Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Jesper Hansen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
    Det eneste "nogle" ikke kunne "forudsige" var graden at de problemer, som altså blev adresseret ikke bare før sæsonen, men også mens sæsonen var i gang, og det var muligt at hente forstærkninger. De blev ikke hentet. Det kan du kalde "bagklogskab", jeg er på ingen måder enig. Allerede da Falk røg til FCK advarede flere om, at han betød så meget for vores spil, at vi skulle begynde at lære at klare os uden ham. Og ikke kun fordi folk fik brækfornemmelser af at se ham spille i stribet.

    Og så skal du også lære at adskille ansvar og skyld. Det er ganske givet, at det hele ikke er JHs skyld, men det er så sikkert som amen i kirken, at det er hans ansvar.

    Du forsøger at finde en mellemgrund, hvor der efter min opfattelse ikke findes nogen. Og selv hvis jeg eller andre begav os ud i bagklogskab, så er det et blodigt faktum, at vi har floppet, og det derfor er helt legitimt at forlange hoveder på fad. For det er sådan ansvar fungerer.

    Ud fra devisen det er nemmere at fyre én træner eller én sportsdirektør end hel trup.

    Kent og JH er ansat til at skabe resultater, og når det ikke sker, så virker det ærligt talt som hul i hovedet ikke at rette pilen imod én eller dem begge. I stedet vælger du den klassiske "Han kan jo ikke gå på banen og score for os" defence, som imo er det fodboldmæssige svar på et såkaldt Chewbacca defence, hvor man siger hvad som helst, logisk som såvel ulogisk for at "frifinde" eller undskylde på vegne af nogen, der er så åbenlyst skyldige. På den måde løser vi ikke vores problemer.

    Jeg gider ikke grave alle de indlæg frem, som før sæsonen pegede på, at truppen ikke var god nok til Top 6 og at der manglede konkurrence/supplering i angrebet, specielt fordi praktisk talt alle var klar over at AK havde rygproblemer.

    Selv hvis du kan kalde det for "bagklogskab", så ændrer det ikke på, at der er to mænd ansat til at skabe sportslig fremgang. Den er i den grad udeblivet, og så er det da fløjtende ligegyldigt, hvis skyld det er. Ansvaret falder stadig tilbage på dem, der er ansat. Alene det faktum er nok til fyring i min bog. Så kan vi godt diskutere graden af skyld, uheld og des lige, men jeg synes personligt det er holdt useriøst, at du nærmest får det til at lyde som om, at det kun er manglende mål, der er vores problem.

    På den måde kommer du til at lyde som et ekko af de andre Komiske Ali'er, der kan stå på kanten af dybet og stadig sige, at de står på sikker grund, hvis bare man tror nok på det.

    Jeg beklager, men at forsøge at relativere i en uendelighed i stedet for at kalde en spade for en spade, er præcis derfor vi i alle leder og kanter er en taberklub per nuværende.

    Vi bliver forhindret i at tage fat ved nældens rod med meninger som din. For din mening hersker også os den ledelse, der har fejlet og som jeg foragter med hver en fiber af min krop.

    MvH ChrisOB
    Mener du her kun JH og KN? Bare til opklaring..

    Comment


      Oprindeligt indsendt af jonashj0305 Se indlæg
      Mener du her kun JH og KN? Bare til opklaring..
      Nej. Men vi kan starte med dem, fordi de nemmere kan erstattes end de millioner, der er i vores bestyrelse. Og så er det dem, der er ansat til at varetage den sportslige udvikling.

      De fleste steder vil både direktør og ham lige under ryge, når resultaterne er så dårlige, som de er.

      MvH ChrisOB
      1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
        Har du nogensinde overvejet at blive journalist eller skribent? For du er godt nok fremragende til at formulere dig.
        Kunne ikke(som sædvanlig) være mere enig i alt du skriver
        Jeg er sgu for passioneret og ensidig, tror jeg. ;-) Sidder her og overvejer om jeg ikke var for hård i tonen i mit forrige indlæg.

