Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Slutspillet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Jeg har tidligere argumenteret for, at det ikke nødvendigvis er økonomisk attraktivt for klubberne, at man har solgt sig til TV. Klubberne mister tilskuere, salg og liv på stadion - og dermed måske også sponsorer.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af limefrugten Se indlæg
      n e j !!!!!!!!!!!!!!!!
      Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

      Jeg er ikke fan.
      Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg
        Nej, Nej og mere Nej. Latterligt forslag.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
          syntes der skete noget da grundspillet var ovre; al interesse for mesterskabsspillet og de hold der deltager forsvandt. Tidligere kunne det jo være relevant nok at holde øje med om fck eller bif vandt over et af de hold i vores nærhed.....

          grundlæggende er jeg klart til en lige-ud struktur, det bringer så bare antallet af hold på banen igen / eller et ulige antal kampe mod de enkelte hold. Kan danmark holde til en liga med 16 hold - og 2 kampe mod hver? Måske ikke....hvad så med 10 hold - og 4 kampe mod hvert hold, for meget måske.....men i det nuværende format ender vi med at møde Randers 6 gange over en sæson....

          Formålet med struktur ændringen var vel at få noget mere spænding ind - med flere tilskuere til følge. Spændingen/dramaet har man sådan set fået - ihvertfald mht nedrykning, Om knald-eller-fald kampe fører godt spil med sig er nok tvivlsomt - men dramatisk vil det blive.
          - Men flere tilskuere ser det ikke ud til at man har fået. Om det så er den nye strukturs skyld eller bare en fortsættelse af en negativ trend - den er sværere at påvise.
          Og uanset hvor glade diverse fodbold eksperter er for at fck "trækker" toget for danmark europæisk så tvivler jeg på det er positivt rent interesse mæssigt at have et hold der er SÅ suværent....mesterskabet har der jo aldrig været nogen spænding om.
          Jeg må nok være blandt de få, som er positivt indstillet på den nye struktur med mesterskabsspil og nedrykningsspil:) Spilletidspunkterne, med mandagskampe og lørdagskampe var der altså også førhen, så det er noget den nye struktur har fået skudt i skoene, synes jeg.

          Det, som jeg godt kan lide ved den nye struktur er de 'oppende' afbræk i turneringen. IMO kunne OBs krise fra efteråret sagtens have stået ved langt ind i foråret, hvis den gamle turneringsform stadigvæk var gældende. Man ville blot kigge sig over skulderen, hvad der skete i Esbjerg, Viborg, Agf m.fl. Og de ville i bund og grund gøre nøjagtigt det samme! Ikke før mod turneringsende ville man føle presset og oppe sig synderligt.. Nu blev der lagt lidt ekstra pres på allerede de sidste runder før juleferien, i og med man vidste at der kun var 5 kampe at gøre ved i foråret, før man røg ind i slutspillet. De første 5 i foråret taler for sig selv, max pres på! Og så gruppespillet, der ligeledes er med stort pres på, specielt at man ramler ind i et sammenhængende dobbeltopgør, var interessant. Og så guleroden der kan ligge forude med en EL-plads.

          I denne proces har man oparbejdet og forberedt sig bedre end før set til det format europæisk deltagelse nu engang byder på, nemlig knockout kampe! At kunne savne og fokusere sig på denne type opgaver. For de bedste hold i DK vil det nye format også i teorien ruste dem bedre til europæisk deltagelse, i og med vi formode at det er de 6 bedste hold, der deltager i slutspillet om mesterskabet. Det vil sige at de får væsentligt hårdere modstand! I kampen om nedrykning er situationen den samme. Det er igen 'lige bjørne leger hest;)' som kendetegner disse kampe. Udskillelsen mod jævnbyrdige modstandere giver dermed det mest korrekte billede af, hvem der bør rykke ned. Med andre ord, tænkt eksempel i forhold til den gamle turneringsstruktur, Efb møder FCK, og AC Horsens møder AGF i den sidste afgørende kamp, hvor Efb, AC Horsens og Agf ligger lige til i tabellen, og også er jævnbyrdige hold. Efb kan dog intet stille op mod FCK, men derfor kunne de jo snildt haft vundet mod de to andre modstandere. Nu bliver det netop de påviseligt ringeste hold som mødes i en masse indbyrdes opgør, og slutteligt i opgør mod de bedste fra 1.division, og det er vel det vi alle ønsker, at turneringen er så stærk som overhovedet muligt?

