Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Slutspillet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Nogen der ved hvor knald-eller-fald kampene spilles? Neutral bane eller ... ?

    Comment


      4 pladsens hjemmebane

      Comment


        Oprindeligt indsendt af andreaslange Se indlæg
        4 pladsens hjemmebane
        Okay, gælder det mon også for nedryknings knald-eller-fald kampene? Hjemmebane til det "bedst placerede" hold?

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
          Det er fordi folk ikke gider se superliga. Der burde jo være masser af tilskuere til den nedryknings finale. Skræmmende som Horsens ikke har opbakning i sit lokalområde.
          Horsens er oprykkerhold og det har nok kostet på tilskuerfronten med et par år i 1. div. Tilskuerne kommer ikke lige tilbage. Samtidig er deres tilskuersnit 2333 i år. OBs er 5343. Så set i forhold til byernes størrelser, er OBs snit vel lige så sløjt, hvis ikke ringere?

          Comment


            Oprindeligt indsendt af ScouserTommy Se indlæg
            Okay, gælder det mon også for nedryknings knald-eller-fald kampene? Hjemmebane til det "bedst placerede" hold?
            Mener at de kampe mod dem fra 1.div spilles over 2 kampe ude/hjemme..
            Det vil alt andet lige være en kæmpe fordel for SL holdene

            Comment


              Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
              Mener at de kampe mod dem fra 1.div spilles over 2 kampe ude/hjemme..
              Det vil alt andet lige være en kæmpe fordel for SL holdene
              DEt er helt konkret kampen mellem EfB og ACH jeg tænker på?

              Comment


                Oprindeligt indsendt af ScouserTommy Se indlæg
                DEt er helt konkret kampen mellem EfB og ACH jeg tænker på?
                Det er også over 2 kampe. Du kunne gøre dig selv den tjeneste at kigge på det her: http://www.superliga.dk/artikel/laer...struktur-kende

                Strukturen er skør, men det er altså ikke helt umuligt at sætte sig ind i de enkelte trin, hvis det er.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg
                  Det er også over 2 kampe. Du kunne gøre dig selv den tjeneste at kigge på det her: http://www.superliga.dk/artikel/laer...struktur-kende

                  Strukturen er skør, men det er altså ikke helt umuligt at sætte sig ind i de enkelte trin, hvis det er.
                  Hmmm ja, men i den oversigt jeg så for et par uger siden synes jeg det fremgik at - in casu - EfB og ACH skulle mødes i én, altafgørende kamp. Men det må jeg jo have misforstået.

                  Jeg synes faktisk rigtig godt om det nye koncept. Væk er en masse ligegyldige kampe, til gengæld masser af kampe med "alt" på spil (i nedrykningsspillet, forstås, mesterskabsslutspillet er en langgaber af format pga FCK og BIFŽs dominans). Jeg havde muligvis set lidt anderledes på det, hvis vi havde været i ACHŽs eller EfBŽs situation, så havde det næsten været FOR spændende, men nu nyder jeg bare den nerve og intensitet, der er i kampene, selvom de sjældent byder på godt spil. Men intens, nervøs fight, på grænsen til panik, kan være meget underholdende at overvære. Så længe man ikke selv er en del af det...

                  Comment


                    Så er vi godt inde i slutspillet for første gang.
                    Jeg kan godt forstå, hvis den menigw, knapt så fanatiske fodboldfan ikke kan gennemskue den her struktur. Jeg kan sgu dårligt nok.
                    Jeg er med på, hvad OB spiller om. Varslet til kampene er dog meget kort. Men jeg har stort set opgivet at følge med i, hvad de øvrige hold spiller om. Man skal kende tidligere kampes resultater m.v. Det kan man naturligvis bare sætte sig ind i. Men i en halvtravl hverdag, så kan jeg sgu godt forstå, hvis folk ikke lige orker det eller kan overskue det.
                    Og det er lige gået op for mig, at to hold allerede er gået på sommerferie... mens de øvrige hold fortsætter nogle uger endnu. Det er sgu da tosset
                    Mvh Kent

                    Fotografering: https://www.facebook.com/kentrasmussenfotografi

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af obforever Se indlæg
                      Så er vi godt inde i slutspillet for første gang.
                      Jeg kan godt forstå, hvis den menigw, knapt så fanatiske fodboldfan ikke kan gennemskue den her struktur. Jeg kan sgu dårligt nok.
                      Jeg er med på, hvad OB spiller om. Varslet til kampene er dog meget kort. Men jeg har stort set opgivet at følge med i, hvad de øvrige hold spiller om. Man skal kende tidligere kampes resultater m.v. Det kan man naturligvis bare sætte sig ind i. Men i en halvtravl hverdag, så kan jeg sgu godt forstå, hvis folk ikke lige orker det eller kan overskue det.
                      Og det er lige gået op for mig, at to hold allerede er gået på sommerferie... mens de øvrige hold fortsætter nogle uger endnu. Det er sgu da tosset
                      syntes der skete noget da grundspillet var ovre; al interesse for mesterskabsspillet og de hold der deltager forsvandt. Tidligere kunne det jo være relevant nok at holde øje med om fck eller bif vandt over et af de hold i vores nærhed.....

                      grundlæggende er jeg klart til en lige-ud struktur, det bringer så bare antallet af hold på banen igen / eller et ulige antal kampe mod de enkelte hold. Kan danmark holde til en liga med 16 hold - og 2 kampe mod hver? Måske ikke....hvad så med 10 hold - og 4 kampe mod hvert hold, for meget måske.....men i det nuværende format ender vi med at møde Randers 6 gange over en sæson....