        Ellers tak. :-)

        MvH ChrisOB
        1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
          Det eneste "nogle" ikke kunne "forudsige" var graden at de problemer, som altså blev adresseret ikke bare før sæsonen, men også mens sæsonen var i gang, og det var muligt at hente forstærkninger. De blev ikke hentet. Det kan du kalde "bagklogskab", jeg er på ingen måder enig. Allerede da Falk røg til FCK advarede flere om, at han betød så meget for vores spil, at vi skulle begynde at lære at klare os uden ham. Og ikke kun fordi folk fik brækfornemmelser af at se ham spille i stribet.

          Og så skal du også lære at adskille ansvar og skyld. Det er ganske givet, at det hele ikke er JHs skyld, men det er så sikkert som amen i kirken, at det er hans ansvar.

          Du forsøger at finde en mellemgrund, hvor der efter min opfattelse ikke findes nogen. Og selv hvis jeg eller andre begav os ud i bagklogskab, så er det et blodigt faktum, at vi har floppet, og det derfor er helt legitimt at forlange hoveder på fad. For det er sådan ansvar fungerer.

          Ud fra devisen det er nemmere at fyre én træner eller én sportsdirektør end hel trup.

          Kent og JH er ansat til at skabe resultater, og når det ikke sker, så virker det ærligt talt som hul i hovedet ikke at rette pilen imod én eller dem begge. I stedet vælger du den klassiske "Han kan jo ikke gå på banen og score for os" defence, som imo er det fodboldmæssige svar på et såkaldt Chewbacca defence, hvor man siger hvad som helst, logisk som såvel ulogisk for at "frifinde" eller undskylde på vegne af nogen, der er så åbenlyst skyldige. På den måde løser vi ikke vores problemer.

          Jeg gider ikke grave alle de indlæg frem, som før sæsonen pegede på, at truppen ikke var god nok til Top 6 og at der manglede konkurrence/supplering i angrebet, specielt fordi praktisk talt alle var klar over at AK havde rygproblemer.

          Selv hvis du kan kalde det for "bagklogskab", så ændrer det ikke på, at der er to mænd ansat til at skabe sportslig fremgang. Den er i den grad udeblivet, og så er det da fløjtende ligegyldigt, hvis skyld det er. Ansvaret falder stadig tilbage på dem, der er ansat. Alene det faktum er nok til fyring i min bog. Så kan vi godt diskutere graden af skyld, uheld og des lige, men jeg synes personligt det er holdt useriøst, at du nærmest får det til at lyde som om, at det kun er manglende mål, der er vores problem.

          På den måde kommer du til at lyde som et ekko af de andre Komiske Ali'er, der kan stå på kanten af dybet og stadig sige, at de står på sikker grund, hvis bare man tror nok på det.

          Jeg beklager, men at forsøge at relativere i en uendelighed i stedet for at kalde en spade for en spade, er præcis derfor vi i alle leder og kanter er en taberklub per nuværende.

          Vi bliver forhindret i at tage fat ved nældens rod med meninger som din. For din mening hersker også os den ledelse, der har fejlet og som jeg foragter med hver en fiber af min krop.

          MvH ChrisOB
          Wow. Jeg skulle lige sluge mit første instinkt (som var at skrive "Jawohl, mein Führer"). Jeg tror nu ikke, at nogen af vores holdninger udgør 'nældens rod', og jeg forbeholder mig ret til at være uenig, uden at skulle udpeges til at være en eller anden skurk, der beskytter fanden selv.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
            Fair nok, hvis du synes, det er latterligt. Men der er bare så meget bagklogskab i kritikken af Jesper Hansen, som jeg finder som lige så tom retorik. Vi stod i sommers med hvad de fleste så som en god trup; dog med det kæmpe minus at mangle Falk, både som offensiv playmaker og oplægger. At det har været så utrolig svært at lave mål; det mener jeg simpelthen er ren bagklogskab at påstå, at man kunne forudse.

            Jeg synes, man langt mere kan kritisere både JH og Kent for at sammensætte en trup, som spiller AaB light uden at have den kvalitet og beslutsomhed, der skal til. Kent må jo være hæs af at skrige så meget skuffelse ud, men både Jesper Hansen og ham har lavet en plan A, som de begge står på mål for. Og den er bare ikke lykkedes.

