Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Jesper Hansen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
    Læs og lær Jesper Hansen og CO.

    MvH ChrisOB
    Tja manden kunne jo have læst det 8 sider lange oplæg til kulturforandring, som jeg sendte til OB omkring 2010-11 stykker, hvor jeg nærmest ordret skrev det, som Gravgaard siger:

    "Men det, vi i Danmark kan gøre, er, at konkurrere på tilgængelighed, nærvær og relationer. "

    Jeg var også til et lille møde, hvor jeg uddybede min holdning, og der blev sagt, at det arbejdede man på i forvejen. Jeg kom også med oplæg til, hvordan man kunne dække talenterne, ved at man inddrage unge talentfulde skribenter fra lokalområdet i et indholdsrigt uddannelsesforløb, som ikke ville koste klubben en krone.

    Men som med så meget andet i den klub, så taler man med den ene, mens den anden stikker kniven i ryggen på en, en tredje er ligeglad,og en fjerde løber med sladder, en femte passer sin egen butik og kun tænker på sig selv, en sjette synes alle fans er idioter osv. osv.

    Tror, alle der er kommet med noget engagement og vilje til at forandre OB, men samtidigt også haft den vildskab og kritiske sans, som er grundstenen til engagement, de bliver hørt venligt på, men reelt ignoreret og i sidste ende taget i røven.

    OB kunne være Danmarks vildeste klub på fanscenen, hvis man tog sine fans alvorligt.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
      Tja manden kunne jo have læst det 8 sider lange oplæg til kulturforandring, som jeg sendte til OB omkring 2010-11 stykker, hvor jeg nærmest ordret skrev det, som Gravgaard siger:

      "Men det, vi i Danmark kan gøre, er, at konkurrere på tilgængelighed, nærvær og relationer. "

      Jeg var også til et lille møde, hvor jeg uddybede min holdning, og der blev sagt, at det arbejdede man på i forvejen. Jeg kom også med oplæg til, hvordan man kunne dække talenterne, ved at man inddrage unge talentfulde skribenter fra lokalområdet i et indholdsrigt uddannelsesforløb, som ikke ville koste klubben en krone.

      Men som med så meget andet i den klub, så taler man med den ene, mens den anden stikker kniven i ryggen på en, en tredje er ligeglad,og en fjerde løber med sladder, en femte passer sin egen butik og kun tænker på sig selv, en sjette synes alle fans er idioter osv. osv.

      Tror, alle der er kommet med noget engagement og vilje til at forandre OB, men samtidigt også haft den vildskab og kritiske sans, som er grundstenen til engagement, de bliver hørt venligt på, men reelt ignoreret og i sidste ende taget i røven.

      OB kunne være Danmarks vildeste klub på fanscenen, hvis man tog sine fans alvorligt.

      Også når OB endelig laver lidt med sin fans som fx til AGF kampen. Så tror OB altid. Jamen så alt godt igen. Suk

      Comment


        Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
        Tja manden kunne jo have læst det 8 sider lange oplæg til kulturforandring, som jeg sendte til OB omkring 2010-11 stykker, hvor jeg nærmest ordret skrev det, som Gravgaard siger:

        "Men det, vi i Danmark kan gøre, er, at konkurrere på tilgængelighed, nærvær og relationer. "

        Jeg var også til et lille møde, hvor jeg uddybede min holdning, og der blev sagt, at det arbejdede man på i forvejen. Jeg kom også med oplæg til, hvordan man kunne dække talenterne, ved at man inddrage unge talentfulde skribenter fra lokalområdet i et indholdsrigt uddannelsesforløb, som ikke ville koste klubben en krone.

        Men som med så meget andet i den klub, så taler man med den ene, mens den anden stikker kniven i ryggen på en, en tredje er ligeglad,og en fjerde løber med sladder, en femte passer sin egen butik og kun tænker på sig selv, en sjette synes alle fans er idioter osv. osv.

        Tror, alle der er kommet med noget engagement og vilje til at forandre OB, men samtidigt også haft den vildskab og kritiske sans, som er grundstenen til engagement, de bliver hørt venligt på, men reelt ignoreret og i sidste ende taget i røven.

        OB kunne være Danmarks vildeste klub på fanscenen, hvis man tog sine fans alvorligt.
        Sådan går det, når koncernen ikke kan se fans, for bare kunder...

        MvH ChrisOB
        1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
          Kunder vil ikke føle sig til grin for egne penge og heller ikke føle ens intelligens bliver nedvurderet, når ledelsen vurderer spillere og spillertrupper "for gode" til at vi ligger næstsidst.

