Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Jesper Hansen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
    Nu er fodboldhistorien fyldt med eksempler på, at fodboldhold ikke nødvendigvis får succés, fordi de har haft en fast stamme (Det hjælper selvfølgelig gevaldigt på det)

    AaB's mesterhold fra 2008, f.eks; der var der kun 4 gengagere fra startopstillingen i den sidste kamp i den forrige sæson, og så den, der sluttede sæsonen som mestre 1 år senere. Det handler om at finde de RIGTIGE spillere. Og uanset hvordan jeg synes, man kan vende og dreje det, så har vi altså bare ikke fundet de rigtige spillere. Og her tænker jeg nødvendigvis ikke på navne, pris, ry og des lige. Her tænker jeg på spillere, der fungerer både individuelt og ikke mindst sammen. Og så er presset i OB stadig markant større end i en klub som Lyngby, hvorfor en sporstdirektør simpelthen ikke har råd til ret mange fejlskud. Og der har simpelthen været alt for mange.

    Hvis jeg havde magten, så fortalte jeg da også Thorborg at poste langt flere penge ind i det her (end han allerede har gjort i forvejen), men da det nok ikke sker, så skal vi i stedet have en sportslig sektor, der rammer plet for de penge, der så er at gøre godt med. Og jeg kan virkelig ikke se den nuværende sportslige sektor på nogen som helst måder gøre det i fremtiden. Tilliden er helt væk. Måske fordi Jesper Hansen ikke har nok gode kontakter. Fordi de to sammen er for ensporede i deres tankegang.

    Og ja; jeg vil en helt anden sportslig vej. Og ja; jeg er villig til at lade det tage den tid, det tager.

    Så ret beset, så vil jeg have enten én af to, eller begge:

    1) En sportslig ledelse, der rammer plet LANGT oftere med valg af både spillere, kontraktlængder, scouting og taktik. Med enten det samme eller højere budget.
    2) En anden spillestil. (Med mindre vi rent faktisk lykkes med at vinde kampe med den nuværende)

    Helheden vinder og taber? En helhed vil altid kunne blive bedre, hvis man har de rigtige folk til at varetage den; eller hvis den helhed bliver tilføjet lige præcis den eller de rigtige spillere, som med deres blotte tilstedeværelse, deres evner, held og skarphed står de rigtige steder; tackler de rigtige steder, scorer på de rigtige tidspunkter; udstråler de rigtige ting. Og ja; disse spillere er som oftest lidt dyrere end de mere almindelige spillere, men det er ikke det samme som man ikke kan finde guldkorn for færre penge. Det kan de dygtigste sportsdirektører. Hvis de har de rigtige kontakter og ikke mindst modet.

    Når man opererer med total smalhals, så har man ikke modet. Så har man en fastlåst politik på hvem man vil gå efter, og hvad man er villig til at betale for dem. Og så misser man, efter min opfattelse, den eventuelle mulighed for, at man kan finde guld til små penge. Ligesom man misser guld, hvis ikke man er villig til at bøje budgettet for at få den lidt dyrere spiller, som måske kan løfte holdet.

    Mit og andres opgør med JH er også et opgør med ledelsens ageren. En higen efter en anderledes måde at gribe tingene an i OB på alle leder og kanter. Som f.eks forslaget om brugen af mere omfattende statistikker til at scoute spillere.

    Hvis vi bare fortsætter som vi har gjort hidtid, så kommer vi aldrig videre. Og jeg vil tusind gange hellere forsøge en anden sportslig og økonomisk retning, end at fortsætte med den, vi har nu. For den er alt-ødelæggende for min lyst til at følge OB.

    Hvis OB vil op i toppen så skal vi enten hæve budgettet eller finde personer, der kan finde gode spillere til små penge. Da det første næppe sker, så synes jeg da, det er relevant at kigge på, om vi har rent faktisk har de personer, der kan finde gode spillere til små penge.

    Er det virkelig for meget forlangt?