            Pointen er for mig, at det ikke nødvendigvis er de enkelte indkøb, der har fejlet (med Rasmus Jönsson som mulig undtagelse; han har godt nok skuffet): det er hele gameplanen, der ikke har fungeret. Især har vi set skidt ud, når vi ikke udnytter omstillinger og skal spille imod et forsvar, der er på plads. Vi har nærmest ingen våben til at åbne et kompakt forsvar, og her kan man så skyde på manglende indkøb (og fejlkøb af Thomas Mikkelsen).

            Så det er skam ikke fordi jeg er Jesper Hansen-fan. Men derfra og til at tillæge ham alt ansvar for dårlige resultater; det synes jeg er useriøst. Selv med de svagheder, som AaB light modellen medfører, burde vi have fået flere points; men det er satme svært, når offensiven er så tandløs.
            det kan jeg sagtens følge dig i - men omvendt mener jeg det var lige så klart at der var nogle markante mangler - mangler som ville være der selv om AK og Fester havde lavet mål på samlebånd som i sidste sæson. Simpelthen fordi man ikke har klargjort truppen på de skader/karantæner og eller formdyk der vil komme over en sæson.

            Man satsede på at den gik - at ak og fester ville fortsætte og så ville den nok gå......DET mener jeg er håbløst - og desværre ikke første gang vi ser de tendenser fra JHs side

            Comment


              Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
              Enig. 3 gode plus et talent. Så vi mangler 1.
              mener nu vi mangler 2.....men det er så ligeså meget fordi AK og fester har været helt væk.....

              Comment


                Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
                Wow. Jeg skulle lige sluge mit første instinkt (som var at skrive "Jawohl, mein Führer"). Jeg tror nu ikke, at nogen af vores holdninger udgør 'nældens rod', og jeg forbeholder mig ret til at være uenig, uden at skulle udpeges til at være en eller anden skurk, der beskytter fanden selv.
                Det står dig absolut frit for. Men jeg forbeholder også retten til at mene, at din mening er farlig for vores udvikling. Ikke fordi du eller andre fans har specifikt den mening, men fordi vores ledelse tilsyneladende også har den. Det er dét, der er farligt.

                Jeg mener så absolut nældens rod er bestyrelsens retning, deres valg af sportsdirektør og træner. I den henseende nytter det ikke, at slå ud med armene og sige "Hvad skulle han næsten gøre? Gå ind og sparke boldene i mål for angriberne"? Der er kun én løsning, når den retning man har valgt er skrupforkert. Og det er ikke at give længere snor.

                Det er muligt du er allergisk overfor denne sort/hvide approach, men i elitesport der skal man imo være sort/hvide i bedømmelsen af bundlinjen. Og der forbløffer det mig til stadighed, at du og andre kan sidde og enten antyde, at så slemme er tingene altså ikke, eller også skrive ting "Det der mangler er målene". Hvad ser du, når du ser bundlinjen?

                MvH ChrisOB
                1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
                  mener nu vi mangler 2.....men det er så ligeså meget fordi AK og fester har været helt væk.....
                  Tror stadig meget på Yao. AK og Fester er altså stadig habile angribere. Så en Zohore eller lign ville gøre det mere komplet..
                  Men ville da ikke sige nej til 2 nye .
                  Kunne dog godt nøjes med 1 stk hvis det gav plads til en Robert Skov, Jeppe Andersen eller lign til at ligge på venstrekanten

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                    Tror stadig meget på Yao. AK og Fester er altså stadig habile angribere. Så en Zohore eller lign ville gøre det mere komplet..
                    Men ville da ikke sige nej til 2 nye .
                    Kunne dog godt nøjes med 1 stk hvis det gav plads til en Robert Skov, Jeppe Andersen eller lign til at ligge på venstrekanten
                    helt enig - og havde vi haft sådan et setup i sommers havde jeg nok også været rimeligt tilfreds. Men efter hvor lidt vores 2 startere til angrebet har vist - så tænker jeg godt vi kan bruge noget mere - ihvertfald nu og her - især da yao jo trods alt ikke har vist noget for alvor i nu på suppe niveau (enig i han ser spændende ud.....meeeen)

                    syntes også det kommer meget an på hvad vi kigger på - er det situationen lige nu og her - og meget kortsigtet, overlevelses kamp til foråret; så mener jeg ikke 1 angriber vil være nok - vi mangler simpelthen nogen oppe foran der kan smide den i kassen.

