeg også indikerede, så er JH nok ikke den eneste, der kunne løse opgaven (men det er nu engang ham, der har gjort det), og formentligt/forhåbentligt var den økonomiske opbremsning sket lige meget hvad, så det aldrig var kommet til en truende konkurs. Derudover er økonomien selvfølgelig også lidt svær at diskutere. For det første kender vi den ikke i detaljer, og for det andet så vil man jo altid kunne argumentere for, at man også har mistet indtægter i form af tv-penge etc. pga dårlige resultater, så hvis man havde købt bedre osv. Osv., det anerkender jeg.
                    Nu nævner du Jønsson og KEP, og det er så to af dem, som jeg ville betegne som ”støttespillere”, der har skuffet, og som trak ned i min vurdering, så der er vi på linie.
                    Det var vel PH der startede med at hente N'koum Diarre og Hannes på lange lidt dyre kontrakter til ufærdige talenter. Var lidt omkring OB på det tidspunkt PH kiggede ikke meget på talentafdelingen.

                    SÅ det tæller så absolut positivt at vi nu har en træner og sportsdirektør, som meget gerne vil de unge talenter og har det som et absolut succeskriterie.

                    Vi debatører 25 til 30 aktive - kendetegner jo ikke alene debatten om OB, dog tror jeg at vi er en fin stemme,der bliver ofte refereret fra dette forum i pressen.

                    Kritikken er stærkest fra alle de tilskuer der bliver væk, og ikke gider OB længere, de viser at vi er en klub i krise.

                    Det bliver meget svært at genskabe en større fankultur, hvis spil og resultater fortsætter ned af bakke.

                    Visker meget gerne tavlen ren, hvis det viser sig at JH og KN faktisk har fat i det rigtige med trup sammensætning, og spillet begynder at fungerer og resultaterne kommer her i forårssæsonen.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Aagaard Se indlæg
                      Er der forresten nogen, der ved, om man på en måde kan komme i kontakt med JH? En mailadresse, som ikke er ob@ob.dk? Han er heller ikke at træffe på jh@ob.dk. Og hvis nogen er nervøse, så handler det ikke om nogen form for trusler ;-)
                      den hedder jeha@ob.dk

                      Comment


                        http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/m...r-at-overleve/

                        Se her Jesper Hansen og Kent Nielsen: Det klare mål. Ikke bare "Så langt væk fra de nederste pladser som muligt". Nej OVERLEVELSE.

                        Viborg ved, at det ikke er tilfældigt, at de ligger dér, hvor de gør. Viborg ved, at de skal kæmpe sig op for at få selvtillid.

                        Jesper Hansen og Kent Nielsen? De tror stadig, at det er uheld og en dårlig halvsæson fra angriberne, der gør, at vi ligger dér, hvor vi gør.

                        Dem som ikke tager alvoren alvorligt - er dem det rammer ekstra hårdt når virkeligheden rammer.

                        MvH ChrisOB
                        1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Ricardo Se indlæg
                          Det var vel PH der startede med at hente N'koum Diarre og Hannes på lange lidt dyre kontrakter til ufærdige talenter. Var lidt omkring OB på det tidspunkt PH kiggede ikke meget på talentafdelingen.

                          SÅ det tæller så absolut positivt at vi nu har en træner og sportsdirektør, som meget gerne vil de unge talenter og har det som et absolut succeskriterie.

                          Vi debatører 25 til 30 aktive - kendetegner jo ikke alene debatten om OB, dog tror jeg at vi er en fin stemme,der bliver ofte refereret fra dette forum i pressen.

                          Kritikken er stærkest fra alle de tilskuer der bliver væk, og ikke gider OB længere, de viser at vi er en klub i krise.

                          Det bliver meget svært at genskabe en større fankultur, hvis spil og resultater fortsætter ned af bakke.

                          Visker meget gerne tavlen ren, hvis det viser sig at JH og KN faktisk har fat i det rigtige med trup sammensætning, og spillet begynder at fungerer og resultaterne kommer her i forårssæsonen.
                          Jeg er én af de stærkeste kritikere, og jeg bliver IKKE væk. Så det passer altså ikke.

