Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Slutspillet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af makitabel Se indlæg
    Og Hobro op istedet for? AC Horsens er fortjente nedrykkere hvis de rykker ned og fortjent superligaligamandskab hvis de klarer den.. Længere er den vist ikke.. Alt det fis med en sejr for fodbolden er præcis hvad det er, fis i en hornlygte. I forhold til andre klubbers udviklingsmuligheder, og deriblandt OB, er bekendtskaber som AC Horsens et positivt bekendtskab. Vi bliver udfordrede på andre parametre end når vi møder Silkeborg, og det skal vi kunne håndtere. Vi kan ikke kun sole os i at kunne kombinere os hurtigt fremad banen hvor der er plads, vi skal også kunne brodere os igennem et kompakt mandskab som AC Horsens.
    Der er vist ingen der har snakket om fortjent eller ej? For på det punkt er jeg enig med dig.
    Men derfor kan man jo godt have et ønske om at et hold rykker ned af den ene eller anden grund?

    Comment


      Oprindeligt indsendt af badazz Se indlæg
      Der er vist ingen der har snakket om fortjent eller ej? For på det punkt er jeg enig med dig.
      Men derfor kan man jo godt have et ønske om at et hold rykker ned af den ene eller anden grund?
      tjo.., det kan man sikkert godt da..

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Jacob97 Se indlæg
        +1
        Derudover er der 6 hold, der ender med at møde samme modstander 6 gange. Det er jo dybt godnat
        Helt enig... Nu står vi overfor at skal møde Randers for 6. gang, og vi har lige mødt SIF for 4. gang... 10 kampe mod bare 2 hold. Og så var der 4 mod Horsens og 4 mod EfB. 18 kampe mod bare 4 hold. Det fuldstændigt grotesk!
        Til-afgange under Alm: 96 - still counting

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
          Helt enig... Nu står vi overfor at skal møde Randers for 6. gang, og vi har lige mødt SIF for 4. gang... 10 kampe mod bare 2 hold. Og så var der 4 mod Horsens og 4 mod EfB. 18 kampe mod bare 4 hold. Det fuldstændigt grotesk!
          Vanvittigt grotesk. Men de vil jo først evaluere efter 2 år. Imens synker kampkulturen længere ned i sølet.

          OBs statistik i de 17 kampe er i øvrigt: 5 sejre, 6 uafgjorte og 6 nederlag.

          Alle sejre på hjemmebane. I kampe, der ikke trak ret mange tilskuere.

          MvH ChrisOB
          1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
            Vanvittigt grotesk. Men de vil jo først evaluere efter 2 år. Imens synker kampkulturen længere ned i sølet.

            OBs statistik i de 17 kampe er i øvrigt: 5 sejre, 6 uafgjorte og 6 nederlag.

            Alle sejre på hjemmebane. I kampe, der ikke trak ret mange tilskuere.

            MvH ChrisOB
            Ja for dælen da..! Lad os få byttet to af modstanderne ud til f.eks. FC Nordsjælland fra mesterskabspuljen og f.eks AGF fra den anden nedrykningspulje.., øh nåh nej, dem vandt vi jo mod begge to, både ude og hjemme

            Comment


              Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
              Vanvittigt grotesk. Men de vil jo først evaluere efter 2 år. Imens synker kampkulturen længere ned i sølet.

              OBs statistik i de 17 kampe er i øvrigt: 5 sejre, 6 uafgjorte og 6 nederlag.

              Alle sejre på hjemmebane. I kampe, der ikke trak ret mange tilskuere.

              MvH ChrisOB
              16 eller 18 hold møder hinanden 2 gange ... slut.
              Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

              Jeg er ikke fan.
              Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

              Comment


                Oprindeligt indsendt af makitabel Se indlæg
                Ja for dælen da..! Lad os få byttet to af modstanderne ud til f.eks. FC Nordsjælland fra mesterskabspuljen og f.eks AGF fra den anden nedrykningspulje.., øh nåh nej, dem vandt vi jo mod begge to, både ude og hjemme
                Du forholder dig på ingen måder til mit indlæg. Men du er sgu også tit "hurtig på aftrækkeren" ;-)

                MvH ChrisOB
                1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
                  16 eller 18 hold møder hinanden 2 gange ... slut.
                  Hvis der skal være så mange hold i superligaen tror jeg niveauet bliver meget udvandet. Og der kommer næppe flere mennesker på stadion.