          Comment


            Oprindeligt indsendt af makitabel Se indlæg
            Jeg må nok være blandt de få, som er positivt indstillet på den nye struktur med mesterskabsspil og nedrykningsspil:) Spilletidspunkterne, med mandagskampe og lørdagskampe var der altså også førhen, så det er noget den nye struktur har fået skudt i skoene, synes jeg.
            Det er jo heller ikke mandag eller lørdag folk mener, men kampprogrammet generelt... Nu har vi også lige haft kampe Tirsdag, Onsdag, Torsdag. I den her fase kan hver eneste dag i ugen potentielt være en kampdag, og det er kombineret med et hav af forskellige tidspunkter på dagen, og så igen kombineret med at tid og dato først bliver offentliggjort lige før runderne finder sted. Det er det der er problemet for folk, at det bliver sværere at planlægge og overskue...

            Personligt synes jeg heller ikke det er helt det samme at gå og glæde sig til en superliga runde, for det er efterhånden ikke runder længere, men bare kampe hele tiden på kryds og tværs. Så spiller vi en kamp i gruppespillet, og så skal vi vente 4 dage på at de andre to hold i puljen spiller deres kamp, før vi ved hvad status på puljen er, og det synes jeg ikke giver den samme nerve omkring produktet. Og når man så derefter skal vente 11 dage på at OB skal spille den næste kamp, så synes jeg det bliver noget rod. Det er ikke tiltalende, og jeg kan godt forstå dem der begynder at trække en streg i sandet eller nedprioriterer at vil følge Superligaen...
            Til-afgange under Alm: 96 - still counting

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
              Det er jo heller ikke mandag eller lørdag folk mener, men kampprogrammet generelt... Nu har vi også lige haft kampe Tirsdag, Onsdag, Torsdag. I den her fase kan hver eneste dag i ugen potentielt være en kampdag, og det er kombineret med et hav af forskellige tidspunkter på dagen, og så igen kombineret med at tid og dato først bliver offentliggjort lige før runderne finder sted. Det er det der er problemet for folk, at det bliver sværere at planlægge og overskue...

              Personligt synes jeg heller ikke det er helt det samme at gå og glæde sig til en superliga runde, for det er efterhånden ikke runder længere, men bare kampe hele tiden på kryds og tværs. Så spiller vi en kamp i gruppespillet, og så skal vi vente 4 dage på at de andre to hold i puljen spiller deres kamp, før vi ved hvad status på puljen er, og det synes jeg ikke giver den samme nerve omkring produktet. Og når man så derefter skal vente 11 dage på at OB skal spille den næste kamp, så synes jeg det bliver noget rod. Det er ikke tiltalende, og jeg kan godt forstå dem der begynder at trække en streg i sandet eller nedprioriterer at vil følge Superligaen...
              +1
              Derudover er der 6 hold, der ender med at møde samme modstander 6 gange. Det er jo dybt godnat
              Last edited by Jacob97; 20-05-2017, 11:53.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af makitabel Se indlæg
                Jeg må nok være blandt de få, som er positivt indstillet på den nye struktur med mesterskabsspil og nedrykningsspil:) Spilletidspunkterne, med mandagskampe og lørdagskampe var der altså også førhen, så det er noget den nye struktur har fået skudt i skoene, synes jeg.