                    Og det er jo det der er problemet at vi igen igen skal til at tænke kortsigtet, ren overlevelse - hiv noget ned fra hylderne og så håbe på det lykkedes - og så kan genopbygningen så ellers starte forfra endnu en gang til sommer.....

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
                      helt enig - og havde vi haft sådan et setup i sommers havde jeg nok også været rimeligt tilfreds. Men efter hvor lidt vores 2 startere til angrebet har vist - så tænker jeg godt vi kan bruge noget mere - ihvertfald nu og her - især da yao jo trods alt ikke har vist noget for alvor i nu på suppe niveau (enig i han ser spændende ud.....meeeen)

                      syntes også det kommer meget an på hvad vi kigger på - er det situationen lige nu og her - og meget kortsigtet, overlevelses kamp til foråret; så mener jeg ikke 1 angriber vil være nok - vi mangler simpelthen nogen oppe foran der kan smide den i kassen.

                      Og det er jo det der er problemet at vi igen igen skal til at tænke kortsigtet, ren overlevelse - hiv noget ned fra hylderne og så håbe på det lykkedes - og så kan genopbygningen så ellers starte forfra endnu en gang til sommer.....
                      Jeg prøver bare at være realistisk ift økonomi og hvad vi kan forvente af denne ledelse..
                      Der er bestemt ingen tvivl om at Fester og specielt AK har været skidt kørende dette halvår.. Men så dårlige er de altså heller ikke. Der er stadig en realistisk mulighed for at en af dem præsterer på et noget højere niveau i foråret. Måske begge.. Det kunne måske hjælpe hvis vi ikke skulle spille 10 mod 11 hver gang. Ellers hvis deres startplads var truet uge efter uge. Jeg er stadig af den holdning at 3 nye og rigtige dygtige spillere kan gøre det.

                      1) Angriber ala Zohore eller Hoysen
                      2) Offensiv midtbanespiller. En general. En spilfordeler. JJ er ikke god nok pt til at være den mand der skal redde os men vil stadig have en vigtig rolle. Nana er heller ikke svaret pt. Måske i fremtiden
                      3) Venstre kant. Gerne en Robert Skov, Jeppe Andersen eller hvad der nu er på markedet. En der er hurtig og kan udfordre. Og gerne målfarlig. Altså en der er modsat Jönsson

                      just my 2 cents

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                        Det står dig absolut frit for. Men jeg forbeholder også retten til at mene, at din mening er farlig for vores udvikling. Ikke fordi du eller andre fans har specifikt den mening, men fordi vores ledelse tilsyneladende også har den. Det er dét, der er farligt.

                        Jeg mener så absolut nældens rod er bestyrelsens retning, deres valg af sportsdirektør og træner. I den henseende nytter det ikke, at slå ud med armene og sige "Hvad skulle han næsten gøre? Gå ind og sparke boldene i mål for angriberne"? Der er kun én løsning, når den retning man har valgt er skrupforkert. Og det er ikke at give længere snor.

                        Det er muligt du er allergisk overfor denne sort/hvide approach, men i elitesport der skal man imo være sort/hvide i bedømmelsen af bundlinjen. Og der forbløffer det mig til stadighed, at du og andre kan sidde og enten antyde, at så slemme er tingene altså ikke, eller også skrive ting "Det der mangler er målene". Hvad ser du, når du ser bundlinjen?

                        MvH ChrisOB
                        Jeg er ikke afvisende over for, at der kan findes en dygtigere sportsdirektør. Det tror jeg, da. Formentlig også en dygtigere træner. Jeg håber de giver ledelsen sæsonen ud, så kan man da i det mindste ikke anklage bestyrelsen for ikke at forsøge sig med kontinuitet.

