Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Jesper Hansen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Er meget enig i af der har været mange dårligdomme, vores dårlige efterår skyldes jo også at JN egentlig har skaffet os 2 gode angribere som også startede med at levere men begge har skuffet i efteråret, syntes ikke rigtig man kan klandre JH for dette.

    De har så begge nu scoret og forhåbenligt er der mere i vente, og så kommer Helenius jo også til sommer, Edmundsen har jo været fænomenal, ligesom Casper Nielsen.

    Omkring at det er klubben og ikke JH der er ved at styrke fanscenen, ved jeg ikke om der er belæg for at sige, mener det er sandsynligt at han som sportsdirektør også kan være igangsætter for dette.

    Det er selvfølgelig problematisk hvis han ikke formår at reagerer på transfermarkedet, men det er vel også en sandhed med modifikationer, man kan jo også mene at de spillere der vælges er udfra strategien på den lange bane at lave et meget sammenspillet og stabilt hold med brug af mange unge spillere, og egne talenter. Derfor skal der selvfølgelig også kunne samles nedfaldsfrugt op og lave en god forretning som vi gjorde med Zahore.

    På trods af det sløje efterår, tror jeg meget mere på strategien nu, og er sikker på at vi klarer frisag, og vil være i top 6 i næste sæson, syntes vi hører hjemme der.

    Selvfølgelig hvis der dukker en meget bedre sportsdirektør op, ved ikke om der findes mange af dem, der syntes at være en overvægt af dårlige.

    Det virker som KN og JH har et glimerende samarbejde, mange af de nye spillere er jeg sikker på KN har ønsket, og JH har så skaffet ham dem.

    Comment


      Synes ikke der skal ske de store revolutioner omkring førsteholdstruppen. Når det er sagt, så bør vi kunne være skarpere på vores ageren, når vi henter spillere, der har været for mange gange hvor "vi" har siddet og vidst det var en fejl i det øjeblik kontrakten blev skrevet.

      Enten skal Jesper skiftes eller også skal vi tilføjes en i organisationen, der har bedre styr på spillermarkedet. Et navn der rumsterer i mit hoved er Ole Nielsen (Randers), i stedet for eller sammen med Jesper. Jeg kunne godt have Jesper til "excel" og Ole til Scouting.

      Edit. Kom bare med Kasper Kusk, men det er tåkrummende som vi henter spillere Kent har haft før.
      Last edited by Polle; 16-04-2017, 11:18.

      Comment


        Ja, det er tåkrummende med alle de ex-AaBere, men hvis man kunne cherry-picke, så ville Kasper Kusk og Nikolaj Thomsen være de to navne der lå først for..

        Ellers en vinkel der ikke er bragt på bane, så vidt jeg husker, i forbindelse med at hente tidligere udlandsproffer. Mange af dem ryger afsted alt for tidligt! De har vist et lokkende TOP-niveau i en hel, eller sågar halvsæson, men har ikke bevist over følgende sæsoner, at de har kunnet hæve deres BUND-niveau til at matche deres TOP-niveau. Så ofte når de hentes hjem igen efter at floppe i udlandet, så glemmes det tit at det ikke var stabilt niveau bevist over sæsoner man snakker og drømmer om, men snarere et peak-niveau set over en kortere periode.. Så kan man selv vurdere hvor en spiller som Helenius passer ind i den sammenhæng.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Polle Se indlæg
          Synes ikke der skal ske de store revolutioner omkring førsteholdstruppen. Når det er sagt, så bør vi kunne være skarpere på vores ageren, når vi henter spillere, der har været for mange gange hvor "vi" har siddet og vidst det var en fejl i det øjeblik kontrakten blev skrevet.

          Enten skal Jesper skiftes eller også skal vi tilføjes en i organisationen, der har bedre styr på spillermarkedet. Et navn der rumsterer i mit hoved er Ole Nielsen (Randers), i stedet for eller sammen med Jesper. Jeg kunne godt have Jesper til "excel" og Ole til Scouting.

          Edit. Kom bare med Kasper Kusk, men det er tåkrummende som vi henter spillere Kent har haft før.
          Hvis bare kvaliteten er der der syntes jeg ikke det gør noget at vi henter spillere KN har haft før. Medgiver at der har været for mange dårlige handler, men der er også nogle supergode. Det er vigtigt med en god scout, JH har jo tidligere udtalt at hans kendskab ikke er så stort til det udenlandske transfer marked.

          Er ikke ubetinget fan af JH, men som du skriver truppen er ved at være OK, omhyggelighed i de næste handler og vi kan have et rigtigt stærkt hold sammen med en god træner.