    MvH ChrisOB
    Nej det burde være en selvfølge. Der er et parameter mere, som ikke bliver omtalt så meget. Men konkurrence skaber bedre spillere, og holder dem skarpe. Vores trup består ikke af spillere som kan true start 11 nok til, at start 11 vise sult. Flere af vores såkaldte topspillere mangler ærgerrighed

    Comment


      Til ChrisOB (det bliver langt med citat)

      Nej, det er ikke for meget forlangt at have de medarbejdere, der kan finde kvalitet til små penge. Men det er meget at forlange, for det er ikke let. Det kræver, at der er noget struktur at bygge på, hvilket øjensynligt mangler i OB. Jeg ser det sådan, at vi (ja, igen-igen) er i en opbygningsfase, som pt halter. Jeg forestiller mig, at alle i klubben er overraskede over efterårets resultater, for det var helt klart forventningen, at det skulle gå markant bedre. Jeg har også været målløs over vores ufarlighed i mange kampe, og det er især bekymrende, fordi det tyder på nogle afgørende svagheder i selve konceptet. Når det så giver dårlige resultater over tid, så bider tingene sig selv i halen, fordi selvtilliden forsvinder. Men det betyder ikke, at det 'bare' handler om uheld og selvtillid; vi skabte heller ikke mange store chancer i starten af sæsonen, og vi spillede en del kampe, hvor vi hverken styrede kampen eller skabte mange muligheder.

      Det er sådan set bare mest trænerens problem, som jeg ser det. Der er et potentielt grundlæggende problem, som hedder om OB kan spille den fodbold, som Kent vil have. Vel at mærke til de penge, der er i OB. I og med at holdet efterhånden er skabt i hans billede, så hviler mere og mere på Kents skuldre. Her kunne man måske klandre JH for ikke at give nok modspil, men det ved jeg jo ikke om passer. Jeg forstår bare udmærket, hvorfor Kent og JH har lang line, for det giver mening, som tingene har udspillet sig de senere år. Vi starter forfra, hvis der skal nye ind, og det kan man så være for at gøre fra nu af, eller man kan afvente om det alligevel lykkes for Kent at komme i mål med noget. Taber vi sidste kamp, så må der være nogle seriøse overvejelser i OS&Es bestyrelse.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
        Til ChrisOB (det bliver langt med citat)

        Nej, det er ikke for meget forlangt at have de medarbejdere, der kan finde kvalitet til små penge. Men det er meget at forlange, for det er ikke let. Det kræver, at der er noget struktur at bygge på, hvilket øjensynligt mangler i OB. Jeg ser det sådan, at vi (ja, igen-igen) er i en opbygningsfase, som pt halter. Jeg forestiller mig, at alle i klubben er overraskede over efterårets resultater, for det var helt klart forventningen, at det skulle gå markant bedre. Jeg har også været målløs over vores ufarlighed i mange kampe, og det er især bekymrende, fordi det tyder på nogle afgørende svagheder i selve konceptet. Når det så giver dårlige resultater over tid, så bider tingene sig selv i halen, fordi selvtilliden forsvinder. Men det betyder ikke, at det 'bare' handler om uheld og selvtillid; vi skabte heller ikke mange store chancer i starten af sæsonen, og vi spillede en del kampe, hvor vi hverken styrede kampen eller skabte mange muligheder.

        Det er sådan set bare mest trænerens problem, som jeg ser det. Der er et potentielt grundlæggende problem, som hedder om OB kan spille den fodbold, som Kent vil have. Vel at mærke til de penge, der er i OB. I og med at holdet efterhånden er skabt i hans billede, så hviler mere og mere på Kents skuldre. Her kunne man måske klandre JH for ikke at give nok modspil, men det ved jeg jo ikke om passer. Jeg forstår bare udmærket, hvorfor Kent og JH har lang line, for det giver mening, som tingene har udspillet sig de senere år. Vi starter forfra, hvis der skal nye ind, og det kan man så være for at gøre fra nu af, eller man kan afvente om det alligevel lykkes for Kent at komme i mål med noget. Taber vi sidste kamp, så må der være nogle seriøse overvejelser i OS&Es bestyrelse.
        Tja, men mig bekendt, så havde AaB ikke ret mange penge i mesterskab sæsonen. Det er vel en af grundene til at KN blev ansat. Der var en tro på gode resultater for mindre penge. Problemet er bl.a. at AaB vandt et billigt mesterskab hvor de øvrige hold viste store form problemer i løbet af sæsonen. KN kunne ikke forvandle BIF. Derfor tror jeg ikke på, at KN kan trylle mere end andre trænere, så hvis Ambitionen er top 6, så skal vi have en god sportsdirektør som kan sammensætte en konkurrencedygtig trup.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
          Til ChrisOB (det bliver langt med citat)