                      Formålet med struktur ændringen var vel at få noget mere spænding ind - med flere tilskuere til følge. Spændingen/dramaet har man sådan set fået - ihvertfald mht nedrykning, Om knald-eller-fald kampe fører godt spil med sig er nok tvivlsomt - men dramatisk vil det blive.
                      - Men flere tilskuere ser det ikke ud til at man har fået. Om det så er den nye strukturs skyld eller bare en fortsættelse af en negativ trend - den er sværere at påvise.
                      Og uanset hvor glade diverse fodbold eksperter er for at fck "trækker" toget for danmark europæisk så tvivler jeg på det er positivt rent interesse mæssigt at have et hold der er SÅ suværent....mesterskabet har der jo aldrig været nogen spænding om.

                      Comment


                        http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/h...fter-26-kampe/ O M G!!

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
                          syntes der skete noget da grundspillet var ovre; al interesse for mesterskabsspillet og de hold der deltager forsvandt. Tidligere kunne det jo være relevant nok at holde øje med om fck eller bif vandt over et af de hold i vores nærhed.....

                          grundlæggende er jeg klart til en lige-ud struktur, det bringer så bare antallet af hold på banen igen / eller et ulige antal kampe mod de enkelte hold. Kan danmark holde til en liga med 16 hold - og 2 kampe mod hver? Måske ikke....hvad så med 10 hold - og 4 kampe mod hvert hold, for meget måske.....men i det nuværende format ender vi med at møde Randers 6 gange over en sæson....

                          Formålet med struktur ændringen var vel at få noget mere spænding ind - med flere tilskuere til følge. Spændingen/dramaet har man sådan set fået - ihvertfald mht nedrykning, Om knald-eller-fald kampe fører godt spil med sig er nok tvivlsomt - men dramatisk vil det blive.
                          - Men flere tilskuere ser det ikke ud til at man har fået. Om det så er den nye strukturs skyld eller bare en fortsættelse af en negativ trend - den er sværere at påvise.

                          Og uanset hvor glade diverse fodbold eksperter er for at fck "trækker" toget for danmark europæisk så tvivler jeg på det er positivt rent interesse mæssigt at have et hold der er SÅ suværent....mesterskabet har der jo aldrig været nogen spænding om.
                          Almindeligvis vil jeg da antage, at spænding og intensitet er noget der kan lokke folk på stadion, også selvom det måske kniber med det flotte spil. Sådan føler jeg ihf selv, vil da langt hellere overvære en kamp hvor der fightes på liv eller død end en ligegyldig kamp om kejserens skæg, hvor man måske nok fremviser nogle finurlige tricks, men hvor det hele dybest set er ligemeget, fordi intet står på spil.

                          De sløje tilskuertal skyldes, tror jeg, snarere spilletidspunkterne. Det er sq sin sag at komme hjem fra arbejde en mandag, torsdag eller fredag kl 16-17 stykker og så skulle afsted til fodbold kl. 18. Men jeg er da med på, at det set fra TV-stationernes synsvinkel er en god måde at gøre det på, så kan de sende alle kampe live, og der er masser af arbejde til Graulund, Plapre-Poul og alle de utallige andre kommentatorer og "eksperter".

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af ScouserTommy Se indlæg
                            Almindeligvis vil jeg da antage, at spænding og intensitet er noget der kan lokke folk på stadion, også selvom det måske kniber med det flotte spil. Sådan føler jeg ihf selv, vil da langt hellere overvære en kamp hvor der fightes på liv eller død end en ligegyldig kamp om kejserens skæg, hvor man måske nok fremviser nogle finurlige tricks, men hvor det hele dybest set er ligemeget, fordi intet står på spil.

                            De sløje tilskuertal skyldes, tror jeg, snarere spilletidspunkterne. Det er sq sin sag at komme hjem fra arbejde en mandag, torsdag eller fredag kl 16-17 stykker og så skulle afsted til fodbold kl. 18. Men jeg er da med på, at det set fra TV-stationernes synsvinkel er en god måde at gøre det på, så kan de sende alle kampe live, og der er masser af arbejde til Graulund, Plapre-Poul og alle de utallige andre kommentatorer og "eksperter".
                            Klart at det betyder mere om der er noget på spil eller ej - flot spil uden "stakes" er jo ligegyldigt - fra tv stationernes sides snakkes der jo bare ofte om "godt spil" (hvad det så er), chanceskabende spil - og mange mål.....altså underholdning. - Det fordre knald eller fald kampe måske bare ikke på samme måde.

                            Og enig - spilletidspunkterne og hvornår tidspunkterne bliver meldt ud har da helt sikkert noget at sige.

                            Vil man have flere på stadion skal man nok tilbage til at de fleste kampe spilles samtidig - og ikke alle sendes live på tv

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg
                              ja - det kunne man jo godt se komme - man vil have spænding med over i slutspillet - så går det ikke at mesterskabet reelt er afgjort inden det begynder.

                              Håndbold der tager de 2 bedste 2 point med over, nr 3 og 4 får et point med over og de 4 resterende hold 0. Så er der muligheder for alle hold at lave noget når slutspillet begynder. Men samtidig devaluerer det i nogen grad grundspillet.

                              Håber ikke det er der vi ender

                              edit; og hvad med halve point? i fodbold kan du jo sagtens skrabe dig et ulige antal point sammen.....

                              Comment


                                http://www.tipsbladet.dk/nyhed/super...boer-evalueres

                                Comment

                                Working...
                                X