          Vi har ikke brug for de store revolutioner nu, tværtimod. Kan lidt frygte at en ny sportsdirektør, som måske vil vise noget andet, kan kvæle den spirende fremgang som jeg syntes der har været i de sidste efterårskampe og her i slutspillet.

          vi må formode at JH oprydnings arbejde er overstået, med frigørelse af dyre kontrakter, så der fremover er råderum til at handle lidt mere. Bedre placeringer flere tv-penge og flere på stadion er hvad der skal til.

          Medgiver alle kritikerne er selv en af dem, at vi har været inde på en livsfarlig kurs, hvor OB var ved at blive kvalt i dårlige resultater, manglende fanpleje, dårlige beslutninger. Det kunne have kostet JH jobbet, nu er situationen måske ved at vende, også mener jeg ikke det er oplagt at fyrer ham.
          Last edited by Ricardo; 16-04-2017, 12:19.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Ricardo Se indlæg
            Er meget enig i af der har været mange dårligdomme, vores dårlige efterår skyldes jo også at JN egentlig har skaffet os 2 gode angribere som også startede med at levere men begge har skuffet i efteråret, syntes ikke rigtig man kan klandre JH for dette.

            De har så begge nu scoret og forhåbenligt er der mere i vente, og så kommer Helenius jo også til sommer, Edmundsen har jo været fænomenal, ligesom Casper Nielsen.

            Omkring at det er klubben og ikke JH der er ved at styrke fanscenen, ved jeg ikke om der er belæg for at sige, mener det er sandsynligt at han som sportsdirektør også kan være igangsætter for dette.

            Det er selvfølgelig problematisk hvis han ikke formår at reagerer på transfermarkedet, men det er vel også en sandhed med modifikationer, man kan jo også mene at de spillere der vælges er udfra strategien på den lange bane at lave et meget sammenspillet og stabilt hold med brug af mange unge spillere, og egne talenter. Derfor skal der selvfølgelig også kunne samles nedfaldsfrugt op og lave en god forretning som vi gjorde med Zahore.

            På trods af det sløje efterår, tror jeg meget mere på strategien nu, og er sikker på at vi klarer frisag, og vil være i top 6 i næste sæson, syntes vi hører hjemme der.

            Selvfølgelig hvis der dukker en meget bedre sportsdirektør op, ved ikke om der findes mange af dem, der syntes at være en overvægt af dårlige.

            Det virker som KN og JH har et glimerende samarbejde, mange af de nye spillere er jeg sikker på KN har ønsket, og JH har så skaffet ham dem.
            Der er vist ingen der klandre JH for at AK og Fester har været en skygge af dem selv... det de klandre ham for er at han ikke hentede en afløser for Zohore som kunne holde konkurrencen ved lige på holdet, og som jo derved også kunne tage over... 1½ år fra Zohore blev solgt til Helenius kommer ind. Jeg vil kalde det dybt uansvarligt...
            Til-afgange under Alm: 96 - still counting

            Comment


              Hverken AK, Fester, eller Helenius er første angriber i en klub med top 6 ambitioner. De 2 af dem er udemærkede 2. Angribere og Fester er en sympatisk Arbejdsmand som overpræsterede i en sæson, og nød godt af Falk. Folk er ved, at frede JH som i den grad har kikset. Ud over det så glemmer I, at vi faktisk godt kan rykke ud. Vi kan ende sidst. Formkurven er OK, men desværre er vi ikke så psykiske stærke, så vi kan sige os fri for, at ende som tabere af nedrykningsspillet. Svenskeren har spillet 2 gode kampe. AK har spillet 0 gode kampe, Fester få godkendte, osv osv. Som jeg ser det, så har vi en stamme med følgende som skal have lange aftaler : JJT, Desler, Tværskov, Tingager, Edmunson, Nielsen, ( Ryan, hvis han holder),
              De øvrige kan man for min skyld godt afhænde og erstattet med noget bedre. Ved godt at Helenius er ny signet, så ham hænger vi på. Hvis der er spillere blandt de unge som vi tror på på sigt, så lav lange kontrakter og lån dem ud til f.eks Esbjerg i første division:)

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Ricardo Se indlæg
                Hvis bare kvaliteten er der der syntes jeg ikke det gør noget at vi henter spillere KN har haft før. Medgiver at der har været for mange dårlige handler, men der er også nogle supergode. Det er vigtigt med en god scout, JH har jo tidligere udtalt at hans kendskab ikke er så stort til det udenlandske transfer marked.

                Er ikke ubetinget fan af JH, men som du skriver truppen er ved at være OK, omhyggelighed i de næste handler og vi kan have et rigtigt stærkt hold sammen med en god træner.