                          MvH ChrisOB
                          1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                            Jeg er én af de stærkeste kritikere, og jeg bliver IKKE væk. Så det passer altså ikke.

                            MvH ChrisOB
                            Hej Chris det var ikke sådan ment - kritikken kommer stærkt udtryk og har meget større konsekvenser for OB når der er så stort et fald i tilskuertallet. End at debatten her inde mest fokuserer på de negative side. Ikke at debatten ikke har betydning der refereres i pressen fra forum, og der sættes ord på utilfredsheden

                            Syntes personligt at det altid er spændende at følge OB, særligt når der kommer flere og flere unge spillere.

                            Comment


                              Kort sagt når man vinder har man altid ret, og når det modsatte gør sig gældende...såeh.. Jeg læste et artikel/læserbrev/kronik for nyligt på Fyens.dk(har sikkert været debatteret heftigt her på forum?), skrevet af tidligere reservemålmand Emil Ousager(usikker på nydansk;)).

                              Her blev naturloven, som jeg starter indlægget med, bøjet i en grad der var komisk at læse.. Pludselig var Lars Olsen og Ove Pedersen skurke i OBs deroute?? Thomas Helveg derimod en helt, åbenbart med den argumentation, at han var en genetisk OB dreng. Havde det DNA der skulle til. Mit tilhørsforhold til OB var ikke eksisterende dengang, dog husker jeg ting der foregik dengang set med udenforståendes øjne. Selvfølgelig husker man OB, da de var et tophold, der dog lige manglede det allersidste til at vælte FCK af tronen. Deres bedste "shot" var dog i første sølvsæson, og hvis jeg ikke husker forkert førte de ved vinterpausen? de var meget godt samspillede med nogen klare profiler på holdet, men de var også et begyndende aldrende mandskab.. En af de aldrende var netop Thomas Helveg.

                              Ousager fremhæver bl.a. byture ved Djemba Djemba, som en af årsagerne til OBs forfald. FCK havde også lignende episoder med bl.a. Myklands bytur, eller Heine Fernandez offentlige kritik af manglende spilletid. Fælles for alle disse episoder var en dybt proffesionel intern afklaring med behørig konsekvens, hvis påkrævet. Dette var gældende for både FCK og OB. I tilfældet med Heine Fernandez fik han en længere karantæne/kold skulder fra trænerteamet. Man går ikke egenhændigt ud til medierne og "lækker" noget som helst med kød på til medierne, kald der kedeligt.., men så er der ro på. Sportschefen skal nok klare den del!

                              Samtidig kunne man i medierne følge bl.a. skandaleklubberne AGF og Brøndby, hvor alle skreg med hvert sit næb.., hvor småt fnidder blandt spillerne blev blæst op til offentligt skue. Nye meldinger om ændrede målsætninger om slutplaceringer baseret på et run på en til to sejre hos Brøndby. Farcen med onkel Kurts millioner, ditto Jesper Nielsen i BiF. Per Bjerregaard, hvor længe kørte den magtkamp ikke? OB blev af udenforstående betragtet som FCK, kedelige.., intet skandaleguf...

                              Men så..!! Brink og Olsen fyrede. Helveg ude i medierne med skandalehistorier om de to..! Og så bliver han vel vanen tro "straffet" for at bryde klare principregler? Nej han bliver belønnet, gudhjælpemig!!! Fra den dag af, væltede det korthus, der hedder intern disciplin jævnført ovenstående. At man stadigvæk blev nummer 2, kan man takke netop Brink og Olsens forudgående arbejde for! Man endte dog 26 point bag FCK og var ikke i nærheden af guld! Så skal man lede efter grunde fra dengang til OBs aktuelle deroute, så er det Imo hverken Olsen eller Brink der står først for skud! Eller Ove Pedersen for den sags skyld, men den kritik er så langt ude, at den ikke er kommentarer værdig,

                              Comment


                                Vildt nok at der ikke er postet i denne tråd i 2 måneder. Det må sgu gå godt i OB

                                JH noterer sig Joao P's udtalelser
                                http://www.tipsbladet.dk/nyhed/super...ras-udtalelser

                                Comment

                                Working...
                                X