Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Træningsfaciliteter

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
    Jeg er helt enig med dig. De faciliteter er så bedagede som noget kan være. At de må køre byen rundt og i OBBC for at træne med både bold og vægte er bare til grin, og noget der må høre op snarest.

    Problemet er bare, hvis vi hele tiden skal vente på den "perfekte" løsning, så der ender med ikke at ske en skid. Jeg siger ikke, at det er det der sker i de her dage, men det er jo i hvert fald det der generelt har været med til at udsætte den her beslutning i mange år. Jeg ved, at der hersker en masse romantiske tanker om Ådalen og om at holde amatørklubben og den professionelle afdeling tæt knyttet, men hvis det ikke kan lade sig gøre indenfor rimelighedens grænser, er man simpelthen bare nødt til at give pokker i de idealer og få gjort noget ved tingene, og der er allerede gået alt for længe.

    Nu skriver du, at det selvfølgelig ikke skal blive en undskyldning for manglende succes på banen, men er det ikke det som du lidt oplever? Sådan læser jeg i hvert fald situationen. Spillerne brokker sig, hvilket de også skal, men dem vil jeg nu ikke klandre for at bruge de som undskyldning. Det samme med Kent.

    Når jeg hører JH udtale sig i større linjer, synes jeg efterhånden hele tiden de faciliteter skal inddrages som en undskyldning. Det er bestemt også muligt, at det er tilfældet, og at det er noget han slet ikke er herre over, men det er ikke desto mindre det jeg hører som en indirekte stopklods for, at vi kan tage nogle skridt sportsligt. Og det er pisse irriterende at skulle blive ved med at høre på.
    "De faciliteter er så bedagede som noget kan være. At de må køre byen rundt og i OBBC for at træne med både bold og vægte er bare til grin, og noget der må høre op snarest."

    Hvordan står det til med amatørerne ift ovenstående ?
    817 ⚪️
    Y.N.W.A ❤️

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
      Har OB nogen interesse i, at KEP brokker sig offentligt? Jeg er ikke inde i beslutningsprocessen, men jeg ved, at der fra kommunalt hold er kommet en løsning omkring banerne ved Falen, og hvilke løsningsmuligheder man så ellers arbejder med nu, har jeg ikke indblik i, men jeg fornemmer at det i ligeså høj grad er inadtil, at man skal gøre nogle ting op med sig selv, som det er eksterne faktorer.

      Optimismen rækker dog ikke helt ind i himlen for 33-årige Petersen.

      - Jeg tror ikke, at forholdene ændres i min tid i klubben.

      Om det er fordi, at KEP regner med, at det er slut fra sommeren 19', eller at det bare har uendeligt lange udsigter, kan man jo kun gisne om, men det er sgu lidt nedslående at læse.

      Det har jo hele tiden fra OB´s side været udlagt som omdet er kommunen som ikke vil gøre noget og derfor er det vel i OB´s interesse at vedholde kritikken i håb om det lægger pres på kommunen ift at finde midler til forbedringerne .
      817 ⚪️
      Y.N.W.A ❤️

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
        Jeg er helt enig med dig. De faciliteter er så bedagede som noget kan være. At de må køre byen rundt og i OBBC for at træne med både bold og vægte er bare til grin, og noget der må høre op snarest.

        Problemet er bare, hvis vi hele tiden skal vente på den "perfekte" løsning, så der ender med ikke at ske en skid. Jeg siger ikke, at det er det der sker i de her dage, men det er jo i hvert fald det der generelt har været med til at udsætte den her beslutning i mange år. Jeg ved, at der hersker en masse romantiske tanker om Ådalen og om at holde amatørklubben og den professionelle afdeling tæt knyttet, men hvis det ikke kan lade sig gøre indenfor rimelighedens grænser, er man simpelthen bare nødt til at give pokker i de idealer og få gjort noget ved tingene, og der er allerede gået alt for længe.

        Nu skriver du, at det selvfølgelig ikke skal blive en undskyldning for manglende succes på banen, men er det ikke det som du lidt oplever? Sådan læser jeg i hvert fald situationen. Spillerne brokker sig, hvilket de også skal, men dem vil jeg nu ikke klandre for at bruge de som undskyldning. Det samme med Kent.