                  Comment


                    Slutspillets konstruktion handler primært om at tilfredsstille de kommercielle tv-kanaler, så de kan få langt flere reklamekroner ind end de har af udgifter til at vise og kommentere kampe.
                    Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

                    OB - engang var vi gode

                    Comment


                      Så må du uddybe lidt mere præcist, hvad du mener med at kampkulturen synker ned i sølet. Ja 6 kampe mod Randers kan virke i overkanten, men de fremkom jo ved at AaB ikke magtede at slå Randers i deres playoff til mulig EL billet. Havde AaB vundet samlet, så blev det vel til 4xEfb, 4xACH, 4xRanders, 4xSIF, 4xAaB og 3xFCM/Lyngby hvis det kommer dertil. Hvis problemet er for mange kampe, så kunne man jo belønne vinderne af nedrykningspuljerne med at playoff kampene afgøres over et opgør, på deres hjemmebane. Fordel for de fleste, men nogle hold har vist bedre udebanestatestik.. Ligeledes kunne 3eren belønnes med en hjemmebanekamp mod 4eren i den anden gruppe. I nuværende form synes jeg dog at holdene i bottom8 over en sigende/fortællende lang periode bliver matchet mod hinanden, hvor skader og karantæners indvirkning bliver minimeret så langt ned som muligt, til at vi må konkludere at det nok er de rigtige hold som må bide i græsset i form af direkte nedrykning, eller knockout kampe mod 1.divisionshold. Vi har f.eks haft enkelte offday kampe, eller karentæner til nøglespillere, men i og med at vi møder vores direkte modduellenter så mange gange må det siges at være fortjent, at vi har spillet os ud af nedrykningskabalen.

                      Som jeg før har sagt, så fandtes spredning i programsætningen altså også i den gamle turneringsform med bl.a. mandagskampe.

                      I forhold til tilskuertal, så lagde vi hårdt ud med knap 10.700 tilskuere i sæsonpremieren hjemme mod SIF. Ellers ligner det at vi faldt ned på omkring 4000 tilskuere pr. Kamp derefter. Nogle gange over de 6000, men også i kampe mod de største hold, hvor vi må formode at de leverede en pæn slat til de tilskuertal. Jeg kan ikke lige se hvordan den nye struktur har med det at gøre, ville da mene at det mere skyldtes skuffende resultater.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
                        Hvis der skal være så mange hold i superligaen tror jeg niveauet bliver meget udvandet. Og der kommer næppe flere mennesker på stadion.
                        Jeg vil tilslutte mig koret af folk, som egentlig ser ligaens niveau som relativt ligegyldigt. Jeg vil til enhver tid se et mesterskab til os i en ringe liga, end jævnlige top-6 placeringer i en stærkere liga. Som det er nu, er FCK ikke et lokomotiv for dansk fodbold - de er et lokomotiv for FCK.

                        Tilskuerproblemet har næppe det store med ligaens kvalitet at gøre - det parameter får Superligaen særdeles vanskeligt ved at vinde på. Udfordringen ligger hos de enkelte klubber, som må gøre deres for at sælge historien om den lokale klub og tilhørsforholdet - noget de har vanskeliggjort med TV-aftalen.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af makitabel Se indlæg
                          Så må du uddybe lidt mere præcist, hvad du mener med at kampkulturen synker ned i sølet. Ja 6 kampe mod Randers kan virke i overkanten,men de fremkom jo ved at AaB ikke magtede at slå Randers i deres playoff til mulig EL billet. Havde AaB vundet samlet, så blev det vel til 4xEfb, 4xACH, 4xRanders, 4xSIF, 4xAaB og 3xFCM/Lyngby hvis det kommer dertil. Hvis problemet er for mange kampe, så kunne man jo belønne vinderne af nedrykningspuljerne med at playoff kampene afgøres over et opgør, på deres hjemmebane. Fordel for de fleste, men nogle hold har vist bedre udebanestatestik.. Ligeledes kunne 3eren belønnes med en hjemmebanekamp mod 4eren i den anden gruppe. I nuværende form synes jeg dog at holdene i bottom8 over en sigende/fortællende lang periode bliver matchet mod hinanden, hvor skader og karantæners indvirkning bliver minimeret så langt ned som muligt, til at vi må konkludere at det nok er de rigtige hold som må bide i græsset i form af direkte nedrykning, eller knockout kampe mod 1.divisionshold. Vi har f.eks haft enkelte offday kampe, eller karentæner til nøglespillere, men i og med at vi møder vores direkte modduellenter så mange gange må det siges at være fortjent, at vi har spillet os ud af nedrykningskabalen.