          Nej, det er ikke for meget forlangt at have de medarbejdere, der kan finde kvalitet til små penge. Men det er meget at forlange, for det er ikke let. Det kræver, at der er noget struktur at bygge på, hvilket øjensynligt mangler i OB. Jeg ser det sådan, at vi (ja, igen-igen) er i en opbygningsfase, som pt halter. Jeg forestiller mig, at alle i klubben er overraskede over efterårets resultater, for det var helt klart forventningen, at det skulle gå markant bedre. Jeg har også været målløs over vores ufarlighed i mange kampe, og det er især bekymrende, fordi det tyder på nogle afgørende svagheder i selve konceptet. Når det så giver dårlige resultater over tid, så bider tingene sig selv i halen, fordi selvtilliden forsvinder. Men det betyder ikke, at det 'bare' handler om uheld og selvtillid; vi skabte heller ikke mange store chancer i starten af sæsonen, og vi spillede en del kampe, hvor vi hverken styrede kampen eller skabte mange muligheder.

          Det er sådan set bare mest trænerens problem, som jeg ser det. Der er et potentielt grundlæggende problem, som hedder om OB kan spille den fodbold, som Kent vil have. Vel at mærke til de penge, der er i OB. I og med at holdet efterhånden er skabt i hans billede, så hviler mere og mere på Kents skuldre. Her kunne man måske klandre JH for ikke at give nok modspil, men det ved jeg jo ikke om passer. Jeg forstår bare udmærket, hvorfor Kent og JH har lang line, for det giver mening, som tingene har udspillet sig de senere år. Vi starter forfra, hvis der skal nye ind, og det kan man så være for at gøre fra nu af, eller man kan afvente om det alligevel lykkes for Kent at komme i mål med noget. Taber vi sidste kamp, så må der være nogle seriøse overvejelser i OS&Es bestyrelse.
          Nu behøver man altså ikke starte forfra selvom man udskifter JH . En ny direktør med et bredere netværk og en bedre indsigt i truppens mangler kan imo godt videreføre den spillemæssige linje som er lagt hvis det er ønsket fra bestyrelsen .
          En bonus oven i vil være hvis en ny sportsdirektør forstår sig bedre på hvordan man kommunikerer til klubbens fans og øvrige omgivelser .
          Jeg har mistet en helvedes masse for KN men vil godt kunne acceptere at han får lidt længere snor .
          817 ⚪️
          Y.N.W.A ❤️

          Comment


            Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
            Til ChrisOB (det bliver langt med citat)

            Nej, det er ikke for meget forlangt at have de medarbejdere, der kan finde kvalitet til små penge. Men det er meget at forlange, for det er ikke let. Det kræver, at der er noget struktur at bygge på, hvilket øjensynligt mangler i OB. Jeg ser det sådan, at vi (ja, igen-igen) er i en opbygningsfase, som pt halter. Jeg forestiller mig, at alle i klubben er overraskede over efterårets resultater, for det var helt klart forventningen, at det skulle gå markant bedre. Jeg har også været målløs over vores ufarlighed i mange kampe, og det er især bekymrende, fordi det tyder på nogle afgørende svagheder i selve konceptet. Når det så giver dårlige resultater over tid, så bider tingene sig selv i halen, fordi selvtilliden forsvinder. Men det betyder ikke, at det 'bare' handler om uheld og selvtillid; vi skabte heller ikke mange store chancer i starten af sæsonen, og vi spillede en del kampe, hvor vi hverken styrede kampen eller skabte mange muligheder.