                Vi har ikke brug for de store revolutioner nu, tværtimod. Kan lidt frygte at en ny sportsdirektør, som måske vil vise noget andet, kan kvæle den spirende fremgang som jeg syntes der har været i de sidste efterårskampe og her i slutspillet.

                vi må formode at JH oprydnings arbejde er overstået, med frigørelse af dyre kontrakter, så der fremover er råderum til at handle lidt mere. Bedre placeringer flere tv-penge og flere på stadion er hvad der skal til.

                Medgiver alle kritikerne er selv en af dem, at vi har været inde på en livsfarlig kurs, hvor OB var ved at blive kvalt i dårlige resultater, manglende fanpleje, dårlige beslutninger. Det kunne have kostet JH jobbet, nu er situationen måske ved at vende, også mener jeg ikke det er oplagt at fyrer ham.
                Er truppen ved at være ok ?? Til hvad? Den er bedre end de seneste tre år men det siger ikke meget .. alt andet lige så opnåede dette gode hold sammensat af JH ikke at opnå målet om at komme i mesterskabsspillet .. og det på trods af han gang på gang forsikrede at han var tilfreds med holdet og nok skulle nå det ...

                de formodninger om oprydning har vi jo haft længe og alligevel har vi KEP, Joao, Ryan, Izu og Thrane rendende på dyre kontrakter og begrænset spilletid ... omhyggelighed har ikke været hans kendemærke hidtil ...
                "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                Venter man for længe, får man ingenting ...

                Comment


                  Succesfulde klubber har god scouting. OB fyrede sin(Steen Nedergaard) som jeg ikke aner hvor god var, men det er tydeligt at JH ikke kunne klare det alene. Slet ikke. Men gad vide om Jesper Hansen virkelig er så fuld at misforstået selvtillid, at han troede han kunne det alene, eller om det var et pålæg for at spare penge. I så fald burde han nok have sat sin stilling ind på en så tåbelig beslutning.

                  I dag er scouting en slags videnskab. Vi praktiserer mest indkøb af spillere, som Kent og/eller JH kender i forvejen.

                  Vi har IKKE tilnærmelsesvis en trup, der svarer til det fjerde største budget. Men truppen er fornuftig til en midterplacering og klart god nok til at blive i Superligaen - hvilket er nærmest pinligt at måtte skrive.
                  Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

                  OB - engang var vi gode

                  Comment


                    Er gruppen så god?
                    Vi køber Trane, og KEP som ikke kan komme på i AaB. kunne svenskeren komme på - jeg tvivler. Så køber vi ind hos andre bundhold. Nielsen er muligvis er godt køb, men han skal have tid og er ikke en stjerne fra dag 1. Ryan er er Sara, hvis det går godt så er det er godt køb, men hvad gør det med Deslers muligheder. Var AK og Helenius en succes sammen? De bedst køb er sjovt nok dem fra laver rækker ( ikke alle er gået hjem, men den del er godkendt). Et enkelt køb fra Randers var godt, mens alibi JH end ikke kunne finde ud af at købe en reserve i FCN ( heldigvis må man sige i dette tilfælde).
                    Det er ikke lykkedes, at købe en god angriber, og ingen VB efter 5 års forgæves forsøg. JBL, ender måske med at blive en fornuftig back, men nok heller ikke mere. Så køber han Izunna til den plads på holdet hvor vi var forholdsmæssigt bedst besat. Det betyder, at holdets på papiret bedste spillere kæmpede om samme plads, mens vi var tynde andre steder. JH kommer ikke i nærheden at 00, han er klart til minus karakter.

                    Comment


                      Ved midterplacering mener jeg i den midterste tredjedel og så er vi ved f.eks 8 eller 9. Holdet HAR løftet sig, men er ikke på plads endnu.

                      Du har godt fat i JHs dumheder. Som jeg skrev tidligere magter han slet ikke scouting. Det er vel en væsentlig grund til at klubben skøjter forvirret rundt på den glatte is.
                      Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

                      OB - engang var vi gode

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg
                        Vi køber Trane, og KEP som ikke kan komme på i AaB. .
                        Hvor får du fra, at KEP ikke kunne komme på i AaB?? Han spillede 32 ud af 33 kampe for dem i sidste sæson - det vil jeg da betegne som rimelig fast mand.