        Når jeg hører JH udtale sig i større linjer, synes jeg efterhånden hele tiden de faciliteter skal inddrages som en undskyldning. Det er bestemt også muligt, at det er tilfældet, og at det er noget han slet ikke er herre over, men det er ikke desto mindre det jeg hører som en indirekte stopklods for, at vi kan tage nogle skridt sportsligt. Og det er pisse irriterende at skulle blive ved med at høre på.
        De bruger det måske indirekte til tider.
        Og ja. Det er pisse irriterende at høre på..

        Så lån dog OB de 10 mill Hr Thorborg og lad OSE afdrage dem rentefrit over 10 år. Hvor svært kan det være?

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
          Det har jo hele tiden fra OB´s side været udlagt som omdet er kommunen som ikke vil gøre noget og derfor er det vel i OB´s interesse at vedholde kritikken i håb om det lægger pres på kommunen ift at finde midler til forbedringerne .
          Det har du givetvis en pointe i. Når jeg bare hører et interview som det Davidsen lavede med Tim Vermund, lød det bare til, at der er meget langt til, at kommunen kommer og redder kastanjerne ud af ilden for OB.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
            Det har du givetvis en pointe i. Når jeg bare hører et interview som det Davidsen lavede med Tim Vermund, lød det bare til, at der er meget langt til, at kommunen kommer og redder kastanjerne ud af ilden for OB.
            Og OB vil ikke bruge penge på lejede lokaler. Som at se hunde jagte sin egen hale

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
              Det har du givetvis en pointe i. Når jeg bare hører et interview som det Davidsen lavede med Tim Vermund, lød det bare til, at der er meget langt til, at kommunen kommer og redder kastanjerne ud af ilden for OB.
              Og sådan skal det også være.
              Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

              OB - engang var vi gode

              Comment


                Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                De bruger det måske indirekte til tider.
                Og ja. Det er pisse irriterende at høre på..

                Så lån dog OB de 10 mill Hr Thorborg og lad OSE afdrage dem rentefrit over 10 år. Hvor svært kan det være?
                Ja, eller hvor svært kan det være at skære det sportslige budget ned med 2 millioner, og på den måde afdrage de 10 millioner over de næste 5 år. I et helt tænkt eksempel selvfølgelig.

                Vi er alligevel i et sportsligt ingenmandsland lige nu, hvor vi ikke rigtigt er interessante for nogle, ikke engang den brede OB-fanskare, og hvor vi ikke er ambitiøse nok til at handle på, at vi ikke opnår de sportslige målsætninger. Jeg tror sagtens, at man vil kunne barbere et vidst millionbeløb til spillerlønninger af, uden at det ville have de store konsekvenser sportsligt.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                  Det har du givetvis en pointe i. Når jeg bare hører et interview som det Davidsen lavede med Tim Vermund, lød det bare til, at der er meget langt til, at kommunen kommer og redder kastanjerne ud af ilden for OB.
                  Det eneste kommunen skal sørge for er at amatør afdelingen har nogle baner og omklædnings faciliteter . Den professionelle afdeling kan de med rette være kolde i røven overfor strengt taget .
                  817 ⚪️
                  Y.N.W.A ❤️

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
                    Det har jo hele tiden fra OB´s side været udlagt som omdet er kommunen som ikke vil gøre noget og derfor er det vel i OB´s interesse at vedholde kritikken i håb om det lægger pres på kommunen ift at finde midler til forbedringerne .
                    Har du noget reelt kilde på det andet end at de ville have en udmelding fra kommunen omkring banefordeling?

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                      Ja, eller hvor svært kan det være at skære det sportslige budget ned med 2 millioner, og på den måde afdrage de 10 millioner over de næste 5 år. I et helt tænkt eksempel selvfølgelig.

                      Vi er alligevel i et sportsligt ingenmandsland lige nu, hvor vi ikke rigtigt er interessante for nogle, ikke engang den brede OB-fanskare, og hvor vi ikke er ambitiøse nok til at handle på, at vi ikke opnår de sportslige målsætninger. Jeg tror sagtens, at man vil kunne barbere et vidst millionbeløb til spillerlønninger af, uden at det ville have de store konsekvenser sportsligt.
                      Nok ikke den store forskel. Men hvis man gør det mange gange nok gør det en forskel.
                      Jeg mindes at budgettet i 2012/2013 var 34-35 mill. Nu er det 28 mill. Vi kan ikke blive ved..
                      Derfor tænker jeg max 1 mill om året som jo er de penge der er tilbage efter hvert transfervindue fordi JH igen ikke “kunne finde den rigtige”