            Det er sådan set bare mest trænerens problem, som jeg ser det. Der er et potentielt grundlæggende problem, som hedder om OB kan spille den fodbold, som Kent vil have. Vel at mærke til de penge, der er i OB. I og med at holdet efterhånden er skabt i hans billede, så hviler mere og mere på Kents skuldre. Her kunne man måske klandre JH for ikke at give nok modspil, men det ved jeg jo ikke om passer. Jeg forstår bare udmærket, hvorfor Kent og JH har lang line, for det giver mening, som tingene har udspillet sig de senere år. Vi starter forfra, hvis der skal nye ind, og det kan man så være for at gøre fra nu af, eller man kan afvente om det alligevel lykkes for Kent at komme i mål med noget. Taber vi sidste kamp, så må der være nogle seriøse overvejelser i OS&Es bestyrelse.
            Hvis strukturen halter, så skal man jo gøre noget for at ændre ved den struktur; ellers giver det jo ikke mening at sætte en præmis op om, at vi skal i TOP-6. Så skal man melde rent ud; at det og det halter; vi har det og budget; det er lavt; vi er i opbygningsfase. Så skal man ikke blive ved med at sælge et hold, der taber flere kampe, end de vinder, og som i 11 kampe i sæsonen slet ikke har scoret, som et hold der bare mangler det sidste.

            Det kan godt være, at du og andre er målløse; men det er "vi" jo ikke. Vi har langt fra været det. Vi har været lidt overrasket over graden af ufarligheden; og ja, jeg havde bestemt ikke forventet 11 målløse kampe, men jeg havde i den grad forventet, at vi ikke kom i nærheden af TOP-6. Både på forhånd, og da jeg havde set de første par kampe og kunne se og fornemme, at der var her tale om en total mismatch i trupopbygning og kvalitet i forhold til, hvad man selv meldte ud. Jeg er på ingen måder målløs over vores ufarlighed. Vi var alt for afhængige af Falk; AK har haft kroniske rygproblemer og alternativerne er der bare ikke. Så det med, at det bider os selv i halen hænger i høj grad sammen med, at der er nogen, der har lagt alle æg i én kurv.

            Problemet er så, at det ikke lyder som om, at man har tænkt sig at lave om på den approach. Man har ikke tænkt sig at sidde sig ned og kigge på 11 målløse kampe og så vurdere; skal vi ikke ha en anden angriber, end dem vi har? Her er punkt nr. 2: Hvad man kommunikerer ud til omverdenen. Og hvad virkeligheden så viser sig at være. Hvad Jesper Hansen siger plejer som regel at afspejle virkeligheden. De mener grangiveligt, at man stadig kan hænge sig i, hvad vores angribere tidligere har præsteret. I stedet for at være pro-aktive og komme til den konklusion at 11 målløse kampe ikke er tilfældighed. Have modet til at ignorere "is i maven".

            Og jeg er nærmest ligeglad med, at vi så skal starte forfra. Vi skal have andre input, end dem Jesper Hansen og Kent Nielsen er kommet med.

            Ja, det er i den grad trænerens problem; men han har gjort det i et samarbejde med en sportsdirektør; der simpelthen bare skal give træneren modspil. Agere som den chef, han er. Og når chefen har ansat træneren, så er det faktisk chefen, der har større ansvar for den sportslige udvikling end træneren. Det er barsk; det er uretfærdigt, men det er sådan det er; og jeg er temmelig sikker på Jesper Hansen godt er klar over, at hvis vi fortsætter med at være så dårlige (læs som i DÅRLIGE, ikke uheldige), som vi er og har været, så vil han også få en fyreseddel før eller senere.

            For det er sådan branchen hænger sammen. Han har været her i 3 år; på et eller andet tidspunkt skal det gå fremad. På det eneste område, hvor det rent faktisk tæller: Det sportslige. Som også danner grobund for en bedre økonomi.

            Jeg er også godt klar over, hvorfor snorren er så lang fra bestyrelsen. For hvis de fyrer dem nu; så falder det også tilbage på dem. De har nemlig lagt alle æg i én kurv, og det ville være et kæmpe nederlag for dem at nå til erkendelsen, at det nuværende makkerpar simpelthen ikke fungerer.

            Opbygningsfasen "halter" ikke; den er forfejlet. Det vi gør er at bygge et hus med kviste og blade - vi får aldrig et stabilt hus med denne retning. Om de næste personer er bedre, ved jeg i sagens natur ikke, men jeg ved bare, at de nuværende personer, de kommer ikke i mål med noget som helst. Hvis ikke de snart bliver mere proaktive. Erkender, at de har fejlet og simpelthen kalder en spade for en spade. Lade være med at være så overrasket over, at vi ligger som vi gør. Lade være med at være så fandens "loyale" overfor spillertruppen.