          Mange kunder savner sammenhæng imellem det man siger, og det man gør. Og så vil man have dem til at indrømme, at der er blevet lavet fejl!

          Og så skal man, om man vil det eller ej - se på det med restriktionerne på pyro. For kampen for at få det væk fra tribunerne har bare ført til krig imellem stemningsskabere og ledelser - hvilket har ført til færre stemningsskabere, fordi ledelser har hjemmel til at uddele karantæner.

          Man skal tilbage til OBs rødder. Man skal tilbage til en kultur, hvor fans er fans og ikke tal i en marketings rapport.

          MvH ChrisOB
          Præcist. Da jeg startede med at se fodbold, gik man over banen efter kampen, for at komme ud, og kunne så lige få en autograf af en spiller eller en hurtig kommentar. Det var nærhed, det var ens hold. OK, det er nok ikke muligt idag, men hvorfor er vi så opdelte i forskellige grupper, der ser forskelligt på tingene og ikke anerkender hinandens plads. OBs ledelse mener åbenbart, at alle fans skal tilpasse sig den adfærd og tilgang, som middelaldrende sponsorer har, det lader sig jo ikke gøre og det dræber alting.

          ydmyghed over for kulturen, og respekt for de mennesker der skider striber, fra sponsorer, spillere, ledere mv. det er vejen frem, men jeg tvivler på, at de har det i sig.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
            Præcist. Da jeg startede med at se fodbold, gik man over banen efter kampen, for at komme ud, og kunne så lige få en autograf af en spiller eller en hurtig kommentar. Det var nærhed, det var ens hold. OK, det er nok ikke muligt idag, men hvorfor er vi så opdelte i forskellige grupper, der ser forskelligt på tingene og ikke anerkender hinandens plads. OBs ledelse mener åbenbart, at alle fans skal tilpasse sig den adfærd og tilgang, som middelaldrende sponsorer har, det lader sig jo ikke gøre og det dræber alting.

            ydmyghed over for kulturen, og respekt for de mennesker der skider striber, fra sponsorer, spillere, ledere mv. det er vejen frem, men jeg tvivler på, at de har det i sig.
            Jeg bliver sgu helt nostalgisk over tanken om de "gamle dage", hvor vi kunne stå i den ene, høje målende i 1. halvleg og være over i den anden ende i 2. halvleg, uden at møde emsige kontrollører, der handler ud fra et ordensreglement, til dels pålagt dem af forargede politikere og andre individer med hovedet solidt plantet oppe i eget r..hul.

            Tiden er en anden i dag, I know - men derfor vil jeg stadig være en slags bannerføre for, at vi bliver mere fodboldklub, mindre koncern. Jeg var også væk, forført i de første år efter OSE's indtog; men er nu tilbage på planeten jorden, hvor tilskuertallet falder, de fynske børn tager FCK-trøjer på til indendørs, i skolen, på træningsbanerne og fodboldskolerne. Men hey - her en gratis øl, som tak fordi du kommer og ser vores show hver gang...

            MvH ChrisOB
            1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
              Kampprogrammet til Randerskampen er tilgængeligt på nettet nu. Jesper har et længere indlæg, hvor jeg især bed mærke i følgende kommentar, der ville få Goebbles til at skamme sig:



              Hvem er med i det "fanpanel"? Der er vel for fan' ingen af de uofficielle, der bakker op om Jespers arbejde og den nuværende kurs, er der?

              Det hele kan læses her : https://issuu.com/odensesportevent/d...27681/44500475
              Vil også gerne vide noget om det panel? hvem er det? hvorfor har vi intet hørt herinde?

              Comment


                Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
                Vil også gerne vide noget om det panel? hvem er det? hvorfor har vi intet hørt herinde?
                Der er jo ikke mange herinde fra de ønsker i sådan et panel

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                  Der er jo ikke mange herinde fra de ønsker i sådan et panel
                  Så kan det vel ikke tages seriøst? altså hvis det ikke kommunikeres ud og inddrager alle, så er det jo reelt til grin.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
                    Så kan det vel ikke tages seriøst? altså hvis det ikke kommunikeres ud og inddrager alle, så er det jo reelt til grin.
                    Umiddelbart ja!(uden at kende alle facts i sagen) Men Det er jo netop sådan at man kører showet i Ådalen.. Så det kommer vel ikke bag på dig?

