Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Rygter/ønsker - Transfervinduet Sommeren 2017

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
    Nej det gjorde han nok ikke. Men det ville være lækkert at han ikke hver anden kamp i snit lignede en træt og ugidelig Emil Larsen
    He he faldt lige over denne kuriøsitet. Superliga.dk mener åbenbart heller ikke, at Jönsson bidrog med så meget i sidste kamp mod Randers, da han står noteret for 0 min (http://www.superliga.dk/spiller/rasmus-jonsson)

    Ellers må jeg indrømme, at min syn på Jönsson har ændret sig en del. Han var frygtelig i efteråret, og da rygterne om Helsingborg kom i vinters, tænkte jeg også "sælg, sælg, sælg". Men jeg må så også konstatere, at han har lavet 7 mål i 15 kampe her i foråret som kant (i hvad der i udgangspunktet er en 4-4-2), hvilket er ganske imponerende. Synes også, at han tager større ansvar i det opbyggende spil. Jeg sidder også og tager mig til hovedet, når han trækker sig i duellerne, og synes, at det er vildt irriterende, når han laver sine forsvindingsnummer-kampe, men der bør måske også være plads til sådan en type på et hold, hvis han kan levere det målsnit - og vi ville måske også lægge en anelse mindre mærke til hans usynlige kampe, hvis der var lidt flere, der bød sig til (og også hvis man kunne slette efteråret fra hukommelsen). For 4 måneder siden havde jeg ikke i min vildeste fantasi forestillet mig, at jeg skulle sidde og tale Jönsson op, det skal jeg blankt erkende, og det ville stadig klæde ham at få bedre styr på de defensive pligter, men set over hele foråret, så har han vel været den største positive overraskelse sammen med Tingager. Tænker i hvert fald, at han havde fået en hel del mindre kritik, hvis han var startet sådan her i OB, men nu hænger efterårsspøgelset ved. Måske krævede det faktisk lidt tilvænning at skulle spille den kant fast, hvilket jo heller ikke er så mærkeligt.
    (og så er jeg med på, at vi kun har mødt bundhold i foråret, men det er jo ligesom det vurderingsgrundlag den her latterlige struktur giver os)

    (edit: det er tilsyneladende ingen OB spillere, der har fået registreret spilletid i kampen mod Randers på Superliga.dk)
    Last edited by Limefrugten; 31-05-2017, 07:48.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
      Med udgangspunkt i at Kent melder de offensive pladser fyldt op er der vel kun 5 pladser tilbage at forstærke:

      Målmand: Denne er på plads. Gryte,Mikkelsen og unge Oliver C
      Højreback: Denne er også på plads. Desler,Ryan og Buus
      Midtforsvar: I gamle dage havde vi 4 til de 2 pladser. Får vi en makker til Ting,Tver og KEP?
      Venstreback: JBL og Joao er nok antalsmæssigt. Men vil man af med Joao og finde en bedre? Det burde man vel gøre
      6'er: Her har vi Izunna og Tverskov til låns. Pladsen er tyndt besat og El Mak blev aldrig erstattet. Her skal man vel gøre noget

      Jeg forventer at man henter 1 eller 2 til mm man rydder op i truppens tynde øl. Det lyder som om der er aktivitet..
      Man prøver vel at hente en der både kan spille centerforsvar og venstreback samt en 6'er
      Det lyder som en Diarra type, bare med vb potentiale fremfor hb... og gerne lige en tand bedre end han var...