            Den er bare ikke god nok. Eller måske snarre ikke godt nok sammensat. I lang tid har jeg argumenteret for, at jeg gerne ville se Kent Nielsen operere sammen med en anden sportsdirektør. Det vil jeg ikke længere, for det er gået op for mig, hvor sovset ind i hinanden de to er. De hører sammen; de har begge skylden og ansvaret for den horrible trupsammensætning. Og derfor bør de, i min optik, ikke have flere chancer.

            At jeg så heller ikke tror på at den samme bestyrelse, der troede det var en god idé at vente halvandet år med at ansætte en ny sportsdirektør, og så toppe det hele af med at vælge en sportsdirektør af navn og bestemt ikke af gavn; det ændrer ikke på, hvad jeg i mit hjerte og sjæl tror fuldt og fast på:

            Jesper Hansen og Kent Nielsen er de helt forkerte folk til denne opbygning. Om det lykkes os at finde nogle andre, det vil tiden vise; jeg er bare mere end villig til at prøve, for det kan umuligt gå værre. For den nuværende opbygning er en direkte billet til 1. Division og glemslen.

            Før eller senere vil du også komme til den konklusion. Om end, det ville være herre dejligt at tage fejl.

            Og her til sidst: I en klub som OB kan man ikke forlange for meget. Med mindre man kører i grøften og forlanger vi skal konkurrere med FCK hvert eneste år. DÈT er i min optik det eneste, der er "meget" at forlange af dem, der er i klubben. Mig bekendt er det heller ikke dét, som der bliver forlangt. Vi forlanger, at de lever op til egen målsætning. Vi forlanger bedre end 11 kampe uden mål, 10 nederlag og en dansen omkring sidstepladsen. DET er bundlinjen. Det er ikke "halten"; det er begge ben kappet af.

            MvH ChrisOB
            Last edited by ChrisOB; 11-12-2016, 13:50.
            1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

            Comment


              Jeg er stadig ikke overbevist om at Kent er en fuser. Hvis holdet havde en boksangriber og en der var bedre end Joensson kunne det have set en del bedre ud.
              Det store spørgsmål er for mig om kampen mod Viborg kan betyde handling fra ledelsen.
              Og så synes jeg du/I burde forholde jer til at ledelsen hurtigt fandt en assistentscout. Jeg ved godt at JH fyrede Nedergård og i en periode troede han selv kunne. Men der skal en kapacitet til med netværk og kendskab til moderne analysemetoder.
              Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

              OB - engang var vi gode

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Tåhyler Se indlæg
                Jeg er stadig ikke overbevist om at Kent er en fuser. Hvis holdet havde en boksangriber og en der var bedre end Joensson kunne det have set en del bedre ud.
                Det store spørgsmål er for mig om kampen mod Viborg kan betyde handling fra ledelsen.
                Og så synes jeg du/I burde forholde jer til at ledelsen hurtigt fandt en assistentscout. Jeg ved godt at JH fyrede Nedergård og i en periode troede han selv kunne. Men der skal en kapacitet til med netværk og kendskab til moderne analysemetoder.
                Jeg konstaterer blot at han stædigt holder fast i jønsson på kanten, og at det slet ikke fungerer. Ja vi har vel ret beset spillet en halvsæson med 10 mand på banen. Desuden synes jeg at vi spiller meget stereotypt. Der er ingen plan B når spillet ikke kører og vi er bagud. Jeg savner en træner der formår at ændre tingene fra sin plads på bænken.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
                  Jeg konstaterer blot at han stædigt holder fast i jønsson på kanten, og at det slet ikke fungerer. Ja vi har vel ret beset spillet en halvsæson med 10 mand på banen. Desuden synes jeg at vi spiller meget stereotypt. Der er ingen plan B når spillet ikke kører og vi er bagud. Jeg savner en træner der formår at ændre tingene fra sin plads på bænken.
                  Meget klandrer jeg JH for , men med Jønsson der står KN altså med ansvaret . KN burde kende alt til Jønsson og hans manglende kvalitet ift at spille kant , og når han så endda vedholdende holder fast i at lade ham blive på kanten så skriger det altså til himlen . Vi har oveni to angribere som har haft en forfærdelig sæson og står uden alternativer og selvom Jønsson trods alt har præsteret acceptabelt som angriber er han ikke flyttet op i angrebet . Hvis KN ikke vil overgive sig og lade Jønsson få en fuldt ud berettiget bænkeplads så kunne han være flyttet op i angrebet og give Greve en kantplads .
                  817 ⚪️
                  Y.N.W.A ❤️

