Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Slutspillet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
    kan godt li' de tror det hjælper med endnu en panik løsning....så ja lad os da endelig skære 4 hold fra og skabe endnu mere forvirring om ligaen og strukturen. jeg er bestemt ingen fortaler for den nye struktur....Men man er simpelthen nødt til at give det noget tid. Og tendensen har jo været for nedadgående de sidste par år, næppe noget slut spil eller 10 hold ændre på.
    Nope. Skaden er sket. Men de kan afhjælpe udviklingen ved at droppe fredags og mandagskampe. Men det vil så clashe med deres andre sportsrettigheder som Formel 1, Premier League og La Liga. So what to do? Catch 22.

    MvH ChrisOB
    1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
      Nope. Skaden er sket. Men de kan afhjælpe udviklingen ved at droppe fredags og mandagskampe. Men det vil så clashe med deres andre sportsrettigheder som Formel 1, Premier League og La Liga. So what to do? Catch 22.

      MvH ChrisOB
      Tror også man kunne rette lidt op på det med kamptidspunkter der er mere samlet....primært om søndagen. Men det et næppe nok. der bliver refereret en del til Sverige der åbenbart trækker flere tilskuere selv om de (iflg eksperter) har en svagere liga....nogle der har et overblik over hvornår deres kampe spilles? kunne være sjovt at sammenligne....

      Comment


        Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
        En chance? Når man oplever så markante fald i tilskuer og seertal, så har man til sidst intet valg: Så skal man sadle om. Problemet er bare, at jeg tror skaden allerede er sket. Der er så stor konkurrence omkring "underholdning", at mange simpelthen bare vælger noget andet at følge, og da fodbold er blevet et produkt som alt andet, så er der ikke længere en kulturel reference, en tradition, et hook til både at fastholde og gøre "produktnydere" til "produktydere" - og så står vi, f.eks tilbage med en kerne på 4-5000, der kommer hver gang - men som også på et tidspunkt bliver mindre; fordi de absurde TV-tider - kombineret med at folk bliver ældre og får andre prioriteringer i et land, der simpelthen ikke har samme kulturelle idenditet omkring fodbold som i udlandet - simpelthen gør at selv de mest hardcore mister interessen. Der skal jo også være noget at skabe begejstring omkring.

        Vi skal ikke give noget, der udvander kulturen "en chance". Omvendt så tror jeg skaden allerede er sket - og at dansk klubfodbold år for år går en grummere fremtid i møde.

        Noget af det er aldeles selvforskyldt - noget af det skyldes simpelthen bare udviklingen i samfundet - hvor fodbolden rent ud sagt har mistet sin gennemslagskraft, takket være udvandingen af kampkulturen, der flyver i øst og i vest, fordi nogle TV-kanaler tager TV-seere og tilhængere for givet.

        Superligaen er både et fesent produkt (og endnu mere nu, hvor man kan risikere at se den samme kamp imellem de samme modstandere op til 6 gange på en sæson) og et kulturelt dræningshul.

        En så markant nedgang på bare ét år - på bare 2 år - det kan man altså bare ikke ignorere. Hvorfor de virkelighedsfjerne TV-bosser går ud og klager til pressen - og underminerer både Divisionsforeningen og det papir, de selv har skrevet under på.

        Gode dage i "anti-fan og fodboldkultur"-land...

        MvH ChrisOB
        Andre selvforskyldte faktorer, i flæng:

        Da spillere og træner iførte sig habitter og dermed distancerede sig fra alle andre end dem i sponsorlogerne.

        Da klubberne begyndte at have flere udlændinge end hjemlige på holdet. Især når de ikke havde attraktivt format.

        Da klubberne, som OB, udskiftede holdet cirka hvert tredje år og identifikationen igen og igen skulle opbygges.

        Da oplevelsen ved at høre resultater fra andre kampe ikke længere kunne give ekstra oplevelser, sorger og glæder under kampene.

        Da for mange spillere begyndte at spille for arbejdsgiveren og ikke for klubben og derfor ofte ikke gad give det ekstra.

        Da der kom for mange teknisk dårlige og for uintelligente spillere på banerne.

        Da det blev almindeligt at snøre spillerne ind i mærkelige taktikker og useværdigt fodbold.

        De kommercielle kanaler har også et medansvar. Ikke kun ved at sende kampe på tidspunkter hvor mange forhåbentligt har noget bedre at tage sig til, men også alt det overdrevne gejl, dårlige kommentatorer og de indtil det øretæveindbydende gentagne reklamer.
        At de har betalt for meget for at vise fodbolden er alene deres eget problem, som de må "betale" af deres øvrige overskud.

        Generelt er der for mange beslutningstagere indenfor vores elskede sport, der mangler fodboldforstand og nok også kærligheden til fodbold. Den værste er DBUs B-M.
        Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

        OB - engang var vi gode

        Comment


          Fuck kapitalen!
          ... og hermed slutter jeg min afhandling.
          Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

          Jeg er ikke fan.
          Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

          Comment


            Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
            Nope. Skaden er sket. Men de kan afhjælpe udviklingen ved at droppe fredags og mandagskampe. Men det vil så clashe med deres andre sportsrettigheder som Formel 1, Premier League og La Liga. So what to do? Catch 22.