      Jeg håber man går efter to... Vi har godt nok bøvlet med skader og karantæner i defensiven.
      Til-afgange under Alm: 96 - still counting

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg
        He he faldt lige over denne kuriøsitet. Superliga.dk mener åbenbart heller ikke, at Jönsson bidrog med så meget i sidste kamp mod Randers, da han står noteret for 0 min (http://www.superliga.dk/spiller/rasmus-jonsson)

        Ellers må jeg indrømme, at min syn på Jönsson har ændret sig en del. Han var frygtelig i efteråret, og da rygterne om Helsingborg kom i vinters, tænkte jeg også "sælg, sælg, sælg". Men jeg må så også konstatere, at han har lavet 7 mål i 15 kampe her i foråret som kant (i hvad der i udgangspunktet er en 4-4-2), hvilket er ganske imponerende. Synes også, at han tager større ansvar i det opbyggende spil. Jeg sidder også og tager mig til hovedet, når han trækker sig i duellerne, og synes, at det er vildt irriterende, når han laver sine forsvindingsnummer-kampe, men der bør måske også være plads til sådan en type på et hold, hvis han kan levere det målsnit - og vi ville måske også lægge en anelse mindre mærke til hans usynlige kampe, hvis der var lidt flere, der bød sig til (og også hvis man kunne slette efteråret fra hukommelsen). For 4 måneder siden havde jeg ikke i min vildeste fantasi forestillet mig, at jeg skulle sidde og tale Jönsson op, det skal jeg blankt erkende, og det ville stadig klæde ham at få bedre styr på de defensive pligter, men set over hele foråret, så har han vel været den største positive overraskelse sammen med Tingager. Tænker i hvert fald, at han havde fået en hel del mindre kritik, hvis han var startet sådan her i OB, men nu hænger efterårsspøgelset ved. Måske krævede det faktisk lidt tilvænning at skulle spille den kant fast, hvilket jo heller ikke er så mærkeligt.
        (og så er jeg med på, at vi kun har mødt bundhold i foråret, men det er jo ligesom det vurderingsgrundlag den her latterlige struktur giver os)
        Ja den passer sgu meget godt med de 0 minutter

        Som udgangspunkt er jeg også nogenlunde enig. Men kunne han for filan da ikke lave en tackling der synger engang imellem eller vise en form for ærgerrighed i visse situationer der viser noget vilje. Jeg er helt med på at alle 11 ikke skal være tacklemaskiner der bare løber rundt. For det er ikke hans spidskompetencer. Man skal også bruge en målscorer og en spilopbygger.. Og det er han..
        Men jeg tror han kunne vinde meget sympati hvis han lige tillagde sig lidt "dumt svin". Det kan sgu ikke være så svært i forhold til at blive fx en der scorer flere mål..
        Vis nu noget ild i øjnene og noget dumt svin Hr Jønsson. Det vil klæde ham og pynte på præstationerne også

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
          Det lyder som en Diarra type, bare med vb potentiale fremfor hb... og gerne lige en tand bedre end han var...

          Jeg håber man går efter to... Vi har godt nok bøvlet med skader og karantæner i defensiven.
          Jeg håber godt nok på at personen er mere end 1 tand bedre... Han var ikke god nok og kunne ikke tilspille sig til fast kontrakt i 1. Div..

          Comment


            Har lige spottet Per Ruud. Kan det tænkes, vi er ved at afhænde noget den vej. Welbeck, Yao ?
            OB. På behørig afstand af egne ambitioner.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af sinus Se indlæg
              Har lige spottet Per Ruud. Kan det tænkes, vi er ved at afhænde noget den vej. Welbeck, Yao ?
              Medmindre han er ovre og hjælpe Mathias med a flytte. http://www.ob.dk/artikel/mathias-wur...-hb-koege.aspx

              Comment


                Oprindeligt indsendt af sinus Se indlæg
                Har lige spottet Per Ruud. Kan det tænkes, vi er ved at afhænde noget den vej. Welbeck, Yao ?
                Yao på leje ville give mening.. Han skal bruge spilletid på højere niveau.. Men kunne også bare være pga Würtz...
                Mm at de har en god venstreback med potentiale? Så kan det være der handles lidt