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
                    Jeg konstaterer blot at han stædigt holder fast i jønsson på kanten, og at det slet ikke fungerer. Ja vi har vel ret beset spillet en halvsæson med 10 mand på banen. Desuden synes jeg at vi spiller meget stereotypt. Der er ingen plan B når spillet ikke kører og vi er bagud. Jeg savner en træner der formår at ændre tingene fra sin plads på bænken.
                    Jeg mener nu ikke at Kent er for langsom til at foretage udskiftninger, og det er vel reelt det han kan gøre i kampens hede, enten for at forsvare en føring eller det modsatte, og han er jo lidt begrænset med den smalle bænk vi har til rådighed.
                    Believe OB

                    œ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                    Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
                      Jeg konstaterer blot at han stædigt holder fast i jønsson på kanten, og at det slet ikke fungerer. Ja vi har vel ret beset spillet en halvsæson med 10 mand på banen. Desuden synes jeg at vi spiller meget stereotypt. Der er ingen plan B når spillet ikke kører og vi er bagud. Jeg savner en træner der formår at ændre tingene fra sin plads på bænken.
                      Helt, helt enig.
                      "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                      - Norbert Elgert -

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
                        Meget klandrer jeg JH for , men med Jønsson der står KN altså med ansvaret . KN burde kende alt til Jønsson og hans manglende kvalitet ift at spille kant , og når han så endda vedholdende holder fast i at lade ham blive på kanten så skriger det altså til himlen . Vi har oveni to angribere som har haft en forfærdelig sæson og står uden alternativer og selvom Jønsson trods alt har præsteret acceptabelt som angriber er han ikke flyttet op i angrebet . Hvis KN ikke vil overgive sig og lade Jønsson få en fuldt ud berettiget bænkeplads så kunne han være flyttet op i angrebet og give Greve en kantplads .
                        + 1
                        Og synes at kombinationen af JH og KN er bare elendighed, de supplere hinanden helt forfærdeligt.
                        "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                        - Norbert Elgert -

                        Comment


                          ufatteligt hvordan disse diskussioner kører i ring, med samme argumenter, der lige tager en runde til. At nogen stadig mener, at det har nogen som helst betydning, hvad et debatforum har ment eller ej, for vurderingen af Jesper Hansens kvalitet, er mig en gåde. Jeg gider næsten ikke gentage det, men hvad folk på et forum har af optimisme, er ingen frikendelse af Hansen, Nielsen eller hvem pokker der ellers sidder med ansvaret. Ja, jeg kunne da godt se alle problemområderne i starten af sæsonen, men når Kent og Jesper siger, at nu er truppen god, og den er lige til top-6, må jeg formode, at det bygger på en faglig velfunderet vurdering, som de kan foretage på et laaaangt bedre grundlag end alle andre. Så tænker, at de må have se, hvordan holdet fungerer, have studeret samspillet og udviklingen hos spillerne, og med deres ekspertise og dybe kendskab, må de være nået frem til en troværdig fremlæggelse, som jeg jo så vælger at tro er rigtig, i ydmyghed over, at jeg ikke ser de daglige træninger og er så tæt på holdet som de er, og får så mange penge for at dygtiggøre mig på det område. At jeg køber den optimisme, og møder op på første kampdag med tro på tingene, er på ingen måde en undskyldning for Jesper Hansen, tværtimod, det er en gigantisk underkendelse af mandens troværdighed.

                          Jesper Hansen job er at forudse, hvordan tingene vil udvikle sig, det får han vel omkring en mio. får om året, så fri mig for latterlige argumenter om, at en tilfældig bruger på OB.dk heller ikke kunne se problemerne komme. Når det er sagt, så har vi som debattører, faktisk leveret flere rigtige diagnoser, end det JH har præsteret, det er jo bare pinligt for manden...

