Oprindeligt indsendt af manner
Se indlæg
Annoncering
Collapse
No announcement yet.
Jesper Hansen
Collapse
X
-
-
Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlægdu har sikkert ret - det var en offentlig hemmelighed at vi i den grad manglede angribere - og ja Fredecia og TM har sikkert brugt det til at presse citronen - markedskræfter som du kalder det. Men hvad der reelt foregik aner vi intet om, det er spekulationer og hearsays - ikke facts som du får det præsenteret som. Og selv om vi var presset og Lyngby ikke ville lege med - så mener jeg til stadighed ikke det undskylder at JH smed en 4 årig kontrakt efter TM, men det er vi jo så bare uenige om.
TMs kontraktlængde har jeg, mig bekendt, ikke forholdt mig til endnu så om jeg er tilfreds med den må være for "din egen regning"
For god orden skyld skal jeg også lige skrive at jeg på intet tidspunkt i vores snak havde en følelse af at der var "ekstreme" udgydelser, men mere som en god snak mellem relativt voksne menneskerBelieve OB
½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke
Ligegyldige kampe eksisterer ikke
Comment
-
Kryger, TM og Kirkeskov-handlerne tror jeg har handlet om at få billige spillere ind, som man mente driftsikre på superliga niveau.
De var alle hentet i 1. division og har næppe trukket en høj superliga løn. Der har været en afvejning af, hvad de har kostet i løn, ifht. hvad de kostede i transfer. Spillere hentet direkte fra Superliga-konkurrenter ville formentlig have kostet det samme i transfer, men noget dyrere i løn.
Når man hører at en spiller som Albrecthsen i Brøndby tjener små 90k/md, tror jeg bestemt ikke en spiller som Kryger har tjent mere end 50-80k/md. Kryger var på 2-årig kontrakt - en løn der lå 25-50k/md højere ville give 0.6 - 1.2 mio højere udgifter over en 2-årig periode.
En spiller som TM tjener måske på det niveau, så jeg tror ikke han er nogen stor udgift i fht hvad f.eks. Lado var.
Tilsvarende tror jeg KEP, men nok også Pereira og Tverskov, kommer til at tjene bedre end Kirkeskov, Kryger og TM.
Lønnen i kontraktperioden skal også medregnes, for det er en betydelig faktor.
Comment
-
Oprindeligt indsendt af manner Se indlægHvis du læser mit indlæg igen vil du se at jeg netop siger at jeg ved det samme, som dem der siger at Kryger kostede 800000 osv. Så mit udsagn ikke kan være præsenteret som facts. Jeg mener mere det er præsenteret som et udslag af logisk tænkning, en smule indsigt i markedsmekanismer og den faktuelle situation i OB dengang. Jeg understreger ydermere tilsidst at jeg tror kontrsktforhandlinger er langt mere komplekse end vi går rundt og forestiller os.
TMs kontraktlængde har jeg, mig bekendt, ikke forholdt mig til endnu så om jeg er tilfreds med den må være for "din egen regning"
For god orden skyld skal jeg også lige skrive at jeg på intet tidspunkt i vores snak havde en følelse af at der var "ekstreme" udgydelser, men mere som en god snak mellem relativt voksne mennesker
mente nu også vi holdt en rimelig tone - men efter MaxHHs indlæg kom jeg lige til at tænke over den - for det er jo ikke altid det vi skriver nødvendigvis bliver opfattet som det var tænkt.
Comment
-
Oprindeligt indsendt af manner Se indlægden gælder vel også begge veje, det der med at bruge den indvendige side af hovedet...selv når man er i følelsernes vold efter et nederlag
MvH ChrisOB1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.
Comment
-
Oprindeligt indsendt af anglicantian Se indlægKryger, TM og Kirkeskov-handlerne tror jeg har handlet om at få billige spillere ind, som man mente driftsikre på superliga niveau.
De var alle hentet i 1. division og har næppe trukket en høj superliga løn. Der har været en afvejning af, hvad de har kostet i løn, ifht. hvad de kostede i transfer. Spillere hentet direkte fra Superliga-konkurrenter ville formentlig have kostet det samme i transfer, men noget dyrere i løn.
Når man hører at en spiller som Albrecthsen i Brøndby tjener små 90k/md, tror jeg bestemt ikke en spiller som Kryger har tjent mere end 50-80k/md. Kryger var på 2-årig kontrakt - en løn der lå 25-50k/md højere ville give 0.6 - 1.2 mio højere udgifter over en 2-årig periode.
En spiller som TM tjener måske på det niveau, så jeg tror ikke han er nogen stor udgift i fht hvad f.eks. Lado var.
Tilsvarende tror jeg KEP, men nok også Pereira og Tverskov, kommer til at tjene bedre end Kirkeskov, Kryger og TM.
Lønnen i kontraktperioden skal også medregnes, for det er en betydelig faktor.