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                  Yao på leje ville give mening.. Han skal bruge spilletid på højere niveau..
                  Det giver faktisk rigtig god mening. Jo ikke noget, som vi har benyttet os meget af eller har haft det helt store held med, men lige i tilfældet med Yao kunne jeg virkelig også godt se, at det kunne være givtigt at få noget fast førsteholdsfodbold. Han har jo bombet i reserveligaen, men der ser stadig ud til at være forholdsvis langt til førsteholdet, hvilket nok ikke bliver bedre med tilgangen af Helenius. Samtidig mister Køge Rochester (til SIF), som har nogle af de samme spidskompetencer, så de kunne måske godt bruge en afløser med Yaos profil. Kunne være spændende.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg
                    Det giver faktisk rigtig god mening. Jo ikke noget, som vi har benyttet os meget af eller har haft det helt store held med, men lige i tilfældet med Yao kunne jeg virkelig også godt se, at det kunne være givtigt at få noget fast førsteholdsfodbold. Han har jo bombet i reserveligaen, men der ser stadig ud til at være forholdsvis langt til førsteholdet, hvilket nok ikke bliver bedre med tilgangen af Helenius. Samtidig mister Køge Rochester (til SIF), som har nogle af de samme spidskompetencer, så de kunne måske godt bruge en afløser med Yaos profil. Kunne være spændende.
                    Fuldstændig enig. Yao har 2 år tilbage af sin kontrakt og der vil ikke ske noget ved at han tilbragte det ene år i Køge. De spiller så vidt jeg ved en fornuftig gang for fodbold og kunne sagtens være et sted hvor han kunne udvikle sig. For hvis han ikke kan tilkæmpe sig spilletid og succes der kan han nok heller ikke i OB

                    Comment


                      http://www.tipsbladet.dk/nyhed/super...maajusteringer

                      Kent: små justeringer og målet er top6

                      Ikke lige det "rygte" man var ude efter

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af ljp Se indlæg
                        http://www.tipsbladet.dk/nyhed/super...maajusteringer

                        Kent: små justeringer og målet er top6

                        Ikke lige det "rygte" man var ude efter
                        Helt som forventet. Vi får jo Helenius ind, vi har 2.målmand på plads. Forventeligt kommer der en forsvarsspiller ind, og derfra er det 'bonus', hvis der kommer flere. Forventer også en meget rolig sommer.

                        Nu kan der jo komme bud på f.eks. Desler, men hvis der f.eks. kommer 2 ind og 1 ud (altså udover målmandsrokade og Helenius); så er det mit bud.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af ljp Se indlæg
                          http://www.tipsbladet.dk/nyhed/super...maajusteringer

                          Kent: små justeringer og målet er top6

                          Ikke lige det "rygte" man var ude efter
                          Det er taget fra podcastEN, man kan høre det hele der - men Kent vil naturligt nok ikke afsløre det helt store. Og ja, der sker nok ikke det helt store
                          Last edited by Limefrugten; 01-06-2017, 10:56.

                          Comment


                            Nu må han beslutte sig. Små justeringer betyder placering som 8-10. top 6 kræver 3-4 spillere til start 11.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg
                              Nu må han beslutte sig. Små justeringer betyder placering som 8-10. top 6 kræver 3-4 spillere til start 11.
                              Jeg er nok enig med Ulrik Pedersen i podcasten: vi kan blive 6-9 med nuværende. 3-4 spillere til start-11 kommer ikke til at ske (med mindre andre klubber går shop-amok hos os), men 1-2 kan måske gøre det en anelse bedre.

                              Comment


                                Hvis man i OB ikke kan se at 6'er positionen halter for sindssygt og det er der hvor man kan rykke holdet med den rigtige ved siden af JJ er man simpelthen ikke sit job værdigt.. Izunna har gjort det okay i foråret og JJ er fremtidens mand. Men ellers er det lappeløsning på lappeløsning når der skal afløses.. Simpelthen en skandale hvis JH ikke henter en kapacitet ind her..
                                Selvfølgelig skal hverken Kent eller JH afsløre for meget men det ville pynte hvis de afspejlede lidt bombastiske ambitioner mht at man vil gøre truppen så stærk som muligt med de penge man har istedet for at bruge 5 min på at snakke uden om som en anden politikker uden at give skyggen af svar

                                Comment

                                Working...
                                X