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                      De fynske børn tager FCK-trøjer på til indendørs, i skolen, på træningsbanerne og fodboldskolerne. Men hey - her en gratis øl, som tak fordi du kommer og ser vores show hver gang...

                      MvH ChrisOB
                      Ja, og jeg er i den grad nervøs for den fremtidige fanscene i Odense. Jeg har to nevøer på 6 og 9, og de begge to elsker fodbold, men de elsker også FCK. De spørger mig selv "Onkel, kan du godt lide FCK?" Hvor jeg naturligvis svarer "Nej, dem bryder jeg mig ikke om. Jeg elsker jo OB." og deres reaktion hver gang er altid "Jamen OB er da et taberhold, er de ikke?".

                      Nu ved jeg godt det bare er to små drenge, som ikke har fået nogen fodboldopdraglese, da deres far (min bror) ikke ser fodbold, og de vil kun på stadion når FCK kommer.

                      Men de har mange gange forklaret mig, at ALLE på deres skole kan lide FCK. Du er jo nærmest en taber, hvis du holder med OB. Jeg har forsøgt at opdrage dem lidt mht. klubvalg, men det er en tabt sag, fordi jeg ikke er omkring dem hver dag, som klassekammeraterne er.

                      Det er sgu bare trist, og nu bor jeg selv i København, og når jeg er hjemme i Odense, så er det efterhånden et hverdagssyn med små børn og ældre børn som går rundt i FCK trøjer. OB har totalt tabt ungdommen..

                      De er stadigvæk små drenge, og jeg håber da de får et naturligt tilhørsforhold til OB når de bliver lidt ældre, men umiddelbart ser vi fortabt ud. Da jeg var i den alder, der havde jeg allerede OB inde under huden, kom på stadion hver gang sammen med min far og farfar, så det har også altid været nostalgisk for mig at komme på stadion. Mange gode minder, men det forhold synes jeg ikke der er mange børn der har i dag, og jeg kommer jo heller ikke til at kunne give det videre til mine børn. Jeg er bosat i København, og her bliver jeg umiddelbart i rigtig lang tid, og jeg ville jo aldrig kunne forsvare at opdrage mit ufødte københavner barn, som værende OB fan. Det ville jo være en billet til gratis mobning i skolen, og jeg væmmes da lidt ved tanken om, at jeg i nærmeste fremtid kommer til at skulle sidde i parken, imens mit barn jubler over FCK.
                      Last edited by Matti1887; 18-02-2017, 12:01.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
                        Vil også gerne vide noget om det panel? hvem er det? hvorfor har vi intet hørt herinde?
                        Ja hvem består det panel af ? Jeg har alm sæsonkort, sidder på langsiden blandt de desværre meget passive kunder. Der er ikke nogen af mine sidekammerater, som har ytret noget om deltagelse i dette panel. Ej heller har undertegnede hørt noget. Jeg tror dog vi skal finde deltagerne, på den stille langside.
                        OB. På behørig afstand af egne ambitioner.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Matti1887 Se indlæg
                          Ja, og jeg er i den grad nervøs for den fremtidige fanscene i Odense. Jeg har to nevøer på 6 og 9, og de begge to elsker fodbold, men de elsker også FCK. De spørger mig selv "Onkel, kan du godt lide FCK?" Hvor jeg naturligvis svarer "Nej, dem bryder jeg mig ikke om. Jeg elsker jo OB." og deres reaktion hver gang er altid "Jamen OB er da et taberhold, er de ikke?".

                          Nu ved jeg godt det bare er to små drenge, som ikke har fået nogen fodboldopdraglese, da deres far (min bror) ikke ser fodbold, og de vil kun på stadion når FCK kommer.

                          Men de har mange gange forklaret mig, at ALLE på deres skole kan lide FCK. Du er jo nærmest en taber, hvis du holder med OB. Jeg har forsøgt at opdrage dem lidt mht. klubvalg, men det er en tabt sag, fordi jeg ikke er omkring dem hver dag, som klassekammeraterne er.

                          Det er sgu bare trist, og nu bor jeg selv i København, og når jeg er hjemme i Odense, så er det efterhånden et hverdagssyn med små børn og ældre børn som går rundt i FCK trøjer. OB har totalt tabt ungdommen..