                        Jeg tror til gengæld, at konsekvenserne for et OB uden Thorborg, hans pengepung samt de andre pengestærke medlemmer af bestyrelsen vil være uoverskuelige. Det ville simpelthen betyde et farvel til professionel fodbold i Odense.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af jonashj0305 Se indlæg
                          Jeg er ikke afvisende over for, at der kan findes en dygtigere sportsdirektør. Det tror jeg, da. Formentlig også en dygtigere træner. Jeg håber de giver ledelsen sæsonen ud, så kan man da i det mindste ikke anklage bestyrelsen for ikke at forsøge sig med kontinuitet.

                          Jeg tror til gengæld, at konsekvenserne for et OB uden Thorborg, hans pengepung samt de andre pengestærke medlemmer af bestyrelsen vil være uoverskuelige. Det ville simpelthen betyde et farvel til professionel fodbold i Odense.
                          Jeg ønsker heller ikke et farvel til dem. Jeg ønsker, de skifter retning. Væk fra den gammeldags måde at tænke fodboldforretning på; væk fra Jesper Hansens smalhals (ikke et goddag til Kim Brink-dagene), væk fra boldbesidelses-trippet; væk fra den elendige måde at kommunikere med både sine fans og medierne. Mindre "kunde-tænkning".

                          Den eneste måde, det kommer til at ske, det er hvis man fyrer de to, der per nuværende er ansat til både at drive fodboldforretningen, som den er - og måden man driver selve fodboldholdet på.

                          For det er det, der i den sidste ende vil komme til at koste os nedrykningen - og en mulighed for, at vi stiller os op bag Vejle som et falleret tidligere storhold.

                          Jeg er ganske sikker på, at der findes bedre sportsdirektører derude. Og sågar trænere. Men alt det betyder ingenting; hvis ikke retningen bliver ændret. Den nye sportsdirektør skal tænke og agere markant anderledes end vores nuværende.

                          MvH ChrisOB
                          1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                            Jeg ønsker heller ikke et farvel til dem. Jeg ønsker, de skifter retning. Væk fra den gammeldags måde at tænke fodboldforretning på; væk fra Jesper Hansens smalhals (ikke et goddag til Kim Brink-dagene), væk fra boldbesidelses-trippet; væk fra den elendige måde at kommunikere med både sine fans og medierne. Mindre "kunde-tænkning".

                            Den eneste måde, det kommer til at ske, det er hvis man fyrer de to, der per nuværende er ansat til både at drive fodboldforretningen, som den er - og måden man driver selve fodboldholdet på.

                            For det er det, der i den sidste ende vil komme til at koste os nedrykningen - og en mulighed for, at vi stiller os op bag Vejle som et falleret tidligere storhold.

                            Jeg er ganske sikker på, at der findes bedre sportsdirektører derude. Og sågar trænere. Men alt det betyder ingenting; hvis ikke retningen bliver ændret. Den nye sportsdirektør skal tænke og agere markant anderledes end vores nuværende.

                            MvH ChrisOB
                            Men hvad hvis budgettet er det samme? Hvad nytter det så at snakke om 'væk med smalhals'?

                            Så snakker vi om at gå efter andre typer og en anden spillestil; vi snakker ikke nødvendigvis om at få bedre spillere. Det kan være, at Jesper Hansen ikke har gode nok kontakter eller han (og Kent) er for ensporede i tankegangen om nye spillere - men selvom vi ser mindre klubber gøre det bedre mht points, så ser jeg ikke så mange spillere, hvor jeg umiddelbart tænker "ham skulle vi have haft". Man kan måske nævne en Mayron George, men Randers' budget er sandsynligvis på niveau med vores, og så fantastisk har George altså ikke været i denne sæson.
                            Ser man f.eks. på Lyngby, så har de fået spillere ind som Ørnskov, Jesper Hansen, Hallgrimur, Emil Larsen, Kristoffer Larsen, Lasse Riise og Kim Ojo. En del af dem store navne, men det er rent faktisk kun de to førstnævnte, der er sikre startere. Resten af Lyngbys succeshold er i høj grad samme stamme som fra 1.div.

                            Min pointe er, at det er helheden der vinder eller taber. Med mindre du har råd til at sætte budgettet markant op og gå efter spillere, som har en højere individuel kvalitet. Hvis du vil fyre den sportslige ledelse, så skal det da også være for at gå en anden sportslig vej. Og det vil tage tid, og det kan gå galt. Ligesom det gør nu med denne vej. Hvis du dybest set gerne vil have flere penge til bedre spillere, så skriv til Thorborg:-)

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
                              Men hvad hvis budgettet er det samme? Hvad nytter det så at snakke om 'væk med smalhals'?