                          Som jeg før har sagt, så fandtes spredning i programsætningen altså også i den gamle turneringsform med bl.a. mandagskampe.

                          I forhold til tilskuertal, så lagde vi hårdt ud med knap 10.700 tilskuere i sæsonpremieren hjemme mod SIF. Ellers ligner det at vi faldt ned på omkring 4000 tilskuere pr. Kamp derefter. Nogle gange over de 6000, men også i kampe mod de største hold, hvor vi må formode at de leverede en pæn slat til de tilskuertal. Jeg kan ikke lige se hvordan den nye struktur har med det at gøre, ville da mene at det mere skyldtes skuffende resultater.
                          De fremkom ved at strukturen er lavet sådan, at der er lige så stor chance for det sker, som at det ikke sker... Længere er den ikke.
                          Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af JMJ Se indlæg
                            Jeg vil tilslutte mig koret af folk, som egentlig ser ligaens niveau som relativt ligegyldigt. Jeg vil til enhver tid se et mesterskab til os i en ringe liga, end jævnlige top-6 placeringer i en stærkere liga. Som det er nu, er FCK ikke et lokomotiv for dansk fodbold - de er et lokomotiv for FCK.

                            Tilskuerproblemet har næppe det store med ligaens kvalitet at gøre - det parameter får Superligaen særdeles vanskeligt ved at vinde på. Udfordringen ligger hos de enkelte klubber, som må gøre deres for at sælge historien om den lokale klub og tilhørsforholdet - noget de har vanskeliggjort med TV-aftalen.
                            Fuldstændig enig

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af JMJ Se indlæg
                              Jeg vil tilslutte mig koret af folk, som egentlig ser ligaens niveau som relativt ligegyldigt. Jeg vil til enhver tid se et mesterskab til os i en ringe liga, end jævnlige top-6 placeringer i en stærkere liga. Som det er nu, er FCK ikke et lokomotiv for dansk fodbold - de er et lokomotiv for FCK.

                              Tilskuerproblemet har næppe det store med ligaens kvalitet at gøre - det parameter får Superligaen særdeles vanskeligt ved at vinde på. Udfordringen ligger hos de enkelte klubber, som må gøre deres for at sælge historien om den lokale klub og tilhørsforholdet - noget de har vanskeliggjort med TV-aftalen.
                              Enig i at ligaens niveau ikke betyder det helt store - på det punkt kommer Superligaen jo alligevel aldrig til at kunne konkurrere med de store ligaer.

                              Dog er jeg skeptisk overfor en yderligere udvidelse af ligaen. Jeg tror simpelthen der kommer for mange uinteressante hold, for mange dødsyge stadions og for mange kampe uden tilskuere. Og det vil ikke være med til at skabe den øgede opbakning og i sidste ende kultur, som ligaen har brug for. Jeg frygter allerede nu for at Vendsyssel og Skive rykker op - og tænk så, hvis vi yderligere skulle have holdene herunder med.

                              Comment


                                Jeg vil hellere ha' at de forskellige klubber dyrker deres egen signifikante kultur og ikke at 'ligaen' skal skabe kulturen. Er træt af at det hele skal ses som et stort 'fælles-projekt' for ligaen. Hvis nu hver klub fik kigget indad og tilbudt en bedre oplevelse af stadionbesøget, så vil det da gøre en verden til forskel.

                                Jeg gad f.eks. sindsyg godt til Randers og støtte striwerne, men det zoologisk-have-agtige net der dækker foran tribunen gjorde at jeg ikke kunne fokusere på fodboldkampen - og at jeg ikke 'gider' bruge en halv dag på at ta' afsted næste gang.

                                Comment

                                Working...
                                X