                          De er stadigvæk små drenge, og jeg håber da de får et naturligt tilhørsforhold til OB når de bliver lidt ældre, men umiddelbart ser vi fortabt ud. Da jeg var i den alder, der havde jeg allerede OB inde under huden, kom på stadion hver gang sammen med min far og farfar, så det har også altid været nostalgisk for mig at komme på stadion. Mange gode minder, men det forhold synes jeg ikke der er mange børn der har i dag, og jeg kommer jo heller ikke til at kunne give det videre til mine børn. Jeg er bosat i København, og her bliver jeg umiddelbart i rigtig lang tid, og jeg ville jo aldrig kunne forsvare at opdrage mit ufødte københavner barn, som værende OB fan. Det ville jo være en billet til gratis mobning i skolen, og jeg væmmes da lidt ved tanken om, at jeg i nærmeste fremtid kommer til at skulle sidde i parken, imens mit barn jubler over FCK.
                          Det du beskriver her - er jo den generationskamp, som vi er ved at tabe. Bigly.

                          Jeg oplevede det selv hele vejen op igennem 90'erne, hvor de dér Brøndby-aber dukkede op og fyldte det hele, men vi kæmpede imod, og OB var, qua det fynske islæt på holdet; de fynske profiler, saft og kraft, stadig et navn, som kunne trække børnene væk fra Ebbe Sand. Væk fra Ole Bjur og Per Nielsens klamme gule trøjer. Da jeg så arbejdede i en fodboldklub hen imod OSE's indtog, opdagede jeg hvor mange Brøndby og FCK-trøjer, der dukkede op til fodboldskolerne. Men så snart vi begyndte at vinde; så forsvandt de trøjer og børnene rendte rundt i OB-trøjerne. De havde Club Victor-madkasser, penalhuse, nøgleringe og alle de små ting, som er med til at holde et barn interesseret længe nok til at tilhørsforholdet hænger fast.

                          Med de sidste 6 år har været én lang nedtur - og så forsvandt OB-trøjerne. Så forsvandt madkasserne, penalhusene og alle de små tingel-tangel, som der hører en fanbase til. Og det bidrog Jesper Hansen og CO så med ved at nedtrappe alle aktiviteter omkring fanshoppen. Og til sidst udlicitere salget, der så har elimineret det mest af "tingel-tanget". Nedergaard bliver fyret. Helveg forsvinder. Høgh'en forsvinder. Oldboysholdet med koryfæerne - der vandt DM for Oldboys i VORES navn - de forsvandt til OKS.

                          Og så har de den frækhed at påstå, at de er ved at opbygge en kultur! De må virkelig tro, at vi har grød i hovedet.

                          Nej kampen imod ledelsen er MEGET mere end bare utilfredshed med resultater. Det er kampen om følelsen. Om børnene. Om den næste generation - om at holde dampen oppe. For hvis fædrene også mister interessen, hvem filan skal så lære de nye fans om det gode ved at holde med et lokalt hold?

                          Næ de bliver Brøndby og FCK's generation! Igen. Og denne gang frygter jeg, at selv hvis vi begynder at vinde igen - så kommer de ikke tilbage. Så bliver vi Vejle. Så bliver vi reduceret til ligegyldighedens holdeplads, hvor det eneste vi har, det er minderne.

                          Så er de unge ligeglad med fars, onkels, mors, bedstefars, oldefars beretning om dengang vi trynede Real Madrid på Bernabeu. Eller da Tembo smækkede den ind til 4-3 imod Brøndby. Eller da Miti kunne tæmme en hvilken som helst bold - og Generalen hive i Risagers nosser.

                          Nej - kan du huske dengang ham den tynde svensker trak ind i banen og afleverede bagud? Eller da Jesper Hansen gik efter Mohammed Fellah?

                          Wow - sikke minder!

                          MvH ChrisOB
                          1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                          Comment


                            Hør det her:
                            http://www.mediano.nu/oversigt/2017/...-kritiske-fans
                            Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

                            OB - engang var vi gode

                            Comment


                              Kort fortalt. Kent synes vi har været uheldige og håber vi får mange flere point i foråret. Desuden mener han også han var uheldig i Brøndby tiden.
                              Generelt et interview der ikke bringer noget nyt. Vi håber bare heldet vender. Truppen er god nok og de får ikke nok kredit for de ting de gør rigtigt.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
                                Kort fortalt. Kent synes vi har været uheldige og håber vi får mange flere point i foråret. Desuden mener han også han var uheldig i Brøndby tiden.
                                Generelt et interview der ikke bringer noget nyt. Vi håber bare heldet vender. Truppen er god nok og de får ikke nok kredit for de ting de gør rigtigt.
                                Uheldig i Brøndbytiden? vi ligner fuldstændig BIF under KN: pænt spil langs jorden, men uden mod, saft og kraft.

                                Comment

                                Working...
                                X