                              Så snakker vi om at gå efter andre typer og en anden spillestil; vi snakker ikke nødvendigvis om at få bedre spillere. Det kan være, at Jesper Hansen ikke har gode nok kontakter eller han (og Kent) er for ensporede i tankegangen om nye spillere - men selvom vi ser mindre klubber gøre det bedre mht points, så ser jeg ikke så mange spillere, hvor jeg umiddelbart tænker "ham skulle vi have haft". Man kan måske nævne en Mayron George, men Randers' budget er sandsynligvis på niveau med vores, og så fantastisk har George altså ikke været i denne sæson.
                              Ser man f.eks. på Lyngby, så har de fået spillere ind som Ørnskov, Jesper Hansen, Hallgrimur, Emil Larsen, Kristoffer Larsen, Lasse Riise og Kim Ojo. En del af dem store navne, men det er rent faktisk kun de to førstnævnte, der er sikre startere. Resten af Lyngbys succeshold er i høj grad samme stamme som fra 1.div.

                              Min pointe er, at det er helheden der vinder eller taber. Med mindre du har råd til at sætte budgettet markant op og gå efter spillere, som har en højere individuel kvalitet. Hvis du vil fyre den sportslige ledelse, så skal det da også være for at gå en anden sportslig vej. Og det vil tage tid, og det kan gå galt. Ligesom det gør nu med denne vej. Hvis du dybest set gerne vil have flere penge til bedre spillere, så skriv til Thorborg:-)
                              Sidder og er både enig og uenig i dit indlæg uden at kunne sætte finger på det.. jeg syntes at det de mindre hold med mindre budgetter har været bedre til er, at lave et hold, en stamme og de rigtige støtte spillere ... JH's taktik er for mig helt uigennemskuelig .. det hold han og KN skabte i Horsens var jo egentligt rigtig fint ud fra de præmisser de havde og ud fra tanken om at de blot skulle holde sig i ligaen ..
                              jeg mener så ikke at JH har det der skal til at skabe et mere ambitiøst hold .. og inde mørkeste timer frygter jeg at han ikke evner at holde os i ligaen i hans forsøg på at gøre os mere ambitiøse ... men så slemt går det nok ikke .. han er bare ikke manden der får os i top4 ... om han så får ti pr .. og det bør ledelsen indse .. fint, du fik os igennem krisen, fik skabt balance men nu skal vi udvikle os ..
                              "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                              "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                              Venter man for længe, får man ingenting ...

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
                                Men hvad hvis budgettet er det samme? Hvad nytter det så at snakke om 'væk med smalhals'?

                                Så snakker vi om at gå efter andre typer og en anden spillestil; vi snakker ikke nødvendigvis om at få bedre spillere. Det kan være, at Jesper Hansen ikke har gode nok kontakter eller han (og Kent) er for ensporede i tankegangen om nye spillere - men selvom vi ser mindre klubber gøre det bedre mht points, så ser jeg ikke så mange spillere, hvor jeg umiddelbart tænker "ham skulle vi have haft". Man kan måske nævne en Mayron George, men Randers' budget er sandsynligvis på niveau med vores, og så fantastisk har George altså ikke været i denne sæson.
                                Ser man f.eks. på Lyngby, så har de fået spillere ind som Ørnskov, Jesper Hansen, Hallgrimur, Emil Larsen, Kristoffer Larsen, Lasse Riise og Kim Ojo. En del af dem store navne, men det er rent faktisk kun de to førstnævnte, der er sikre startere. Resten af Lyngbys succeshold er i høj grad samme stamme som fra 1.div.