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af FFM Se indlæg
                        Har du noget reelt kilde på det andet end at de ville have en udmelding fra kommunen omkring banefordeling?
                        Kilden kan andre finde :D ... men ja, det har i hvert fald Jesper Hansen utalt ... at de venter på kommunens udspil.
                        Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                        Jeg er ikke fan.
                        Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
                          Kilden kan andre finde :D ... men ja, det har i hvert fald Jesper Hansen utalt ... at de venter på kommunens udspil.
                          Til banefordeling ja.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af FFM Se indlæg
                            Til banefordeling ja.
                            https://www.fyens.dk/sport/Sportsdir...rtikel/3124157

                            ... og tror der kan findes andre.
                            Det er ufatteligt at OB tror de har mere at hente der, med det elendige renomme de har i forhold til at suge penge ud af kommunekassen, i samarbejde med visse pampere i kommunen.
                            Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                            Jeg er ikke fan.
                            Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                              Nok ikke den store forskel. Men hvis man gør det mange gange nok gør det en forskel.
                              Jeg mindes at budgettet i 2012/2013 var 34-35 mill. Nu er det 28 mill. Vi kan ikke blive ved..
                              Derfor tænker jeg max 1 mill om året som jo er de penge der er tilbage efter hvert transfervindue fordi JH igen ikke “kunne finde den rigtige”
                              Det er jo svært for os at afstandsbedømme selvfølgelig. Det jeg kan konstatere er bare, at der er klubber som SønderjyskE f.eks. der sagtens kan matche vores sportslige resultater kontinuerligt, med et væsentligt mindre budget og med en begrænset talenttilstrømning.

                              Med nogle af de tal der florerer, er der i min optik noget der tyder på, at man i hvert fald sagtens kan lægge lønstrukturen lidt om i OB, relativt smertefrit, og derved spare nogle penge.

                              Med udgangspunkt i toplønningerne, som EB opgjorde dem sidste vinter, havde vi:

                              1) - Anders K. Jacobsen (250.000 kr)
                              2) - Rasmus Jönsson (160.000 kr)
                              3) - Kenneth Emil Petersen (140.000 kr)
                              4) - Izunna Uzochukwu (110.000 kr)
                              5) - Sten Grytebust (110.000 kr)

                              Izunna er vi allerede af med, angiveligt på en fin økonomisk aftale. Jönsson er formentlig væk til sommer, og Gryte kommer formentlig også afsted til sommer, og det skulle gerne være via et pænt salg. Det er allerede 3 fra top 5 i lønstrukturen der er væk på kort tid. Jeg har godt nok hørt nogle grimme historier om, at Helenius kontrakt skulle have kanoneret ham direkte op i den top 3, men ellers regner jeg bestemt ikke med, at spillere som Rømer, Kløve og Lund er +100.000 spillere. Derudover frigives der jo formentlig en del midler med udløb til Joan, Thrane, Nana og Joao, og måske kommer der et salg eller to derudover.

                              Der skal jo i hvert fald helt sikkert tilføres nogle spillere til truppen til sommer, og vi kommer og er kommet af med nogle af de tungere lønposter, og kan formentlig for 2. vindue i træk indkassere et flot millionsalg. Det positive ved det er jo også, at spillere som Izunna og Jönsson slet ikke har levet op til deres lønninger, så de burde kunne erstattes til en billigere løn, uden det store tab i niveau. Det gætter jeg da også på har været tanken, da man hentede Rømer som Izunna-afløser.

                              Min pointe er bare, at OB sagtens kan lægge niveauet lidt ned budgetmæssigt, hvis man vil, uden at det kommer til at koste det store sportsligt. Muligheden er der i hvert fald til sommer. Hvis man vel at mærke gør det ordenligt. Og hvis det er det der skal til for at få sat tempoet op i forhold til de faciliteter, så er det da bare med at få det gjort. Vi kommer ingen vegne med det her setup alligevel.

                              Hvor har du egentlig de 28 mio. fra? Tipsbladet opgjorde det i hvert fald til 32 her efter transfervinduet.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
                                https://www.fyens.dk/sport/Sportsdir...rtikel/3124157

                                ... og tror der kan findes andre.
                                Det er ufatteligt at OB tror de har mere at hente der, med det elendige renomme de har i forhold til at suge penge ud af kommunekassen, i samarbejde med visse pampere i kommunen.
                                Men den artikel du henviser til omhandler jo netop banefordeling og amatørerne.

                                Comment

                                Working...
                                X