Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Slutspillet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Hmm, synes den nye struktur er bestået, men også kun lige. Det var i hvert fald "sjovt" i går selv om det principielt var nogen skodhold der var i ilden.

    Der hvor der kunne strammes op imo. Det er omkring nedrykningsspillet. Det er uheldigt vi har mødt Randers 5 gange (mener jeg) siden nytår, den mulighed burde elimineres. Nu har jeg slet ikke tænkt tanken til ende, men måske, på en eller anden måde, da vi var færdig med puljen, så en kamp mod Silkeborg, en kamp mod Randers og en kamp mod Aab eller nåwt.......som sagt ikke tænkt videre over det.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af El New York Se indlæg
      Arh, så tæt på nedrykning mener jeg trods alt ikke vi endte med at være, vi havde et stærkt forår og så er Vendsyssel og Helsingør altså ikke særligt imponerende, Viborg og Horsens var de klart ringeste af alle de hold der kunne få de farlige kval pladser, udover EFB selvfølgelig.
      Hvis vi kom til at spille de kampe der, tror jeg vi havde klaret den uden de helt store problemer. Men det er hypotetisk og gudskelov endte vi trods alt på en 8. plads, som trods alt er flot efter det elendige efterår.
      jeg tror i den grad vi skal prise os lykkelige for vi ikke endte i de kampe.

      Det kan godt være hverken horsens eller viborg - eller helsingør eller vendsyssel er særligt imponerende, og at vi på papiret skulle kunne klare det. Og at vores trup er bedre end deres osv osv.

      Men det mentale kommer bare så meget i spil - og Viborg var jo ret tæt på at sikre overlevelsen - en rigtig skidt opdækningsfejl og så var det sket. Det er så små marginaler vi snakker om, så håber virkeligt aldrig vi skal ud i den slags kampe, en hjerneblødning fra en anføre, en dommer der ser et straffe der måske/måske ikke er der, kan gå hen og blive alt afgørende.

      Så ja det er heldigvis rent hypotetisk - men tror ikke vi havde "klaret det uden de store problemer"......så godt har holdet altså på ingen måde været spillende - heller ikke i foråret

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Polle Se indlæg
        Hmm, synes den nye struktur er bestået, men også kun lige. Det var i hvert fald "sjovt" i går selv om det principielt var nogen skodhold der var i ilden.

        Der hvor der kunne strammes op imo. Det er omkring nedrykningsspillet. Det er uheldigt vi har mødt Randers 5 gange (mener jeg) siden nytår, den mulighed burde elimineres. Nu har jeg slet ikke tænkt tanken til ende, men måske, på en eller anden måde, da vi var færdig med puljen, så en kamp mod Silkeborg, en kamp mod Randers og en kamp mod Aab eller nåwt.......som sagt ikke tænkt videre over det.
        DET er jeg enig med dig i - sad og håbede på straffessparks konkurrence, lige inden Viborg ødelagde det. Det havde sgu været det ultimative drama.

        Men det var også kun fordi jeg var neutral tilskuer - støttede jeg et af holdende ville jeg hade sådan en kamp, og have svært ved at klare det.....ALT for meget på spil - negativt. Hvorfor sådan nogle kampe også let kan ende med at være meget taktisk betonede og generelt kedelige at se på (DET var så ikke tilfældet i går)

        Comment


          Jeg synes afgørende kampe er meget federe, når de sker i en normal struktur. Som da AaB overlevede på sidste dag, da Randers og EfB spillede uafgjort, eller da Horsens og BIF mødtes og skulle afgøre deres overlevelse i et direkte opgør. Det her cup-spil er bare ikke mig, og i sidste ende er det heller ikke mere spændende end når nedrykninger afgøres i de sidste runder i en normal struktur...
          Til-afgange under Alm: 96 - still counting

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
            Men fordi du ikke bryder dig om systemet ændre det ikke på at vi blev nr 8. Faktisk var det en placering vi spillede os til. Vendsyssel og Helsingør blev henholdsvis nr 16 og 17. Synes egentlig det er lirens med de Play off kampe. Det er meget underholdende og giver mere spænding ...
            Point siger en ting, det usportslige system noget andet ...
            Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

            Jeg er ikke fan.
            Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

            Comment


              BIF på vej til at hente midtbanespiller i sensations klub?

              http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold...oendby/6695463

              Det jeg så lignede han også en vi kunne bruge. Han er ihvertfald bedre end Thrane og Welbeck

              Comment


                Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                BIF på vej til at hente midtbanespiller i sensations klub?

