Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Slutspillet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af WesselsTheWarrior Se indlæg
    Jeg vil hellere ha' at de forskellige klubber dyrker deres egen signifikante kultur og ikke at 'ligaen' skal skabe kulturen. Er træt af at det hele skal ses som et stort 'fælles-projekt' for ligaen. Hvis nu hver klub fik kigget indad og tilbudt en bedre oplevelse af stadionbesøget, så vil det da gøre en verden til forskel.

    Jeg gad f.eks. sindsyg godt til Randers og støtte striwerne, men det zoologisk-have-agtige net der dækker foran tribunen gjorde at jeg ikke kunne fokusere på fodboldkampen - og at jeg ikke 'gider' bruge en halv dag på at ta' afsted næste gang.
    Jeg er enig med dig i at klubberne selv skal skabe kulturen. Men dit eksempel med Randers viser jo netop, at de andre klubbers ageren også har en betydning. Lige så er det da altid sjovere at være til en kamp på et topfyldt stadion med stemningen i top fra begge hold end at stå på et vindblæst stadion i Vendsyssel med 400 tilskuere. Det sidste kan være sjovt nok til en pokalkamp engang i mellem, men er det disse kampe man har hver anden udebanekamp tror jeg det bliver sværere at lokke folk til.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af driflin Se indlæg
      Jeg er enig med dig i at klubberne selv skal skabe kulturen. Men dit eksempel med Randers viser jo netop, at de andre klubbers ageren også har en betydning. Lige så er det da altid sjovere at være til en kamp på et topfyldt stadion med stemningen i top fra begge hold end at stå på et vindblæst stadion i Vendsyssel med 400 tilskuere. Det sidste kan være sjovt nok til en pokalkamp engang i mellem, men er det disse kampe man har hver anden udebanekamp tror jeg det bliver sværere at lokke folk til.
      Men bør fokus i første omgang ikke være på hjemmebanen? En fed kulisse og dertilhørende oplevelse på Odense Stadion vil da automatisk også gøre det mere attraktivt at tage på away. I øvrigt vælger jeg ikke mine aways eller kampe ud fra hvem vi skal møde, eller hvilket stadion vi spiller på, men det er selvfølgelig muligt, at det spiller en rolle for de mere "perifære" fans/tilskuere.

      Uden at det sidste i øvrigt skal forstås som en sviner til andre dedikerede som har det på en anden måde!

      Comment


        Det er jo hele kulturen der skal gøres op med.
        Nede i Tyskland var der 33:450 tilskuere der så Dortmund - Bayern afgøre mesterskabet i U 19 rækken.
        Det er jo lige før det er flere end der er på stadion når der er såkaldt New firm

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Løvkvist_jr. Se indlæg
          Det er jo hele kulturen der skal gøres op med.
          Nede i Tyskland var der 33:450 tilskuere der så Dortmund - Bayern afgøre mesterskabet i U 19 rækken.
          Det er jo lige før det er flere end der er på stadion når der er såkaldt New firm
          Det er langt flere end New Firm opgørene. Der var 24.500 ved sidste new firm, og forrige var der 23.500 tilskuere. Der ville nok være flere hvis der var noget at spille om i de runder, men stadigvæk ville der ikke have været 33.500.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af driflin Se indlæg
            Jeg er enig med dig i at klubberne selv skal skabe kulturen. Men dit eksempel med Randers viser jo netop, at de andre klubbers ageren også har en betydning. Lige så er det da altid sjovere at være til en kamp på et topfyldt stadion med stemningen i top fra begge hold end at stå på et vindblæst stadion i Vendsyssel med 400 tilskuere. Det sidste kan være sjovt nok til en pokalkamp engang i mellem, men er det disse kampe man har hver anden udebanekamp tror jeg det bliver sværere at lokke folk til.
            Og en Vendsyssel kamp bliver nok mandag kl 19

            Comment


              Fodbold skal spilles uden tilskuere ...

              Comment


                Hmm, i Ruhr distriktet bor der hvad, knap 5,5 millioner og i Bayern vel 12,5 millioner, altså godt og vel 18 millioner, hvor hoveddelen vel holder med henholdsvis Dortmund og Bayern (München), bemærk at München vel overflødigt at bemærke, det rækker fint med Bayern. Og mon ikke netop de to klubber har en fanskare der i Tyskland rækker langt ud over 'lokalområdet', ja endda på verdensplan..

                Læg dertil at tyskere er fodboldgale... Kort sagt er sammenligningsgrundlaget nærmest non-eksisterende. Du kan sammenligne med tilsvarende U-19 finaler mellem f.eks. Galatasaray og Fenerbahce:)

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af makitabel Se indlæg
                  Hmm, i Ruhr distriktet bor der hvad, knap 5,5 millioner og i Bayern vel 12,5 millioner, altså godt og vel 18 millioner, hvor hoveddelen vel holder med henholdsvis Dortmund og Bayern (München), bemærk at München vel overflødigt at bemærke, det rækker fint med Bayern. Og mon ikke netop de to klubber har en fanskare der i Tyskland rækker langt ud over 'lokalområdet', ja endda på verdensplan..