                        Mht. Thrane, så er jeg ret sikker på, at han ret præcis udfylder den rolle, han var tiltænkt. Han har en god indstilling og et godt humør, selvom han frister en rimelig fast tilværelse som reserve. Min eneste anke omkring ham er, at jeg han tager en plads/spilletid, som jeg ville ønske et OB talent kunne have haft i stedet.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                          Der er vist ingen der klandre JH for at AK og Fester har været en skygge af dem selv... det de klandre ham for er at han ikke hentede en afløser for Zohore som kunne holde konkurrencen ved lige på holdet, og som jo derved også kunne tage over... 1½ år fra Zohore blev solgt til Helenius kommer ind. Jeg vil kalde det dybt uansvarligt...
                          Det kan virke sådan, men KN udtalte efter vi ikke fik en angriber, at han mente vi havde nok offensive kvaliteter i truppen, til at kunne klarer os igennem nedrykning spillet. Syntes han har haft ret.

                          Tålmodigheden kan blive et stort plus for os, vi er langt mere attraktive når nedrykning chancen er væk,

                          Fornemmer et fint samarbejde mellem KN og JH. KN holder stædigt fast i linjen og de spillertyper som passer, er sikker på hans ambitioner er til mere end en midterplacering, og det er det han stædigt arbejde hen imod.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Ricardo Se indlæg
                            Det kan virke sådan, men KN udtalte efter vi ikke fik en angriber, at han mente vi havde nok offensive kvaliteter i truppen, til at kunne klarer os igennem nedrykning spillet. Syntes han har haft ret.

                            Tålmodigheden kan blive et stort plus for os, vi er langt mere attraktive når nedrykning chancen er væk,

                            Fornemmer et fint samarbejde mellem KN og JH. KN holder stædigt fast i linjen og de spillertyper som passer, er sikker på hans ambitioner er til mere end en midterplacering, og det er det han stædigt arbejde hen imod.
                            Det er et skønmaleri. Uanset om tingene så begynder at se bedre ud nu, så ændrer det jo ikke ved, at vi ikke var i nærheden af at komme i top 6, vi scorede alt for få mål i efteråret, der udgjorde over 2/3 dele af grundspillet, gameplanen sejlede, tilskuerne svigter, og det er på ingen måder godkendt, at man først finder planen så sent i sæsonen. Og der er absolut ingen garantier for, at det her fortsætter ind i næste sæson.

                            Jeg fornemmer på ingen måder et godt samarbejde, snarre tværtimod. De to har taget så mange forkerte valg, at jeg ikke fatter, hvorfor du eller nogen andre bliver ved med at lade tvivlen komme dem til gode.

                            Det handler om evnerne - netværket og ingen af delene tror jeg på, at de to har. Så med mindre vi styrker bredden, får sikret de nuværende profiler og vores angribere begynder at score mål, så har jeg stadig utroligt svært ved at se, at vi ikke også i næste sæson kommer til at kæmpe hårdt for at nå top 6.

                            MvH ChrisOB
                            1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                            Comment


                              Alle sagde at KEP var over the Hill og fodboldmæt. KEP levede af vildskab og hårdhed. Når det er væk, så er han ikke længere en spiller til top 6. Kan KEP leve med at være 3. Valg så er han en god reserve, om end en dyr en AF slagsen. Jeg husker heller ikke at AK og Helenius var en frygtet konstellation. Svenskeren var just heller ikke yndlings spiller blandt fans i AaB. Det er OK, men mig at du er tilfreds med holdet og tilstanden. Jeg er ikke tilfreds og mener ikke vi har er top 6 hold. Jeg mener vi på papiret er omkring nr. 10. Hvis vi havde haft en fuldblods angriber i gruppen, så kunne vi på en god sæson have knebet os i top 6.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Ricardo Se indlæg
                                Det kan virke sådan, men KN udtalte efter vi ikke fik en angriber, at han mente vi havde nok offensive kvaliteter i truppen, til at kunne klarer os igennem nedrykning spillet. Syntes han har haft ret.

                                Tålmodigheden kan blive et stort plus for os, vi er langt mere attraktive når nedrykning chancen er væk,

                                Fornemmer et fint samarbejde mellem KN og JH. KN holder stædigt fast i linjen og de spillertyper som passer, er sikker på hans ambitioner er til mere end en midterplacering, og det er det han stædigt arbejde hen imod.
                                Synes det er lidt svært med sådan et indlæg som du skriver her, for det virker lidt som om du bare lukker øjnene og så "finder bilen selv hjem i garagen"... Vi er ikke engang halvvejs igennem foråret, og heller ikke i gruppespillet hvor der kun er spillet to kampe, og godt nok har vi en kamp i hånden, men pt. er vi under stregen... Jeg synes det er svært at sige han har ret, og sige "når" nedrykningschancen er væk, både ud fra at Fester og AK kun har scoret i en enkelt kamp ud af 7, og det kun er Joan der scorer kontinuerligt i offensiven, og så ganske enkelt fordi intet overhovedet er afgjort.
                                Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                                Comment

                                Working...
                                X