                Det, som jeg godt kan lide ved den nye struktur er de 'oppende' afbræk i turneringen. IMO kunne OBs krise fra efteråret sagtens have stået ved langt ind i foråret, hvis den gamle turneringsform stadigvæk var gældende. Man ville blot kigge sig over skulderen, hvad der skete i Esbjerg, Viborg, Agf m.fl. Og de ville i bund og grund gøre nøjagtigt det samme! Ikke før mod turneringsende ville man føle presset og oppe sig synderligt.. Nu blev der lagt lidt ekstra pres på allerede de sidste runder før juleferien, i og med man vidste at der kun var 5 kampe at gøre ved i foråret, før man røg ind i slutspillet. De første 5 i foråret taler for sig selv, max pres på! Og så gruppespillet, der ligeledes er med stort pres på, specielt at man ramler ind i et sammenhængende dobbeltopgør, var interessant. Og så guleroden der kan ligge forude med en EL-plads.

                I denne proces har man oparbejdet og forberedt sig bedre end før set til det format europæisk deltagelse nu engang byder på, nemlig knockout kampe! At kunne savne og fokusere sig på denne type opgaver. For de bedste hold i DK vil det nye format også i teorien ruste dem bedre til europæisk deltagelse, i og med vi formode at det er de 6 bedste hold, der deltager i slutspillet om mesterskabet. Det vil sige at de får væsentligt hårdere modstand! I kampen om nedrykning er situationen den samme. Det er igen 'lige bjørne leger hest;)' som kendetegner disse kampe. Udskillelsen mod jævnbyrdige modstandere giver dermed det mest korrekte billede af, hvem der bør rykke ned. Med andre ord, tænkt eksempel i forhold til den gamle turneringsstruktur, Efb møder FCK, og AC Horsens møder AGF i den sidste afgørende kamp, hvor Efb, AC Horsens og Agf ligger lige til i tabellen, og også er jævnbyrdige hold. Efb kan dog intet stille op mod FCK, men derfor kunne de jo snildt haft vundet mod de to andre modstandere. Nu bliver det netop de påviseligt ringeste hold som mødes i en masse indbyrdes opgør, og slutteligt i opgør mod de bedste fra 1.division, og det er vel det vi alle ønsker, at turneringen er så stærk som overhovedet muligt?
                man kan så også argumentere for at ligaen i højere grad vil blive revet over - en tendens der har været der længe men som nu bliver forstærket - det gælder både økonomisk og spillemæssigt da de bedste jo som du siger bliver matchet mod hinanden flere gange.

                Jeg mener heller ikke man kan tale om at holdende oppede sig synderligt i den sidste del af efteråret - havde det været den gamle model vi spillede efter var kent og sikkert et par andre trænere røget ud efter de forfærdelige præstationer der blev leveret - men i og med vejen til 1 division nu var så lang så fik man længere snor. Det kan være det i sidste ende, ender med at være meget godt man gjorde det, og jeg siger ikke at trænerfyringer er løsningen på alt - men at sige de oppede sig fordi deadline om at nå top 6 nærmede sig.....det mener jeg er lodret forkert.
                - Selv efter en halvsæson hvor vi præsterede elendigt ifht at score mål - der gjorde man intet - jo man signede en angriber fra sommer af....og her snakker vi ikke om at komme i top 6 - men om at undgå nedrykning. Nu gik det så godt - Jönsson begyndte at levere godt (sporadisk ganske vidst) og sammen med joan hjalp det på det.
                - Men det var endnu et gamble fra klubbens side.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                  Det er jo heller ikke mandag eller lørdag folk mener, men kampprogrammet generelt... Nu har vi også lige haft kampe Tirsdag, Onsdag, Torsdag. I den her fase kan hver eneste dag i ugen potentielt være en kampdag, og det er kombineret med et hav af forskellige tidspunkter på dagen, og så igen kombineret med at tid og dato først bliver offentliggjort lige før runderne finder sted. Det er det der er problemet for folk, at det bliver sværere at planlægge og overskue...