                                Min pointe er, at det er helheden der vinder eller taber. Med mindre du har råd til at sætte budgettet markant op og gå efter spillere, som har en højere individuel kvalitet. Hvis du vil fyre den sportslige ledelse, så skal det da også være for at gå en anden sportslig vej. Og det vil tage tid, og det kan gå galt. Ligesom det gør nu med denne vej. Hvis du dybest set gerne vil have flere penge til bedre spillere, så skriv til Thorborg:-)
                                Nu er fodboldhistorien fyldt med eksempler på, at fodboldhold ikke nødvendigvis får succés, fordi de har haft en fast stamme (Det hjælper selvfølgelig gevaldigt på det)

                                AaB's mesterhold fra 2008, f.eks; der var der kun 4 gengagere fra startopstillingen i den sidste kamp i den forrige sæson, og så den, der sluttede sæsonen som mestre 1 år senere. Det handler om at finde de RIGTIGE spillere. Og uanset hvordan jeg synes, man kan vende og dreje det, så har vi altså bare ikke fundet de rigtige spillere. Og her tænker jeg nødvendigvis ikke på navne, pris, ry og des lige. Her tænker jeg på spillere, der fungerer både individuelt og ikke mindst sammen. Og så er presset i OB stadig markant større end i en klub som Lyngby, hvorfor en sporstdirektør simpelthen ikke har råd til ret mange fejlskud. Og der har simpelthen været alt for mange.

                                Hvis jeg havde magten, så fortalte jeg da også Thorborg at poste langt flere penge ind i det her (end han allerede har gjort i forvejen), men da det nok ikke sker, så skal vi i stedet have en sportslig sektor, der rammer plet for de penge, der så er at gøre godt med. Og jeg kan virkelig ikke se den nuværende sportslige sektor på nogen som helst måder gøre det i fremtiden. Tilliden er helt væk. Måske fordi Jesper Hansen ikke har nok gode kontakter. Fordi de to sammen er for ensporede i deres tankegang.

                                Og ja; jeg vil en helt anden sportslig vej. Og ja; jeg er villig til at lade det tage den tid, det tager.

                                Så ret beset, så vil jeg have enten én af to, eller begge:

                                1) En sportslig ledelse, der rammer plet LANGT oftere med valg af både spillere, kontraktlængder, scouting og taktik. Med enten det samme eller højere budget.
                                2) En anden spillestil. (Med mindre vi rent faktisk lykkes med at vinde kampe med den nuværende)

                                Helheden vinder og taber? En helhed vil altid kunne blive bedre, hvis man har de rigtige folk til at varetage den; eller hvis den helhed bliver tilføjet lige præcis den eller de rigtige spillere, som med deres blotte tilstedeværelse, deres evner, held og skarphed står de rigtige steder; tackler de rigtige steder, scorer på de rigtige tidspunkter; udstråler de rigtige ting. Og ja; disse spillere er som oftest lidt dyrere end de mere almindelige spillere, men det er ikke det samme som man ikke kan finde guldkorn for færre penge. Det kan de dygtigste sportsdirektører. Hvis de har de rigtige kontakter og ikke mindst modet.

                                Når man opererer med total smalhals, så har man ikke modet. Så har man en fastlåst politik på hvem man vil gå efter, og hvad man er villig til at betale for dem. Og så misser man, efter min opfattelse, den eventuelle mulighed for, at man kan finde guld til små penge. Ligesom man misser guld, hvis ikke man er villig til at bøje budgettet for at få den lidt dyrere spiller, som måske kan løfte holdet.

                                Mit og andres opgør med JH er også et opgør med ledelsens ageren. En higen efter en anderledes måde at gribe tingene an i OB på alle leder og kanter. Som f.eks forslaget om brugen af mere omfattende statistikker til at scoute spillere.

                                Hvis vi bare fortsætter som vi har gjort hidtid, så kommer vi aldrig videre. Og jeg vil tusind gange hellere forsøge en anden sportslig og økonomisk retning, end at fortsætte med den, vi har nu. For den er alt-ødelæggende for min lyst til at følge OB.

                                Hvis OB vil op i toppen så skal vi enten hæve budgettet eller finde personer, der kan finde gode spillere til små penge. Da det første næppe sker, så synes jeg da, det er relevant at kigge på, om vi har rent faktisk har de personer, der kan finde gode spillere til små penge.

                                Er det virkelig for meget forlangt?

                                MvH ChrisOB
                                1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                                Comment

                                Working...
                                X