                  Læg dertil at tyskere er fodboldgale... Kort sagt er sammenligningsgrundlaget nærmest non-eksisterende. Du kan sammenligne med tilsvarende U-19 finaler mellem f.eks. Galatasaray og Fenerbahce:)
                  Nu er Dortmund så ikke den eneste klub i det område. Både Schalke, Bochum og Rot-Weiss Essen er der også. Desuden er Köln, Duisburg, Düsseldorg og Gladbach heller ikke voldsomt langt derfra. I byen Dortmund bor der ca. 500.000 mennesker, og de har ca. 83.000 tilskuere og udsolgt til hver eneste kamp - så den med de fodboldgale tyskere er god nok.

                  Jeg synes dog sagtens man kan komme med sammenligningen, men igen, så giver du jo selv svaret - de er fodboldgale, og enhver der har været til fodbold i Tyskland ved hvilken oplevelse det er. Og netop den gode oplevelse og tilhørsforholdet er det man kan og skal arbejde med. Selv klubber i de sekundære tyske rækker arbejder med tilskuersnit langt over superligaen, og de tilskuere kommer næppe for kvaliteten.

                  Det er hamrende vanskeligt at ændre så indgroet en mentalitet, men det er vel den eneste mulighed man har på den lange bane. De ekstra folk som et par medaljesæsoner ville tiltrække forsvinder igen. Det så vi jo også sidst.

                  Comment


                    http://www.bt.dk/superligaen/tv-boss...de-superligaen

                    Comment


                      Det er en udvikling TV bosserne selv har været med til at speede op ved at gøre Superligaen til produkt fremfor kultur.

                      MvH ChrisOB
                      1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                      Comment


                        1 år er næppe nok til at vudere om den skal ændres igen. Giv det nu lige en chance 2-3 år inden man laver om. Tror bare det skaber mere forvirring hvis der ændres så hurtigt.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                          Det er en udvikling TV bosserne selv har været med til at speede op ved at gøre Superligaen til produkt fremfor kultur.

                          MvH ChrisOB
                          Enig.

                          "Det er vores liga," siger administrerende direktør hos MTH Sports Peter Nørrelund.

                          Måske den holdning er en væsentlig grund til, at interessen er faldende - jeg tænker på absurde kamptidspunkter for TVs skyld, absurd mange gentagelser af de samme "klassikere" for TVs skyld mv.

                          Hvis man cutter ned til 10 hold vil de bedste hold formentlig opruste med endnu flere udenlandske spillere i den desperate kamp for at være en del af det gode selskab. OB har været der. Det håber jeg aldrig vi må tilbage til igen.

                          Comment


                            kan godt li' de tror det hjælper med endnu en panik løsning....så ja lad os da endelig skære 4 hold fra og skabe endnu mere forvirring om ligaen og strukturen. jeg er bestemt ingen fortaler for den nye struktur....Men man er simpelthen nødt til at give det noget tid. Og tendensen har jo været for nedadgående de sidste par år, næppe noget slut spil eller 10 hold ændre på.

                            Comment


                              De kunne også kigge på alle de mandags kampe og fredags kampe. Der er sgu en del der ikke kan pga arbejde osv

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
                                1 år er næppe nok til at vudere om den skal ændres igen. Giv det nu lige en chance 2-3 år inden man laver om. Tror bare det skaber mere forvirring hvis der ændres så hurtigt.
                                En chance? Når man oplever så markante fald i tilskuer og seertal, så har man til sidst intet valg: Så skal man sadle om. Problemet er bare, at jeg tror skaden allerede er sket. Der er så stor konkurrence omkring "underholdning", at mange simpelthen bare vælger noget andet at følge, og da fodbold er blevet et produkt som alt andet, så er der ikke længere en kulturel reference, en tradition, et hook til både at fastholde og gøre "produktnydere" til "produktydere" - og så står vi, f.eks tilbage med en kerne på 4-5000, der kommer hver gang - men som også på et tidspunkt bliver mindre; fordi de absurde TV-tider - kombineret med at folk bliver ældre og får andre prioriteringer i et land, der simpelthen ikke har samme kulturelle idenditet omkring fodbold som i udlandet - simpelthen gør at selv de mest hardcore mister interessen. Der skal jo også være noget at skabe begejstring omkring.

                                Vi skal ikke give noget, der udvander kulturen "en chance". Omvendt så tror jeg skaden allerede er sket - og at dansk klubfodbold år for år går en grummere fremtid i møde.

                                Noget af det er aldeles selvforskyldt - noget af det skyldes simpelthen bare udviklingen i samfundet - hvor fodbolden rent ud sagt har mistet sin gennemslagskraft, takket være udvandingen af kampkulturen, der flyver i øst og i vest, fordi nogle TV-kanaler tager TV-seere og tilhængere for givet.

                                Superligaen er både et fesent produkt (og endnu mere nu, hvor man kan risikere at se den samme kamp imellem de samme modstandere op til 6 gange på en sæson) og et kulturelt dræningshul.

                                En så markant nedgang på bare ét år - på bare 2 år - det kan man altså bare ikke ignorere. Hvorfor de virkelighedsfjerne TV-bosser går ud og klager til pressen - og underminerer både Divisionsforeningen og det papir, de selv har skrevet under på.

                                Gode dage i "anti-fan og fodboldkultur"-land...

                                MvH ChrisOB
                                1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                                Comment

                                Working...
                                X