            MvH ChrisOB
            yep, jeg tænker også at Superligaen står i konkurrence med alle de andre lettilgængelige store ligaer og sportsbegivenheder genereltt. Kan da huske da Skysport sad på rettighederne til PL, og man skulle forbi hos en kammerats, kammerats, kammerat for at se Keegans Faustino Asprilla og Alan Shearer folde sig ud, those were the days.. I dag bliver man propfodret! Alligevel vælger jeg generelt SL fremfor. Har det lidt som med tv-serier, som med fodbold. Gider ikke se et hold, hvor jeg ikke kan genkende ansigterne Og svingdøren er bare flittigt brugt globalt i fodbold i dag..

            En anden ting som jeg tror gør at seertallene falder er manglen på seværdige profiler. Alle der kan noget på egen hånd bliver enten støvsuget op af de største klubber i SL, eller solgt til udlandet. Fedt at Robert Skov har forlænget og har i sinde at blive en tid endnu i SL. FCM har aldrig sagt mig noget som klub, men jeg så dem nu flittigt da Zidan spillede.. Han var bare seværdig i ordets sande betydning.

            Comment


              3-1 til Horsens og 80 minutter spillet. EFB er eksemplet på dårlig ledelse! Skandaløst 😐

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Jacob97 Se indlæg
                3-1 til Horsens og 80 minutter spillet. EFB er eksemplet på dårlig ledelse! Skandaløst 😐
                Esbjergs strategi med et sammenrend af udenlandske lykkeriddere har fejlet totalt, de fortjener at ryge ud på røv og albuer, selvom det er ærgerligt, at miste deres stadion.

                Comment


                  Farvel Esbjerg

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
                    Esbjergs strategi med et sammenrend af udenlandske lykkeriddere har fejlet totalt, de fortjener at ryge ud på røv og albuer, selvom det er ærgerligt, at miste deres stadion.
                    +1 Startede sæsonen med at afslutte samarbejdet med Jonas Dahl, og det blev efterfulgt af fyringen af Colin Todd. Derudover har der også været andre interne stridigheder.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
                      Esbjergs strategi med et sammenrend af udenlandske lykkeriddere har fejlet totalt, de fortjener at ryge ud på røv og albuer, selvom det er ærgerligt, at miste deres stadion.
                      Svært at være uenig. Lidt tankevækkende, at vi i 4 kampe imod dem i denne sæson kun formåede at vinde én kamp.

                      MvH ChrisOB
                      1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Jacob97 Se indlæg
                        3-1 til Horsens og 80 minutter spillet. EFB er eksemplet på dårlig ledelse! Skandaløst 😐
                        Hm: kan vi spole tiden tilbage til i vinters; der var der en del, der mente, at Esbjergs nye ledelse viste handlekraft, mens Jesper Hansen bare sad med hænderne i skødet.
                        Skal siges, at jeg var en af dem, der ikke var imponeret; især skreg manglen på mål på en angriber, og vi fik to spillere ind, som jeg ikke kunne se det helt store i. Men må sige, at OBs plan var noget bedre end EfBs. Surt for ligaen, i øvrigt; ville hellere se EfB end de der halvkedelige, midt/nordjyske forsvarshold.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Jacob97 Se indlæg
                          +1 Startede sæsonen med at afslutte samarbejdet med Jonas Dahl, og det blev efterfulgt af fyringen af Colin Todd. Derudover har der også været andre interne stridigheder.
                          Klart, men det er jo en del af mønsteret, at man simpelthen løber rundt som hovedløse høner i den bestyrelse.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
                            Hm: kan vi spole tiden tilbage til i vinters; der var der en del, der mente, at Esbjergs nye ledelse viste handlekraft, mens Jesper Hansen bare sad med hænderne i skødet.
                            Skal siges, at jeg var en af dem, der ikke var imponeret; især skreg manglen på mål på en angriber, og vi fik to spillere ind, som jeg ikke kunne se det helt store i. Men må sige, at OBs plan var noget bedre end EfBs. Surt for ligaen, i øvrigt; ville hellere se EfB end de der halvkedelige, midt/nordjyske forsvarshold.
                            Ved ikke helt, om man bare kan sammenligne 1-1 på den måde.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
                              Ved ikke helt, om man bare kan sammenligne 1-1 på den måde.
                              Tja, vi kunne jo have sat noget over styr ved at satse på lejespillere i kampen mod nedrykning og dermed have skabt uro i truppen. I stedet blev der stolet på Kent og dem, han i høj grad har hentet ind. På det parameter kan man vel godt sammenligne?

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
                                Tja, vi kunne jo have sat noget over styr ved at satse på lejespillere i kampen mod nedrykning og dermed have skabt uro i truppen. I stedet blev der stolet på Kent og dem, han i høj grad har hentet ind. På det parameter kan man vel godt sammenligne?
                                jeg opponerer bare imod påstanden om, at vi ikke kunne have gjort det bedre på transfermarkedet, fordi Esbjerg har kaget rundt i den.

                                Comment

                                Working...
                                X