- Men lønnen i sig selv har da mig bekendt aldrig været et problem, niveauet skulle justers ned fra de glade DD dage ja, men de udmeldinger der har været har der ikke forlydt noget om at vi ikke "kunne være med" lønmæssigt
TM tror jeg bestemt heller ikke henter den højeste løn - men mener ikke det i sig selv undskylder eller forklare hvorfor han skulle udstyres med så lang en kontrakt. I min verden så snakker vi en 3-4 angriber, det vil jeg ikke have det helt store problem i at se ham som - og havde man udstyret ham med en 2 årig kontrakt tror jeg ikke der var ret mange der havde rynket på næsen af det.
- Så tror jeg også det hænger lidt sammen med de 4 årige kontrakter til Diarra og N'koum som vi længe hang på/først nu endeligt slipper ud af - dem skal JH dog på ingen måde have skylden for ;) men de var bare et virkeligt dårligt eksempel.....
Comment
-
Oprindeligt indsendt af anglicantian Se indlægKryger, TM og Kirkeskov-handlerne tror jeg har handlet om at få billige spillere ind, som man mente driftsikre på superliga niveau.
Lønnen i kontraktperioden skal også medregnes, for det er en betydelig faktor.Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...
Jeg er ikke fan.
Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).
Comment
-
Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
mente nu også vi holdt en rimelig tone - men efter MaxHHs indlæg kom jeg lige til at tænke over den - for det er jo ikke altid det vi skriver nødvendigvis bliver opfattet som det var tænkt.Last edited by manner; 26-04-2016, 21:57.Believe OB
Comment
-
Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlægdet vil jeg også betragte som værende så godt som fakta. Tror ligeledes du har ret i at KEP mv. kommer til at hente en højere hyre end de førnævnte.
- Men lønnen i sig selv har da mig bekendt aldrig været et problem, niveauet skulle justers ned fra de glade DD dage ja, men de udmeldinger der har været har der ikke forlydt noget om at vi ikke "kunne være med" lønmæssigt
TM tror jeg bestemt heller ikke henter den højeste løn - men mener ikke det i sig selv undskylder eller forklare hvorfor han skulle udstyres med så lang en kontrakt. I min verden så snakker vi en 3-4 angriber, det vil jeg ikke have det helt store problem i at se ham som - og havde man udstyret ham med en 2 årig kontrakt tror jeg ikke der var ret mange der havde rynket på næsen af det.
- Så tror jeg også det hænger lidt sammen med de 4 årige kontrakter til Diarra og N'koum som vi længe hang på/først nu endeligt slipper ud af - dem skal JH dog på ingen måde have skylden for ;) men de var bare et virkeligt dårligt eksempel.....
Så uanset at de nævnte spillere ikke har slået til, har de for mig ikke været uhyrlige handler selvom de måske har kostet 1-1.5 mio. Vi har sparet mange penge ved at de trods alt ikke var etablerede suppe-profiler (og lønnet derefter).
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlægJeg vil mene og jeg tror at der er generel konsensus om det, at pengene kunne have været brugt langt bedre ... de 3 spillere var ikke en professionel hyre værd.
Comment
-
Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlægSom udgangspunkt, ja. Men det ændrer ikke på at følelsernes vold gør det sværere at gøre det, end det er for "level-headed" individer, som du selv.
MvH ChrisOBBelieve OB
Comment
-
Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlægSom udgangspunkt, ja. Men det ændrer ikke på at følelsernes vold gør det sværere at gøre det, end det er for "level-headed" individer, som du selv.
MvH ChrisOB
Comment
-
Jeg vil igen opfordre folk til at skrive hvad de lyster, og i den stemning folk nu engang måtte være i...
Så må folk altså bare æde at det kan blive for sort eller lyserødt... og kan folk ikke det, så må de gøre op med sig selv om de hører hjemme på et offentligt debatforum...Til-afgange under Alm: 96 - still counting
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlægJeg vil igen opfordre folk til at skrive hvad de lyster, og i den stemning folk nu engang måtte være i...
Så må folk altså bare æde at det kan blive for sort eller lyserødt... og kan folk ikke det, så må de gøre op med sig selv om de hører hjemme på et offentligt debatforum...
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Netsirk Se indlægUden noget bagvedliggende motiv- andet end nysgerrighed, idet jeg rent faktisk synes der er interessant hvad i resonere jer frem til, spørger jeg så: Kan man udlede fra ovenstående, at man er berettiget en særlig hensynstagen i en debat, hvis og såfremt man er af en særlig natur som fan?
Hvad får du ud af at kalde en idiot for idiot midt imens vedkommende måske er ekstra meget idiot p.g.a frustration? Det er i hvert fald ikke mindre idioti.
Det er ikke et sæt regler, jeg stikker ud, hvis det er dét, du tror er formålet.
MvH ChrisOB1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.
Comment
Comment