                http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold...oendby/6695463

                Det jeg så lignede han også en vi kunne bruge. Han er ihvertfald bedre end Thrane og Welbeck
                Faktisk sjovt at se Mads Aaquist, en del af forsvaret for den gyldne u17-årgang.
                Han var højre back og en del af et forsvar hvor 3 af de 4 ikke var gode nok, faktisk ret langt fra (den sidste var Durmisi) ...
                Nu er han noget der minder om offensiv midt eller offensiv kant og har et ret højt teknisk niveau med godt blik for medspillerne ... fed udvikling!
                Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                Jeg er ikke fan.
                Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
                  Pointmæssigt var det vist til en plads som nr. 11 ... p.g.a. det absurde system blev det tryllet om til en højere placering.
                  nej, det er ikke rigtigt. Hvis man regner point og målscore, som man ville gøre i en normal liga, endte vi som nr. 9 efter superligasæsonen og nr 8 før playoff kampene, og ja så nr 11 efter grundspillet.

                  Men i bund og grund er det meningsløst at sammenligne med en ligeud liga
                  Last edited by Limefrugten; 05-06-2017, 12:25.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg
                    nej, det er ikke rigtigt. Hvis man regner point og målscore, som man ville gøre i en normal liga, endte vi som nr. 9 efter superligasæsonen og nr 8 før playoff kampene, og ja så nr 11 efter grundspillet.

                    Men i bund og grund er det meningsløst at sammenligne med en ligeud liga
                    Faktisk ikke 11, men en delt placering som nr. 10, hvor AAB har en lille chance for at rykke over OB og Horsens, hvis de spillede de to kampe som systemet ikke giver.
                    http://www.superstats.dk/stilling/fr...r2=2016%2F2017
                    Det er helt faktuelt.
                    Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                    Jeg er ikke fan.
                    Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
                      Faktisk ikke 11, men en delt placering som nr. 10, hvor AAB har en lille chance for at rykke over OB og Horsens, hvis de spillede de to kampe som systemet ikke giver.
                      http://www.superstats.dk/stilling/fr...r2=2016%2F2017
                      Det er helt faktuelt.
                      Nej, det er det ikke. Det er baseret på pointsnit og ikke antal point, det som du refererer til der.

                      Og som sagt er det en stort set meningsløs sammenligning at lave i sådan en struktur. Det svarer til, at sige, at juventus faktisk vandt Champions league, fordi de samlet set lavede flest point (har ikke talt efter)

                      Comment


                        Det giver ingen mening at sammenligne ny struktur med gammel; uanset hvor mange stats man så lægger frem.

                        Der er to hold mere i ligaen, og indtil runde 26 kunne man med lidt godt vilje sammenligne noget; derfra har det været så anderledes, at det ikke giver mening. Og sige at vi reelt blev nr 11 eller 10 er vrøvl, for vi blev nr 8 i den struktur, der rent faktisk blev spillet i. Vi var ret heldige med det, for Silkeborg var vel bedre end os over to kampe, men sådan er det: vi blev nr. 8.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
                          Det giver ingen mening at sammenligne ny struktur med gammel; uanset hvor mange stats man så lægger frem.

                          Der er to hold mere i ligaen, og indtil runde 26 kunne man med lidt godt vilje sammenligne noget; derfra har det været så anderledes, at det ikke giver mening. Og sige at vi reelt blev nr 11 eller 10 er vrøvl, for vi blev nr 8 i den struktur, der rent faktisk blev spillet i. Vi var ret heldige med det, for Silkeborg var vel bedre end os over to kampe, men sådan er det: vi blev nr. 8.
                          synes, det giver ekstrem god mening, at kigge på pointsnit ift. hvor gode vi har været i sammenligning med de øvrige hold.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
                            synes, det giver ekstrem god mening, at kigge på pointsnit ift. hvor gode vi har været i sammenligning med de øvrige hold.
                            Så vi havde klaret os bedre, hvis Silkeborg havde scoret et par gange mere mod os i den sidste kamp mod os? Så havde vores pointsnit bragt os højere op i den tabel. Meningsløst!

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg
                              Så vi havde klaret os bedre, hvis Silkeborg havde scoret et par gange mere mod os i den sidste kamp mod os? Så havde vores pointsnit bragt os højere op i den tabel. Meningsløst!
                              jeg er muligvis lidt dum, men det forstår jeg ikke?

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
                                jeg er muligvis lidt dum, men det forstår jeg ikke?
                                Hvis vi havde tabt større i Silkeborg ville vi ikke været gået videre til kampene mod randers hvor vi kun får 1p. Dvs 0,5p pr kamp som trækker vores samlede snit ned..
                                Så havde vi tabt større til SIF og ikke gået videre til en bedre placering i det officielle regnskab ville vi have fået en bedre placering i det "andet" regnskab

                                Tror det er det han mener

                                Comment

                                Working...
                                X