                  Personligt synes jeg heller ikke det er helt det samme at gå og glæde sig til en superliga runde, for det er efterhånden ikke runder længere, men bare kampe hele tiden på kryds og tværs. Så spiller vi en kamp i gruppespillet, og så skal vi vente 4 dage på at de andre to hold i puljen spiller deres kamp, før vi ved hvad status på puljen er, og det synes jeg ikke giver den samme nerve omkring produktet. Og når man så derefter skal vente 11 dage på at OB skal spille den næste kamp, så synes jeg det bliver noget rod. Det er ikke tiltalende, og jeg kan godt forstå dem der begynder at trække en streg i sandet eller nedprioriterer at vil følge Superligaen...
                  Ja. Og det er bare lort med de kamptidspunkter og at de bliver offentliggjort så sent.
                  Derudover gør den nye struktur ligaen langt mere kedeligt for mig: var bare ikke interesseret i mesterskabsslutspillet fordi det havde ingen betydning for min klub. De Top-6 spiller ikke mod os og ikke mod vores modstander. Lige så den anden pulje. Det eneste interessante var hvem bliver måske senere vores modstander og detcer ikke så meget. Der er ja ingen direkte forbindelse til min klub som kunne skabe interesse for mig.
                  Vil aldrig blive ven af den struktur. Måske det er interessant for de TV-stationer men synes dansk fodbold gav sig selv et spark i røven dermed.
                  "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                  - Norbert Elgert -

                  Comment


                    Puuuuh, de falske striber er godt nok på skideren nu. Har familie og mange venner i Esbjerg og håber de klarer skærene, selvom deres hold er elendigt, men det ser svært ud. ACH er gode til at parkere bussen, og det bliver nok deres recept i de sidste 135 minutter

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af ScouserTommy Se indlæg
                      Puuuuh, de falske striber er godt nok på skideren nu. Har familie og mange venner i Esbjerg og håber de klarer skærene, selvom deres hold er elendigt, men det ser svært ud. ACH er gode til at parkere bussen, og det bliver nok deres recept i de sidste 135 minutter
                      Trist for fodbolden hvis ach bliver oppe :(

                      Comment


                        hvorfor er det trist for fodbolden?? er det noget visca barca hala madrid fis vi er ude i her? Mener du at Horsens resultater er ufortjente?? care to elaborate??

                        Comment


                          Kan godt lide den nye struktur. Vi møder de hold som er på vores niveau. Når top 6 er kedelig, så er det fordi fuck er så meget bedre. Spillere som sidder på det yderste af bænken i København., ville være sikre startede hos os

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af makitabel Se indlæg
                            hvorfor er det trist for fodbolden?? er det noget visca barca hala madrid fis vi er ude i her? Mener du at Horsens resultater er ufortjente?? care to elaborate??
                            Trist for fans af underholdende fodbold så?
                            De spiller så røv kedeligt, at jeg personligt gerne ser dem som nedrykkere fra SL'en.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af badazz Se indlæg
                              Trist for fans af underholdende fodbold så?
                              De spiller så røv kedeligt, at jeg personligt gerne ser dem som nedrykkere fra SL'en.
                              Og Hobro op istedet for? AC Horsens er fortjente nedrykkere hvis de rykker ned og fortjent superligaligamandskab hvis de klarer den.. Længere er den vist ikke.. Alt det fis med en sejr for fodbolden er præcis hvad det er, fis i en hornlygte. I forhold til andre klubbers udviklingsmuligheder, og deriblandt OB, er bekendtskaber som AC Horsens et positivt bekendtskab. Vi bliver udfordrede på andre parametre end når vi møder Silkeborg, og det skal vi kunne håndtere. Vi kan ikke kun sole os i at kunne kombinere os hurtigt fremad banen hvor der er plads, vi skal også kunne brodere os igennem et kompakt mandskab som AC Horsens.

                              Comment


                                Elsker godt journalist arbejde..

                                Esbjerg "sælger" Söder
                                http://sport.tv2.dk/fodbold/2017-05-...lgiske-lokeren

                                Comment

                                Working...
                                X