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
                            ufatteligt hvordan disse diskussioner kører i ring, med samme argumenter, der lige tager en runde til. At nogen stadig mener, at det har nogen som helst betydning, hvad et debatforum har ment eller ej, for vurderingen af Jesper Hansens kvalitet, er mig en gåde. Jeg gider næsten ikke gentage det, men hvad folk på et forum har af optimisme, er ingen frikendelse af Hansen, Nielsen eller hvem pokker der ellers sidder med ansvaret. Ja, jeg kunne da godt se alle problemområderne i starten af sæsonen, men når Kent og Jesper siger, at nu er truppen god, og den er lige til top-6, må jeg formode, at det bygger på en faglig velfunderet vurdering, som de kan foretage på et laaaangt bedre grundlag end alle andre. Så tænker, at de må have se, hvordan holdet fungerer, have studeret samspillet og udviklingen hos spillerne, og med deres ekspertise og dybe kendskab, må de være nået frem til en troværdig fremlæggelse, som jeg jo så vælger at tro er rigtig, i ydmyghed over, at jeg ikke ser de daglige træninger og er så tæt på holdet som de er, og får så mange penge for at dygtiggøre mig på det område. At jeg køber den optimisme, og møder op på første kampdag med tro på tingene, er på ingen måde en undskyldning for Jesper Hansen, tværtimod, det er en gigantisk underkendelse af mandens troværdighed.

                            Jesper Hansen job er at forudse, hvordan tingene vil udvikle sig, det får han vel omkring en mio. får om året, så fri mig for latterlige argumenter om, at en tilfældig bruger på OB.dk heller ikke kunne se problemerne komme. Når det er sagt, så har vi som debattører, faktisk leveret flere rigtige diagnoser, end det JH har præsteret, det er jo bare pinligt for manden...
                            Nu er det jo begrænset med nyt, vi kan diskutere, så det er vel ikke underligt, at tingene kommer til at gå i ring. Meget af al debat er gentagelser. Sådan er det, når man har en overbevisning. Og mixer man det med passion så bliver der rørt ekstra meget rundt i den samme sovs. Men er det egentligt en slem ting?

                            MvH ChrisOB
                            1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                            Comment


                              Så stor er trupændringen altså heller ikke i OB! Man mistede Falk, og Skulason røg i vinterpausen så vidt jeg kan huske. Der er en klar tendens her på forumet, fuldstændig at overvurdere, hvad en Falk ville have ændret på slagets gang i dette efterår. Der er INGEN håndgribelige beviser på at Fester og AK ville have præsteret anderledes, hvis Falk stadigvæk spillede i OB. I sidste sæson toppræsterede de, samtidig med at Falk i alles øjne var flyvende. Må jeg påpege at det rakte en (7) syvende plads i tabellen. Så vidt jeg lige husker er statsene i hele sidste sæson for Falk som følger: 5 scoringer og 9 assists. Joan har på en halv sæson scoret 4 og 3 assists. Det vil sige, at hvis vores angribere forsætter deres miserable form i foråret, så vil det stadigvæk blive til 7-8 mål og 5-6 assists for Joan, forudsat at han naturligvis holder kadencen. Men bare from the top of my head, så kunne jeg nævne yderligere 5-6 assists til Joan, som vores angribere bare ikke magtede at putte ind, rene tap ins. Så forklaringen er IKKE bare at Falk er smuttet. Der er bare kampafgørende spillere, som ikke har præsteret for os i efteråret i begge ender af banen. KEP har heller ikke leveret varen, faktisk har vi set markant stærkere ud defensivt, uden ham. Vi ville ligge omkring, hvor vi gjorde i sidste sæson, måske en plads op, hvis de nye leverede, hvad de tidligere har leveret i SL, samtidig med at stammen leverede på samme niveau som sidste sæson. Her tænkes primært på Izunna og KEP. Jønsson er ikke en spiller som går forrest, når det går skidt. Han var formidabel, da AaB blev mestre for et par sæsoner tilbage, men han har også været problematisk sidenhen for AaB.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                                Nu er det jo begrænset med nyt, vi kan diskutere, så det er vel ikke underligt, at tingene kommer til at gå i ring. Meget af al debat er gentagelser. Sådan er det, når man har en overbevisning. Og mixer man det med passion så bliver der rørt ekstra meget rundt i den samme sovs. Men er det egentligt en slem ting?

                                MvH ChrisOB
                                Det er også fint nok, det var bare en konstatering af, at det er de samme argumenter, man igen og igen må forholde sig til, jeg kunne i princippet copy paste mine svar efterhånden :-)

                                Men fair nok, så må man jo tage den en gang til.

                                Comment

                                Working...
                                X